Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] pompa vacum


Gość lukaszjas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem o co Ci chodzi. Podciśnienie pochodzi z próżni. Pompa vacuum w dieslu steruje serwem i EGR. Jak auto kiepsko hamuje to może być pęknięty przewód od pompy do serwa. Możesz także pozbyć się EGRa zdejmując wężyk z króćca na kostce sterującej i zaślepić króciec i wężyk

Więcej możesz poszukać w poradnikach http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie to próżnia.... ciekawa teoria :D

Tym rozumowaniem w każdym kolektorze dolotowym silnika benzynowego mielibyśmy próżnię... czyli kosmos :) .

 

A teraz poważnie, podciśnienie np. w toyotach z vaccum na wałku rozrządu i na b. jałowym masz 0,6. I dlatego nawet w 1-2 letnich D4D po kilkakrotnym naciśnięciu hamulca na postoju na b.jałowym robi się on twardy, gdyż pompa nie ma wystarczającej wydajności. Ale już od ok. 2000obr możesz swobodnie wciskać hamulec i będzie wszystko ok.

Spróbuj sobie zrobić taki test u siebie, oraz drugi: zgaś silnik, popompuj pedałem aby zrobił się twardy, trzymaj wciśnięty pedał i odpal silnik. Jeżeli pedał od razu opadnie, to prawdopodobnie bez mierzenia masz dobre podciśnienie.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszjas

no kiepsko chamuje i zapala sie kontrolka od recznego. sprawdzilem juz chyba wszystko zaczynjac od plynu w zbiornicznku przez przewody chamulcowe, pompe chamulcowa, odpowietrzalem uklad, klocki i tarcze OK. dzis sprawdzilem vacummetrem sile ssania pompy vacum i wyszlo mi 0,92kp/m2 czyli prawie 1bar. zostało mi tylko do sprawdzenia serwo ale nie wiem jak to zrobic ale tak pozatym to serwo pompuje. nissana mam od połowy lutego tego roku i do ubieglego tygodnia wszystko bylo OK az tu nagle podczas chamowania zapalila sie kontrolka recznego i kiepsko chamuje tzn pedal nisko schodzi

 

 

robilem taki test z odpalaniem na napompowanym pedale i spada:) ale co z ta kontrolka recznego? w instrukcji jest napisane ze to wina podcisnienia. da sie to naprawic tak aby bylo tak jak powino?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro pedał nisko schodzi to na pewno nie jest to wina podciśnienia, gdyż to świadczy o tym (schodzący pedał) że masz dobre wspomaganie. Dobrze rozumiem? Spróbuj zrobić doświadczenie i odepnij podciśnienie od serwa, zobaczysz jaki wtedy jest pedał. No i gdy zmierzyłeś 1.0 to już na 100% sama pompa daje radę bdb.

A kontrolka zapala się już przy pierwszym naciśnięciu hamulca, czy musisz kilka razy go naciskać? Możesz też zrobić test samemu czujnikowi, jest on wkręcony w serwo. Działa na zwarcie/rozwarcie masy.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszjas

na pedal musze nacisnac 3-4 razy zanim kontrolka sie zapali. czujnik podcisnia znajduje sie na scianie grodziowej a o jakims innym przy serwo nie wiem, a jaki powinien byc pedal po odloczeniu podcisnienia?

 

aha i jeszcze jedno nie wiem czy to tak powinno byc czy nie ale gdy wprowadze silnik na ok 3000 obr i wcisne chamulec (oczywiscie jednczesnie z gazem) to obroty spadaja do ok 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie czujnik jest na ścianie, jeżeli połączony z serwem to ten. Wygląda jak czujnik ciśnienia oleju.

Jeżeli kontrolka zapala się po 3-4 naciśnięciach to też wygląda, że wszystko jest ok. Słuchaj, a może tam po prostu padła pompa hamulcowa, naciskasz pedał, tłoczki przepuszczają ciśnienie i pedał idzie w dół? Sprawdź ten wątek.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszjas

ja tez myslalem ze to pompa hamulcowa i kupilem reperaturki wymienilem i nadal to samo. juz nie mam pomysłu co to moze byc:( a autko kiepsko chamuje

 

a pedal idzie w dol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie to próżnia.... ciekawa teoria

Tym rozumowaniem w każdym kolektorze dolotowym silnika benzynowego mielibyśmy próżnię... czyli kosmos .

sama nazwa Vacuum pompa nawet wskazuje na to Vacuum znaczy próżnia, a kolega pomylił chyba próżnię ze sprężaniem

 

lukaszjas Temat kontrolki od ręcznego i kiepskich hamulców był już przerabiany wielokrotnie na forum. Poszukaj sobie albo dalej drąż temat z serwisem dopóki mody nie zamkną tego powtarzającego się tematu

 

Napisałem Ci na wstępie co może być przyczyną. spróbuj z tym odcięciem EGRa proces w pełni odwracalny 16487522.jpg

 

to jest wężyk z kostki sterującej do zaworu EGR, a i twój traktor zyska na dynamice tylko nie będzie ECO

We wszystkich postach związanych z niegasnącą kontrolką ręcznego wszyscy piszą aby dolać płynu na max. Jeśli jest on na min albo w połowie to zapala się właśnie kontrolka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty w ogóle wiesz co to jest próżnia? EGR ma do tyle, co koło zapasowe w bagażniku do piszczącej wycieraczki....

No, ale skoro masz takie teorie o próżni to szkoda dyskusji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama nazwa Vacuum pompa nawet wskazuje na to Vacuum znaczy próżnia, a kolega pomylił chyba próżnię ze sprężaniem

Zobacz na WIKI

Owszem, nazywa się pompą próżniową, ale próżni nie zrobi, powstaje tylko podciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Co to według was jest podciśnienie j dlaczego ta pompa nazywa się próżniową

serwis przecież egr jest sterowany podciśnieniowo z vacuum i jesli jest tam na sterowaniu jakaś nieszczelność to odbija się to na serwie i dalej na hamulcach

 

Zatkaj strzykawkę palcem i pociągnij tłok co powstanie i w wyniku czego?

teraz wyciągnij tłok ze strzykawki zatkaj palcem strzykawkę i pchaj tłok . Co się stanie?

 

Wartość podciśnienia

wacuum.jpg

 

sprawdź zaworek zwrotny

brzaworek.jpg

 

Ściągnij sobie manuala i zajrzyj w plik br od Brake

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Co to według was jest podciśnienie j dlaczego ta pompa nazywa się próżniową

Podciśnienie - zjawisko ciśnienia mniejszego niż ciśnienie w otoczeniu (atmosferyczne w naszym wypadku), oraz wielkość fizyczna opisująca to zjawisko równa różnicy ciśnień bezwzględnych między otoczeniem a danym miejscem..

Pompa nazywa się próżniowa, bo teoretycznie stara się wytworzyć próżnię (oczywiście nie jest zbudowana tak, żeby mogła ją wytworzyć).

Coś jak odkurzacz, to też w pewnym sensie pompa próżniowa, zasysa rurą, ale wytwarza tylko podciśnienie , można sprawdzić wakuometrem :)

Wyszedł lekki OT, ale może moderator nie wyrzuci żaden.

 

[ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 11:45 ]

Zatkaj strzykawkę palcem i pociągnij tłok co powstanie i w wyniku czego?

Powstanie podciśnienie, będzie chciało wessać palec do środka.

Próżni w ten sposób nie otrzymasz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"serwis przecież egr jest sterowany podciśnieniowo z vacuum i jesli jest tam na sterowaniu jakaś nieszczelność to odbija się to na serwie i dalej na hamulcach "

 

wcale EGR nie jest sterowany podciśnieniem, a tylko uruchamiany. A to zasadnicza różnica. Steruje nim elektrozawór, który puszcza lub zamyka podawanie podciśnienia do zaworu w ściśle określonych stanach pracy silnika. Wiedząc, że EGR nie pracuje stale masz odpowiedź, dlaczego EGR nie może mieć z hamulcami nic wspólnego.

 

polecam strona 8 u dołu:

http://www.zssio.pl/joomla/dmdocuments/rec...acja_spalin.pdf

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w strzykawce powstaje podciśnienie ale właśnie w skutek wytworzenia próżni. To samo dzieje sie w odkurzaczu. Jeśli poprzez wentylator wyśsiesz z komory powietrze to powstanie w niej próżnia, która będzie zasysać masy powietrza z drugiej strony aby bilans ciśnień był równy.

Osobiście nie znam innego prostrzego sposobu na wytworzenie podciśnieania niż próżnia.

Może kolega mi coś podsunie :)

Próżnia nie musi być zamknięta aby istniała.

Cytat z wiki

Próżnia - w sensie technicznym - stan wysokiego rozrzedzenia gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, z takimi teoriami to powinieneś Nobla dostać. W strzykawce powstaje próżnia :D

Dzięki takiej strzykawce zostałeś milionerem, bo poważne firmy poważnie pracują nad wytwarzaniem próżni, a tu trzeba wziąść strzykawkę do ręki :D

Proponuję powrót do szkoły średniej na fizykę :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwis masz rację ale wielu użytkowników diesli po odcięciu EGRa zauważało właśnie poprawę w hamowaniu. Tak że coś w tym jest.

Zadałem parę prostych pytań w tym wątku, a ty nawet nie potrafisz na nie odpowiefzieć. Jedynie naśmiewasz się z moich postów nie udowadniając swojej racj. Nie mówię że się nie mylę, ale skoro uważasz się za ideał to wytłumacz mi logicznie i powiedz co powstaje w tej strzykawce i dzięki czemu.

W zarówkach to też jest może podciśnienie a nie próżnia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, w sumie chyba oboje mamy rację :)

W sumie to to faktycznie jest niska próżnia - warto się dowiedzieć czegoś nowego dzięki NKP.

 

[ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 12:41 ]

Co do strzykawki i próżni, to jest to kiepska próżnia, ale jest - ciśnienie jest niższe od atmosferycznego.

 

[ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 12:42 ]

Nawet w słoikach, które zamkniemy z dżemem i wygotujemy, tak aby powietrze wyleciało, też powstaje próżnia :D

 

[ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 12:44 ]

To też jest ciekawe http://pl.wikipedia.org/wiki/Do%C5%9Bwiadczenie_Torricellego tam też powstaje próżnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście próżni idealnej nigdy nie osiągniemy, ale tak jak napisałem wcześniej w sensie technicznym to tak ona powstaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszjas

no dobra koledzy to ze pompa vacuumwytarza podcisnienie to wszyscy wiemy ale powiedzcie czym moze byc spowodowane to ze ta kontrolka sie zapala skoro wszystko teoretycznie jest OK. nie chce odlaczac EGR bo nie lubie robic czegos kosztem innych zeczy. tak jak juz pisalem plyn OK, klocki tarcze OK, pompa chamulcowa zregenerowana, na wylaczonym silniku pedał jest twardy, ABS OK, podcisnienie na vacuum prawie 1bar.

Czy ktos to kiedys normalnie naprawil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolałeś tego płynu na max, sprawdziłeś zaworek zwrotny i przewody czy nie są skorodowane

podobne tematy

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=vacuum

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=vacuum

 

Odcięcie egra to robisz na moment sprawdzenia. Zaślepiasz śrubkami M5 przewody, a potem możesz założyć je z powrotem po odcięciu tej części w której była śrubka jeśli jest luźno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się zapalała ta lampka jak miałem sparciałe takie cienkie wężyki przy vacu pompie. Wymieniłem wężyki i lampka nie błyska,ale na samo działanie hamulców to wpływu nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

a może by zacząć od poprawnego odpowietrzenia układu

nie wiem jak to robiłeś wcześniej ale może kolejność odpowietrzania kóła była niewłaściwa

Poproś kolegę by pompował a Ty zacznij odpowietrzać najdalej od pompy położone koła itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Przecieka mi przewód od pompy vaccum. Pompa vaccum jest troszkę wilgotna. Czy mogę z tym jeździć do czasu kiedy nie wymienię tego przewodu? Autko hamuje ok. Czy miał ktoś podobny przypadek i czy wie gdzie kupić przez internet taki przewód?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz cztery strony poświęcone tym nieszczęsnym przewodom http://forum.nissank...__fromsearch__1Tak to zrobił Gawa (załącznik)

post-18247-1256147403,9546_thumb.jpg

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...