Gość mariuszp1979 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Witam Mam zamiar wymienić sobie przełącznik wielofunkcyjny (wycieraczki/światła). Dręczy mnie tylko zdjęcie kierownicy - w książce piszą że potrzebny jest specjalny przyrząd, coś w rodzaju do zdejmowania łożysk. Czy nie można tego zrobić inaczej ? Kierownica czteroramienna. Sunny Y10, 1994. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Ja probowalem zdjac w P10 i za cholere nie moglem.U Ciebie moze pojsc lekko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Można samemu zrobić taki przyrząd wystarczą 2 śruby jako 8x60 jako mocowanie od kierownicy + trzecia dłuższa np.8x100 kawałek płaskownika z odpowiednim rozstawem otworów i otrzymujemy przyrząd, coś w rodzaju do zdejmowania łożysk i wykręcając 3 śrubę zdejmujemy kierownicę, oczywiście wcześniej należy zdjąć Airbag lub środkową zaślepkę z klaksonem i odkręcić śrubę mocującą kierownicę (klucz 24 jeżeli dobrze pamiętam). :one: Cała zabawa z odpięciem Airbagu ok 20 min. jeżeli ma się specjalny klucz do odkręcenia poduchy. Powyższy czas nie obejmuje wykonania płaskownika i znalezienia śrub. Od razu odpowiem zakłada się kierownicę na wcisk dokręcając śrubę mocującą. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomyddc Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Ja dzisiaj zdejmowałem kierownicę i po odkręceniu tej sporawej nakrętki udeżyłem kilka razy w kierownicę od spodu i zeskoczyła. Dodam, że nie posiadam takiego rarytasu jak AIRBAG W każdym razie bez żadnego przyrządu się udało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Tomyddc twój samochód się nie liczy bo jest tak dopieszczony że jak byś go ładnie poprosił to sam by zdjął sobie tą kierownicę Napisałem o "przyrządzie" bo u mnie tak łatwo nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomyddc Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Moj samochod nie jeździ juz od 2 miesięcy jak cos to na PW zapraszam a po wszystkim bedzie Foto story Przepraszam za OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kameh Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Tak, można zrobic taki przyrząd, sam mam taki. Zdejmowałem kierownicę bo krzywo leżała, poprawiłem trochę ale znów jest krzywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość igorro Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 ja bym jeszcze dodał od siebie, że dobrze jest sobie przed zdjęciem fajury oznaczyć rysikiem jej położenie względem tego wielowpustu. ja mam wersję bez A/B więc tylko trzeba ściągnąć tę maskownice i przycisk klaksonu. Uwaga nie szarpać na siłę, wcześniej trzeba odkręcić mało intuicyjna śrubkę do której jest dostęp od dołu kierownicy. jak już się zdejmie górę to później tylko duża śruba i można ściągać. czasem wystarczy mocniej pociągnąć lub kilka razy puknąć od drugiej strony ale UWAGA nie szarpać się za mocno bo może się skończyć wybitymi zębami:) trzeba na to uważać a jak tak się nie daje to tak jak koledzy wyżej mówili 3 śruby i kawałek płaskownika i sam kolego zrobisz sobie ten ściągacz do kierownicy:) powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoniobermuda Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Albo jak się nie chcesz męczyć, to kupisz na alledrogo za parę(naście) złociszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariuszp1979 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 To nie było takie skomplikowane. Potrzebne: śrubokręt krzyżakowy ok 10cm długości, nasadka 19 długa albo przedłużka do niej, płaski wkrętak (do wyciskania), smar w sprayu np WD40. Odkręcamy śrubkę u dołu kierownicy, łapiemy klakson rękami za dolną krawędź i delikatnie szarpiemy. Jak zejdzie, to ściągamy górne zaczepy. Odczepiamy złączkę elektryczną. Odkręcamy śrubę na kierownicy. Pryskamy smarem, delikatnie poruszamy lewo-prawo i schodzi. Odkręcamy 2 wkręty u dołu osłony, ściągamy dolną część. Odkręcamy 3 wkręty na przełączniku. Odchylamy przełącznik, wyciągamy wszystkie złączki. Z założeniem - ok 40min roboty. Łożysko spryskane smarem i kierownica chodzi leciutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.