Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Spalanie 15 litrów na 100 Km


Panther
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

micra od jakiegoś czasu zaczęła mi palić 15/100. Nie przekłada się to na osiągi auta ;) Zastanawiam się co może być przyczyną. Wstepnie przypuszczałem, że jazda zimą przekłada się na wyższe spalanie. Wiosna za oknem - niestety w baku nadal ubywa tak samo ;( Ponieważ świeczki były b. okopcone wziąłem się za gaźnik. Korzystałem z wątku:

Gaznik Micra K10 1.2 - spalanie

Jak bez omomierza mogę sprawdzić ten elektrozaworek opisany przez xelusa? Przy filtrze powietrza są dwie kostki. Jak odpinam kostkę z przewodami do tego zaworka to nie ma reakcji. Przy drugiej kostce słychać tykanie. W wątku, xelusa jest napisane, że ten elektrozawór jest otwarty. Kiedy następuje jego zamknięcie i jak to poznać? Lub jak sprawdzić czy zawór zamyka tą dyszę?

 

pozdro

dla czytających ...

... i odpowiadających ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugai zaworek otwiera się po włączeniu świateł,podnosi on obroty przy obciążeniu alternatora.Sprawdź drugą kostkę po włączeniu świateł,odpal ze światłami i odłącz kostkę,jak obroty spadną to jest OK.Co do nadmiernego spalania to sprawdź czy po rozgrzaniu otwiera się klapa ssania.Odpowiedzialna za to jest grzałka sprężyny bimetalowej umieszczona w tej ebonitowej puszeczce od strony kabiny.Na przewodzie tej puszki powinno być napięcie w czasie pracy silnika (podawane z dodatkowego wyjścia alternatora).

Grzałka zaczyna grzać po uruchomieniu silnika i podgrzewa sprężynę która odkształcając się otwiera klapę ssania aż do pozycji pionowej.

Sprawdź też poziom pływaka w komorze pływakowej,przez okienko komory stan powinien być na wysokości połowy okienka (wypustki boczne okienka).

Poza tym kiedy był wymieniany filtr powietrza?,potrafi przydławić powietrze i zwiększyć spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alfabox dzięki bardzo za szybką odpowiedź :)

sorka trochę zamotałem w pytaniu. Rozumiem, że opisanym sposobem przy włączonych światłach sprawdzę zaworek widoczny na trzeciej fotografii w temacie "Gaźnik Micra K10 1.2 - spalanie", czyli zamykający dyszę środkową (na fotce nr 2 oznaczonej jako 3)? Jutro sprawdzę odłączenie kostki i dam znać.

 

Ze ssaniem (odpukać ;) ) jest wszystko o.k. Po krótkim przegazowaniu zamyka się.

Pływak ostatnio ustawiłem żeby było troszkę mniej paliwa, dyszki przedmuchane. Tylko do końca nie rozumiem zasady działania tego zaworka na środkowej dyszy.

Filtru powietrza jeszcze nie wymieniałem (a przejechałem na nim 12000), teraz kolega go ładnie przedmuchał - nie był jeszcze mocno zapchany, ale przy najbliższej okazji go wymienię (to samo paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zamykający dyszę środkową (na fotce nr 2 oznaczonej jako 3)?

Tą dyszą steruje sterownik (masło maślane :D ),który przetwarza dane z sondy lambda,czyli przy ostrzejszych spalinach przymyka dyszę główną.

 

Rozumiem, że opisanym sposobem przy włączonych światłach sprawdzę zaworek widoczny na trzeciej fotografii w temacie "Gaźnik Micra K10 1.2 - spalanie

To sposób na sprawdzenie elektrozaworka od strony kierowcy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą dyszą steruje sterownik (masło maślane :D ),który przetwarza dane z sondy lambda,czyli przy ostrzejszych spalinach przymyka dyszę główną.

Czyli na wolnych obrotach zawór jest otwarty, a zamyka się wraz ze wzrostem obrotów? Kurcze jeszcze ta sonda z jednym przewodem ;( Wiesz może jakie powinno być na niej napięcie? Bo z szukajki wychodzą mi sprzeczne informacje tzn od 0,65 do 0,85 oraz od 0,2 do 0,9V. Czy na odczycie to napięcie ma być w miarę stałe, czy też ulega wahaniom? I ewentualnie w jakim zakresie? Pomiar robię na włączonym silniku?

 

To sposób na sprawdzenie elektrozaworka od strony kierowcy ;)

W sumie właśnie o taki mi chodziło, ale byłem bardzo ciekawy czy u mnie w gaźniku wygląda to tak samo jak na "cytowanych" już wcześniej fotografiach :) korci mnie żeby to przetestować ;) a zaparkowałem strasznie daleko od domu ;)

 

Zapomiałem dodać w pierwszym poście, że mam Micrę z 1991r (po lifcie) z silnikiem 1,2 i gaźnikiem jak w linku ;), lambdą na jednym przewodzie i "komputerem" pod siedzeniem kierowcy. Uznałem, że każdy już o tym pamięta :diabel2:

 

Odłączyłem kostkę przy włączonych światłach - słychać "tyknięcie" i spadek obrotów jest wyraźny. Jeszcze raz dzięki alfabox za podpowiedź :) będę szukał dalej powodu dlaczego tak dużo mi pali ...

 

[ Dodano: Sob 09 Maj, 2009 00:19 ]

Po czyszczeniach gaźnika, filtra powietrza i uzyciu STP do gaźników (przed czyszczeniem) spalanie na dystansie 500 Km (400 trasa z czego jakieś 150 bez IV biegu i reszta po mieście) wyniosło około 6,7l / 100. :)

Jeżeli nie ma dodatkowch uwag to temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, odświeżę trochę temat. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, gdzie jest komora pływakowa w gaźniku i jak się tam dostać, żeby zobaczyć poziom paliwa? Będę bardzo wdzięczny. Z wydechu mi leci czarny dym więc pewnie zbyt bogata mieszanka, poza tym występuje u mnie zjawisko "czwórkowania", ale nie cały czas, a w równych odstępach czasu. Zjawisko to występuje zwykle na rozgrzanym silniku, właściwie występowało, bo teraz silnik mi nie chodzi. Chcę zobaczyć poziom paliwa w komorze, bo myślę że może to być sonda lambda - jeszcze jej nie sprawdzałem, ale dziś to zrobię. Model K10 '92rok i 1.2 silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżę trochę temat. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, gdzie jest komora pływakowa w gaźniku i jak się tam dostać, żeby zobaczyć poziom paliwa? Będę bardzo wdzięczny. Z wydechu mi leci czarny dym więc pewnie zbyt bogata mieszanka, poza tym występuje u mnie zjawisko "czwórkowania", ale nie cały czas, a w równych odstępach czasu. Zjawisko to występuje zwykle na rozgrzanym silniku, właściwie występowało, bo teraz silnik mi nie chodzi. Chcę zobaczyć poziom paliwa w komorze, bo myślę że może to być sonda lambda - jeszcze jej nie sprawdzałem, ale dziś to zrobię. Model K10 '92rok i 1.2 silnik.

Poziom paliwa w komorze pływakowej zobaczysz poprzez szklane oczko od przodu gaźnika,powinien zawierać się w okolicy połowy,tam gdzie są takie ząbki na pokrywce oczka ;)

d2605511e479722bmed.jpg

Nie to zaznaczone :whistle: tylko to po prawej takie szklane w metalowej ramce :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość Domi855

A czy jest jakaś opcja, żeby ustawić pływak nie rozkręcając gaźnika? Ostatnio auto zrobiło mi taki numer:

Uruchomiłem silnik i wszystko było ok, przejechałem ok 30km i wylączyłem silnik. Po ponownym uruchomieniu silnik zaczął się dławić. Jak jechał to jechał, ale jak stawałem i nie naciskałem gazu to zaczynał gasnąć i się dławić. Gdy zaglądam do gaźnika, w komorze drugiej dyszy (tej od strony akumulatora) jest benzyna. Skąd? Nie jechałem ciągle z gazem wciśniętym tak żeby ta dysza się włącząła, ale fakt, że parę razy wcisnąłem gaz do dechy, żeby mi auto nie zgasło.

Nie mam pojecia co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość michas1987

wez podaj mi gg,bo nie dobrze mi sie robi jak czytam te odpowiedzi....to ci wytlumacze krok po kroku bo to samo mialem i sam rozwiazalem problem

 

wez podaj mi gg,bo nie dobrze mi sie robi jak czytam te odpowiedzi....to ci wytlumacze krok po kroku bo to samo mialem i sam rozwiazalem problem

masz moje gg 12171824

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wez podaj mi gg,bo nie dobrze mi sie robi jak czytam te odpowiedzi....to ci wytlumacze krok po kroku bo to samo mialem i sam rozwiazalem problem

 

 

masz moje gg 12171824

 

O mnie Ci chodzi?

 

Ja również mam problem z gaźnikiem i nie do końca wiem, czy mi podajesz ten numer, czy autorowi wątku. Odezwę się na to gg.

Edytowane przez Domi855
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez podaj mi gg,bo nie dobrze mi sie robi jak czytam te odpowiedzi....to ci wytlumacze krok po kroku bo to samo mialem i sam rozwiazalem problem

 

 

No proszę-mechanik roku się odezwał....Jak ktoś nie miał takiego problemu to podsuwa pomysły gdzie szukać przyczyny,dzięki czemu łatwiej znaleźć błąd.A takich cwaniaczków jak michas powinno się usuwać z forum i tyle.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panów ja tak troszke z innej beczki wszystko kumam co tu piszecie ale za groma nie wiem gdzie jest ta sąda lamba micra 1.2 rok 89 ja ktoś by chciał napisać to bym był bardzo hepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze, wykręciłem gaźnik i go przedmuchałem oraz ustawiłem pływak wg książki serwisowej "NIssan Micra K10 Service Manual". Teraz kolejna dwa problemy - uszczelki. Pierwsza to ta na górze, pod pokrywą komory pływakowej. Ja miałem uszczelkę wyciętą z korka (takiego samego jakim są wina korkowane), Druga, ta gdzie gaźnik łączy się z kolektorem, jest z papieru (lub jakiegoś innego materiału nie wiem, ale zniszczyłem ją jak zdejmowałem gaźnik). Czy można je zartąpić innym materiałem? Myślałem o plastiku z butelek 5L gdzie jest płyn od spryskiwaczy, woda destylowana itd. Ten materiał nie rozpuszcza się pod wpływem benzyny i jest dość elastyczny. Jeszcze dolną to może dokupię, ale czy górną mi się uda to wątpię. Jak myślicie, można tak zakombinować? Ten plastik chyba też nie zmienia się pod wpływem ciepła, tzn nie robi się bardziej elastyczny po wpływem ciepła i twardy w zimnie (oczywiście nie mówię tu o ogniu, tylko o temp ok 90stopni, czyli temp pracy silnika), ale nie jestem pewien bo nie sprawdzałem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie o uszczelkę. Może alfabox 0266 coś mi doradzisz? Byłbym wdzięczny.

Ja do swojego wycinałem ze starej membrany od parownika gazowego.Jest to guma o grubości 1# zbrojona włóknem szklanym .Musisz posmarować tuszem dolny korpus gaźnika i odcisnąć na tej gumie.Nożykiem do tapet na kawałku twardego drewna da radę wyciąć.Taka membranę dorwiesz u gości którzy zakładają instalacje gazowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę wyciąłem z korka i papieru. Silnik ruszył. Tyle że na wolnych obrotach się dusi. Mam niewymienione świece i przewody - może to jest przyczyną tego że na wolnych gaśnie? Raz już miałem coś podobnego, gdzie przekaźnik od układu odcięcia zapłonu się wypalił ( styki się wypaliły) i też na wolnych mi gasł. W gaźniku wszystko przedmuchałem tyle na ile mogłem, bo dysz nie wykręcałem, przewody podciśnienia sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...