elektryk1e Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 witam! problem nastepujacy. Zbyt uboga mieszanka. objawy: zmniejszona moc (odczuwalne przy przyspieszaniu) przy pełnym otwarciu przepustnicy wkreca sie tylko do 4500 rpm, jak juz dojdzie do konca to bardzo leniwie. bialy nalot na swiecach. obroty biegu jałowego 2000, czasami spadnie i jest OK podłączylem dodatkowy wtrysk w zaslepce na dole kolektora ssacego , sterowany z pierwszego seryjnego wtrysku. po wlaczeniu dodatkowego wtrysku wkreca sie normalnie i jedzie tez raczej normalnie, aczkolwiek jeszcze mu brakuje. sprawdzone: swiece, przewody, regulator cisnienia paliwa. szczelność układu ssacego. podcisnienie na jałowym -0,8 BAR wymienione: przepływomierz, silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy. Czy któryś z kolegów ma jeszcze jakies pomysly?? Co w tym aucie jest odpowiedzialne za AFR oprócz przepływki i lambdy. czy jest możliwe aby na sondzie lambda byly przebicia z grzałki na przewod sygnałowy?? mierzyłem napiecie na lambdzie i momentami przy dodawaniu gazu, byly wartosci wieksze od 1V. kod migowy 55. Z góry dziękuje za kazdą sugestie i pomoc. pozdrawiam elektryk1e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Możesz spróbować odpiąć wtyczkę sondy lambda (wywali check'a) ale zobaczysz czy w trybie serwisowym pójdzie Ci do odcinki - będziesz wiedział czy to sonda czy nie. Ja właśnie ostatnio robiłem takie manewry, ale z innych powodów - w każdym bądź razie okazało się, że sonda zawiesza mi się na stałych wartościach zamiast wykonywać co chwilę test. Przychodzi mi jeszcze do głowy przypchany wydech... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Sonde odpinalem . bylo jeszcze gorzej. w wydechu został mi tylki pierwszy Kat. po drugim została tylko puszka bez wsadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 A może masz lewe powietrze na dolocie? Jeżeli nie, to zmierz ciśnienie paliwa, musisz mieć ok 3,3bar. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 jakby nie bylo, potrzeba matka wynalazku. zdlubalem sobie consulta. co zauwazylem: przepływomierz OK czujnik polozenia przepustnicy OK sonda lambda. dziwne wskazania. wariuje strasznie, nie pokazuje stalej wartosci na jalowym i podczas jazdy. jak podam bogatsza mieszanke. pokazuje 0.8V AAC caly czas otwarty. trzyma 2000 obrotow AFR 100- 120 % co jeszcze zauwazylem. podczas jak nie jest podlaczony dodatkowy wtrysk jakby wypadały zapłony. szarpnie troszke silnikiem.. cisnienia paliwa jeszcze nie sprawdzilem co jeszcze moge sprawdzic dysponujac consultem?? ps. ma ktos moze jakis program w pelnej wersji?? jeszcze pytanko. czy AFR jest podawany wedlug wskazan sondy lambda czy wedlug obliczen kompa na podstawie czasu wtrysku i masy powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Ja mam . A masz tam możliwość symulowania pracy czujników i elementów wykonawczych? I ta sonda jeszcze, sonda powinna cały czas zmieniac wartość od 0-1V (teoretycznie), a na bogatej mieszance wskazanie 0,8 jest jak najbardziej prawidłowe. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 mam scan tech nissan ale demo, nie wszystko tam dziala. a ty kolego masz softa na firme zarejstrowanego? czy uzytek prywatny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Na firmę mam, ale mam też drugi świetny program ze Snap-on'a do nissanów, nie wiem czy nie więcej możliwości niż oryginał. Co to znaczy AFR? air/fuel ratio? Próbowałeś może fizycznie zablokować AAC, tak aby utrzymywać silnik tylko na przepustnicy w celu sprawdzenia, czy sztuczny nadmiar powietrza nie robi problemu? A mierzyłeś kompresję w silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 dokladnie AFR to stosunek paliwa do powietrza. odpialem krokow, bez dodatkowego wtrysku lubi sobie czasem zgasnac. ze zwiekszona dawka paliwa chodzi ok. martwia mnie jeszcze te wypadajace zaplony. czyzby aparat juz niedomagal? ok 10 tys temu zmieniane swiece, przewody, kopulka, palec, ostatnio sprawdzalem przewody i swiece. kompresji nie sprawdzalem. jak narazie wychodzi na to ze to chyba jednak cos z cisnieniem paliwa. moge jeszcze sprobowac wtryski podmienic. mam 3 z ostatniego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 No gdyby w aparacie wariował któryś z dwóch czujników to objawy będziesz miał takie jak opisujesz. Najlepiej sprawdzać je z testerem, gdy masz z nich odczyty na bieżąco, ale możesz też bawić się na b.jałowym, zlokalizuj tylko na wyjściu z aparatu 2 piny, jeden od czujnika położenia w. rozrządu, drugi to korbowy, sygnał odpowiednio 4x360st i 1x360st i prostym próbnikiem diodowym obserwujesz sobie ich pracę. Ale jeszcze spróbuj zmierzyć też ciśnienie paliwa. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 a moze zmierzyc czestotliwosc tych czujnikow? albo jeszcze lepiej obejzec przebieg na ekranie oscyloskopu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Częstotliwości nie, ale przebieg to jak najbardziej. W aparacie jest układ stabilizujący, czyli na wyjściu masz przebieg prostokątny 0-5V. Oscyloskop byłby super rozwiązaniem. Poza tym możesz rozebrać aparat, zdjąć palec, osłonę i blaszkę z otworkami. Zaznacz ją dokładnie, abyś nie pomylił jej położenia. Czujnikami tam są albo hallotrony albo czujniki opto, które lubiały wariować gdy były lekko nawet zakurzone. Może delikatne przeczyszczenie ich załatwi problem? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 cisnienie paliwa 3.1 BAR Wypadajace zaplony to byla kwestia troche luznego przewodu przy aparacie. Co zauwazylem: Na odmie mam podcisnienie :zdziw: .... cos nie tak, sprawdzalem zaworek zwrotny przy pokrywie zaworow przy wezu podcisnienia z kolektora, jest sprawny. dlaczego w odmie jest podcisnienie ???? po odlaczeniu silniczka krokowego. mam 1500 obrotow. czasem spadnie na 900.. przepustnica sie nie domyka??? czyscilem przed montazem. nie mam juz sil ani pomyslow. jescze co zrobilem to poodlaczalem wszystkie podcisnienia wychodzace z kolektora, pozaslepialem, ale nic to nie dalo nadal to samo. brak mocy i uboga mieszanka. jak mozna sprawdzic AFR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 AFR jest wskaźnikiem, nie da się tego sprawdzić. Jak będziesz miał dobry tester, to możesz sobie dowolnie wklepywać tę wartość i patrzeć jak reaguje silnik. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 30 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 niestety nie znalalzem zadnych programow w necie, jesli chodzi o pelne wersje, jesli masz kolego jakis ktory moglbys udostepnic, bylbym ci bardzo bardzo bardzo wdzieczny:) mam juz dosyc tego auta momentami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Nie mam jak użyczyć programu bo mam je na stałe w urządzeniach tych co niżej na fotce widać. Nie ma możliwości zrzucić tego na PC pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 31 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 podjechalem dzisiaj do ASO. pan bardzo pomocny i zyczliwy. ustawil mi zaplon, sprawdzil wszystko na komputerze. co stwierdzil: mozliwe nieszczelnosci w ukladzie ssacym uszkodzona sonda lambda. twierdzi ze sonda zaczyna pokazywac wartosci dopiero powyzej 3 tys obrotow, co moze byc spowodowane tym, ze nie dziala grzałka i na niskich obrotach jest poprostu niedogrzana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jupiter2580 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 kolego sprawdź dokładnie ta sondę najlepiej oscyloskop. Jeśli nie masz to multimetr wystarczy. na czarnym masz sygnał na 2 białych grzałkie tam ma być rezystancja przy odpiętej sondze oraz przy pracującym silniku i wpiętej sondze 12v. sygnałowy tak jak pisał kolega wyżej teoretycznie od 0v do 1v na biegu jałowym, a przy około 3 tys tak samo tylko szybciej przemiata trzymaj obroty wmiare równo. wiadomo że przy dodaniu gazu sonda zawsze powinna pokazać bogato. jak masz dalej brak kopa i tylko do 4,5 tys sie wkręca to spuboj odkręcić ten pierwszy katalizator od korektora. w twoim podpisie to ja widniej ? poznaliśmy się ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.