Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Problem z 2.0TD słabo pali


Gość ADAM01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam poważny problem z swoją primerą a mianowicie:

Silnik zimny odpala po bardzo długim kręceniu rozrusznikiem, czasami na dwa razy.

Jak już odpali to przy jeździe oraz postoju nie wkręca się powyżej 3tyś obrotów i zaczyna się dławić, zapala się check. Jak rozgrzeje się bardzo mocno to już w ogóle ma siły wjechać pod górkę i gaśnie a wtedy już nie odpalę. Byłem na komputerze, mechanior zczytał błąd 21- faza rozrządu. I stwierdził że chyba coś z pompą wtryskową.

Miał ktoś podobny problem? Albo ma pomysł co się stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

Sugestie w kolejności:

 

1. Przestawiony rozrząd - napisz czy coś było dłubane, albo mógł czasem przeskoczyć

2. Uszkodzony EGR - łatwy do zablokowania - poprawa gwarantowana natychmiast

3. Przestawiona pompa wtryskowa - może ktoś regulował kąt wtrysku na słuch?

4. Błąd 21 to błąd pierwszego wtryskiwacza sterującego - często się te czujniki psują, ale opisane objawy są zbyt intensywne jak na sam błąd czujnika - może to wynikac ze złego ustawienia rozrządu lub samej pompy i braku możliwości korekty wtrysku (poza zakresem pracy)

 

Uszkodzenie samej pompy dające takie objawy mało prawdopodobne.

 

Używając szukajki znajdziesz bardzo szeroki opis do wszystkich wyżej wymienionych przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego co jurgenik

5, zasyfiony nastawnik

6. padnięty przepływomierz powietrza

&. turbina death

9. czujnik położenia wału

Posprawdzaj filtry paliwa i powietrza

zacząłbym od EGRa tak jak kolega Jurgenik w swojej fotorelacji http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=30315

i przepływki http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29808

Potem czyszczenie nastawnika i wałka w pompie po którym "chodzi" suwak od nastawnika. Usługa bez gwarancji to 350 a bez pośpiechu i zachowując bardzo staranną dokładność można zrobić to samemu z podpowiedzią Gawy

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...sc&start=35 jedynie trzeba dorobić sobie klucz do odkręcenia jednej śruby albo zakupić za 50 zeta

 

przejrzyj forum

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=18527

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=49375

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=48822

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=15138

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=51900

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=51759

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=27561

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=51049

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=27026

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=51003

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=50618

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=49335

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=39008

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=49043

i wiele wiele innych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan primera 2.0TD z 2001r Poszedłem do garażu chciałem odpalić i nic akumulator

sprawny z filtra paliwo do pompy płynie,a z pompy na wtryski już nie-odkręciłem rurkę wtryskową i nic susza POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra
Nissan primera 2.0TD z 2001r Poszedłem do garażu chciałem odpalić i nic akumulator

sprawny z filtra paliwo do pompy płynie,a z pompy na wtryski już nie-odkręciłem rurkę wtryskową i nic susza POMOCY

elektrozawór w pompie działa napięcie do niego dochodzi sprawdz... elektrozawór to takie okragłe coś wkręcone w sekcjie wysokiego ciśń,. na samym końcu pompy przykryte kapturkiem... jeden przewód ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz nie mogę odpalić w niedzielę jeździłem i wszystko było ok ani nie dymił normalnie przyspieszał żadnych problemów nic nie wskazywało na to że dzisiaj nie odpali

pozdrowienia i dzięki za zainteresowanie na razie nie mogę nic więcej sprawdzić bo nie mogę

się ruszyć z domu dlatego się dopytuję co muszę posprawdzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra
dlatego się dopytuję co muszę posprawdzać

w pierwszej kolejności ten zawór i czy dochadzi napięcie do niego.. oczywiście napięcie pojawia sie po przekręceniu zapłonu.. choć nie wiem czy napięcie pojawia sie od razu czy tez po wykonaniu kilku obrotów rozrusznikiem.... najlepiej na początek wez sobie kawałek kabla.. podłacz do plusowej klemy.... odłacz przewód od elektrozaworu na pompie .. podłacz ten od klemy do zaworu zwróć uwage czy cyknie ... i odpalaj... jakiej by awari nie było silnik powinien dać sie uruchomić... albo przenajmniej powinien probować gadać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć zibi93. Ten post dotyczył innego problemu niż twój at ty go zmieniłeś. Ja czekałem aż temat się rozwinie a ty wtrącasz coś z innej beczki.

p.s. poszukaj dobrego elektryka to ci to naprawi też tak miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra
Cześć zibi93. Ten post dotyczył innego problemu niż twój at ty go zmieniłeś. Ja czekałem aż temat się rozwinie a ty wtrącasz coś z innej beczki.
dopisał sie , jeśli go szefostwo nie przeniosło to o co ci chodzi.

zibi93, no i jak sprawdzałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zibi też uważam że się wciąłeś, ale nie mam nic przeciwko tobie tylko Panowie jak dajecie odpowiedzi to napiszcie do kogo kierujecie bo się mętlik robi.

 

Tyle linków i nic nie znalazłeś to może jeszcze dorzucę :diabel2:

 

a ja tam myślę, że znowu padł czujnik położenia wału, przecież to standardowa usterka jak kręci a nie zapala. Zobacz czy dochodzi napięcie do kostki przy pompie, jak nie to obstawiam ten czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13
A jak go odpalisz albo jedziesz pod górkę to kopci na jakiś kolor?

pozdr.

 

Pozwolę sobie i ja się dopisać.

Czy to, że po odpaleniu zimnego silnika na początku leci ciemny dym z wydechu, to normalne przy kończących się świecach żarowych? W przymrozki muszę pokręcić 2-3 razy i jest taka sytuacja. Przy uruchamianiu na ciepło albo przy wyzszych temperaturach już się tak nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez kończące się świece. Skąd o tym wiesz. Sprawdzałeś to jakoś czy tylko podejrzewasz

Cytat serwisa z innego wątku i ja go potwierdzam

Radzimy najpierw je sprawdzić. Zwykły kabelek wystarczy. Ściągasz listwę łączącą świece, jeden koniec przewodu przykładasz do plusa akumulatora a drugim dotykasz świecę. Jeżeli iskrzy - świeca na 99% dobra. Jeżeli dotykasz i nic nie iskrzy - świeca ma przerwę więc nie iskrzy. To taka najprostsza metoda ale skuteczna.

Jak dobrze poszukasz to NGK kupisz po 60 zeta a nie 120. Najtańsze są Iskry po około 19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe nigdy się nie kończą, bo są albo dobre albo złe. Jak grzałka do herbaty :D .

I zawsze przy niesprawnych świecach będziesz miał jasny dym po odpaleniu zimnego silnika, nigdy nie czarny.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13

Hm, ten dym muszę poobserwować, może mi się coś popier.. :D Świec co prawda nie sprawdzałem, ale co innego może być przyczyną takiego zachowania samochodu przy ujemnych temperaturach? Olej jest wlany półsyntetyczny. A tak apropos: czy w P11.144 w dieslu jest podgrzewacz paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w P11.144 w dieslu jest podgrzewacz paliwa?

nie ma jest tylko czujnik temperatury paliwa tak samo jak w P11

Jeśli nie bierze oleju to wtryski mogą lać.

Zacząłbym od rzeczy najprostszej jak sprawdzenie świec a potem odłączenie EGRa, często jego uszkodzenie jest powodem ciemnego dymu

Jak to zrobić odwracalnie i na stałe masz tu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=30315

a tak na marginesie jak tam przepływomierz powietrza się czuje

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29808

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13

Przepływkę sprawdzałem w ubiegłym roku, napięcie było odpowiednie. EGR zaślepiałem odwracalnie (śruba w przewodzie idącym do zaworu), musze do tego wrócić bo ostatnio dałem w palnik na 2-m biegu i przy ok.2000obr rzygnęło ciemnym dymem z wydechu.

nie ma jest tylko czujnik temperatury paliwa tak samo jak w P11

W takim razie ostatnio w serwisie próbowali mnie zrobić w konia, bo chcieli mnie skasować za naprawę podgrzewacza :D Na szczęście wyszedł własciciel (znajomy) i powiedział, że mają mnie kasować tylko za części :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ręce opadają, Mi ustawiali kąt wtrysku z 12 godzin po czym stwierdzili że mam nastawnik do wymiany. Poszła taka awantura że się o policję oparło bo powiedziałem że nie zapłacę, a nie chcieli mi wydać samochodu. Sprawa była prosta Brak wykonanej usługi. Klient zabiera auto i nie płaci.

Dobrze że w pompie nie grzebali skoro to tacy fachowcy od brania kasy za nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...