Sylwek_19 Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Witam Na początku prośba do moderatora by nie zamykał tematu, wiem że istnieje opcja szukaj, ale nie znalazłem odpowiedzi na odpowiedź gdzie znajduje się ta srubka do kasowania luzów!! W starszych tematach nie działają zdjecia!! Teraz opis problemu, maglownica mi się tłucze, nie mogę zlokalizować tej śrubki do kasowania, posiadam primere P11.144 2000 rok po lifcie, może ktoś cyknął zdjęcie takiej maglownicy ze śrubką to będę wiedział czy mogę skasować luz czy mam maglownice do wymiany. Dostęp do tej maglownicy patrzyłem to masakra, patrząc od tyłu jest takie wgłębienie w maglownicy o średnicy około 40mm i może tam się znajduje jakaś regulacja?? Proszę o pomoc najlepiej jakieś foto jak ktoś już kasował ten luz. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Ech uparciuszek z Ciebie jeden zamknęli to zakładam drugi. Poczytaj forum i ściągnij sobie manuala http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837 i zajrzyj tam do pliku st steering system A temat do zamknięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwek_19 Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 uparciuch nie uparciuch ale dalej nie wiem gdzie mam tej śrubki szukać czy ją wo gule ma w tej poj.... maglownicy. [ Dodano: Sob 28 Mar, 2009 21:15 ] aha jeszcze mam pytanie jak byłem dziś po autem to zauważyłem że luz jest tylko wzdłuż drążka kierowniczego lewego, tz w linii prostej jak ruszam kierownicą prawo lewe, a jak od dołu samochodu próbowałem ręką poruszać lewym drązkiem kierowniczym w góre i dół to zero luzu, może powodem jest tylko ten lewy drążek kierowniczy czy maglownica? pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur h Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 To pewnie masz jabłuszko na drążku kierowniczym wybite i to tłucze. Wymiana drążka jest dosyć prosta.Koszt drążka dobrej firmy to ok 75zł. Jeszcze dochodzi ustawienie zbierzności. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeg255 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Nie chce zakladac nowego tematu,wiec przykleje sie tu.Na przegladzie wyszlo,ze moje autko ma luz na maglu.Mechanior powiedzial,ze nie jest to taki luz,zeby robic,tylko,ze na niewielkich nierownosciach ja slysze to przeklete stukanie,co doprowadza mnie do szalu.Panowie,czy posluchac mechaniora i jezdzic dalej,czy regenerowac??choc wiem,ze wydatek nie jest maly.Jeszcze z tego co wiem,jest opcja z kasowaniem tego luzu poprzez srube,ale nie chce zeby fajerka chodzila ciezko :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur h Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Jesli masz luz to jedyne skuteczne wyjśćie to regeneracja.Polecam jest firma w łodzi do której się wysyła przekładnie i w ciągu ok 3 dni masz ją spowrotem z gwarancją. Do Megane mojego teścia regeneracja kosztowała 500 zł.Działa bardzo dobrze. Dlatego polecam.Na necie znajdziesz bez problemu tą firme.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wytryh Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 witam, też się dołączę. U mnie z kolei przy ruchu kierownicą prawo-lewo słychać jakby właśnie drążek lewy był do wymiany i owe są dostępne ale gdzieś na forum przeczytałem że maglownicy się nie naprawia tylko full regeneracja. Czy ktoś z kolegów wymieniał już drążek i czy można to zrobić na aucie bez wyciągania maglownicy. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfiatos Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Przeprasza za odgrzewanie kotleta. Wracam do pytania z pierwszego posta. Mianowicie jak skasować luz na maglownicy? Wiem gdzie jest ta śrubka ale dostęp jest bardzo kiepski. Pytanie czy ktoś ma może jakiś sprytny sposób na zrobienie tego szybko i bezboleśnie bez opuszczania sanek? P11.144 qg18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Jak wyjmiesz dolny wahacz to się da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Podbijam, kasował ktoś luz tą śrubą? Daje to coś na dłużej? Z tego, co widziałem, to zwykłym kluczem dojście będzie ale po opuszczeniu sanek zawieszenia, nie wahacza... Objawy mam takie, że stuka przy szybkich ruchach kierownicą lewo-prawo na postoju, czuć na kierownicy te stuki, auto niezbyt pewnie się prowadzi (czasem kierownica się lekko skręca przy ruszaniu), wczoraj na szarpakach upewniłem się, że w zawieszeniu luzów nie ma, tak samo na drążkach i końcówkach. Maglownica jest sucha, żadnych wycieków nie widać, wspomaganie działa dobrze. Pytam, bo pełna regeneracja z wyjęciem i włożeniem to ok 700zł + zbieżność, ale to się robi zazwyczaj jak są wycieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 (edytowane) Ja jak wymieniałem sanki to też próbowałem skasować ten luz ale jakoś wiele nie pomogło na stukanie choć później ciężej chodziła kierownica . Ja na stukającej maglownicy przejechałem ponad 100000km samochód poszedł do nowego właściciela , aż do momentu sprzedaży prowadził się poprawnie .Mam wrażenie że stara WP11 z 1998 roku z luzem na maglownicy pewniej się prowadziła niż obecna WP11.144 z 2001 bez luzów na maglownicy. Co do prowadzenia obstawiam przednie amortyzatory Tokico które były sztywne w starej primierze a tu jakaś najtańsza Kayaba . Edytowane 22 Maja 2013 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 (edytowane) Dobra, próbowałem wczoraj tą śrubę ruszyć, ale dostęp fatalny, klucz nietypowy jakiś potrzebny i odpuściłem. Za to dostałem się w ograniczonym stopniu do krzyżaka w okolicy grodzi i tam nie wyczułem luzu. Podjadę jeszcze gdzieś w drugie miejsce na sprawdzenie, żeby się upewnić, że to np nie drążki (końcówki obie świeże). W ogóle, luz mi się pojawił jakieś 2 tyg. (1 tys. km) po ustawianiu zbieżności, jest szansa, że mechanik coś uszkodził przy ustawianiu? Edit: tak wygląda śruba: Edytowane 24 Maja 2013 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 troche słabo ją tu widać ale rzeczywiście jakaś dziwna, a zwykłą nasadówką pięcio albo sześciokątną nie złapie tego? ja też mam ten luz i nawet większy niż u ciebie, ale nie mam czasu teraz się za to zabrać;] myślałem ze będziesz wczoraj na spocie bo chciałem twoją zawiechę sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Miałem wpaść ale mocno mnie denerwują te luzy więc postanowiłem poleżeć i posprawdzać co się da pod autem. Mam już mniej więcej pomysł co zrobić z tymi drążkami, teoretycznie można zdjąć osłonę i powinno się dać wyczuć/wypatrzeć luz na drążkach przy szarpaniu. Ale i tak najpierw diagnosta, potem jak nie będę pewien to jeszcze raz sam sprawdzę, a na końcu dopiero regeneracja magla. Bo to będą 2-3dni bez auta, kupa kasy, a jakby się miało okazać, że efektu nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Witam, Panowie odświeżę temat...Może mi ktoś podpowiedzieć jakim kluczem przekręcić tą śrubę od regulacji maglownicy?Tak jak poprzednicy napisali, dojście fatalne i praktycznie nic nie widać dlatego pytam jak to klucz bo palcami nie potrafię rozpoznać... Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
howard512 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 U mnie to samo, luz przy szybkich ruchach kierownicą. Pokręcenie tą śrubą coś pomaga czy tylko kierownica ciężej będzie się obracać a luz zostanie? A w ogole jak tam dojść beż odkręcania całej maglownicy i jakiego klucza użyć do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Mi to podkręcił mechanik, nie pytałem czym. Ogólnie to efekt był taki sobie, kierownica chodziła delikatnie ciężej (nawet fajne uczucie) ale wracała mniej chętnie, trzeba było jej pomagać (niefajnie). Luzy minimalnie skasowało, ale były jeszcze czasem wyczuwalne (ciężko to określić). Zdecydowałem się finalnie na regenerację, zapłaciłem 450zł, gwar. 2 lata, wymiana u kolegi 100zł + dobra flaszka, nowe końcówki drążków (chyba 70zł za 555) jeszcze zbieżność 80zł. Jeździ jak po sznurku, generalnie jazda z luzami na maglu była mega nieprzyjemna, nieporównywalnie gorsza niż w przypadku luzów w zawiasie czy na końcówach drążków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
howard512 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) U mnie chodzi idealnie jeśli chodzi o siłę powrotu i ogolnie skręcania. Wymontowanie to raczej nie bylby dla mnie problem. Na jazdę wpływu to u mnie nie ma najmniejszego, przy kazdej prędkosci puszczam kierownicę i ani drgnie fura ani fajera. To chyba jeszcze nie czas na poprawki jednak. Luz jest przy bardzo szybkich ruchac na postoju. Odpuszczę sobie dłubanie przy tej śrubie , luz jest ten sam od 27 tys i nic sie nie dzieje. Ostatnio cos przy odpalaniu mi głośniej jakby szura przy pompie. Odpowietrze dzisiaj i moze to cos da. Olej mam jeszcze chyba nie taki tragiczny, chociaz ok 100ml brakuje do poziomu. Może dlatego halasuje troszke. Końcówki i drążki sprawdzałem, luzów nie stwierdziłem. Edytowane 24 Listopada 2014 przez howard512 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 mam magiel wyjęty z polifta 01r. mogę zobaczyć i zrobić foto tylko gdzie tej śruby szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
howard512 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Wyżej ktoś wrzucił foto, ma naciete 4 fasolki wokoł jakby a na środku jakby otwór na torxa lub imbus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 przeglądałem magiel u siebie, na środku jest tylko dołeczek okrągły, śrubą to jest to całość z fasolkami, proponuję zrobić sobie klucz podobny jak przy szlifierka jest, tylko rozstaw kołków 25mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.