Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[ B13] Stuk przy wałku rozrządu SR20DE


Gość Pawel18PL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pawel18PL

Witam od jakiegoś czasu słyszę delikatny stuk przy wałku rozrządu nie jest to raczej rozrząd bo to słychać raczej koło dwóch środkowych cylindrów a nie boku silnika gdzie jest łańcuszek. Szybkość tego stuku jest proporcjonalna do obrotów. Dziś odwiedziłem mechanika i ten jedynie "osłuchując" zasugerował, że może to być coś co hydraulicznie reguluje luz zaworowy i być może olej jest już stary i nie zapewnia odpowiedniego ciśnienia do pracy temu ustrojstwu. Spotkał się ktoś z takim objawem? Moje gti niby licznikowo ma 212 tys.km ale po stanie kierownicy i fotela kierowcy raczej dodałbym do tego jeszcze ze 100tys.km Czy ktoś ma z takim przebiegiem nyse żeby mi poradzić co przy tym przebiegu mogło paść??PS żadnych problemów z pracą silnika spalaniem itp nie mam. PoZdRo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyszczenie rurek już nie pomoże ale problem nie będzie się pogłębiał. Stuki mogą mieć różne podłoże. Może to być równie dobrze dźwięk wtryskiwacza/y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawel18PL

Przez wtryskiwacze już przechodziłem (tak cykały) pomogły 2 preparaty dolewane do paliwa czyszczące wtryskiwacze... A z jakimi kosztami na początek powinienem się liczyć prócz nowej oliwy, filtra i pewnie uszczelki pod pokrywę zaworów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli hałasują zawory to ja bym to zostawił i ewentualnie udrożnił rurki. Sam, na początku przerabiałem temat głośnej klawiatury i dałem sobie spokój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zciągaj pokrywę i sprawdź wałki czy nie są wytarte, to samo może być z dźwigienkami zaworowymi - jednak ich nie widać puki się nie wyciągnie wałków.

No i ostatnia przyczyna (najczęstrza) niewyregulowane zawory przez co ukosuje się dźwigienka i wydaje charakterystyczne harhotanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość importer

Co sie okazalo? Ja mam stuki, ale glosne, metaliczne zaraz po odpaleniu, potem cisza na wolnych obrotach, a przy wyzszych znowu stuki. Mysle, ze to panewka, ale nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam stuki, ale glosne, metaliczne zaraz po odpaleniu, potem cisza na wolnych obrotach, a przy wyzszych znowu stuki

 

Prawdopodobnie łańcuch rozrządu wali o górną osłonę. Zdejmij pokrywę zaworów i odkręć tą blaszkę (na pewno ją zauważysz, znajduje się pomiędzy kołami, nad łańcuchem). Jeżeli poskutkuje to szykuj się na wymianę napinacza a w gorszym wypadku łańcucha/całego rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawel18PL

Nie wiem do tej pory co to zalałem valvolinem max life trochę ucichło i dałem sobie spokój. A u ciebie to też mogą być zawory jeśli tłucze się dosłownie przez chwilę od zapalenia a później ciśnienie oleju daje regulacje i cichnie (taka moja prywatna przekmina)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość importer

Dzieki za szybka odpowiedz. Lancuch jest ok, naprezony i brak sladow na tej blaszce (pokrywe mam zdjeta). Ja tez myslalem o zaworach, ale dziwi mnie, ze na wyzszych obrotach tez stuka. Mysle, ze wyjme silnik i przy okazji zrobie remoncik. Troche to potrwa, bo kiepsko z czasem, ale napisze co sie okazalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...