Gość wodzu54 Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 jurgenik pisałeś: Błąd 21 to błąd pierwszego wtryskiwacza sterującego - często się te czujniki psują Ja mam czujnik do wymiany ale nie wiem jak wygląda i gdzie sie znajduje pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 wodzu54 Jak podniesiesz maskę to twoim oczom ukaże się silnik Do silnika na górze dochodzą cienkie metalowe rurki, a na ich końcu są wtryski. Pierwszy z nich (znajdujący się po stronie rozrządu) jest wtryskiem sterującym. Odchodzi od niego czarny przewód do kostki (nie mylić z wężykami) Wymieniasz cały wtryskiwacz z wtyczką. Koszt używanego to około 250-300 http://allegro.pl/item657630425_wtrysk_ste...rimera_p11.html choć i są za 690 http://allegro.pl/item671359015_wtrysk_ste...0432217309.html Niestety ze swojego starego cd20t już sprzedałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Witam! Zaczęły się mrozy i zaczeły się problemy. Od wczoraj moja Primka TD zaczęła marudzić na pogodę. Odpaliłem ją normalnie czyli przekręcam kluczyk, świeczki zgasły poczekałem jeszcze moment - odpalił bez zająknięcia. Myślę sobie - super. Chodził chodził i nagle się zaczęło. Obroty zaczęły spadać i falować, zaświcił się check a za autem chmura dymu. Praktycznie znikome reakcje na pedał gazu, obroty rosły do max 1500. Wreszcie auto gaśnie, próbuję odpalić - znowu to samo - szarpanina, kłęby dymu i tak w kółko. Zczytałem błąd - 21 - Injection Timing Control Valve czyli czujnik controli czasu wtrysku na pierwszym wtryskiwaczu sterującym. Próbuję kasować - nie da się. W końcu po jakiejś parominutowej szarpaninie i gazowaniu auta i zadymieniu połowy osiedla problem minął, błąd się dało wykasować i autko chodzi normalnie. Dzisiaj powtórka z rozrywki. Co jest grane? Z tego co się dowiedziałem auto za wcześnie zaczęło wtryskiwać paliwo. Podobno ten czujnik nie jest specjalnie uszkadzalny jedyne co mi przychodzi do głowy to jakaś woda w paliwie czy tym podobne rzeczy albo woda gdzieś we wtyczce od owego czujnika. Może jakiś inny czujnik powodować jeszcze takie objawy? Mam nadzieję że to nic poważnego bo w innym wypadku to nie wiem co będzie... Jeżeli ktoś z was miał coś podobnego proszę o pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Prawdopodobnie po prostu przymarzło ci paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Ja też bym obstawiał problem z paliwem. Być może parafina się wytrąciła i coś przytkała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asgard44 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Ja też bym obstawiał problem z paliwem. Być może parafina się wytrąciła i coś przytkała. Witam! Ten sam problem - zatankowałem specjalnie lepszą ropą na stacji na B, ale widać ze bez dodatków to na minus 20 stopni nie ma rady (miała wytrzymywać do minus 30). Jaszcze moja małpka trzymała się do minus 15 odpalała bez problemu, a tu dzisiaj zonk. Doleję jutro "uszlachetniacza" i podam rezultaty w najbliższe dni. Chociaż nie wiem czy będą wymierne jak temperatura spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 (edytowane) najpierw wymiana filtra paliwa a potem 0.5l denaturatu na zbiornik i nie będzie problemu nawet przy -25 stopniach. Miałem taki sam problem i takie same objawy jak Bart-qlka2 zrobiłem to co napisałem i po postoju na mrozie -22 stopnie bez najmniejszych problemów. Nie ma potrzeby kupować wynalazków do paliwa , wystarczy denaturat, zamiast wydawać kase na specyfiki lepiej zainwestować w filtr na zime... Edytowane 21 Grudnia 2009 przez Gawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Depresator to koszt 12-15 zeta starcza na 50L paliwa Xeramic diesel protector 20-25 zeta na 600L (opakowania 0,5L) Denaturat 6-8 zeta na 50L Jakby nie liczyć Depresator wychodzi taniej, Tylko trzeba go dodać przy tankowaniu zanim ropka zmieni się w kaszkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Witam! Dzięki za odpowiedzi. Jeżeli chodzi o filtr to był wymieniany na początku grudnia. Akurat takich rzeczy pilnuję. Dziwny zbieg okoliczności jest taki że też ostatnio tankowałem na stacji na literę B ale nie wiem czy o tą samą firmę chodzi Zastanawia mnie jeszcze producent filtra. Zawsze zakładałem Knecht'a lub coś w tym stylu a tym razem na montaż poszło coś o magicznej nazwie Japanparts bo innego nie mieli w sklepie a do IC nie chciało mi się jechać. Kupiłem taki wynalazek jak Kleen-Flo Diesel Fuel Conditioner. Mam nadzieję że coś da. Taki szczegół techniczny: Jak to wlewacie? Lejkiem czy czymś innym bo z samej butelki raczej ciężko. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Ja dozuję strzykawką. Preparaty zapobiegają wytrącaniu się parafiny, a nie ją rozpuszczają. Jak będzie miał czkawkę to jednak będziesz musiał wymienić filtr, tylko nie na ten niebieski JC czy JP robiony w chińskich krzakach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemek100 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Miałem dokładnie tak samo ,Pzy temperaturze -15 stopni gdy wkrecilem silnik powyzej 2200 obr zapalala sie kontrolka check i nierownomiernie pracowal, gdy zdjołem nogę z gazu i utrzymywałem obroty ponizej 1800 obr lampka gasla i silnik pracowal dobrze. Po rozgzaniu sie silnika problem znikał.Blad zarejestrowany to 21. Obserwowałem to zjawisko dokładnie i przy temperaturze -10 stopni juz nie wystepowalo a gdy spadlo do -15 zdazylo sie ponownie. Zatankowałem na dobrej stacji olej (mialem wtedy rezerwe), dolalem jakiegos wynalazku który ma wiazac wode i smarowac elementy układu paliwowego,skasowalem blad i na razie spokoj, no ale podskoczyla temperatura na dworze wiec zobczymy. Generalnie uwazam ze to auto to padaczka, moj model ma przejechane 190 tys, jest w srodku w stanie doskonałym (jak nowy) mimo ze rok 88. Niestety wymienilem juz czujnik polozenia walu, czeka mnie czyszczenie nastawnika bo zdaza sie ze gasnie, przy wlaczaniu sie do ruchu potrafi zalapac zamulkę, zaświeca mi się lampka od hamulca (czujnik sygnalizuje za niskie podcisnienie). Poprzedni wlasciciel dbał o to autko teusterki to poprostu jego wady, niestety jadac tym samochodem mimo ze prowadzi się swietnie czlowiek siezastanawia co strzeli w elektryce i czy wroci. Taka moja dygresja sorki ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Traktorzysta Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Witam serdecznie.prmera p11 2.0 TD 2000r po lifcie (sliczna maszyna) jestem swieży na forum (ale nie zielony) mój problem dotyczy chyba tego że mi paliwo cofa sie do zbiornika, mianowicie po postoju nawet godzinnym czy krótszym wał musi zakręcic 2, 3 razy zanim odpali, a wygląda to tak. kręce, kręce i naglę łapie i momentalnie chodzi a nie ze pali jak by chciał a nie mógł zaskoczyc,,, mam nowy filtr paliwa ma ok2tys kilometrów tylko ze całą zime stał i po zimie już nie pali jak powinien taka sytacja... w zime palił jak benzyniak (chodziłem co jakiś czas przepalac) dodam ze potrafi sobie zgasnąc jak dojeżdżam do swiateł, ale ten temat ogarne bo nastawnik i suwak to błahostka tylko ze w moim przypadku diagnostyka na spinacz nie pokazuje zadnych błędów. czytałem ze poza dużum filtrem paliwa są jeszcze jakies koło pompy i w pompie... gdzie one są??? moze ktoś dysponuje jakims foto??? dodam ze moje przypuszczenia co do wracającego paliwa do zbiornika są potwierdzone tym ze jak zdejmuje oba przewody przy zbiorniku to nie uroni nawet kropli ropki. czyli to co miało byc w przewodzie jest juz zapewne w zbiorniku. mam rację??? irytuje mnie to strasznie i dodam jeszcze ze nie dymi ani na siwo ani na czarno ani nawet na fioletowo. wszystko gra i auto mam moc. Prosze o jakąs pomoc, P.S. jesli trafiłem nie tu gdzie powinienem to przepraszam ale tu sie te same tematy namnażają i można błądzic jak dziecko we mgle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Traktorzysta Jaką masz pompkę od paliwa przed odpalaniem Jak miękka to układ się zapowietrza. To że filtr ma 2kkm to nie znaczy że jest dobry. Nie wiem co tam kupiłeś, nic nie piszesz o tym Jak to jakieś IC czy inne krzaki china to bym się zbytnio nie dziwił. Może klucha masz w nim po zimie, a tak swoją drogą to samochód służy do jeżdżenia a nie przepalania. popuść nakrętkę pod filtrem i zlej zawartość do słoika to zobaczysz mniej więcej co było w filtrze Oj chłopaku chcesz grzebać przy nastawniku pisząc że to pikuś a podstawowych problemów ogarnąć nie możesz. Na mój niuch to masz kąt wtrysku do korekt. Po stronie pompy zapewne masz źle ustawiony rozrząd W zimie chodził jak ta lala a teraz jak ciepło to kuleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Traktorzysta Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Traktorzysta Jaką masz pompkę od paliwa przed odpalaniem Jak miękka to układ się zapowietrza. To że filtr ma 2kkm to nie znaczy że jest dobry. Nie wiem co tam kupiłeś, nic nie piszesz o tym Jak to jakieś IC czy inne krzaki china to bym się zbytnio nie dziwił. Może klucha masz w nim po zimie, a tak swoją drogą to samochód służy do jeżdżenia a nie przepalania. popuść nakrętkę pod filtrem i zlej zawartość do słoika to zobaczysz mniej więcej co było w filtrze Oj chłopaku chcesz grzebać przy nastawniku pisząc że to pikuś a podstawowych problemów ogarnąć nie możesz. Na mój niuch to masz kąt wtrysku do korekt. Po stronie pompy zapewne masz źle ustawiony rozrząd W zimie chodził jak ta lala a teraz jak ciepło to kuleje szczerze mówiąc to na Twoją podpowiedz czekałem... pikus w tym sensie ze mam pompiarza znajomego a chodziło o to, że juz wiem ze to z nim moze byc cos nie tak bo sporo czytałem. tak filtr made in china (do wymiany) były w nim gluty to troche podmuchałem jeszcze powietrzem sprężonym ale za tęgo to efektu nie dało... a co w związku z tym, że paliwa nie ma w przewodach przy zbiorniku? to wina filtra?? i czemu na spinacz nie pokazuje zadnych błędów??pompka twarda w miare... swiezo po zgaszeniu jest nieco twardsza ale nie wiele... P.S. z prawą nogą i obojczykiem w gipsie to bym sobie nie pojezdził nawet gdybym bardzo chciał... pozdrawiam \ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Nie pokazuje żądnych błędów czy pokazuje kod 55 (brak błędów) Statyczny kąt wtrysku nie jest diagnozowany przez komp. Do tego trzeba dobrego pompiarza z czujnikiem zegarowym, który ogarnia temat. Jak pompka twarda to się nie zapowietrza. Kluchy w filtrze nie pozwalają na swobodny przepływ paliwa Zacznij od jego wymiany a potem pisz czy pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Traktorzysta Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 ok. jutro ogarne filtr paliwa i powietrza bo jak dzis zobaczyłem co tam sie dzieje to za głowe sie złapałem jutro napisze co i jak aaa i jeszcze jedno 1,84V na przepływce to raczej mało??? przepływka bosh zarówno jak i pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Czy to Bosch czy Hitachi ma być 1,9-2,3V Od razu zajrzyj za schowek i wymień pyłkowy oraz odśwież klimę jak nie chcesz żeby śmierdziało starą szmatą po jej uruchomieniu Tylko nie kupuj węglowego bo to od razu smród szmaty będzie i pomierz ramkę jak będziesz brał z allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Traktorzysta Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 pylkowy został na następny miesiąc. wymieniłem filtry: powietrza, paliwa, filterek w pompie i problem ustał. a co do klimy to pomimo, że czynnik nabity to nie zapina sprężarki. tak mi sie wydaje. teraz mam dyzo pracy ale jak bede miał chwile to poczytam jak te klime zdiagnozowac zeby tu nie mieszac tematu. w karzdym razie mam zamknięty EGR i jest moc i to bardzo fajna tylko czy to nie zaszkodzi??? (zaślepiony przewód podcisnienia) ale sam zawór działa(otwiera i zamyka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Traktorzysta, sprawdź a najlepiej wymień wężyki od przelewu wtrysków. Przez nie lubi się nieco zapowietrzać układ i są właśnie takie objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.