Gość tussipect Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Witam Jako szczesliwy posiadacz terano 2 mam pare pytan ktore byc moze sa banalne ale dla mnie to czarna magia wiec na wstepie prosze o wyrozumialosc ;] 1.) Musialem zastapic sprzegielka automatyczne manualnymi i tu rodzi sie pytanie: czy po wjechaniu na asfalt i rozlaczeniu napedu ale tylko dzwignia wewnatrz pojazdu ( sprzegielka pozostaja zapiete ) moge poruszac sie po asfalcie bez szkody ale pojazdu? (wiem ze bedzie pracowal przedni dyfer i wał - jednak czy to nie "pommiesza" czegos w skrzyni? ) 2.) czy przy zapietym 4x4 i reduktorze moge poruszac sie pojazdem bez zapietych sprzegielek ? wiem ze naped bedzie tylko na tyl jednak sa takie sytuacje gdzie wystarczy a nawet wskazana jest przy poruszaniu sie predkosc z reduktora a przyczepnosc na 2 kolach jest dostateczna. 3.) czy sa jeszcze jakies inne wskazania/przeciwwskazania w przypadku operowania napedami przy wystepowaniu sprzegielek manualnych? Serdecznie pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Wolna hamerykanka Jak będziesz jeździł z zapiętymi sprzęgami po asfalcie to ci tylko spali więcej paliwa Co do reduktora na rozpiętych sprzęgiełkach to teś się nic nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Co do sprzęgiełek to ja uważam, że nie ma różnicy w działaniu jednych i drugich jest tylko różnica w ich załączaniu i rozłączaniu. Wniosek powinien nasunąć się sam. Jeśli nie rozłączy się automatycznych to się je uszkodzi z manualnymi chyba będzie tak samo w końcu przecież mają funkcję ręcznego rozłączania, a to czemuś służy. Wnioski wyciągnij sam. Lepiej nie wysilać napędów bez potrzeby i z tym raczej każdy się zgodzi. Dodatkowa rada: Ogólnie opinie o wytrzymałości skrzyń biegów nie są dobre więc lepiej nie praktykować jeżdżenia z włączonym napędem po asfalcie. A jeśli już chce się to robić to w pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę czy są jednakowe opony z przodu i z tyłu, a także na ciśnienie w oponach. Napędy nie lubią różnych opon zwłaszcza po wjechaniu na asfalt. Proszę napisać do mnie maila to coś prześlę na temat napędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Kolega chyba nie zrozumiał pytania. Ja sam zapinam sprzęgiełka jesienią a rozłączam wiosną. Tak bywa i nic się napędom nie dzieje oprócz tego, że półosie, dyfer i wał przedni sobie niepotrzebnie chodzą i generują większe opory toczenia. Mając zapięte manuale masz komfort włączania napędów kiedy chcesz, jak się sytuacja na drodze zmieni (wjazd na śnieg z asfaltu) nawet przy prędkościach ponad 100km/h Automaty się uszkadzają, bo jak się nie cofnie to musi sprężynka je rozłączać. I jak to się dzieje przy wyższych prędkościach to dostaje popalić. Gadka o załączonych napędach na asfalcie była w przypadku rozłączenia sprzęgiełek, czyli wały się kręcą , ale napęd nie jest przekazywany na koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Co do załączania napędów reduktorem (wewnątrz pojazdu) na 4L lub 4H z rozłączonymi sprzęgiełkami to jakaś abstrakcja - i poza jakimiś wyjątkowymi sytuacjami (np. cholowanie czegoś na zakręcie lub po asfalcie na przełożeniu 4L) czegoś takiego się nie stosuje bo po co :?: Co do jazdy z załączonymi sprzęgiełkami i wyłączonym reduktorze (na 2H) to sytuacja jak najbardziej normalna, czy przy manualach czy automatach - zawsze i wszędzie :diabel2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Ja z racji tachania ciężkich przyczep i okazjonalnego wyciąganie ściętych klocków z lasu, często używam przełożenia (2L) Ale fakt faktem, rzadko się tego używa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siemensit Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 HEJKA czy może ktoś mi powiedziec z jaka predkoscia na blokadzie 4H 4L mozna jezdzic??? bo nigdzie nie umie doczytac dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Generalnie nie ma określonych prędkości, aby nie używać przełożeń 4x4 na asfalcie i to tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hinek Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Co do załączania napędów reduktorem (wewnątrz pojazdu) na 4L lub 4H z rozłączonymi sprzęgiełkami to jakaś abstrakcja - i poza jakimiś wyjątkowymi sytuacjami (np. cholowanie czegoś na zakręcie lub po asfalcie na przełożeniu 4L) czegoś takiego się nie stosuje bo po co :?: Bardzo przydatne do pełzania w korkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.