Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przecierająca się gumowa nakładka na pedale sprzęgła


turas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W moim QQ już po przejechaniu 2 500 km przetarła się gumowa nakładka na pedale sprzęgła (jedna krawędź przetarła się do blachy). W takim tempie czeka mnie kilka wymian w roku.

 

W moim poprzednim samochodzie przejechałem 80 tys. km i nie było żadnych ubytków.

 

Dlaczego tak szybko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W moim QQ już po przejechaniu 2 500 km przetarła się gumowa nakładka na pedale sprzęgła (jedna krawędź przetarła się do blachy). W takim tempie czeka mnie kilka wymian w roku.

W moim poprzednim samochodzie przejechałem 80 tys. km i nie było żadnych ubytków.

Dlaczego tak szybko?

 

Nie wiem czemu tak szybko - może była jakaś trefna albo źle założona; taka nakładka w innych samochodach wytrzymuje paręset tysięcy km więc albo coś z nią albo z twoim stylem jazdy jest nie tak :diabel:

Z tego co napisałeś w innym samochodzie wytrzymuje ci dłużej więc raczej to pierwsze ale pewnie nie uznają tego na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że problem polega na tym, że wciśnięty pedał sprzęgła jest stosunkowo głęboko i przy wysokiej pozycji za kierownicą - aby optymalnie ustawić siedzenie - nogi pozostają w stosunkowo dużym zgięciu.

Jeśli nogi są w zgięciu to wciśnięcie pedału sprzęgła (z pozycji nogi na podpórce) musi odbyć się pod kątem nie równym 90 st. (tak jest najwygodniej). Stąd to przecieranie się na krawędzi od strony podpórki nogi. U mnie jest dokładnie tak samo jak u Buby.

 

To tylko teoria - prawda jest taka, że gdyby guma była mocniejsza to by się nie działo.

 

Widzę, że będziemy skazani na wymianę tego elementu - czy ktoś orientował się ile ta gumowa nakładka kosztuje oraz czy jest jakiś problem z samodzielną wymianą?

 

Może Nissan to poprawił i nowe gumę będą trwalsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak już w którym poście kilka miesięcy temu opisałem - będziemy z tym mieli pewnie problem

 

foto - moja GUMKA - pedał sprzęgła

 

 

Foto Przebieg

 

:kosci:

 

no to masakra jakaś jest; nigdy się nie przyglądałem ale dziś oblookam swoje pedały :)

swoją drogą wygląda jakbyś katował tego pedała tylko z jednej strony - nie za blisko masz fotel przysunięty???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda, że może ma fotel za blisko przysunięty i rozkracza nogi aby nacisnąć sprzęgło i w rezultacie podchodzi do niego z lewej i się ściera z brzegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem u siebie i też mam sciachany z lewej bardziej i to we wszystkich samochodach; mam w QQ 15k przejechane ale nie jest jakoś strasznie zjechany, z drugiej strony w innym samochodzie przy 170k mam niewiele bardziej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe tak wam powiem Panowie rzeczywiście jeżdżę bliżej niż statystyczny kierowca ale to wynika z przyzwyczajenia z szybkiego auta :diabel:

ale na pewno ani nie przetrzymuję nogi na sprzęgle ani koślawo nie naciskam pedałów, jeśli już możemy tworzyć jakąś teorię to raczej taką że pedał sprzęgła ma baaaardzo sługi skok i to zarówno sam skok jak i skok docisku (bardzo długo łapie) więc praca tego pedału jest dużo dłuższa niż zwykle (takie mam wrażenie że we francuskim stylu to wszystko się odbywa a nie w japońskim jak powinno :sylwester: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...