Gość PawelRm Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Witam, jako że jest ciepło postanowiłem zając się kilkoma detalami w mici, ale koljene problemy wyszły na jaw moja micra jest po stłuczce (jeszcze jak była w niemczech, i była wymieniana lewa przednia lampa), niestety jest krzywo przykrecona (widać to i mnie już delikatnie denerwuje) odkreciłem górną śrube ale jak przypuszczałem jest przykrecona jeszcze gdzies od dołu, moglby ktos mi wytłumaczyć krok po kroku jak odkrecić tą lampe? Drugie pytanie jest powiązane z lampą, gdyż nie działają mi z przodu światła postojowe (ktos kiedyś odłączył mechanizmy z powodu tylko jemu znanego jak je podlączyć znowu ? to samo tyczy się regulacji świateł (jest tylko w prawej lampie bo tam dostać sie to nie problem, z lewej przeszkadza jakas skrzyneczka (chyba z bezpiecznikami) i akumulator. Jak ktoś ma chwile to niech mi wytłumaczy krok po kroku co i jak. kolejna sprawa : nie działa mi panel sterowania nawiewem (tzn działa tylko najwyższy stopień dmuchania) rozkreciłem konsole ale nie moglem wyjąc panela gdyż panel ten trzyma sie na niebieskiej lince (linka od tego pokretła ostatniego od prawej czyli wybor stylu dmuchania) jak odczepic ta linke ? aha i czy macie podswietlany ten panel ? z gory dzieki za pomoc pozdrawiam PawelRm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_k Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Co do pierwszego może wsadzili lampe bez silniczka regulacji świateł? Co do drugiego to nie wina przełącznika ale płytki rezystorowej. Do niej dostaniesz się kładąc się tyłem do kierunku jazdy na siedzeniu pasażera. Następnie głowa pod schowek razem z reką i śróbokrętem krzyżakiem. Masz tam 5 śrub. 3 przy dmuchawie zostawiasz, 2 przy takim slocie z kabelkami (ja miałem niebieskie) wykręcasz tylko te 2, wyciągasz delikatnie płytke, odpinasz brązową wtyczke, masz płytke. Powinno tam być takie wybrzuszenie - zimny lut. Ja go usunąłem lutownicą i zrobiłem nową ścieżke do połączenia tylko tych 2 ścieżek - nie zrób jakiejś kaszany. Dodatkowo pociągnąłem pozostałe ścieżki preparatem ze srebrem ale to ściema. Co do świateł nie pomogę ja mam problemy z mijania - nie działa mi lewa i dodatkowo tylna pmgielna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelRm Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 nie sprawdze tego nie odkrecając lampy dlatego własnie pytam sie jak ją odkrecić żeby na spokojnie pokombinować dzięki za wytłumaczenie z tym panelem, jutro rano będe próbował jak znajde lutownice jakby co to będe pisał. Jeszcze raz prośba o wytłumaczenie jak wyjąc lewą przednią lampe pzdr :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Śruby (jedną lub dwie nie pamiętam) masz pod grillem z przodu, konkretnie pod tym kawałkiem grilla pod lampą. Z tego co pamiętam trzeba najpierw zdjąć grill (atrapę). Żeby go zdjąć przekręcasz płaskim śrubokrętem te plastikowe kwadratowe łebki o 45 stopni w którąkolwiek stronę i wypychasz do tyłu, żeby wypiąć. Ale jeśli chodzi tylko o brak miejsca za tylną lampą, to o wiele łatwiej jest wyjąć akumulator i odkręcić i przesunąć jego podstawkę razem z tymi skrzynkami (ewentualnie wypiąć i wyciągnąć do góry samą skrzynkę bezpieczników, ale może być ciężko - za gruba wiązka kabli aby łatwo było tym manipulować). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelRm Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 witam ponownie co jest z moja micra... na niskich obrotach a raczej jak sie lekko doda gazu tak stuka puka (a raczej warkocze) ze wstyd co to moze byc ? ;/ chcialbym wiedziec przy okazji ile moze kosztowac naprawa zeby mnie nie przwalili w warsztacie. Juz teraz nie ma roznicy czy na zimnym czy na ciepłym silniku, za kazdym razem jak sie lekko doda gazu ( przy ruszaniu np) to warczy i stuka ... :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 PawelRm, Sprawdź układ wydechowy,pewnie się gdzieś wyluzował i nie dosyć że warczy to jeszcze przy drganiach uderza o podłogę.Najprawdopodobniej korozja zrobiła swoje i układ wydechowy się wyluzował.Połóż się pod brykę i ponaciągaj za wydech na boki,jeśli będzie słychać pukanie to jest to i pewnie zauważysz gdzieś osmolony wydech przy połączeniach.Podjedź do warsztatu naprawy układów wydechowych i jeśli to nie jest zbyt poważna sprawa to zapłacisz z 50pln i będzie spokój :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelRm Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 hmm to by dużo tłumaczyło bo po 1 czuje uderzenia zaraz pod nogami, po 2 jak wymieniałem opony na letnie to gość powiadomił mnie ze rdza w jednym miejscu zjada podwozie i faktycznie tak jest ale olałem to z powodów finansowych ;/ swoja drogą w jaki sposób 'leczy' sie rdze na podwoziu ? ;d jestem zupełnie zielony w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 swoja drogą w jaki sposób 'leczy' sie rdze na podwoziu ? ;d jestem zupełnie zielony w tym temacie Trzeba oczyścić szotką drucianą i najlepiej natryskowo pokryć konserwacją.Nie wiem ile taka operacja kosztuje ale warto powstrzymać korozję. Chyba że już są ubytki w blasze ,to wtedy do blacharza żeby połatał,a następnie konserwacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelRm Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 nie znam sie na tym, jutro wrzuce zdjecie i moze cos poradzisz. ps dzieki za info o wydechu bo to raczej to na 90% a ja juz myslalem ze do wymiany bedzie rozrusznik czy cos ... :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 PawelRm, Porób fotki to mniej więcej oszacujemy co jest do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość demano1 Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Odnośnie lamp = poszukaj wtyczek , jak miała konkretny dzwon to może podczas wymiany lamp nie zostało to podłączone. Lampa w micrze trzyma się na : 2 nakrętkach , 2 śrubach , jednej " wpince " przy błotniku. Uważaj przy odkręcaniu śrub , bo z reguły są pordzewiałe i jak zaczną Ci się krecić to moze byc problem.. Powodem braku el regulacji może być albo lampa bez silniczka regulacji albo spalony silnik regulacji lampy. Dmuchawa to opornik dmuchawy. Atrape sciągasz w ten sposób jak napisał kolega wyżej. Jest tam 7 zatrzasków. 2 pod jedną lampą , 1 nad lampą , 1 przy zamku maski silnika , 1 nad drugą lampą , 2 pod drugą lampą. Musisz wcisnąć śrubokręt pomiędzy przedni zderzak a lampę , inaczje nie sciągniesz tej atrapy. jak juz sobie poradzisz z tymi zatrzaskami , to przy wyciąganiu ich z lamp , jeśli lampy będziesz miał na aucie , uważaj zeby Ci nie spadły bo lubią wpadać w sobie tylko wiadome miejca między nadwozie a zderzak.. Pare razy tak kiedyś zgubiłem te zatrzaski . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelRm Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Odnośnie lamp = poszukaj wtyczek , jak miała konkretny dzwon to może podczas wymiany lamp nie zostało to podłączone. Lampa w micrze trzyma się na : 2 nakrętkach , 2 śrubach , jednej " wpince " przy błotniku. Uważaj przy odkręcaniu śrub , bo z reguły są pordzewiałe i jak zaczną Ci się krecić to moze byc problem.. Powodem braku el regulacji może być albo lampa bez silniczka regulacji albo spalony silnik regulacji lampy. Dmuchawa to opornik dmuchawy. Atrape sciągasz w ten sposób jak napisał kolega wyżej. Jest tam 7 zatrzasków. 2 pod jedną lampą , 1 nad lampą , 1 przy zamku maski silnika , 1 nad drugą lampą , 2 pod drugą lampą. Musisz wcisnąć śrubokręt pomiędzy przedni zderzak a lampę , inaczje nie sciągniesz tej atrapy. jak juz sobie poradzisz z tymi zatrzaskami , to przy wyciąganiu ich z lamp , jeśli lampy będziesz miał na aucie , uważaj zeby Ci nie spadły bo lubią wpadać w sobie tylko wiadome miejca między nadwozie a zderzak.. Pare razy tak kiedyś zgubiłem te zatrzaski . jak juz przy okazji wróciłes do nawiewu to sprawa wyglada tak : nigdy w zyciu nic nie lutowałem ;d wykreciłem ta blaszke o ktorej było w osobnym temacie (własnie o problemach z dmuchawą) i lutownica zlikwidowałem ten opornik wadliwy czy jak to sie tam nazywa... i co dalej ? ja poprostu zlutowałem cyną to miejsce gdzie wczesniej wylutowałem i dalej nie działało. moglby mi ktos krok po kroku wytłumaczyc co mam dokładnie zrobic (tak dla człowieka zupełnie zielonego) dzieki tez za wytłumaczenie jak zdjąc lampe, jutro zdejmuja mi szyne z palca to spróbuje rownież tym sie zając pozdrawiam życzliwych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_k Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Chodzi o to żebyś połączył ścieżki które łączył ten stary lut. Tylko te, nie inne. U mnie wyglądał jak srebrny rodzynek więc całkiem się go pozbyłem i zrobiłem cieniutki podłużny lucik. Jeżeli działa tylko pozycja 4 to wina płytki, jeśli żadna to od bezpieczników do dmuchawy. alfabox0266, Okopcony wydech mówisz, ja mam sam wylot zardzewiały i osmolony wiesz o co może chodzić? Katalizator padł czy co innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Okopcony wydech mówisz, Chodziło o ślady sadzy na połączeniach kolejnych elementów wydechu. ja mam sam wylot zardzewiały i osmolony A to ,to jest akurat naturalne zużycie wydechu Zależy jeszcze jak długie trasy śmigasz,bo jeśli krótkie to EGR nie zdąży oczyścić sadzy w wydechu.Działa on dopiero po nagrzaniu się do pewnej temperatury i w określonych warunkach.Podobnie nie rozgrzany katalizator też nie spełnia swojej funkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelRm Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 PawelRm, Porób fotki to mniej więcej oszacujemy co jest do roboty no i porobiłem fotki... chyba nie jest najlepiej EDIT zdjąłem dzisiaj grill odkreciłem śrube tą na górze, ale ta za grillem jest tak zardzewiała że nie chce sie odkręcić... co poradzić na zardzewiałą śrube ? narazie spryskałem ją wd40, ale czy to wystarczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 co poradzić na zardzewiałą śrube ? narazie spryskałem ją wd40, ale czy to wystarczy ? jak przy próbie odkręcania ukręci Ci się łep to pozostaje rozwiercanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafaela Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 co poradzić na zardzewiałą śrube ? narazie spryskałem ją wd40, ale czy to wystarczy ? podobno pomaga polanie coca-colą ewentualnie jakimś mało gęstym olejem, moze być jadalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 micra ci gnije standardowo jak kazda k11 ogladalem dwie czerwone i obie mialy tak samo rdze zrob tak. Wez tej szczotki drucianej poskrobaj a jak nie masz kasy na spawanie zasmaruj to srodkiem antyrdza.. zapomnialem nazwy tego chemikalia ale dziala wysmienicie jak juz masz dziure to tylko wyciac i zaspawac a wlasnie podejrzewam juz dizure Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelRm Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 no a więc tak śruba dalej sie trzyma, niestety . Wykreciłem akumulator i widze że tam jest regulacja świateł ale ta kuleczka w to coś czarnego nie jest włożona czyli pewnie wystarczy tylko włożyć ale nie wiem jak ;p na siłe nie wchodzi :/ No i kolejna sprawa... jutro ma być ciepło a że wolne to chciałbym wreszcie przykleic listwe na drzwi kierowcy (tą zewnętrzną naturalnie) jakies porady ?? Czym ją przykleić żeby sie trzymała i jak ja docisnąc zeby była docisnieta jakiś czas... znacie jakies sposoby?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 o chetnie poslucham ja tez co maja koledzy na temat listwy do powiedzenia tez mi odpadla i musze przykleic ale w k10 :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 PawelRm, Jeśli masz garaż to dobrze.W ten sposób masz ścianę o którą możesz docisnąć listwę przy pomocy kilku listewek rozpartych pomiędzy ścianę a listwę na drzwiach.A listwę najlepiej przykleić na klej do szyb samochodowych bo dwustronna taśma samoprzylepna z pianki średnio zdaje egzamin (zależy chyba od producenta) A co do twojej dziurki w podwoziu to możesz od wewnątrz wykleić matą szklaną z żywicą poluretanową,ponieważ nie jest to miejsce obciążone mechanicznie (oczywiście po wcześniejszym odrdzewieniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelRm Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 alfabox0266, po raz kolejny dziekuje Ci za dobrą rade jutro z rana wjade do garażu i tak zrobie, myślisz że jeden dzień starczy żeby ta listwa przykleiła sie na stałe ? Dzieki też wszystkim za rady na temat podwozia ale narazie się tego nie ruszam bo niestety brak kasy... A co do stukania to zapomnialem napisac ale 2 dni temu byłem w warsztacie, okazało sie ze nie dość ze wydech 'odpadł' to jeszcze ta obrączka sie poluzowała i zleciała niżej i stukała. Za zamontowanie od nowa obrączki i przyspawanie wydechu zapłaciłem całe 30 zł co mnie niezmiernie ucieszyło :diabel: (chociaż jak bym sie na tym znał i umiał spawać bym to zrobił za darmo;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Co do czasu schnięcia to zależy od producenta ,ale kilka godzin powinno wystarczyc. A z tą podłogą to nie jest aż taki koszt jeśli zastosujesz mate szklaną,dosłownie za kilkanaście złotych dostaniesz zestaw naprawczy (matę z żywicą w sklepie motoryzacyjnym) i kawałek papiery ściernego. To jest naprawdę proste w robocie i za niedużą kasę można połatać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelRm Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 alfabox0266, no tak... tylko problem w tym że ja sie na tym nie znam zupełnie i musiałbym płacić za robocizne komuś .... chyba że w nastepnym poscie napiszesz mi że to nie jest wcale takie trudne i że dam rade :> :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 PawelRm, Jest to proste w wykonaniu.Po pierwsze odslaniasz od wewnątrz miejsce gdzie brakuje blachy,oczyszczasz je z rdzy (skrobak ,papier ścierny),przygotowujesz sobie wstępną łatkę,nakładasz ją na ubytek i tak jak jest zamieszczone na opakowaniu przygotowujesz niewielką ilość żywicy.Następnie kładziesz łatę na ubytek i smarujesz żywicą.Żywica przesiąka przez matę i mata staje się prawie przeźroczysta.Po nałożeniu pierwszej warstwy mozesz przygotować sobie (pociąć nożyczkami )mniejsze kawałki które możesz układać dowolnie na zakładkę na całej powierzchni przesączając żywicą przy pomocy jakiegoś starego pędzla. Porada!! mieszaj niewielkie ilości żywicy w pojemniku załączonym do zestawu . Kolejne warstwy nakładaj po lekkim związaniu poprzedniej. Pojemnik łatwo się oczyszcza ponieważ żywica nie przywiera do niego. Link do zestawu przykładowy http://www.allegro.pl/item619722824_zestaw...ica_wlokno.html Dasz rade :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.