Gość lukaszjas Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Witam wszystkich serdecznie. chcialem zapytac czy ktos moze wie jakie podcisnienie powinna wytwarzac pompa vacum w Primerce P11.144 z silnikie 2,0TD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Nie wiem o co Ci chodzi. Podciśnienie pochodzi z próżni. Pompa vacuum w dieslu steruje serwem i EGR. Jak auto kiepsko hamuje to może być pęknięty przewód od pompy do serwa. Możesz także pozbyć się EGRa zdejmując wężyk z króćca na kostce sterującej i zaślepić króciec i wężyk Więcej możesz poszukać w poradnikach http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Podciśnienie to próżnia.... ciekawa teoria Tym rozumowaniem w każdym kolektorze dolotowym silnika benzynowego mielibyśmy próżnię... czyli kosmos . A teraz poważnie, podciśnienie np. w toyotach z vaccum na wałku rozrządu i na b. jałowym masz 0,6. I dlatego nawet w 1-2 letnich D4D po kilkakrotnym naciśnięciu hamulca na postoju na b.jałowym robi się on twardy, gdyż pompa nie ma wystarczającej wydajności. Ale już od ok. 2000obr możesz swobodnie wciskać hamulec i będzie wszystko ok. Spróbuj sobie zrobić taki test u siebie, oraz drugi: zgaś silnik, popompuj pedałem aby zrobił się twardy, trzymaj wciśnięty pedał i odpal silnik. Jeżeli pedał od razu opadnie, to prawdopodobnie bez mierzenia masz dobre podciśnienie. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukaszjas Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 no kiepsko chamuje i zapala sie kontrolka od recznego. sprawdzilem juz chyba wszystko zaczynjac od plynu w zbiornicznku przez przewody chamulcowe, pompe chamulcowa, odpowietrzalem uklad, klocki i tarcze OK. dzis sprawdzilem vacummetrem sile ssania pompy vacum i wyszlo mi 0,92kp/m2 czyli prawie 1bar. zostało mi tylko do sprawdzenia serwo ale nie wiem jak to zrobic ale tak pozatym to serwo pompuje. nissana mam od połowy lutego tego roku i do ubieglego tygodnia wszystko bylo OK az tu nagle podczas chamowania zapalila sie kontrolka recznego i kiepsko chamuje tzn pedal nisko schodzi robilem taki test z odpalaniem na napompowanym pedale i spada:) ale co z ta kontrolka recznego? w instrukcji jest napisane ze to wina podcisnienia. da sie to naprawic tak aby bylo tak jak powino? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Ale skoro pedał nisko schodzi to na pewno nie jest to wina podciśnienia, gdyż to świadczy o tym (schodzący pedał) że masz dobre wspomaganie. Dobrze rozumiem? Spróbuj zrobić doświadczenie i odepnij podciśnienie od serwa, zobaczysz jaki wtedy jest pedał. No i gdy zmierzyłeś 1.0 to już na 100% sama pompa daje radę bdb. A kontrolka zapala się już przy pierwszym naciśnięciu hamulca, czy musisz kilka razy go naciskać? Możesz też zrobić test samemu czujnikowi, jest on wkręcony w serwo. Działa na zwarcie/rozwarcie masy. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukaszjas Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 na pedal musze nacisnac 3-4 razy zanim kontrolka sie zapali. czujnik podcisnia znajduje sie na scianie grodziowej a o jakims innym przy serwo nie wiem, a jaki powinien byc pedal po odloczeniu podcisnienia? aha i jeszcze jedno nie wiem czy to tak powinno byc czy nie ale gdy wprowadze silnik na ok 3000 obr i wcisne chamulec (oczywiscie jednczesnie z gazem) to obroty spadaja do ok 800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 To pewnie czujnik jest na ścianie, jeżeli połączony z serwem to ten. Wygląda jak czujnik ciśnienia oleju. Jeżeli kontrolka zapala się po 3-4 naciśnięciach to też wygląda, że wszystko jest ok. Słuchaj, a może tam po prostu padła pompa hamulcowa, naciskasz pedał, tłoczki przepuszczają ciśnienie i pedał idzie w dół? Sprawdź ten wątek. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukaszjas Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 ja tez myslalem ze to pompa hamulcowa i kupilem reperaturki wymienilem i nadal to samo. juz nie mam pomysłu co to moze byc:( a autko kiepsko chamuje a pedal idzie w dol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Podciśnienie to próżnia.... ciekawa teoria Tym rozumowaniem w każdym kolektorze dolotowym silnika benzynowego mielibyśmy próżnię... czyli kosmos . sama nazwa Vacuum pompa nawet wskazuje na to Vacuum znaczy próżnia, a kolega pomylił chyba próżnię ze sprężaniem lukaszjas Temat kontrolki od ręcznego i kiepskich hamulców był już przerabiany wielokrotnie na forum. Poszukaj sobie albo dalej drąż temat z serwisem dopóki mody nie zamkną tego powtarzającego się tematu Napisałem Ci na wstępie co może być przyczyną. spróbuj z tym odcięciem EGRa proces w pełni odwracalny to jest wężyk z kostki sterującej do zaworu EGR, a i twój traktor zyska na dynamice tylko nie będzie ECO We wszystkich postach związanych z niegasnącą kontrolką ręcznego wszyscy piszą aby dolać płynu na max. Jeśli jest on na min albo w połowie to zapala się właśnie kontrolka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Ty w ogóle wiesz co to jest próżnia? EGR ma do tyle, co koło zapasowe w bagażniku do piszczącej wycieraczki.... No, ale skoro masz takie teorie o próżni to szkoda dyskusji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 sama nazwa Vacuum pompa nawet wskazuje na to Vacuum znaczy próżnia, a kolega pomylił chyba próżnię ze sprężaniem Zobacz na WIKI Owszem, nazywa się pompą próżniową, ale próżni nie zrobi, powstaje tylko podciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Dobra. Co to według was jest podciśnienie j dlaczego ta pompa nazywa się próżniową serwis przecież egr jest sterowany podciśnieniowo z vacuum i jesli jest tam na sterowaniu jakaś nieszczelność to odbija się to na serwie i dalej na hamulcach Zatkaj strzykawkę palcem i pociągnij tłok co powstanie i w wyniku czego? teraz wyciągnij tłok ze strzykawki zatkaj palcem strzykawkę i pchaj tłok . Co się stanie? Wartość podciśnienia sprawdź zaworek zwrotny Ściągnij sobie manuala i zajrzyj w plik br od Brake Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Dobra. Co to według was jest podciśnienie j dlaczego ta pompa nazywa się próżniową Podciśnienie - zjawisko ciśnienia mniejszego niż ciśnienie w otoczeniu (atmosferyczne w naszym wypadku), oraz wielkość fizyczna opisująca to zjawisko równa różnicy ciśnień bezwzględnych między otoczeniem a danym miejscem.. Pompa nazywa się próżniowa, bo teoretycznie stara się wytworzyć próżnię (oczywiście nie jest zbudowana tak, żeby mogła ją wytworzyć). Coś jak odkurzacz, to też w pewnym sensie pompa próżniowa, zasysa rurą, ale wytwarza tylko podciśnienie , można sprawdzić wakuometrem Wyszedł lekki OT, ale może moderator nie wyrzuci żaden. [ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 11:45 ] Zatkaj strzykawkę palcem i pociągnij tłok co powstanie i w wyniku czego? Powstanie podciśnienie, będzie chciało wessać palec do środka. Próżni w ten sposób nie otrzymasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 "serwis przecież egr jest sterowany podciśnieniowo z vacuum i jesli jest tam na sterowaniu jakaś nieszczelność to odbija się to na serwie i dalej na hamulcach " wcale EGR nie jest sterowany podciśnieniem, a tylko uruchamiany. A to zasadnicza różnica. Steruje nim elektrozawór, który puszcza lub zamyka podawanie podciśnienia do zaworu w ściśle określonych stanach pracy silnika. Wiedząc, że EGR nie pracuje stale masz odpowiedź, dlaczego EGR nie może mieć z hamulcami nic wspólnego. polecam strona 8 u dołu: http://www.zssio.pl/joomla/dmdocuments/rec...acja_spalin.pdf pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 tak w strzykawce powstaje podciśnienie ale właśnie w skutek wytworzenia próżni. To samo dzieje sie w odkurzaczu. Jeśli poprzez wentylator wyśsiesz z komory powietrze to powstanie w niej próżnia, która będzie zasysać masy powietrza z drugiej strony aby bilans ciśnień był równy. Osobiście nie znam innego prostrzego sposobu na wytworzenie podciśnieania niż próżnia. Może kolega mi coś podsunie Próżnia nie musi być zamknięta aby istniała. Cytat z wiki Próżnia - w sensie technicznym - stan wysokiego rozrzedzenia gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Chłopie, z takimi teoriami to powinieneś Nobla dostać. W strzykawce powstaje próżnia Dzięki takiej strzykawce zostałeś milionerem, bo poważne firmy poważnie pracują nad wytwarzaniem próżni, a tu trzeba wziąść strzykawkę do ręki Proponuję powrót do szkoły średniej na fizykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 serwis masz rację ale wielu użytkowników diesli po odcięciu EGRa zauważało właśnie poprawę w hamowaniu. Tak że coś w tym jest. Zadałem parę prostych pytań w tym wątku, a ty nawet nie potrafisz na nie odpowiefzieć. Jedynie naśmiewasz się z moich postów nie udowadniając swojej racj. Nie mówię że się nie mylę, ale skoro uważasz się za ideał to wytłumacz mi logicznie i powiedz co powstaje w tej strzykawce i dzięki czemu. W zarówkach to też jest może podciśnienie a nie próżnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Dobra, w sumie chyba oboje mamy rację W sumie to to faktycznie jest niska próżnia - warto się dowiedzieć czegoś nowego dzięki NKP. [ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 12:41 ] Co do strzykawki i próżni, to jest to kiepska próżnia, ale jest - ciśnienie jest niższe od atmosferycznego. [ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 12:42 ] Nawet w słoikach, które zamkniemy z dżemem i wygotujemy, tak aby powietrze wyleciało, też powstaje próżnia [ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 12:44 ] To też jest ciekawe http://pl.wikipedia.org/wiki/Do%C5%9Bwiadczenie_Torricellego tam też powstaje próżnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 oczywiście próżni idealnej nigdy nie osiągniemy, ale tak jak napisałem wcześniej w sensie technicznym to tak ona powstaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukaszjas Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 no dobra koledzy to ze pompa vacuumwytarza podcisnienie to wszyscy wiemy ale powiedzcie czym moze byc spowodowane to ze ta kontrolka sie zapala skoro wszystko teoretycznie jest OK. nie chce odlaczac EGR bo nie lubie robic czegos kosztem innych zeczy. tak jak juz pisalem plyn OK, klocki tarcze OK, pompa chamulcowa zregenerowana, na wylaczonym silniku pedał jest twardy, ABS OK, podcisnienie na vacuum prawie 1bar. Czy ktos to kiedys normalnie naprawil? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Dolałeś tego płynu na max, sprawdziłeś zaworek zwrotny i przewody czy nie są skorodowane podobne tematy http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=vacuum http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=vacuum Odcięcie egra to robisz na moment sprawdzenia. Zaślepiasz śrubkami M5 przewody, a potem możesz założyć je z powrotem po odcięciu tej części w której była śrubka jeśli jest luźno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Mi się zapalała ta lampka jak miałem sparciałe takie cienkie wężyki przy vacu pompie. Wymieniłem wężyki i lampka nie błyska,ale na samo działanie hamulców to wpływu nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 a może by zacząć od poprawnego odpowietrzenia układu nie wiem jak to robiłeś wcześniej ale może kolejność odpowietrzania kóła była niewłaściwa Poproś kolegę by pompował a Ty zacznij odpowietrzać najdalej od pompy położone koła itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rychuo@wp.pl Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 witam Przecieka mi przewód od pompy vaccum. Pompa vaccum jest troszkę wilgotna. Czy mogę z tym jeździć do czasu kiedy nie wymienię tego przewodu? Autko hamuje ok. Czy miał ktoś podobny przypadek i czy wie gdzie kupić przez internet taki przewód? Z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 (edytowane) Tu masz cztery strony poświęcone tym nieszczęsnym przewodom http://forum.nissank...__fromsearch__1Tak to zrobił Gawa (załącznik) Edytowane 21 Października 2009 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.