Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Pytanie o szpikulec


Gość fragles13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość fragles13

Mam pytanie: co to za szpikulec na pokrywie klawiatury silnika CD20T (ten z tylnej części pokrywy, nad świecami żarowymi)? Zauważyłem, że jest on tylko na pokrywach w złotym kolorze, wyglada jakby miał podtrzymywać jakiś przewód. Mam taki u siebie i nurtuje mnie to, co powinno być w tym miejscu..

576863353

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik CD20 a nie CD20T i ten uchwyt jest raczej do linki sprzęgła. CD20T ma pompę VE ETC z nastawnikiem HDK i nie ma tam żadnych linek więc i ucho nie potrzebne, a sprzęgło jest hydrauliczne

5989194463.jpg

c80896835.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to że pokrywa z sunny czy P10 pasi do naszego silnika. Możesz przelecieć diesle na allegro, może coś takiego wypatrzysz u kogoś pod maską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie ma tam żadnych linek więc i ucho nie potrzebne

A czy ja twierdzę, że powinna być linka? A wiesz ile w całym aucie jest np. wolnych nagwintowanych otworów? Dlaczego więc nic w nich nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by to mogło znaczyć? :027:

Bardzo proste. Ta pokrywa nie jest z tego auta. Musi się komuś uszkodziła np. przy wymianie uszczelki. A że te starsze łatwiej i taniej dostać to taką masz. To jest oczywiście wariant optymistyczny. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B12 ja nie do ciebie tylko tak ogólnie z tą linką bo w żadnym znanym mi CD20T nie ma tej podpórki, a co do gwintów, wtyczek , gniazd i wężyków to masz rację.

 

fragles13 nie chcę być prorokiem ale może masz całą głowicę ( jeśli pasuje ) od CD20 bo poprzednia uległa popękaniu w skutek przegrzania silnika. Z drugiej strony jeśli tak jest to dobra to wiadomość dla tych co poszukują głowic do swoich traktorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13

Hm, nie wiem czy to dobrze dla mnie - wg mnie silnik jest trochę za mułowaty. Muszę jakoś podjechać na hamownię i zbadać jego moc. Czy inna głowica może mieć wpływ na moc silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to jest mułowaty :< Zanim pozbędziesz się zawartości portfela to sprawdż przepływomierz ( napięcie ) i zawór EGR ( czy nie jest zacięty ). Możesz mieć przestawiony rozrząd ( najczęściej na pasku pompy ), albo jest tam coś innego przykombinowane.

Zacznij od ppmiaru przepływki i sprawdzenia, a nawet odłączenia na krótko EGRa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13

EGR już zablokowałem (odłączyłem przewód idący do zaworu i wkręciłem w niego śrubkę - czy coś jeszcze trzeba zrobić?). Jak mogę sprawdzić poprawność działania EGR poza odłączaniem? Przepływkę postaram się zmierzyć jutro. Przypomnij mi proszę jaka powinna być poprawna wartość.

Najgorsze jest to, że nawet jak się wkręca na obroty, to ciągnie tak samo jak przed włączeniem turbiny.. :zly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=kopci

EGR http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=kopci

Może być problem z wtryskami tak jak w tym temacie ( inna pompa nie patrz na to ) głównie chodzi o układ wtryskowy http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ght=kopci++dymi

Jeśli nie masz żadnych błędów na kompie http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...dy+b%B3%EAd%F3w ( kod 55 ) to pozostaje sprawdzenie rozrządu i ewentualnie ciśnienie turbiny manometrem.

Możesz mieć też sprzęgło złachane jak wchodzi w obroty a nie ciągnie zwłaszcza na niskich biegach, a w najgorszym przypadku jest wyczuwalny smród palonej gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13

Wszystko wskazuje na to, że padła przepływka. Co prawda nie mam teraz pod ręką miernika i nie mam jak zmierzyć napięcia na przepływce, ale przed chwilą odłączyłem ją, przejechałem kawałek i zbiera się dokładnie tak samo jak przy zapiętej przepływce.. Jutro zakupię jakiś miernik, sprawdzę napięcie i ewentualnie spróbuję przeczyścić przepływkę benzyną ekstrakcyjną. Jak to nic nie da to trza się będzie rozejrzeć za nową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam benzyny. Niby ktoś tam czyścił w wątku ale nie bardzo w to wierzę. Ja tak dobiłem swoją tym czyszczeniem. Jeśli już to specyfikiem w sprayu do czyszczenia a najlepiej sprężonym powietrzem. Samą siatkę to możesz przepłukać w benzynie, ale z wkładem bym nie ryzykował. Przed płukaniem miałem 1,7 a po 1,2. Ja za swoją boscha dałem 370 teraz można kupić o wiele taniej ( Info w wątku o przepływce w ostatnich postach )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13

Heh, no właśnie wyczytałem w którymś wątku, że ktoś czyścił benzyną i mu potem przestało auto odpalać. Ale w wątku nikt się wtedy nie wypowiedział, że benzyna jest zabójcza dla przepływki:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:/ :< No to teraz szukaj tego posta gdzie można kipić najtaniej boscha po podróby też odpadają. Pomyśl że mogłeś mieć tak zasyfioną przepływkę że czyszczenie by jej nie pomogło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13
:/ :< No to teraz szukaj tego posta gdzie można kipić najtaniej boscha po podróby też odpadają. Pomyśl że mogłeś mieć tak zasyfioną przepływkę że czyszczenie by jej nie pomogło :)

 

Spokojnie, jeszcze go benzyną nie czyściłem :D

Posłucham rady mądrzejszych kolegów i przedmucham ją powietrzem. Tylko jakąś sprężarkę trza skołować..

A tak poza tym to może spróbuję się ustawić z kimś kto jest z Wawy i też ma diesla - żeby na chwilę podmienić przepływkę. Wtedy bym wykluczył ostatecznie to, czy to jej wina czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13
CPN i piostoletem do pompowania :064:

 

Też o tym pomyślałem :one:

 

[ Dodano: Czw 09 Kwi, 2009 00:14 ]

A więc.. Spróbowałem przeczyścić przepływkę powietrzem ze sprężarki na stacji - tylko że trafiła mi się na orlenie taka sprężarka automatyczna, co to się na niej ustawia ciśnienie i co 2 sekundy podpompowuje.. Trochę to było niewygodne ale trochę przedmuchałem. Niby troszkę lepiej, ale to jeszcze nie to. Dzisiaj po pracy podjechałem do Babic do gościa, który ma praktycznie wszystkie części do Nissanów - powykręcane z anglików. Miał też używaną przepływkę z diesla. założyłem ją i.. no właśnie. Dziwne objawy - przy ruszaniu gorzej się wkręca, ale już od 1500 obrotów było odczuwalnie lepiej niż na mojej przepływce. o czym to może świadczyć? Czy tak działa sprawny przepływomierz?

Aha, chciał za tą przepływkę 180 zeta, ale że widziałem na allegro boscha za 200, to sobie odpuściłem. W aso Odyssey mają nówkę Boscha za 292 złote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...