Gość Strażak Sam Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Panowie! Może któryś z was to już przeszedł? Nawet nie w Murano. Otóż, zauważyłem ostatnio, że między szybkością 70-90 km/h zaczyna mi drgać kierownica. Żeby było śmieszniej, to do prędkości 70 i powyżej 90 km/h kierownica stoi jak drut, nic nie drży. Myślałem, że to opony (źle wyważone) i zmieniłem je stronami a nawet felgami, ale nic to nie dało. Byłem w serwisie (jadąc po trasie) Nissana w Opolu i sprawdzali (podobno) nawet łożyska piasty i inne rzeczy, ale w ciągu jednego dnia nic nie wykryli. Co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BESEL_ Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Strażak Sam, mówieleś, że po wyważeniu wszystko było ok:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Tak mi się wydawało. Być może nie wyczułem tego podczas jazdy po "normalnych" drogach? Ale jak wyjechałem na autostradę do Wrocławia, to pojawiło się znowu. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilro Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Strażak Sam, - mialem identyczne objawy w Octavii, tzn dragania przy okreslonej predkosci, ktore mijaly po jej przekroczeniu. Problemem byly zle wywazone opony. Jezdilem po kilku "oponiarniach" i dopiero w chyby 4-tej byl rozgarniety gostek, ktory dokladnie je wywazyl. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 wiesz co tez tak myślałem, ale byłem już w.....3 i sam nie wiem co o tym sądzić? Ale spróbuję jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 A czy podczas każdej wizyty w wyważarni masz któreś koło czy koła niedoważone? Czy wszystko jest na wyważarkach ok? To info jest ważne, bo niewiele wyważarek robi tzw. wyważenie dynamiczne kół. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Za każdym razem jak koło jest na wyważarce, to wychodzi wynik "zero" albo "ok" po obu stronach - czyli wyważone. Natomiast nie mogę zrobić wyważenia dynamicznego (napęd 4x4 nie puszcza koła) bo już próbowałem, ale bali się, że spalą maszynę. Bo takie wyważenie pewnie ci chodzi. Tak myślę, że może to półoś jest krzywa :/ ale wtedy powinno drgać cały czas. Sam już nie wiem. :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Nie, nie o takie. Są wyważarki np amerykańskie Hunter (trochę drogie) które robią wyważanie koła tzw. dynamiczne. W twoim wypadku stawiałbym, że masz wewnętrzne uszkodzenie opony i stąd problem, zresztą bardzo popularny. Na wyważarce koło kręci się z małą prędkością i bez żadnego obciążenia, jest w powietrzu. Więc w takich warunkach nie może ujawnić się żaden problem występujący pod obciążeniem. Jeżeli masz uszkodzone opasanie opony, to ujawnia się ono dopiero pod wpływem nacisków opona-droga oraz pod wpływem siły odśrodkowej. To jest tak, jakbyś nagle miał w jednym miejscu dodatkowy odważnik. Spróbuj najlepiej zmienić koła z innego samochodu, no albo opony. poczytaj tutaj jak się powinno wyważać koła;): http://www.lewor.com.pl/huntergsp9722.htm pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Dzięki jeszcze raz za info. Tylko, że wydaje mi się iż ten sam objaw miałem na oponach zimowych. Szczerze powiem, że byłem już u 5 ciu "fachowców" od wyważania i w 3 serwisach nissana i oni też są.................głupi. Stąd nawet podejrzenie, że może półoś jest wygięta. Ale poszukam kogoś w warszawie, kto ma tą wyważarkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 A miałeś auto bite? Jeżeli nie, to półoś masz dożywotnie prostą. Poza tym, przy krzywych półosiach albo uszkodzonych przegubach wewnętrznych objaw bicia znika w momencie wyrzucenia samochodu na luz... czyli bicie jest największe wtedy, gdy napęd "ciągnie". Popytaj o tę wyważarkę, nawet zadzwoń do dystrybutorów i spytaj komu sprzedali;). pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Auto miałem nie bite, natomiast szlag trafił reduktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Aha. No to spróbuj tylko tego doświadczenia z wibracjami i puszczasz na luz. Jeżeli wibracje zdecydowanie zanikną, to problem masz w układzie przeniesienia napędu, jeżeli nie znikną, czyli są niezależnie od tego czy samochód przyśpiesza czy się toczy - 100% koła. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Ten objaw jest zarówno podczas przyśpieszania oraz na luzie - to sprawdziłem. Dzięki za pomoc. Znalazłem u siebie serwis z tą wyważarką HUNTER i umówiłem się na czwartek. Ale mój zaprzyjaźniony serwis od karosażu i geometrii mówi że te urządzenie HUNTER nie jest dokładne i jest to zwykły bajer. Ale wiesz jak to jest z tymi serwisami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilro Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Strażak Sam, jak tam problemy z drganiami? Przeczytaj ten artykulik: http://www.motofakty.pl/artykul/dowazanie_kol.html sadze, ze moze to byc to z czym masz problem. Jak wrzucisz w google haslo "dowazanie" to wyskocza Ci tez warsztaty, ktore to robia. Daj znac jak czy usunales problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Bilro! Dzięki za artykuł. Natomiast drgania usunąłem wczoraj w zarąbiście wyposażonym i fachowym serwisie, który nazywa się Centrum Diagnostyki Samochodowej. Sprzęt jaki mają do wyważania, to ...... szok. Ale co najważniejsze, kolesie się znają na rzeczy. Podobno jeden z nich kiedyś pracował dla Producenta opon jako konstruktor. Ale to nie ważne. Ważne, że koła mi naprawdę wyważyli a nie tylko dołożyli ciężarki - jak mówią pogardliwie o innych wulkanizatorach. W końcu zobaczyłem, jak wygląda "optymalizacja" wyważenia felgi do opony, ale nie "na czuja" tylko za pomocą urządzenia zdaje się, że firmy "SCHENK" czy coś takiego. Gość śmiesznie powiedział, że w takich kołach jak ma MURANO, to wystarczy źle wyważyć jedno koło (stosunek opony do felgi)o 10-15 g i przy szybkości np. 150 km/h daje to "ciężar walenia" ok. 4-5 Kg. Nieźle co?? Reasumując, drgania ustąpiły. [ Dodano: Pią 10 Kwi, 2009 08:21 ] I a propos doważania kół w Murano, to w naszych autach jest to niemożliwe do wykonania, przynajmniej w wersjach z napędem na 4 koła :/ Próbowałem i....... gość mało maszyny nie spalił, bo AWD przełożenia nie pozwolą na rozpędzenie tylko jednego koła. :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilro Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Strażak Sam, fajnie ze problem sie rozwiazal i ze byla to tylko "pierdulka" zwiazana z wywazeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Kamień spadł mi z serca. Bo już widziałem murana na warsztacie i mechaników wymieniających wsio!!! jak popadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romanista Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Strażak Sam, odnosnie wyważania kól to też miałem porównanie - kupujac auto na nowych oponach miałem info o lekkim "dociążeniu" dwóch opon. jazda była niby ok, lekkie drgania tłumaczyłem sobie nierównymi tarczami hamulcowymi. Teraz jednak jak zakładałem nowe śliczne gumy (wciaż nei moge wyjsc z zachwytu :diabel: ) to okazało sie ze trzeba było doważayć w jednym kole nawet 80g ale koło wyważone jest idealnie!!! drgania ustały, auto fajnie jedzie a wymiana kól zajał sie znajomy mechanik któremu ufam ponieważ już drugiego nissana mi serwisuje - poprzednio była to primka z 2000 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 A co to za śliczne opony sobie kupiłeś, że dalej nie wychodzisz z zachwytu? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romanista Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 piękne, pasujące do Murano jak ogień do zapałki :-) oto one : http://www.interopony.pl/index.php?MENU=de...;&IID=14120 świetne recenzje, doskonałe trzymanie drogi w zakrętach no i przy przyspieszaniu czuć ze ta guma trzyma sie drogi. nie sprawdzałem jej jeszcze w silnych opadach bo nie było okazji ale z tego co czytałem na forach to są doskonałe na wodę - odprowadzanie wody rewelacyjne. ja kupowałem je w cenie 808,43 za sztukę brutto 27 marca, zamawiałem je 21 marca przez net i musiałem poczekać bo podobno są dość popularne - jak widzę już zdrożały. Opona naprawdę piekna!!! :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mitaka Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Strażak Sam, podaj adres tego magicznego Centrum Diagnostyki Samochodowej. U mnie też tłucze niemożebnie, odstawie go na Łodygową na sprawdzenie tarcz, ale jeśli to nic nie da to pewnie się przejadę na wyważanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 mitaka! podaję adres Centrum Diagnostyki Samochodowej A. J. K. Weyssenhoff Adres: Ciszewskiego 15, róg Cynamonowej, 02-777 Warszawa Województwo: mazowieckie Tel. stacjonarny: 0048. 22 6410281 [ Dodano: Pią 17 Kwi, 2009 09:46 ] mitaka! tarcze masz wtedy do wymiany, jeśli tłucze podczas hamowania a jeśli masz drgania podczas jazdy i np. tylko przy jakiejś prędkości, to na 100% opony lub felgi. [ Dodano: Pią 17 Kwi, 2009 09:49 ] Romanista! Nie chcę cię straszyć, ale GoodYear to .......porażka!!! :/ Miałem już opony tej firmy i niestety, po 4 tys km zrobiły się z nich .....kartofle. Tzn. szlag trafił owal i troszkę "biły" podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość veyron Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 polecam opony uniroyal rainsport sa rewelacyjne na deszczu i na suchej nawieszchni tylko w rozmiaze do murano chyba nie ma ja mam w hondzie u siebie i sa naprawde super opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.