Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Jeżeli nie przepływka to co?


Gość wojpap
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Micra K11 rocznik 97 ma problemy podobne do tych, jakie wiązały się z przepływką, dokonałem regeneracji i niestety problem jest dalej. Być może spartaczyłem lutowanie, ale wolę opisać sytuacje jeszcze raz. Najwyżej następnym razem pójdę z płytką (da się ją jakoś wykręcić, żeby z całym sprzętem nie chodzić?) do kogoś z większym doświadczeniem. Poniżej postaram się opisać problem.

 

-samochód co jakiś czas nieprzyjemnie szarpie,

-w czasie szarpania prędkościomierz znacząco zawyża wartość obrotów (po prostu wariuje i leci do góry),

-szarpanie pojawia się najczęściej po 12 godzinnym postoju w garażu, co ciekawe znacznie rzadziej szarpało po tym jak stało 12 godzin pod chmurka (przy czym sytuacja była taka, że 12 godzin w garażu, przejazd do pracy, 12 godzin pod chmórką i powrót do domu). Po tym jak już się w miarę rozjeździ wszystko jest ok, bardzo rzadko zdarzało się, aby szarpała po przejechaniu 10-15 kilometrów,

 

Zostały wymienione filtry, paliwo raczej dobrej jakości, kable wysokiego napięcia sprawdzone i są ok. Samochód nie stracił na mocy i jeżeli tylko nie szarpie to popierdziela jak szalony :D

 

Micra została raz podpięta pod komputer u mechanika, z badania wyszło tyle, że były trzy błędy w pamięci, po ich wykasowaniu i ponownej diagnostyce komputer nie znalazł żadnego błędu. Te błędy jakie były w pamięci to właśnie przepływka, "pompa czujnika położenia wałka rozrządu", coś z zapłonem (wybaczcie zapomniałem). Po diagnostyce samochód przez dzień zachowywał się wzorowo, ale po dwóch dniach znowu pojawiły się szarpania.

 

I tak sobie żyje z tym szarpaniem do dzisiaj, ale może coś poradzicie. Może spróbować jeszcze raz prze lutować te styki w przepływce? A może poprostu jechać do aso nissana na diagnostyke i się w końcu dowiedzieć co jest nie tak.

 

A może jest w Micrze coś takiego, jak samodiagnostyka w hondzie (wiecie "czekuś" migając pokazuje numer błędu)?

 

Pozdrawiam

 

Edit: silnik na luzie pracuje bardzo równiutko, wręcz wzorowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymieniłeś filtr paliwa?. Odradzam wizytę w ASO, bo tam zedrą z Ciebie duzo kasy i może być tak, że nic nowego się nie dowiesz. Napisałeś że po wykasowaniu błędów auto zachowywało się wzorowo, a po 2 dniach znowu to samo. Może podjedź jeszcze raz na kompa i sprawdź czy nie pojawiły się znowu błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak filtr został wymieniony. Nie mam możliwości w najbliższym czasie sprawdzenia micry na kompie, może za tydzień lub dwa. Nic będę szukał dalej.

 

A właśnie, czy tak dziwnie zachowujący się prędkościomierz to norma przy przepływce, czy może jakiś czujnik zastrajkował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpie podczas dynamicznego przyspieszania jak i przy normalnej płynnej jeździe, gdy auto chodzi na biegu jałowym występuje cos jak gdyby zjawisko np: gubienia iskry lecz silnik nie zgaśnie w tym czasie obrotomierz wariuje znacznie zawyżając prędkość obrotową silnika…

Podsumowując gdy pojawiają się zakłócenia w pracy silnika obrotomierz zawsze wariuje znacznie zawyża prędkość obrotowa silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa obrotomierz? To problemu szukaj w układzie zapłonowym. Dobrze byłoby wiedzieć jaki dokładnie był kod błędu z tego układu, ale stawiałbym na problem w obwodzie czujniki położenia wałków, moduł-cewka.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat. U mnie też szarpało bez względu na to, czy na niskim biegu, czy na wysokim. Mechanik stwierdził, że aparat zapłonowy do wymiany. Po wymianie wszystko ok. przez półtora tygodnia i znowu szarpie, a nawet zaczął gasnąć w czasie jazdy (nawet na wyższych biegach i w czasie spokojnej jazdy) i są problemy z powtórnym odpaleniem. Ręce opadają... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja sobie zmontowalem consulta, jak zalatwisz oprogramowanie to mozemy sie pobawic :) widze ze masz rejestracje PZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam po dłuższym czasie,

po odstawieniu samochodu do mechanika, okazało się, że do wymiany jest aparat zapłonowy i tutaj rodzi się moje pytanie. Może mnie ktoś nakierować gdzie coś takiego dostać nie przepłacając?

 

Typ silnika: CG13DE

numer aparatu: 425 37M dodatkowo pisze jeszcze coś takiego 22 100-99B04 i jeszcze 4496

Aparat posiada dwie wtyczki mniejszą i większą

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojpap, Zorientuj się w:

 

 

P.H.U.NISSCAR Maciej Morzyński

85-734 BYDGOSZCZ

ul Boczna 14

tel./fax 052/342 53 25

0601 61-76-76

nisscar@wp.pl

 

Są tam części nowe i używane do naszych nismo ,może coś się znajdzie :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...