Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] zbyt uboga mieszanka.


elektryk1e
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

problem nastepujacy.

 

Zbyt uboga mieszanka.

objawy: zmniejszona moc (odczuwalne przy przyspieszaniu)

przy pełnym otwarciu przepustnicy wkreca sie tylko do 4500 rpm, jak juz dojdzie do konca to bardzo leniwie.

bialy nalot na swiecach.

obroty biegu jałowego 2000, czasami spadnie i jest OK

 

podłączylem dodatkowy wtrysk w zaslepce na dole kolektora ssacego , sterowany z pierwszego seryjnego wtrysku. po wlaczeniu dodatkowego wtrysku wkreca sie normalnie i jedzie tez raczej normalnie, aczkolwiek jeszcze mu brakuje.

 

sprawdzone: swiece, przewody, regulator cisnienia paliwa. szczelność układu ssacego.

 

podcisnienie na jałowym -0,8 BAR

 

wymienione: przepływomierz, silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy.

 

Czy któryś z kolegów ma jeszcze jakies pomysly??

 

Co w tym aucie jest odpowiedzialne za AFR oprócz przepływki i lambdy.

 

czy jest możliwe aby na sondzie lambda byly przebicia z grzałki na przewod sygnałowy??

 

mierzyłem napiecie na lambdzie i momentami przy dodawaniu gazu, byly wartosci wieksze od 1V.

 

kod migowy 55.

 

Z góry dziękuje za kazdą sugestie i pomoc.

 

pozdrawiam

 

elektryk1e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować odpiąć wtyczkę sondy lambda (wywali check'a) ale zobaczysz czy w trybie serwisowym pójdzie Ci do odcinki - będziesz wiedział czy to sonda czy nie.

Ja właśnie ostatnio robiłem takie manewry, ale z innych powodów - w każdym bądź razie okazało się, że sonda zawiesza mi się na stałych wartościach zamiast wykonywać co chwilę test.

 

Przychodzi mi jeszcze do głowy przypchany wydech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonde odpinalem . bylo jeszcze gorzej. w wydechu został mi tylki pierwszy Kat. po drugim została tylko puszka bez wsadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby nie bylo, potrzeba matka wynalazku. zdlubalem sobie consulta.

 

co zauwazylem:

 

przepływomierz OK

 

czujnik polozenia przepustnicy OK

 

sonda lambda. dziwne wskazania. wariuje strasznie, nie pokazuje stalej wartosci na jalowym i podczas jazdy. jak podam bogatsza mieszanke. pokazuje 0.8V

 

AAC caly czas otwarty. trzyma 2000 obrotow

 

AFR 100- 120 %

 

 

co jeszcze zauwazylem. podczas jak nie jest podlaczony dodatkowy wtrysk jakby wypadały zapłony. szarpnie troszke silnikiem..

 

cisnienia paliwa jeszcze nie sprawdzilem

 

co jeszcze moge sprawdzic dysponujac consultem??

 

ps. ma ktos moze jakis program w pelnej wersji??

 

 

jeszcze pytanko.

 

czy AFR jest podawany wedlug wskazan sondy lambda czy wedlug obliczen kompa na podstawie czasu wtrysku i masy powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam :D .

 

A masz tam możliwość symulowania pracy czujników i elementów wykonawczych?

 

I ta sonda jeszcze, sonda powinna cały czas zmieniac wartość od 0-1V (teoretycznie), a na bogatej mieszance wskazanie 0,8 jest jak najbardziej prawidłowe.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam scan tech nissan ale demo, nie wszystko tam dziala. a ty kolego masz softa na firme zarejstrowanego? czy uzytek prywatny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na firmę mam, ale mam też drugi świetny program ze Snap-on'a do nissanów, nie wiem czy nie więcej możliwości niż oryginał.

Co to znaczy AFR? air/fuel ratio?

 

Próbowałeś może fizycznie zablokować AAC, tak aby utrzymywać silnik tylko na przepustnicy w celu sprawdzenia, czy sztuczny nadmiar powietrza nie robi problemu?

 

A mierzyłeś kompresję w silniku?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie AFR to stosunek paliwa do powietrza. odpialem krokow, bez dodatkowego wtrysku lubi sobie czasem zgasnac. ze zwiekszona dawka paliwa chodzi ok.

 

martwia mnie jeszcze te wypadajace zaplony. czyzby aparat juz niedomagal?

 

ok 10 tys temu zmieniane swiece, przewody, kopulka, palec,

 

ostatnio sprawdzalem przewody i swiece.

 

kompresji nie sprawdzalem.

 

jak narazie wychodzi na to ze to chyba jednak cos z cisnieniem paliwa. moge jeszcze sprobowac wtryski podmienic. mam 3 z ostatniego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gdyby w aparacie wariował któryś z dwóch czujników to objawy będziesz miał takie jak opisujesz. Najlepiej sprawdzać je z testerem, gdy masz z nich odczyty na bieżąco, ale możesz też bawić się na b.jałowym, zlokalizuj tylko na wyjściu z aparatu 2 piny, jeden od czujnika położenia w. rozrządu, drugi to korbowy, sygnał odpowiednio 4x360st i 1x360st i prostym próbnikiem diodowym obserwujesz sobie ich pracę. Ale jeszcze spróbuj zmierzyć też ciśnienie paliwa.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze zmierzyc czestotliwosc tych czujnikow? albo jeszcze lepiej obejzec przebieg na ekranie oscyloskopu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstotliwości nie, ale przebieg to jak najbardziej. W aparacie jest układ stabilizujący, czyli na wyjściu masz przebieg prostokątny 0-5V. Oscyloskop byłby super rozwiązaniem.

Poza tym możesz rozebrać aparat, zdjąć palec, osłonę i blaszkę z otworkami. Zaznacz ją dokładnie, abyś nie pomylił jej położenia. Czujnikami tam są albo hallotrony albo czujniki opto, które lubiały wariować gdy były lekko nawet zakurzone. Może delikatne przeczyszczenie ich załatwi problem?

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie paliwa 3.1 BAR

 

Wypadajace zaplony to byla kwestia troche luznego przewodu przy aparacie.

 

Co zauwazylem: Na odmie mam podcisnienie :zdziw: .... cos nie tak, sprawdzalem zaworek zwrotny przy pokrywie zaworow przy wezu podcisnienia z kolektora, jest sprawny.

dlaczego w odmie jest podcisnienie ????

 

po odlaczeniu silniczka krokowego. mam 1500 obrotow. czasem spadnie na 900.. przepustnica sie nie domyka??? czyscilem przed montazem.

 

nie mam juz sil ani pomyslow.

 

jescze co zrobilem to poodlaczalem wszystkie podcisnienia wychodzace z kolektora, pozaslepialem, ale nic to nie dalo nadal to samo. brak mocy i uboga mieszanka.

 

jak mozna sprawdzic AFR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFR jest wskaźnikiem, nie da się tego sprawdzić. Jak będziesz miał dobry tester, to możesz sobie dowolnie wklepywać tę wartość i patrzeć jak reaguje silnik.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie znalalzem zadnych programow w necie, jesli chodzi o pelne wersje, jesli masz kolego jakis ktory moglbys udostepnic, bylbym ci bardzo bardzo bardzo wdzieczny:)

 

mam juz dosyc tego auta momentami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjechalem dzisiaj do ASO. pan bardzo pomocny i zyczliwy. ustawil mi zaplon, sprawdzil wszystko na komputerze. co stwierdzil:

 

mozliwe nieszczelnosci w ukladzie ssacym

 

uszkodzona sonda lambda.

twierdzi ze sonda zaczyna pokazywac wartosci dopiero powyzej 3 tys obrotow, co moze byc spowodowane tym, ze nie dziala grzałka i na niskich obrotach jest poprostu niedogrzana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jupiter2580

kolego sprawdź dokładnie ta sondę najlepiej oscyloskop. Jeśli nie masz to multimetr wystarczy. na czarnym masz sygnał na 2 białych grzałkie tam ma być rezystancja przy odpiętej sondze oraz przy pracującym silniku i wpiętej sondze 12v. sygnałowy tak jak pisał kolega wyżej teoretycznie od 0v do 1v na biegu jałowym, a przy około 3 tys tak samo tylko szybciej przemiata trzymaj obroty wmiare równo. wiadomo że przy dodaniu gazu sonda zawsze powinna pokazać bogato.

jak masz dalej brak kopa i tylko do 4,5 tys sie wkręca to spuboj odkręcić ten pierwszy katalizator od korektora.

 

w twoim podpisie to ja widniej ? poznaliśmy się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...