Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Czy te hamulce należy wymienić?ściąga przy hamowaniu k


Gość devil-80
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A więc czy ze zdjęcia widać ,że hamulce nadają sie do wymiany poza tym,ze są zardzewiałe dośc mocno? ściąga mi kierownica przy hamowaniu, ale hamuja wg mnie dobrze.

 

 

ss850229.jpg

 

ss850227.jpg

 

byłem u mechanika powiedział,że hamulce wyglądają na niedawno wymieniane ,więc jutro rano mi przeczysci tłoczki itp i zobaczymy efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu bęben hamulcowy też mam pordzewiały, ale cały mechanizm i tak siedzi w środku więc nie ma to dla niego znaczenia. Test możesz zrobić w warsztacie na przeglądzie siły hamowania.

Tarcze (przód) zawsze pokrywają tlenki i możesz to olać -zacisk z klockiem i tak jeżdzi w konkretnym miejscu tarczy i jeśli jakieś ognisko rdzy tam będzie to zostanie z automatu "sprzątnięte". Jak autko stoi nie ruszane pare tygodni to mozesz mieć całą tarcze w tlenkach -wystarczy pare razy zahamować i znów masz goły metal... natomiast jak taka powłoka z rdzy działa na klocek i potem tarczę to nie wiem -na pewno nie jest zalecane :D

 

Natomiast ze zdjęcia nie zdiagnozujesz czy nadaje się to do wymiany : musisz zerknąć osobiście i sprawdzić grubość okładziny ham. i tarczy, porównać w manualu, ew. wymienić...

Rzeczywiście na tarczy masz jakieś przebarwienie -może tarcze miałeś przegrzane i zwichrowały się -stąd zarzuca autkiem jak hamujesz ..(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już pisałem mechanik powiedzial,ze tarcze w bdb stanie,jedynie co to jedna strona hamuje silniej i pewnie dlatego rzuca,ale czemu tak jest to nie wiem,jutro mi to przeczysci i zobaczymy czy cos da- bo nie ma sensu wymieniac tarcz skoro sa dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by tarcze były zwichrowane to by biło przy hamowaniu. Skoro mechanik Ci powiedział że tarcze są dobre to po co głupio się pytasz? Ściąganie przy hamowaniu. Zbieżność, zapowietrzony układ hamulcowy, zatarty, zablokowany tłoczek, prowadnice. Rdza na tarczach potrafi się pojawić nawet po niecałych dwóch godzinach co jest zupełnie normalne, w końcu to goły porysowany metal niczym nie zabezpieczony, jak napisał kolega wyżej, znika po hamowaniu. To co u Ciebie widać na tarczy to wygląda bardziej na przegrzanie tarczy tak jak wspomniał przedmówca niż na rdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zapytałem się to jeszcze nie byłem u mechanika dlatego zapytałem, jutro zapytam mu się o to przegrzanie i czy trzeba to wymienić zobaczymy też co wyjdzie jak rozbierze je. Mówił,że może mi zamowić nowe tłoczki itp ale nie wiem czy to coś da i nie wiem jaki jest stan tych moich-dzis nie miał czasu tego rozbierać. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma potrzeby żebyś odrazu wymieniał, najpierw rozbierz sprawdź czy się gdzieś blokują, wyjmij, wyczyść nasmaruj poskładaj i sprawdź czy coś pomogło, to naprawdę bardzo proste i nie potrzebujesz do tego mechanika. Tarcze zostaw takie jak są, ewentualnie jeżeli coś nie tak z klockami to możesz wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i nie potrzebuje,ale tj Irlandia nie ma garaży,jedynie parking i często pada więc warunki raczej nieciekawe do rozbierania-narzedzi też brak;)

 

tak sobie czytałem w necie i czy może mieć winę krzywa piasta?? wydaje mi się ze autkiem troszke rzuca przy większych prędkościach a wiatr raczej tak mocno nie wiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z krzywą piastą to się jeszcze nie spotkałem, z pękniętą owszem ale to łatwo sprawdzić tym bardziej jak Cię własne koło wyprzedza co kiedyś przerabiałem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając różne fora spotkałem się z tym,że ludzie mieli krzywą piaste. Dziwi mnie to ,że przy większych prędkościach auto tak dziwnie latało jak by mocny podmuch wiatru z bocznej strony i je rzucało-niestety nie wiem czym to spowodowane oby jutro ten mechanik coś odkrył bo mi się to niezbyt podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzy w zawieszeniu, maglownica, końcówki drżąków kierowniczych, przyczyn może być wiele. jak by piasta była krzywa to by Ci "biło" na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tj fakt a bicia nie ma tylko kierownica sama się skręca np na progu zwalniającym-może to wina zbyt czułego układu kierowniczego,auto było podniesione do góry i mechanik je oglądał-nic nie znalazł,więc albo jest kiepski ,albo nie jest to wina układu kierowniczego tylko czemu tak pływa-chyba,ze wine mają felgi bo są krzywe;-) sam nie wiem przyczyn może być wiele,a ja się na tym nie znam,żeby chociaż dobry mechanik tu był , a tu co jeden to gorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...