Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] za wysokie obroty na biegu jałowym Almera 1,8 rok 2002


Gość Dyzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na rozgrzanym silniku przy biegu jałowym mam obroty 1100. Zapala mi to kontrolkę check engine. Mechanik razi żebym wymienił zawór / czujnik biegu jałowego. Ale zanim wejdę w koszta to chciałbym zapytać czy ma sens jakieś ręczne obniżenie obrotów? Znalazłem opisy które dotyczyły N15 albo Micry ale nie Almery. Będę wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na komputer i zobacz jakie masz błędy.

Jeżeli mechanik czyścił ci przepustnicę to niestety obroty podniosły się z tego powodu.

Wolne obroty ustawia się komputerem tzw adaptacja przepustnicy i odradzam regulację ręczną wolnych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - michal801. Komputer już sprawdzałem, pokazuje "błąd obrotów biegu jałowego" i tyle tylko mechanik wywnioskował że to za wysokie obroty - za bogata mieszanka. Kazał mi kupić ten czujnik/zawór biegu jałowego. Nie czyścił przepustnicy. To co napisałeś - adaptacja przepustnicy - zrobi mi ten program który odczytywał błędy, czy szykować się na wizytę w serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są komputery które zrobią taką adaptacje przepustnicy tylko jest ich bardzo mało i kosztują grube pieniądze także chyba zostaje ci serwis.

Nie bardzo wiem o co chodzi z: błąd obrotów biegu jałowego, jak możesz to padaj kod błędu to coś może uda się ustalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michał: kod jaki sobie zanotowałem to "układ regulacji biegu jałowego"

Mechanik skasował ten błąd, ale po pół godziny jeżdzenia znów się pojawił ten sam błąd. Człowiek pogłówkował i zauważył że obroty są 1100 a powinny wedle instrukcji był 700 +/- 50.

Skasował błąd jeszcze raz a i tak po następnych kilkunastu kilometrach jeżdzenia po mieście się zapalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o kod typu P0100 (przepływomierz), P0610 – P0615 (immobilajzer) Natomiast wolnymi obrotami steruje komputer który dostaje informacje z przepustnicy (uchylenie przepustnicy).

Ja u ciebie podejrzewam że kontrolkę zapala ci przepustnica lub sonda lambda pojedz do ASO to powiedzą ci jaki jest dokładnie kod błędu i zrobią adaptacje przepustnicy.

Lub podjedz do kogoś innego niech ci sprawdzi kod błędu i podasz go to będe mógł powiedzieć coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety sprzęt tego pana nie pokazywał numeru tylko tekst, przynajmniej nic takiego nie widziałem na jego laptopie. Pewnie chodzi Tobie o numer który wyswietla komputer w postaci podobnej do miernika, ale tu był tylko słowny opis i tylko tyle :/

Pokazywał też temperature - 98 stopni oraz wspomniane obroty -1100.

Gdy mechanik zdjął takie rurki z tego zaworu / regulatora jałowych obrotów spadły do 800.

 

ps. podejrzewam, że bład u mnie może odpowiadać numerowi P0120 - ale to tylko domysł na podstawie listy błędów z podręcznika do almery.

 

i jeszcze jedno, czy czasem nie może to być przez olej? bo raz że on jest za żadki (lepkość SL a powinien być SJ) i na dodatek już 12 tysięcy przejechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha :D to dobry sprzęt i dobry pan :) .

W tym samochodzie NIE jest możliwe NIE pokazanie błędu - musisz zobaczyć usterkę w formie 1 literki i 4 cyfr. W danych bieżących masz co najmniej kilkanaście odczytów bieżących wartości a nie tylko temperaturę i obroty. Więc krótko mówiąc trafiłeś na magika, który nie ma pojęcia o swojej pracy.

Rób dokładnie tak jak Ci radzi michal801, nie musi być to ASO, ale musisz mieć dobry tester, jak np niżej zabawki na zdjęciach z możliwościami adaptacji, kasowania adaptacji, testów el.wykonawczych itd.... Wtedy robota jest szybka i przyjemna a nawet przy tej robótce palców sobie nie brudzę ;)

 

SL czy SJ nie mówi o lepkości oleju tylko o jego jakości.

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dobrze rozumiem, że jeśli to kwestia ustawienia obrotów to jest szansa że nie trzeba wymieniać częsci (na przykład tego czujnika wolnych obrotow)? I że wystarczy zaadoptować przez kompik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Jako przykład podam Ci tylko, że większość silników przy "ciągnięciu" lewego powietrza poda jako usterkę problemy z układem sterowania biegiem jałowym. Bo skąd ten biedny głupi ECU ma wiedzieć, czy uszkodził się np. grzybek zaworu od powietrza utrzymującego b.jałowy czy np pękł wężyk gumowy przy kolektorze i ciągnie przez niego dodatkowe powietrze???

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze zapytam :P widzisz jakieś szansę na poprawę jak zmienię olej? Dodam że kupiłem auto trzy tys. km temu i niby widziałem na fakturze że to był shel helix 5w40 ale dziwnym trafem dopiero co zrobiłem dolewke i za niedługo zapaliła się lampka z błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik ma to do siebie, że albo bierze olej i wtedy są problemy, albo go nie bierze i wtedy olejem przejmować się nie trzeba.

Jak masz jakikolwiek orient co i gdzie - to zanim wydasz pieniądze posprawdzaj, czy masz szczelny kolektor ssący "lewe powietrze" (wężyki opaski na nich, odma itp). Potem spróbuj wywołać adaptację przepływki kombinacją zapłon - pedał gazu. Opisana przeze mnie procedura działa w moim modelu (2005 r) - może i zadziała w Twoim. Gdy gaziarze porozpinali mi wtyczki od TPS-a i elektrycznej przepustnicy - ustawiły się obroty dopiero po wejściu ECU w tryb serwisowy. Oczywiście gaziarze nie mieli pojęcia co się stało (oni tylko ruszali gaz, a benzyny nie :one: ).

Wpisz w szukajce "adaptacja przepustnicy" - znajdź mój wątek i poczytaj. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...