Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Problem z maglownicą pomóżcie


Sylwek_19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na początku prośba do moderatora by nie zamykał tematu, wiem że istnieje opcja szukaj, ale nie znalazłem odpowiedzi na odpowiedź gdzie znajduje się ta srubka do kasowania luzów!! W starszych tematach nie działają zdjecia!!

 

Teraz opis problemu, maglownica mi się tłucze, nie mogę zlokalizować tej śrubki do kasowania, posiadam primere P11.144 2000 rok po lifcie, może ktoś cyknął zdjęcie takiej maglownicy ze śrubką to będę wiedział czy mogę skasować luz czy mam maglownice do wymiany. Dostęp do tej maglownicy patrzyłem to masakra, patrząc od tyłu jest takie wgłębienie w maglownicy o średnicy około 40mm i może tam się znajduje jakaś regulacja??

Proszę o pomoc najlepiej jakieś foto jak ktoś już kasował ten luz.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech uparciuszek z Ciebie jeden zamknęli to zakładam drugi. Poczytaj forum i ściągnij sobie manuala http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837 i zajrzyj tam do pliku st steering system

A temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uparciuch nie uparciuch ale dalej nie wiem gdzie mam tej śrubki szukać czy ją wo gule ma w tej poj.... maglownicy.

 

[ Dodano: Sob 28 Mar, 2009 21:15 ]

aha jeszcze mam pytanie jak byłem dziś po autem to zauważyłem że luz jest tylko wzdłuż drążka kierowniczego lewego, tz w linii prostej jak ruszam kierownicą prawo lewe, a jak od dołu samochodu próbowałem ręką poruszać lewym drązkiem kierowniczym w góre i dół to zero luzu, może powodem jest tylko ten lewy drążek kierowniczy czy maglownica?

pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie masz jabłuszko na drążku kierowniczym wybite i to tłucze. Wymiana drążka jest dosyć prosta.Koszt drążka dobrej firmy to ok 75zł. Jeszcze dochodzi ustawienie zbierzności. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Nie chce zakladac nowego tematu,wiec przykleje sie tu.Na przegladzie wyszlo,ze moje autko ma luz na maglu.Mechanior powiedzial,ze nie jest to taki luz,zeby robic,tylko,ze na niewielkich nierownosciach ja slysze to przeklete stukanie,co doprowadza mnie do szalu.Panowie,czy posluchac mechaniora i jezdzic dalej,czy regenerowac??choc wiem,ze wydatek nie jest maly.Jeszcze z tego co wiem,jest opcja z kasowaniem tego luzu poprzez srube,ale nie chce zeby fajerka chodzila ciezko :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz luz to jedyne skuteczne wyjśćie to regeneracja.Polecam jest firma w łodzi do której się wysyła przekładnie i w ciągu ok 3 dni masz ją spowrotem z gwarancją. Do Megane mojego teścia regeneracja kosztowała 500 zł.Działa bardzo dobrze. Dlatego polecam.Na necie znajdziesz bez problemu tą firme.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam, też się dołączę. U mnie z kolei przy ruchu kierownicą prawo-lewo słychać jakby właśnie drążek lewy był do wymiany i owe są dostępne ale gdzieś na forum przeczytałem że maglownicy się nie naprawia tylko full regeneracja. Czy ktoś z kolegów wymieniał już drążek i czy można to zrobić na aucie bez wyciągania maglownicy. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Przeprasza za odgrzewanie kotleta. Wracam do pytania z pierwszego posta. Mianowicie jak skasować luz na maglownicy? Wiem gdzie jest ta śrubka ale dostęp jest bardzo kiepski. Pytanie czy ktoś ma może jakiś sprytny sposób na zrobienie tego szybko i bezboleśnie bez opuszczania sanek? P11.144 qg18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Podbijam, kasował ktoś luz tą śrubą? Daje to coś na dłużej? Z tego, co widziałem, to zwykłym kluczem dojście będzie ale po opuszczeniu sanek zawieszenia, nie wahacza...

Objawy mam takie, że stuka przy szybkich ruchach kierownicą lewo-prawo na postoju, czuć na kierownicy te stuki, auto niezbyt pewnie się prowadzi (czasem kierownica się lekko skręca przy ruszaniu), wczoraj na szarpakach upewniłem się, że w zawieszeniu luzów nie ma, tak samo na drążkach i końcówkach. Maglownica jest sucha, żadnych wycieków nie widać, wspomaganie działa dobrze. Pytam, bo pełna regeneracja z wyjęciem i włożeniem to ok 700zł + zbieżność, ale to się robi zazwyczaj jak są wycieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wymieniałem sanki to też próbowałem skasować ten luz ale jakoś wiele nie pomogło na stukanie choć później ciężej chodziła kierownica . Ja na stukającej maglownicy przejechałem ponad 100000km samochód poszedł do nowego właściciela , aż do momentu sprzedaży prowadził się  poprawnie  .Mam wrażenie że stara WP11 z 1998 roku z luzem na maglownicy pewniej się prowadziła niż obecna WP11.144 z 2001 bez luzów na maglownicy. Co do prowadzenia obstawiam  przednie amortyzatory Tokico które były sztywne w starej primierze a tu jakaś najtańsza Kayaba .

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, próbowałem wczoraj tą śrubę ruszyć, ale dostęp fatalny, klucz nietypowy jakiś potrzebny i odpuściłem. Za to dostałem się w ograniczonym stopniu do krzyżaka w okolicy grodzi i tam nie wyczułem luzu. Podjadę jeszcze gdzieś w drugie miejsce na sprawdzenie, żeby się upewnić, że to np nie drążki (końcówki obie świeże).

W ogóle, luz mi się pojawił jakieś 2 tyg. (1 tys. km) po ustawianiu zbieżności, jest szansa, że mechanik coś uszkodził przy ustawianiu?

Edit: tak wygląda śruba:

20068747.jpg

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche słabo ją tu widać ale rzeczywiście jakaś dziwna, a zwykłą nasadówką pięcio albo sześciokątną nie złapie tego? ja też mam ten luz i nawet większy niż u ciebie, ale nie mam czasu teraz się za to zabrać;]

myślałem ze będziesz wczoraj na spocie bo chciałem twoją zawiechę sprawdzić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wpaść ale mocno mnie denerwują te luzy więc postanowiłem poleżeć i posprawdzać co się da pod autem.

Mam już mniej więcej pomysł co zrobić z tymi drążkami, teoretycznie można zdjąć osłonę i powinno się dać wyczuć/wypatrzeć luz na drążkach przy szarpaniu. Ale i tak najpierw diagnosta, potem jak nie będę pewien to jeszcze raz sam sprawdzę, a na końcu dopiero regeneracja magla. Bo to będą 2-3dni bez auta, kupa kasy, a jakby się miało okazać, że efektu nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, Panowie odświeżę temat...
Może mi ktoś podpowiedzieć jakim kluczem przekręcić tą śrubę od regulacji maglownicy?
Tak jak poprzednicy napisali, dojście fatalne i praktycznie nic nie widać dlatego pytam jak to klucz bo palcami nie potrafię rozpoznać...

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie to samo, luz przy szybkich ruchach kierownicą. Pokręcenie tą śrubą coś pomaga czy tylko kierownica ciężej będzie się obracać a luz zostanie? A w ogole jak tam dojść beż odkręcania całej maglownicy i jakiego klucza użyć do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to podkręcił mechanik, nie pytałem czym. Ogólnie to efekt był taki sobie, kierownica chodziła delikatnie ciężej (nawet fajne uczucie) ale wracała mniej chętnie, trzeba było jej pomagać (niefajnie). Luzy minimalnie skasowało, ale były jeszcze czasem wyczuwalne (ciężko to określić). Zdecydowałem się finalnie na regenerację, zapłaciłem 450zł, gwar. 2 lata, wymiana u kolegi 100zł + dobra flaszka, nowe końcówki drążków (chyba 70zł za 555) jeszcze zbieżność 80zł. Jeździ jak po sznurku, generalnie jazda z luzami na maglu była mega nieprzyjemna, nieporównywalnie gorsza niż w przypadku luzów w zawiasie czy na końcówach drążków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie chodzi idealnie jeśli chodzi o siłę powrotu i ogolnie skręcania. Wymontowanie to raczej nie bylby dla mnie problem. Na jazdę wpływu to u mnie nie ma najmniejszego, przy kazdej prędkosci puszczam kierownicę i ani drgnie fura ani fajera. To chyba jeszcze nie czas na poprawki jednak. Luz jest przy bardzo szybkich ruchac na postoju.  Odpuszczę sobie dłubanie przy tej śrubie , luz jest ten sam od 27 tys i nic sie nie dzieje. Ostatnio cos przy odpalaniu mi głośniej jakby szura przy pompie. Odpowietrze dzisiaj i moze to cos da. Olej mam jeszcze chyba nie taki tragiczny, chociaz ok 100ml brakuje do poziomu. Może dlatego halasuje troszke. Końcówki i drążki sprawdzałem, luzów nie stwierdziłem.

Edytowane przez howard512
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeglądałem magiel u siebie, na środku jest tylko dołeczek okrągły, śrubą to jest to całość z fasolkami, proponuję zrobić sobie klucz podobny jak przy szlifierka jest, tylko rozstaw kołków 25mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...