Gość Pawel18PL Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Witam od jakiegoś czasu słyszę delikatny stuk przy wałku rozrządu nie jest to raczej rozrząd bo to słychać raczej koło dwóch środkowych cylindrów a nie boku silnika gdzie jest łańcuszek. Szybkość tego stuku jest proporcjonalna do obrotów. Dziś odwiedziłem mechanika i ten jedynie "osłuchując" zasugerował, że może to być coś co hydraulicznie reguluje luz zaworowy i być może olej jest już stary i nie zapewnia odpowiedniego ciśnienia do pracy temu ustrojstwu. Spotkał się ktoś z takim objawem? Moje gti niby licznikowo ma 212 tys.km ale po stanie kierownicy i fotela kierowcy raczej dodałbym do tego jeszcze ze 100tys.km Czy ktoś ma z takim przebiegiem nyse żeby mi poradzić co przy tym przebiegu mogło paść??PS żadnych problemów z pracą silnika spalaniem itp nie mam. PoZdRo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Być może samo zdjęcie pokrywy już ci rozjaśni sprawę. Stan krzywek, no i te rurki do smarowania lubią się zanagarzać od środka do całkowitego zapchania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel18PL Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Czyli samo przeczyszczenie tych rurek może pomóc tak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Przeczyszczenie rurek już nie pomoże ale problem nie będzie się pogłębiał. Stuki mogą mieć różne podłoże. Może to być równie dobrze dźwięk wtryskiwacza/y. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel18PL Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Przez wtryskiwacze już przechodziłem (tak cykały) pomogły 2 preparaty dolewane do paliwa czyszczące wtryskiwacze... A z jakimi kosztami na początek powinienem się liczyć prócz nowej oliwy, filtra i pewnie uszczelki pod pokrywę zaworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Jeżeli hałasują zawory to ja bym to zostawił i ewentualnie udrożnił rurki. Sam, na początku przerabiałem temat głośnej klawiatury i dałem sobie spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel18PL Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Ok dzięki mam nadzieje ze w pod koniec przyszłego tygodnia będę miał trochę sprawe rozjaśnioną.Dzieki za pomoc pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Zciągaj pokrywę i sprawdź wałki czy nie są wytarte, to samo może być z dźwigienkami zaworowymi - jednak ich nie widać puki się nie wyciągnie wałków. No i ostatnia przyczyna (najczęstrza) niewyregulowane zawory przez co ukosuje się dźwigienka i wydaje charakterystyczne harhotanie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel18PL Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Dzięki w piątek w takim razie zdejmę pokrywę i zobaczę muszę jeszcze tylko gdzieś uszczelkę dorwać bo nie mam ochoty płacić 50zl w ic za kawałek gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość importer Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Co sie okazalo? Ja mam stuki, ale glosne, metaliczne zaraz po odpaleniu, potem cisza na wolnych obrotach, a przy wyzszych znowu stuki. Mysle, ze to panewka, ale nie jestem pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Ja mam stuki, ale glosne, metaliczne zaraz po odpaleniu, potem cisza na wolnych obrotach, a przy wyzszych znowu stuki Prawdopodobnie łańcuch rozrządu wali o górną osłonę. Zdejmij pokrywę zaworów i odkręć tą blaszkę (na pewno ją zauważysz, znajduje się pomiędzy kołami, nad łańcuchem). Jeżeli poskutkuje to szykuj się na wymianę napinacza a w gorszym wypadku łańcucha/całego rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel18PL Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Nie wiem do tej pory co to zalałem valvolinem max life trochę ucichło i dałem sobie spokój. A u ciebie to też mogą być zawory jeśli tłucze się dosłownie przez chwilę od zapalenia a później ciśnienie oleju daje regulacje i cichnie (taka moja prywatna przekmina) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość importer Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Dzieki za szybka odpowiedz. Lancuch jest ok, naprezony i brak sladow na tej blaszce (pokrywe mam zdjeta). Ja tez myslalem o zaworach, ale dziwi mnie, ze na wyzszych obrotach tez stuka. Mysle, ze wyjme silnik i przy okazji zrobie remoncik. Troche to potrwa, bo kiepsko z czasem, ale napisze co sie okazalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.