Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ 1.6 czy 2.0 ?


Gość adamb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No człowieku mówię o tym, że QQ od 2007 do połowy 2008 nie miały tych bajerów jak ESP, EBD i te które Ty wymieniłeś. Więc jest spora różnica w prowadzeniu auta podstawowego z tych lat i takiego jak mam ja. AUX mnie w tym momencie nie interesuje. To, że masz z nowymi dodatkami to good for you, ale większość niestety tego nie ma. Tylko o to mi chodziło. Nie podoba mi się, że od początku podstawowe modele nie miały ESP i EBD i innych, które teraz mają. To bardzo wpływa na bezpieczeństwo jazdy i powinno być w standardzie w takiej klasie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No człowieku mówię o tym, że QQ od 2007 do połowy 2008 nie miały tych bajerów jak ESP, EBD i te które Ty wymieniłeś.

 

Ja coś wymieniałem?

 

Więc jest spora różnica w prowadzeniu auta podstawowego z tych lat i takiego jak mam ja. AUX mnie w tym momencie nie interesuje. To, że masz z nowymi dodatkami to good for you, ale większość niestety tego nie ma. Tylko o to mi chodziło. Nie podoba mi się, że od początku podstawowe modele nie miały ESP i EBD i innych, które teraz mają. To bardzo wpływa na bezpieczeństwo jazdy i powinno być w standardzie w takiej klasie samochodu.

 

trochę piszesz od rzeczy i nie na temat w dodatku :D:D:D

nie wiem za bardzo o co ci chodzi i nawet nie chce mi się domyślać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristo, czego bym nie czytał to masz z kimś na pieńku.. ale nie o to.. :P:D

 

Kristo powiedz realnie ile pali Ci ta furka - rozumiem,ze masz 2,0 benzin :)

to ważny element pomagający w wyborze silnika.

Z tego co wiem od kumpla 1,6 pali koło 6,8-8 zależnie jak i którędy jedzie :diabel2:

 

[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 21:17 ]

dodam, że focus którym jeżdzę (1,8 tdci 115 km) spala 7 litrow ale często bujam go pod 140 i zawsze kręcę do 3500- 4000 obr / min - wtedy trochę jedzie.

 

[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 21:43 ]

JEszcze jedno... nie wiem.. ale mam wrażenie, że silnik 2,0 to konstrukcja nissana, więc pewnie będzie trwalsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Posiadam 2l benzynę 2wd. Zakres spalania jest naprawdę spory, od 6 litrów na trasie przy bardzo delikatnej jeździe 90km/h do nawet 14 litrów. W mieście 8-9 litrów nigdy mniej. Dla przykładu pokonuję bardzo często dystans Szczecin – Wrocław jadąc przez Niemcy (ok 500km) z prędkością 120 -160km/h. Kiedy tankuję w Szczecinie pod korek do Wrocławia już wjeżdżam na rezerwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz realnie ile pali Ci ta furka - rozumiem' date='ze masz 2,0 benzin :)

to ważny element pomagający w wyborze silnika.

Z tego co wiem od kumpla 1,6 pali koło 6,8-8 zależnie jak i którędy jedzie [/quote']

 

Pali od 5 do 12 w zależności jak i którędy jadę; na prostej przy prędkości 80km/h pali 5, jak jadę 'normalnie' po drodze szybkiego ruchu to ok 10-11.

 

[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 21:43 ]

JEszcze jedno... nie wiem.. ale mam wrażenie, że silnik 2,0 to konstrukcja nissana, więc pewnie będzie trwalsza.

 

zarówno 1.6 jak i 2.0 to konstrukcje wspólne N-R

 

 

pisałem to już kilka razy ale powtórzę: jak ktoś jeździ po mieście to silnik 2.0 potrzebny mu jak świni siodło chyba że ma warzywniak i wozi ziemniaki z tyłu :)

Poza miastem 1.6 da radę pojechać na wakacje i nie będzie robił problemów ale bardziej komfortowo będzie 2.0 - warto dopłacić jak ktoś częściej pomyka poza miastem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd Kristo to info,że silniki 1,6 i 2,0 benzyna to Nissan-Renault ? Jakoś nigdzie tego nie wyczytałem.Owszem diesle są francuskie ale benzyna nie..

 

"Cztery rodzaje silników do wyboru

Dwie jednostki benzynowe z czterech rodzajów silników napędzających QASHQAI zaprojektowane zostały przez firmę Nissan, natomiast oba silniki wysokoprężne common rail stworzone zostały przez partnerską firmę Renault.

 

Oferta silników benzynowych

Podstawowy silnik benzynowy został pierwotnie stworzony dla ostatnio wprowadzonych na rynek modeli Micra SR i Note. Ta w całości aluminiowa jednostka ma pojemność 1598cc, a moc i moment obrotowy wzrosły w nowej wersji do 115PS (84kW) oraz moment obrotowy 160Nm: zwiększenie o 5PS i 7Nm.

 

Niezwykle lekki – o około 25kg lżejszy od poprzedniej 1.6-litrowej jednostki benzynowej firmy Nissan – i wysoko wydajny termicznie, posiada cztery zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu, wielopunktowy wtrysk oraz "łopatkowy" dolot o stałych fazach.

 

Lekki silnik 2.0

2-litrowa jednostka benzynowa to nowy lekki silnik, który aktualnie napędza model oferowany na japońskim rynku, czyli Lafesta. To kolejny aluminiowy, 16-zaworowy silnik o pojemności 1997cc, posiadający moc 140PS (103kW) oraz moment obrotowy 200Nm. Około 90% momentu obrotowego osiągalne jest od 2000rpm, co powoduje 'uderzenie' przyspieszenia, które jest raczej spodziewane w przypadku większych silników.

 

Silnik ten jest prawie tak samo kompaktowy jak wersja 1.6. Do jego kluczowych cech zaliczana jest istotna redukcja wewnętrznego tarcia. Lustrzana technika wykończenia zastosowana jest na powierzchniach czopa wału obrotowego oraz czopa tłoku łożyska oraz w nowej metodzie obrabiania, dzięki której otwory są idealnie okrągłe: ta procedura jest stałą praktyką w dziedzinie obrabiania otworów silników wyścigowych, lecz jest rzadko stosowana w masowej produkcji silników." - żródło- Nissan Sales Central & Eastern Europe KFT. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Małe sprostowanie do wyposażenia samochodów Qq.

Posiadam auto z końca 2007 roku i posiadam wszystkie te bajery o których tak tu piszecie /cyt: ESP, EBD /. Dlatego też nie bardzo rozumiem na jakiej podstawie moi przedmówcy tak pewnie wspominają ich brak. Być może chodziło im tylko o wersję 1,6 :?: :?: :?:

Pozdr.

Modest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem od kumpla 1,6 pali koło 6,8-8 zależnie jak i którędy jedzie :diabel2:

 

U lala to kolega chyba 60/h jeździ na 4, osiągniecie wyniku poniżej 7,2 na trasie u mnie graniczy z cudem, a w mieście minimum 8,5 i raczej nie licz na mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytkie dyskusje nt. spalania to bicie piany :D . Każdy przemieszcza sie innymi trasami, ma inny styl jazdy , zależnie od dnia , ruchu itp.

Sądzę że różniece w spalaniu podawane przez producenta pomiędzy różnymi silnikami sa w miare obiektywne- natomiast same wartosci spalania teoretyczne i możłiwe do osiągnięcia.

Moim 1,5 średnio w ruchu miejskim i podmiejskim spalam 6,5 - 6,7 l/100 , ale w trasie jak jadę 90 km/h i spokojnie to spala około 5 l . Na autostradzie przy średniej prędkości ok 130 pali ok 6.8

Prędkości nie licznikowe tyko wg gps

Jak komus w innym samochodzie pzy silniku 1,6 spalał 8 litrów to nie ma siły żeby w QQ przy takim samym 1,6 spali duzo mniej ( pomijam różnice w technologi silnika)- jak sie ma taki styl jazdy to się płaci :)

Możliwe wiec jest że mając silnik 2.0 można spalić tyle samo albo i mniej niż w 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd Kristo to info,że silniki 1,6 i 2,0 benzyna to Nissan-Renault ? Jakoś nigdzie tego nie wyczytałem.Owszem diesle są francuskie ale benzyna nie..

......................

i wszystko w Twoim wywodzie jest prawidłowo benzyny są konstrukcji japońskiej ALE

niestety przy projektowaniu wykorzystywali rozwiązania techniczne (gotowe projekty) elementów z Renault i co gorsza niestety nie wszystkie spełniają jakościowe oczekiwania - to jest moja teoria

przykłady ?

czy widzieliście żeby w jakimś japońskim samochodzie lewarek skrzyni biegów poruszał się do przodu i tyłu (będąc na biegu) w czasie zmiany obciążenia silnika (odjęcia nogi z gazu)

może się myle ale duzo wczesniej jeździłem renault megane 1,4 w którym lewarek dokładnie tak samo sie poruszał... identyczny był także wskaźnik oczkowy poziomu oleju (na wyświetlaczy tuż po odpaleniu) deja vu czy co? :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytkie dyskusje nt. spalania to bicie piany :D . Każdy przemieszcza sie innymi trasami, ma inny styl jazdy , zależnie od dnia , ruchu itp. [...]

Możliwe wiec jest że mając silnik 2.0 można spalić tyle samo albo i mniej niż w 1,6

:580: dokładnie tak! :one:

 

 

 

ok ale skąd to info..? Przytocz link gdzie to pisze..Pozdrawiam

 

Info można znaleźć w necie jak tylko się chce. Nie wiem czy już znasz taką fajną stronkę: link link_do_fajnej_stronki_bardzo pomocnej

 

Nie chce mi się teraz szukać dla ciebie tej informacji, ale jak nie chcesz to możesz mi nie wierzyć i ufać że silniki w QQ i nawet cały QQ jest japoński.

Mimo że zaprojektowany i składany w UK.

Zaprojektowany w kooperacji z Renault.

 

Wiem że wiki to nie jest najlepsze źródło wiedzy, ale nie chce mi się szukać innego teraz:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_MR_engine i jak widzisz w pierwszym zdaniu "The MR is a family of straight-4 all-aluminum automobile engines with variable valve timing co-developed by Renault and Nissan."

 

ps. I nie pisze się "pisze" tylko "jest napisane" Zamiast siedzieć na forum idź do szkoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristo czy ty przypadkiem nie masz na innych forach ksywy Markos! ?? :kosci:

 

[ Dodano: Pią 10 Kwi, 2009 10:26 ]

ok ale skąd to info..? Przytocz link gdzie to pisze..Pozdrawiam

 

niestety nie przytoczę linku gdzie przeczytałem o tych wspólnych rozwiązaniach bo go nie pamiętam, ale poza informacjami kieruję się jedynie swoim doświadczeniem i odczuciami bo jeździłem Toyotą, dwiema Hondami, i dwiema Renówkami i naprawdę zaufaj mi mój QQ to pierwsze auto japońskie które przypomina mi renaulta :diabel:

co oczywiście nie zmienia faktu ze jestem w nim zakochany :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. I nie pisze się "pisze" tylko "jest napisane" Zamiast siedzieć na forum idź do szkoły.

 

Zauważyłem,że Tobie by sie równiez przydała.

Interpunkcja-raz.

Nie pisze się trza tylko trzeba.

Pali-spala

dizel :D - diesel

 

Jak chcesz mogę wyszukać coś jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ps. I nie pisze się "pisze" tylko "jest napisane" Zamiast siedzieć na forum idź do szkoły.

 

Zauważyłem,że Tobie by sie równiez przydała.

Interpunkcja-raz.

Nie pisze się trza tylko trzeba.

Pali-spala

dizel :D - diesel

 

Jak chcesz mogę wyszukać coś jeszcze ?

 

widzę, że włożyłeś sporo wysiłku aby znaleźć te przykłady, ale muszę cię zmartwić - co do interpunkcji masz może rację, ale sam nie stawiasz ani kropek ani przecinków prawidłowo (co widać powyżej) więc nie ty pierwszy rzucaj kamieniem; co do pozostałych moglibyśmy dyskutować, ale nie jesteś dla mnie żadnym autorytetem więc eot

Dla twojej informacji:

dizel <-- oczywiście to jest dyskusyjne, ale wg mnie poprawne i stosowane świadomie

trza

"Pali" jako niedokonany od "spala" jest oczywiście poprawne

 

Tak wiec tylko się skompromitowałeś.

 

[ Dodano: Pią 10 Kwi, 2009 11:20 ]

Kristo czy ty przypadkiem nie masz na innych forach ksywy Markos! ?? :kosci:

 

nie znam, a kto to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ps. I nie pisze się "pisze" tylko "jest napisane" Zamiast siedzieć na forum idź do szkoły.

 

Zauważyłem' date='że Tobie by sie równiez przydała.

Interpunkcja-raz.

Nie pisze się trza tylko trzeba.

Pali-spala

dizel :D - diesel

 

Jak chcesz mogę wyszukać coś jeszcze ?[/quote']

 

widzę, że włożyłeś sporo wysiłku aby znaleźć te przykłady, ale muszę cię zmartwić - co do interpunkcji masz może rację, ale sam nie stawiasz ani kropek ani przecinków prawidłowo (co widać powyżej) więc nie ty pierwszy rzucaj kamieniem; co do pozostałych moglibyśmy dyskutować, ale nie jesteś dla mnie żadnym autorytetem więc eot

Dla twojej informacji:

dizel <-- oczywiście to jest dyskusyjne, ale wg mnie poprawne i stosowane świadomie

trza

"Pali" jako niedokonany od "spala" jest oczywiście poprawne

 

Tak wiec tylko się skompromitowałeś.

 

 

Ale kompromitacja jestem cały czerwony...Twoje zarozumialstwo i chęć postawienia zawsze na swoim to duży PLUS :diabel: Już Ci tu ktoś napisał,że masz chyba z wszystkimi na pieńku ?

Odnośnie interpunkcji to wiem,że nie stawiam przecinków idealnie ale nie ja pierwszy wspomniałem tu o zasadach pisowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci tu ktoś napisał,że masz chyba z wszystkimi na pieńku ?

 

No i co w związku z tym?

 

p.s. Nie wiem czy to, co napisałeś, to stwierdzenie czy pytanie. Jeśli stwierdzenie, to po co "?" na końcu, a jeśli pytanie to nie wiem o co pytasz.

 

dla mnie eot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

do naszej dyskusji dodam że znajomy QQ 1.6 wystartował na zawodach i bez problemów wymierzył na 400m (bez żadnych modów) ET 18 sec (co jest porównywalne z osiągami np hondy civic 1,6 sport :kosci:

sądzę że 2,0 benzyna niewiele lepszym czasem się pochwali :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeżę temat ponieważ miałem jazdę próbną 1.6 PB qq +2 i powiem, że masakra. Brakowało mocy strasznie. Wcześniej miałem 406 hdi 110 KM w automacie i po tej przesiadce zgłupiałem, bo gabaryty podobne. Wiem, że tu diesel a tam benzyna, ale po tej próbnej przjażdżce wziąłbym 2.0 lub 1.6 Cdi, no chyba, że ktoś faktycznie jeździ większość po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam 1,6 i rzeczywiście potwierdzam, że nie powinien być taki produkowany.

Po mieście jest super, natomiast w trasę z rodziną jest mułek i musowo maglować biegami żeby miał odpowiednią dynamikę.

Nie mam na myśli szaleństwa ale mocy wtedy kiedy trzeba brakuje mu.

Przy większej prędkości jednak dosyć słychać silnik.

Poza tym ok.

W stosunku do 2,0 jest na pewno słabszy, jeśli chodzi o paliwo- oszczędniejszy- co kto ubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat ponieważ miałem jazdę próbną 1.6 PB qq +2 i powiem, że masakra. Brakowało mocy strasznie. Wcześniej miałem 406 hdi 110 KM w automacie i po tej przesiadce zgłupiałem, bo gabaryty podobne. Wiem, że tu diesel a tam benzyna, ale po tej próbnej przjażdżce wziąłbym 2.0 lub 1.6 Cdi, no chyba, że ktoś faktycznie jeździ większość po mieście.

 

Najistotniejszy "gabaryt" w tej sprawie to masa, a założę się że między QQ+2 a 406 jest w tej materii przepaść. Między Vectrą a moim QQ różnica to blisko 200 kg czyli prawie 15%. Podejrzewam że Peugeot będzie jeszcze lżejszy i dlatego takie wrażenie.

 

Jeździłem przez tydzień zwykłym QQ 1.6 i osiągi były na granicy tolerancji tzn. do miasta OK, na trasę słabo. Moim zdaniem, cokolwiek ciężej i jazda będzie już naprawdę uciążliwa. Oczywiście kiedyś 15 s do setki było niezłym wynikiem, a na trasie przeciętna prędkość to było 70 km/godz. ale już nie te czasy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się narazić ale ... Q-q z silnikiem 1,6 jest też właściwym wyborem jeśli górę biorą względy ekonomiczne a nie osiągi . Nazwano go generalnie "miastoodpornym". Ja to miano odniósłbym do w/w silnika a może dołożyłbym ..."emetytalnym , emeryckim czy na emeryturze" :) , ponieważ wtedy nic już nas "nie goni", większego bagażu (rodziny) nie przewozimy a jeżdzi się wygodnie co jest ważne szczególnie na fotelu kierowcy ( dod. regulacja na odcinek lędżwiowy) .Biorąc jeszcze na wzgląd nasze drogi i powiększającą się sieć radarów taki "zestaw" jest wyjatkowo ekonomiczny !

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najistotniejszy "gabaryt" w tej sprawie to masa, a założę się że między QQ+2 a 406 jest w tej materii przepaść. Między Vectrą a moim QQ różnica to blisko 200 kg czyli prawie 15%. Podejrzewam że Peugeot będzie jeszcze lżejszy i dlatego takie wrażenie

No nie,peugot 2.0 hdi(109KM)waży od 1380-1460kg, QQ 1.6Pb -1297-1392kg.Tu ma znaczenie "potężny"w stosunku do Pb moment obrotowt diesla.250Nm uzyskiwane już przy 1750obr/min Ty masz znacznie cięższego 2.0 dci 4x4(1604/1674)

 

 

Z pojemności skokowej 1997 cm3 uzyskano moc 110 KM/4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm osiągany jest już przy 1750 obr./min (!) Efektem tych parametrów jest niezwykła dynamika i elastyczność. Ważące prawie 1500 kg auto można rozpędzić do 100 km/h w 12,8 s. Nawet delikatne dotknięcie pedału gazu powoduje odczuwalne przyspieszenie

Z pojemności skokowej 1997 cm3 uzyskano moc 110 KM/4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm osiągany jest już przy 1750 obr./min (!) Efektem tych parametrów jest niezwykła dynamika i elastyczność. Ważące prawie 1500 kg auto można rozpędzić do 100 km/h w 12,8 s. Nawet delikatne dotknięcie pedału gazu powoduje odczuwalne przyspieszenie

Maksymalny moment obrotowy 250 Nm osiągany jest już przy 1750 obr./min (!) Efektem tych parametrów jest niezwykła dynamika i elastyczność. Ważące prawie 1500 kg auto można rozpędzić do 100 km/h w 12,8 s. Nawet delikatne dotknięcie pedału gazu powoduje odczuwalne przyspieszenie. Peugeot chętnie wchodzi na obroty. Na wyższych - elastyczność się zmniejsza. Na trasie 5. przełożenie jest typowym nadbiegiem. Prędkość maksymalna wynosi 185 km/h.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...