Gość adamb Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 witam Zastanawiam się na kupnem QQ w wersji benzyna - tylko nie wiem jaka jest różnica w dynamice jazdy pomiedzy 1.6 a 2.0 - jeszcze nie bylem na jezdzie testowej. Do tej pory jezdzę autkiem mniejszym (corolla 1.6) i wiem, że czasem przyadłoby się troche więcej mocy. Głównie jezdze w mieście ale czasem robie również wieksze wypady i w takim przypadku niestety konieczna jest czasem redukcja. Może ktoś z Was rownież miał podobny dylemat ? co lepiej wybrac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 adamb pomyśl troszkę inaczej, QQ to duże auto, opony też nie należą do najmniejszych, opory toczenia/powietrza ze względy że to SUV są też troszkę inne (ale mogą być mniejsze niż w Polonezie, w dzisiejszych czasach to juz sam nie wiem). Silnik 1.6 na pewno w przedziale 0-120km/h będzie sobie radził z tym autem, gorzej jak będzie coś do wyprzedzenia i będziesz musiał się bujnąć do 150km/h. Poza tym pomyśl ile więcej pracy będzie musiał wykonać silniczek 1.6 i jak mocno i na jak długo będziesz w nim wciskał pedał gazu. Ale dla pewności przejedź się 1.6 i 2.0 , porównaj i na pewno sam odczujesz co bardziej pasuje. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Do tej pory jezdzę autkiem mniejszym (corolla 1.6) i wiem, że czasem przyadłoby się troche więcej mocy. Głównie jezdze w mieście ale czasem robie również wieksze wypady i w takim przypadku niestety konieczna jest czasem redukcja. sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamb Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. W sumie to masz racje - jestem bardziej skłonny na 2.0. Jedyne to czego obawiam się to wysokie spalanie w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kserokop Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Ja tam mam 1,6 i wcale nie jest źle na trasie całkiem sobie radzi i 150 osiąga bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamb Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Ja tam mam 1,6 i wcale nie jest źle na trasie całkiem sobie radzi i 150 osiąga bez problemu wielkie dzieki no właśnie takie wypowiedzi mnie interesują, jakie są opinie posiadaczy QQ z 1.6, jak ten silnik sobie radzi? jakie jest realne spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
honnki Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi a kazdy bedzie chwalil swoj silnik. ja mam 2,0 a przekonala mnie do tego 6-stopniowa skrzynia biegów i opinie uzytkownikow przeczynane na jakims forum. dzis nie załuje wyboru poniewaz 6-bieg w trasie to naprawde wielki plus a spalanie w miescie oscyluje w granicach 9l. 1,6 pali mniej o litr półtora??????? ale za to dynamika elastycznosc jest niesamowita. w trasie oscyluje w granicach 6-6,5. nie mowie który silnik jest lepszy bo nie powozilem 1,6 wiec prosze kolegów posiadaczy 1,6 o zrozumienie mojej wypowiedzi bo nie neguje tego silnika. pozdrawiam i radze Ci spruboj pojezdzic i tym i tym. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 to spalanie to mit powielany przez ludzi którzy nigdy nie jeździli samochodem z dużą pojemnością, mocą. Wszystko zależy od techniki jazdy, mały silnik przy stosunkowo małej mocy musisz mocniej cisnąć żeby uzyskać podobne osiągi a co za tym idzie to właśnie mały silnik spali więcej niż ten o większej pojemności. Kiedyś w Top Gear robili ciekawy test. Wzieli Toyotę Prius (hybryda która to niby tak mało pali - owszem mało pali ale tylko jak jeździsz jak emeryt, jak próbujesz się poruszać z normalną prędkością to pali często więcej niż podobnej klasy samochód- wiem bo użytkowałem zarówno Priusa I jak i II) i najnowsze BMW 3 MPOWER o mocy ponad 400KM. Założenie było takie że Prius wali po torze a BMW ma mu dotrzymywać kroku. Po przejechanej trasie okazało się że to Prius spalił więcej aniżeli BMW. Podam Ci inny przykład. Nissan Sunny 1.4 gaźnik. Mówimy o spalaniu w mieście, jak chcę to spali około 8l/100km a jak go pocisnę to pali i 16l/100, uwierz że bez problemu można i większe spalanie wyciągnąć. BMW e30 2.5l, bo taki silnik miałem wcześniej, jak chcę to pali 10l/100 a jak go poganiam to wciąga 24l/100km. Waga samochodów podobna, silnik o ponad litr większy, dwa cylindry więcej, 100KM więcej, a spalanie można osiągnąć na bardzo podobnym poziomie I teraz reasumując, jak będziesz chciał to spokojnie osiągniesz spalanie w 2.0 takie jak w 1.6 a przynajmniej na bardzo zbliżonym poziomie a to za sprawą tego że nie musisz silnika kręcić do takich obrotów jakie musiał byś nakręcić w mniejszym motorze żeby uzyskać takie same osiągi a w razie potrzeby masz zapas mocy który zawsze może się przydać czy to podczas wyprzedzania czy dla przyjemności (zapas oczywiście w stosunku do mniejszego silnika). Dla mnie śmieszne jest właśnie wkładanie za małych motorów do pewnych samochodów, oczywiście podyktowane jest to pseudoekonomią i nieznajomością realiów przez przyszłych nabywców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kserokop Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 1,6 pali na mieści ok 8 trasa 6,5 jazda ok 120 ze 7 [ Dodano: Wto 31 Mar, 2009 18:09 ] ale tak jak piszą koledzy najlepiej jak pojeździsz i zobaczysz czy opłaca ci się zapłacić więcej za 2,0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LLC Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 A ja piwiem tak QQ powinien być sprzedawany tylko z silnikiem 2.0l. Inne wynalazki do tego samochodu się nie nadają. To jest SUV więc silnik 1.6 to trochę śmieszne jest. Dynamika przy 2.0 jest adekwatna do masy i wielkości tego samochodu. Za taką kasę ten samochód musi iść do przodu i nie ma o czym tu rozmawiać. Silnik 2.0 dci Renault-Nissan uważam za najlepszy jaki jest na świecie. Codziennie ten silnik mnie zaskakuje swoimi możliwościami. W przypadku 2.0l benzyny jest podobnie. Do tego powinni już fabrycznie je także tuningować tak z 140-150KM do 170-180 dla benzyny i diesla. Wówczas spalanie jeszcze spada, a moc uszczęśliwia kierowcę na trasie Mam nadzieję, że Nissan zdecyduje się wsadzić do QQ w przyszłości nowy motor 3.0 dci V6 240KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luxbox Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Mam 1,6 i uważam ze jest wystarczający do jazdy w mieście i na trasie. W mieście pali sporo, bo u mnie około 9,3 l . Jednak od razu mówię ze na trasie radzi sobie całkiem nieźle i bzdura jest ze przy 150 sobie nie radzi. Mój idzie bez problemy 180, a jechałem pond 190 tak dla sprawdzenia . uważam ze dynamika tego auta jest wystarczająca i ja wolałem zainwestować w wyposażenie niż w silnik. Jeździłem i 1,6 i 2,0 moje odczucie było takie ze różnica miedzy nimi nie jest warta 7000 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 A ja piwiem tak QQ powinien być sprzedawany tylko z silnikiem 2.0l. Inne wynalazki do tego samochodu się nie nadają. To jest SUV więc silnik 1.6 to trochę śmieszne jest. Dynamika przy 2.0 jest adekwatna do masy i wielkości tego samochodu. Za taką kasę ten samochód musi iść do przodu i nie ma o czym tu rozmawiać. Silnik 2.0 dci Renault-Nissan uważam za najlepszy jaki jest na świecie. Codziennie ten silnik mnie zaskakuje swoimi możliwościami. W przypadku 2.0l benzyny jest podobnie. Do tego powinni już fabrycznie je także tuningować tak z 140-150KM do 170-180 dla benzyny i diesla. Wówczas spalanie jeszcze spada, a moc uszczęśliwia kierowcę na trasie Mam nadzieję, że Nissan zdecyduje się wsadzić do QQ w przyszłości nowy motor 3.0 dci V6 240KM Sam jeżdżę 2.0, ale po mieście spokojnie wystarczy 1.6; jak ktoś jeździ 90% przebiegu po mieście i raz czy dwa na rok wyjeżdża na wakacje to nie ma co się zastanawiać - trza brać 1.6. To że qq to SUV to chyba gruba przesada; XTrail to może i SUV ale QQ to samochód miejski; to że ma lekko podniesione zawieszenie nie czyni z niego suva Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamb Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 luxbox, dzieki za opinie. W sumie nie wiem teraz co myśleć. Niektórzy sprzedawcy mówią, że dużej różnicy między 1.6 a 2.0 nie ma a inni, że róznica jest kolosalna - pewnie to zależy od polityki danego salonu Teraz mam problem z umowieniem się na jazdę testową bo w salonach jeszcze nie ma nowych QQ - wszystko wyprzedane , a żeby sobie porównać właśnie 2 silniki to już całkiem zachód. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 najczęściej maja demo 1.6 ALBO 2.0 i benzyna i podobnie dizel; ciężko znaleźć dealera który trzyma wszystkie rodzaje silników demo. Pomyśl racjonalnie, rozważ jaki masz teraz silnik i czego ci w nim brakuje/nie brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 dorzucę swoją opinię jako że mam 1,6 a moje poprzednie auto przyspieszało poniżej 6 sec do 100km/h (i przejechałem nim 100 tys km) to chyba mogę śmiało coś popisać :diabel: przede wszystkim różnica między 1,6 i 2,0 benzyna jest w napędzie; 1,6 jest tylko przednionapędowe to jest wada bo zawsze lepiej mieć 4x4, ale z drugiej strony 1,6 ma 115KM i waży 1300kg a 2,0 ma 140KM (minus straty na napędzie 4x4) i wazy 1400kg i tu dodam że te różnice powodują że w takich rozważaniach szedł bym raczej w kierunku 2,0 diesel ... bo benzyna 1,6 2wd i 2,0 4wd będą przyspieszały podobnie kiepsko a diesel na tyle Nm że jako jedyny (i tu wogóle nie mówimy o 1,5) może sobie sprawnie radzić z napędem 4x4 i majsą mini suva taka jest też prawda że napędy 4x4 będą zawsze więcej paliły niż 2wd i to w prosty sposób wynika ze strat które istnieją na napędzie 4x4 z innej strony w suvie przydał by się ten napęd reasumując: tak naprawdę musisz sobie zadać podstawowe pytanie: ile masz kasy i co za nią oczekujesz bo jeśli jej nie masz $$ to 1,6 spokojnie Ci wystarczy, będzie tanie w ubezpieczeniu i utrzymaniu, ale jeśli dysponujesz kwotą ok 90-100 tys zł to już warto pomyśleć o dieslu (ale tylko 2,0) albo o konkurencji PS: dodam jeszcze jedną ważną poruszoną wyżej przez kolegów sprawę 1,6 ma 5cio biegową skrzynię biegów i jeśli ktoś lata pow 150km/h (niestety QQ raczej słabo się do tego nadaje) to będzie się denerwował bo silnik będzie miał zbyt wysokie obroty ... ewidentnie też 200km/h było by przy 1,6 w zasięgu ... gdyby nie koniec 5tego biegu przy ok 185km/h buhahaha :kosci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamb Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 buba1996, dzieki za opinie napisałeś, że masz 1.6 - czy jesteś zadowolony ? czy jednak czasem brakuje Tobie mocy ? czy jest wystarczająco ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raffall Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 adamb, bez względu na to jaki masz silnik zawsze zdarzy sie sytuacja w której "czasem brakuje mocy"... przecież zawsze może być szybciej, dalej, wyżej..... moim zdaniem jeżeli do tej pory jeździełeś corollą 1,6 to wielkiej różnicy z QQ 1,6 nie będzie - przynajmniej ja tak miałem po przesiadce z Megane II 1,6. Silnik 2.0 na pewno pozwala na żwawszą jazdę ale czy wartą różnicy w cenie zakupu i wyższych kosztach eksploatacji? Na to pytanie musisz odpowiedzieć sam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 piszecie,że 1,6 to za mało na QQ więc podaje dla przykładu QQ 1,6 1297 kg - 115 KM M.Lancer 1,5 1250 kg - 109 KM Mazda 3 1,6 1245 kg - 105 KM F.Focus 1,8 kombi 1265 kg - 125 KM Astra III 1,6 1190 km - 115 KM Tak więc macie masy porównywalne i KM również.. A dla mnie 1,6 jest wystarczający,w mieście pali mi śr 8,5 . Z tymi prędkościami to możecie sobie pomarzyć jak wam zrobia 50 zł /za 1 km przekroczenia prędkości hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LLC Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 To masz szczęście, że jakiś Fiat Siena czy Albea z większym silnikiem Cię nie zrobił na trasie na szaro. Jakbyś miał taką sytuację mając QQ za ponad 60 tys. i taka porażka na trasie. Więc nie ma co myśleć tylko brać 2.0l bo mocy nigdy za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 To masz szczęście, że jakiś Fiat Siena czy Albea z większym silnikiem Cię nie zrobił na trasie na szaro. Jakbyś miał taką sytuację mając QQ za ponad 60 tys. i taka porażka na trasie. Więc nie ma co myśleć tylko brać 2.0l bo mocy nigdy za dużo. co ty wypisujesz za bzdury ??? Co to znaczy "nie zrobił na trasie na szaro" ? Uznajesz za porażkę że ktoś cię wyprzedził? To współczuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 weź pod uwagę że oprócz masy i mocy ważna też jest aerodynamika samochodu, szerokość opon, zestopniowanie skrzyni biegów i wiele, wiele innych czynników. Dlatego porównywanie samochodów tylko na podstawie mocy i masy mija się z celem, bo osiągi mogą być diametralnie różne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luxbox Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Powiem tak podstawowym pytaniem jest gdzie przede wszystkim sie poruszasz. W moim przypadku 90% jest to jazda po cudownym zakorkowany mieście Kraków. Uważam ze 1,6 jest do tego wystarczający. Poza tym mniej pali, tańsze ubezpieczenie( u mnie z pełnym assistance, ac,oc i ubezpieczanie sprzętu w środku+ szyby 2000zł). Za 7000zł można dorzucić alarm, dywaniki i nawigacje kenwooda (dvd, mp3, divix, jpg, nawigacja germina, pełna komunikacja z telefonem, 7 calowy dotykowy wyświetlacz http://www.pixmania.com/pl/pl/1175071/art/...io-multime.html ) Dla mnie to było ważniejsze niż 1.5 sekundy szybciej do setki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 buba1996, dzieki za opinie napisałeś, że masz 1.6 - czy jesteś zadowolony ? czy jednak czasem brakuje Tobie mocy ? czy jest wystarczająco ? ze względu na poprzednie auto mocy mi bardzo brakuje a jazda 140km/h przypomina mi jazdę 230km/h ...... ale uważam że spokojnie 1,6 wystarczy i do 150km/h bardzo ładnie ciągnie, jestem prawie pewien że do 150km/h zasadniczej róznicy w przespieszeniu pomiędzy 1,6 2,0 benz, 1,5d nie będzie najbardziej komfortowo (spalanie najmniejsze) jest w przedziale 90-120km/h wtedy jest zarówno cicho jak i auto w miarę prosto jedzie, w mieście to 1,6 też spokojnie da radę (Warszawa), nawet lepiej bo mniej pali (ciągle zimny silnik,tylko 2wd, starty i hamowania w korkach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 w PLu i tak więcej niż 130 (wkrótce 140) nie możesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LLC Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 @Kristo, tego nie możesz tamtego też... daj spokój. Co do mojego postu o wyprzedzaniu to chodziło mi o notoryczne wyprzedzanie innych fiatów Twojego QQ za ponad 60 tys. Tu jest porażka jak się chce dać czadu, a tu nie ma czym. Co do porównywania 1.6 i 2.0 w przyspieszeniu to w realu jest trochę więcej niż 1,5s, nie mówiąc już po przejechaniu pierwszego kilometra czy 5... gdzie wówczas się znajduje 1.6 w porównaniu z 2.0 beznzyna i diesel. Wiem co mówię bo miałem okazję porównywać te dwa silniki. Przy wyprzedzaniu w ogóle nie trzeba myśleć o tym, że może nam mocy zabraknąć, albo, że mamy za mały odcinek na manewr np. 2.0l diesel idzie jak strzała bez problemów do 180. Później do 220km/h jest słabiej ale idzie. Kiedyś liczyłem jaki czas potrzebuje 2.0l diesel z 180 do 200km/h i z tego co pamiętam to było 6s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.