Gość Dyzio Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Na rozgrzanym silniku przy biegu jałowym mam obroty 1100. Zapala mi to kontrolkę check engine. Mechanik razi żebym wymienił zawór / czujnik biegu jałowego. Ale zanim wejdę w koszta to chciałbym zapytać czy ma sens jakieś ręczne obniżenie obrotów? Znalazłem opisy które dotyczyły N15 albo Micry ale nie Almery. Będę wdzięczny za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Jedź na komputer i zobacz jakie masz błędy. Jeżeli mechanik czyścił ci przepustnicę to niestety obroty podniosły się z tego powodu. Wolne obroty ustawia się komputerem tzw adaptacja przepustnicy i odradzam regulację ręczną wolnych obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 nie jedż na żaden komputer, sprawdź sam, temat jest przyklejony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dyzio Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Dzięki - michal801. Komputer już sprawdzałem, pokazuje "błąd obrotów biegu jałowego" i tyle tylko mechanik wywnioskował że to za wysokie obroty - za bogata mieszanka. Kazał mi kupić ten czujnik/zawór biegu jałowego. Nie czyścił przepustnicy. To co napisałeś - adaptacja przepustnicy - zrobi mi ten program który odczytywał błędy, czy szykować się na wizytę w serwisie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Są komputery które zrobią taką adaptacje przepustnicy tylko jest ich bardzo mało i kosztują grube pieniądze także chyba zostaje ci serwis. Nie bardzo wiem o co chodzi z: błąd obrotów biegu jałowego, jak możesz to padaj kod błędu to coś może uda się ustalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dyzio Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 michał: kod jaki sobie zanotowałem to "układ regulacji biegu jałowego" Mechanik skasował ten błąd, ale po pół godziny jeżdzenia znów się pojawił ten sam błąd. Człowiek pogłówkował i zauważył że obroty są 1100 a powinny wedle instrukcji był 700 +/- 50. Skasował błąd jeszcze raz a i tak po następnych kilkunastu kilometrach jeżdzenia po mieście się zapalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Chodzi mi o kod typu P0100 (przepływomierz), P0610 – P0615 (immobilajzer) Natomiast wolnymi obrotami steruje komputer który dostaje informacje z przepustnicy (uchylenie przepustnicy). Ja u ciebie podejrzewam że kontrolkę zapala ci przepustnica lub sonda lambda pojedz do ASO to powiedzą ci jaki jest dokładnie kod błędu i zrobią adaptacje przepustnicy. Lub podjedz do kogoś innego niech ci sprawdzi kod błędu i podasz go to będe mógł powiedzieć coś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dyzio Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Niestety sprzęt tego pana nie pokazywał numeru tylko tekst, przynajmniej nic takiego nie widziałem na jego laptopie. Pewnie chodzi Tobie o numer który wyswietla komputer w postaci podobnej do miernika, ale tu był tylko słowny opis i tylko tyle :/ Pokazywał też temperature - 98 stopni oraz wspomniane obroty -1100. Gdy mechanik zdjął takie rurki z tego zaworu / regulatora jałowych obrotów spadły do 800. ps. podejrzewam, że bład u mnie może odpowiadać numerowi P0120 - ale to tylko domysł na podstawie listy błędów z podręcznika do almery. i jeszcze jedno, czy czasem nie może to być przez olej? bo raz że on jest za żadki (lepkość SL a powinien być SJ) i na dodatek już 12 tysięcy przejechane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Haha to dobry sprzęt i dobry pan . W tym samochodzie NIE jest możliwe NIE pokazanie błędu - musisz zobaczyć usterkę w formie 1 literki i 4 cyfr. W danych bieżących masz co najmniej kilkanaście odczytów bieżących wartości a nie tylko temperaturę i obroty. Więc krótko mówiąc trafiłeś na magika, który nie ma pojęcia o swojej pracy. Rób dokładnie tak jak Ci radzi michal801, nie musi być to ASO, ale musisz mieć dobry tester, jak np niżej zabawki na zdjęciach z możliwościami adaptacji, kasowania adaptacji, testów el.wykonawczych itd.... Wtedy robota jest szybka i przyjemna a nawet przy tej robótce palców sobie nie brudzę SL czy SJ nie mówi o lepkości oleju tylko o jego jakości. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dyzio Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 czy dobrze rozumiem, że jeśli to kwestia ustawienia obrotów to jest szansa że nie trzeba wymieniać częsci (na przykład tego czujnika wolnych obrotow)? I że wystarczy zaadoptować przez kompik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Tak. Jako przykład podam Ci tylko, że większość silników przy "ciągnięciu" lewego powietrza poda jako usterkę problemy z układem sterowania biegiem jałowym. Bo skąd ten biedny głupi ECU ma wiedzieć, czy uszkodził się np. grzybek zaworu od powietrza utrzymującego b.jałowy czy np pękł wężyk gumowy przy kolektorze i ciągnie przez niego dodatkowe powietrze??? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dyzio Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 to jeszcze zapytam widzisz jakieś szansę na poprawę jak zmienię olej? Dodam że kupiłem auto trzy tys. km temu i niby widziałem na fakturze że to był shel helix 5w40 ale dziwnym trafem dopiero co zrobiłem dolewke i za niedługo zapaliła się lampka z błędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Olej nie ma wpływu na obroty, więc się rodzajem oleju nie przejmuj. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 ale ma wpływ na pracę i żywotnośc silnika więc jak najbardziej rodzajem oleju należy się przejmować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 ten silnik ma to do siebie, że albo bierze olej i wtedy są problemy, albo go nie bierze i wtedy olejem przejmować się nie trzeba. Jak masz jakikolwiek orient co i gdzie - to zanim wydasz pieniądze posprawdzaj, czy masz szczelny kolektor ssący "lewe powietrze" (wężyki opaski na nich, odma itp). Potem spróbuj wywołać adaptację przepływki kombinacją zapłon - pedał gazu. Opisana przeze mnie procedura działa w moim modelu (2005 r) - może i zadziała w Twoim. Gdy gaziarze porozpinali mi wtyczki od TPS-a i elektrycznej przepustnicy - ustawiły się obroty dopiero po wejściu ECU w tryb serwisowy. Oczywiście gaziarze nie mieli pojęcia co się stało (oni tylko ruszali gaz, a benzyny nie :one: ). Wpisz w szukajce "adaptacja przepustnicy" - znajdź mój wątek i poczytaj. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.