Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] GA16DS Prośba o zrobienie zdjęcia i kilka pytań..


creativesb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. czy ktoś był by tak miły i zrobił zdjęcie w okolicach podobnych do tych na zdjęciu...( http://c.wrzuta.pl/wi7295/d775b608001db852...1155/DSC02062to? ) i czy ktoś mi powie co to jest za bajer na lewym nadkolu od strony akumulatora, bo wychodzi z niego grubsza rurka w połowie metalowa która wchodzi do filtra powietrza z dołu, bo po założeniu nowego filtru powietrza po gazowaniu w miejscu już jest brudny tylko w tym jednym miejscu pod rurką, reszta filtra nówka ( o starym nie wspomnę bo aż porwany...).

I co do zdjęcia to może ktoś znający się trochę na gaźnikach lub przerabiający temat, czy dobrze jest podłączone to co w czerwonym kółku ( po poluzowaniu opasek leci benzyna ) , i w zielonym jest wężyk którego nie ma gdzie podłączyć. dodam że jest praktycznie brak wolnych obrotów( bez LPG ), czyściłem gaźnik specjalnym preparatem, i nic, trochę przycina mi się klapka od ssania(czy ona musi być równo w poziomie na zimnym silniku? ) i myślę też jeszcze nad czyszczeniem przepustnicy, ale nie wiem czy trudno się do niej dobrać..?

 

Za wszystkie odpowiedzi dziękuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BART55940

Siemka.

Jutro postaram sie pogrzebac i jakies foto ci podesle wieczorkiem.

Z moich obserwacji,wydaje mi sie ze ten przewod w zielonym kolku wydaje mi sie ze powinien byc podlaczony pod obudowe filtra powietrza,ta dolna czesc.

Ona ma od dolu takie chyba 3 wejscia na wezyki i to moze byc przyczyna braku wolnych obrotow.

Zrobie ci jutro fotki i wrzuce do tematu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ten pozostały wężyk który jest na zielono wychodzi z trójnika który wychodzi z czegoś żółtego z napisem AC i takiego bimetalu pod filtrem powietrza, rozdziela się i wchodzi gdzieś na dole z tyłu za gaźnikiem, ale przed tym jest jeszcze ten właśnie wężyk. bliżej przodu jest już podłączony wężyk widoczny na zdjęciu jako czarny z czerwonym paskiem..i zastanawia mnie ta rurka metalowo-gumowa która wydaje się przerdzewiała bo pod nią na kablach widać to samo co na filtrze czyli spaliny....?..jakbym palec w rurę wydechową włożył ;];]

 

[ Dodano: Sro 08 Kwi, 2009 18:43 ]

Wymieniłem rurkę i jest trochę lepiej, reaguje szybciej na pedał gazu, jak odpalam bez rurki to się z niej dymi lekko, i dochodząc do samochodu zauważyłem plamę pod wydechem( http://c.wrzuta.pl/wi5573/d636c2f6001bb7f2...2gaIfx&ft=f ), i po odpaleniu, i pogazowaniu chwilę zgasiłem i idę patrzeć, i po jakiejś może minucie, może pół zaczęło kapać i było w kolorze czarnym(matowym) jakby woda pokryta spalinami, i później wysycha woda i zostaje garstka czarnego pyłu... . Jak podmienię wężyki czerwony z paskiem na ten czarny, i zaślepię ten czerwony to coś cyka pod maską...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BART55940

Siema,tak jak obiecalem,nie bedzie to latwe,ale w miare mozliwosci postaram sie ci pomoc.

Kiedys tez potrzebowalem fotki ukladu paliwowego bo pomylilem przewody i nikt nie pomogl,wiec wiem jak to jest samemu grzebac...

 

Kilka fotek opisalem,moze to ci cos pomoze:

 

08908bf5b3617e1bmed.jpg

d59b259ba6f13058med.jpg

ba5152fc74ba4565med.jpg

4ddc92e4240c78c6med.jpg

e33c2a1e7a7ef5edmed.jpg

1290555a90905872med.jpg

e8a4b40e3f01493dmed.jpg

1bfd655d2a46f770med.jpg

3068fd4c0fa24675med.jpg

url]

cfd637e8dd11cb74med.jpg

9b796295e7f20790med.jpg

 

Nie wiem jeszcze jak ci pomoc,masz pytania,pisz pomoge jak tylko potrafie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm. dziękuje Ci bardzo za fotki na pewno pomogą, ale zauważyłem nieco inną budowę niż u mnie, na przykład nie widzę ustrojstwa które zaznaczone jest u mnie na czerwono...i u mnie na 8 twojej fotce jest trochę inaczej zrobione bo tam dochodzą tylko 2 wężyki, a trzeci pod tym żółtym z AC jest podłączony jakąś cienką rureczką z tym wlotem ogrzanych spalin....ja nie mówię że u mnie jest dobrze, spróbuje może z tym coś zrobić, bo u mnie pod maską dzieją się naprawdę dziwne rzeczy, samochód kupiony w 2005 roku, prawie nikt tam nie zaglądał, a jak już samochód stał się mój to odkryłem dziwne rzeczy, jak pękł komuś jakiś wężyk to zamiast wymienić to w środku jakaś plastikowa rureczka i na zewnątrz taśmą poklejone, jak komuś wypadał wężyk to zamiast na opaskę to drutem powiązane...itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BART55940

Powiem tak,wczoraj jak wstawialem fotki to bylem juz po 4 z sokiem i dlatego nic nie opisalem :)

Szukalem tego czegos co u ciebie bylo zaznaczone na czerwono i tez nie znalazlem...

Hmmm...ciezko zrobic fotke tego co by sie chcialo i jak to sie widzi.

Z tym 8 zdjeciem to ja juz nie wiem,ale u mnie chyba one sa polaczone w jeden i wedruja do trojniczka.

Z tymi siupami pod maska to u mnie jest to samo,tylko u mnie to do czego sie nie dotkne,to wszystko trzeba wymieniac!!!

Szkoda ze mieszkasz tak daleko,mozna by bylo sie zjechac i wspolnie doprowadzic nasze nyski do kultury.

Poszukaj w klubie kogos niedaleko siebie z takim silnikiem jak twoj i moze wtedy...

 

A teraz ja mam pytanie:nie wiesz moze czy duzo roboty jest z wyjeciem zbiornika paliwa,bo przewody paliwowe juz ciekna,sito!!!

Pozdrawiam,a jesli bedziesz w okolicach warszawy to zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jak ze zbiornikiem, nie robiłem nigdy tego. powiedz mi jeszcze gdzie dochodzi u Ciebie ta rurka z zaworu ogrzanego powietrza z nad kolektora.. Ps. Piękny widok twoich zegarów w podpisie...;] obrotomierz na 900... ja chyba nie zobaczę prędko takiego widoku:(. i zawsze jak go odpalam i patrze na obrotomierz że nie drgnie przez 5 sekund to już jestem pełen podziwu..;]. A co to za pierścień masz na gaźniku ?

I czy jak wymienię tą rurkę metalową co wchodzi pod filtrem na całą gumową to nic nie powinno się stać...?

 

aha, a może to być wina za luźnej linki gazu...? bo jak rozglądam się wokół gaźnika to widzę linkę i jest bardzo luźna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość artus1208

Witam

Ta metalowa rurkę co wchodzi pod filtrem możesz nawet zaślepić bo to jest od EGR czyli podaje spaliny do gaźnika do ponownego przepalenia, co daje ze samochód jest bardziej ekologiczny czyli i bardziej przymulony. Ja osobiście zaślepiłem ten wężyk po przeczytaniu paru postów na forum i powiem że odczułem lepszą prace silnika ciągnie z niższych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta metalowa rurkę co wchodzi pod filtrem możesz nawet zaślepić bo to jest od EGR czyli podaje spaliny do gaźnika

 

Nie wprowadzaj chlopaka w bląd bo to jest od AIV,czyli od dodatkowego powietrza i dziala akurat w druga stronę.

EGRa masz doprowadzonego do kolektora dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalam z rozłączoną rurką pogazuje i zgaszę to z rurki leci lekko dym jakby z rury, filtr w miejscu rurki jest cały w spalinach, zastąpiłem na razie rurką gumową...i jakoś działa..może to ustrojstwo co jest na lewym kielichu się przytkało w środku czy coś i dlatego lecą spaliny nie powietrze..a zaraz pod rurką która wcześnie odpisywałem wchodzi właśnie rurka z kolektora wydechowego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do erg to chyba w benzynach nie było

 

Poczytaj troche forum i dopiero dawaj rady.Ale lepsze.

 

 

Jak odpalam z rozłączoną rurką pogazuje i zgaszę to z rurki leci lekko dym jakby z rury, filtr w miejscu rurki jest cały w spalinach, zastąpiłem na razie rurką gumową...i jakoś działa..może to ustrojstwo co jest na lewym kielichu się przytkało w środku czy coś i dlatego lecą spaliny nie powietrze..a zaraz pod rurką która wcześnie odpisywałem wchodzi właśnie rurka z kolektora wydechowego..

 

Odłącz to gówno i wejscie pod filtrem zaślep zeby nie ciagnął nie przefiltrowanego powietrza.To jest tak jak wczesniej pisalem zawór AIV.To tylko względy ekologii,to mocy nie doda a jak fiksuje to sie wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta metalowa rurkę co wchodzi pod filtrem możesz nawet zaślepić bo to jest od EGR czyli podaje spaliny do gaźnika

 

Nie wprowadzaj chlopaka w bląd bo to jest od AIV,czyli od dodatkowego powietrza i dziala akurat w druga stronę.

EGRa masz doprowadzonego do kolektora dolotowego.

 

A tak sorki wielkie mój błąd hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba trzeba wywalić bo zaczyna mi podlewać gaźnik jakąś wodą, a co sądzicie, może wywalę te całe egr...i trochę koni przybędzie lub chociaż zyska na dynamice....a jak ludzie wstawiają stożki i prowadząc kibelrurą do nadkola zamiast tej czarnej puszki to co robią z tymi wszystkimi wężykami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak już nie wiem co jest z tym samochodem.i jak z nim sobie poradzić..sytuacja się nie zmienia jak odpalam z filtrem i bez filtra, nie mam już na niego sił i pomysłów:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za milo slowo co do zegarow,ale drugi raz zrobil bym to troche inaczej,bo troche mi szwankuje juz podswietlenie.

U mnie z obrotami tez nie jest za pieknie,bo plywaja.

Ten pierscien to od gazu LPG

Wiecej ci nie pomoge bo ja jezdze p10-tka ale dwu litrowa,a tym 1.6 to moze zrobilem z 400km,kupilem go za grosze w fatalnym stanie,rozebralem,powymienialem co trzeba bylo i skladam go do kupy,moze juz niedlugo rusze na przejazdzke.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba trzeba wywalić bo zaczyna mi podlewać gaźnik jakąś wodą, a co sądzicie, może wywalę te całe egr...i trochę koni przybędzie lub chociaż zyska na dynamice....a jak ludzie wstawiają stożki i prowadząc kibelrurą do nadkola zamiast tej czarnej puszki to co robią z tymi wszystkimi wężykami...

 

 

Nie musisz od razu tego wszystkiego wywalać,poprostu pozaślepiaj doloty spalin a wężyki podciśnieniowe póki co możesz zostawić.

 

 

No jak już nie wiem co jest z tym samochodem.i jak z nim sobie poradzić..sytuacja się nie zmienia jak odpalam z filtrem i bez filtra, nie mam już na niego sił i pomysłów:/

 

Spokojnie,pomału dasz radę w razie czego i ja porobie foty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś się wypowie jak zakładał w GA16DS stożek, co z przewodami podciśnienia..

 

[ Dodano: Nie 12 Kwi, 2009 17:38 ]

Panowie, a może to coś z układem zapłonowym, lub zapchany katalizator.., przy otwartej masce jak zaczyna gasnąć, prawie już na 0, to coś strzeli raz jakby jakiś stycznik...albo przekaźnik..no może głośniej niż przekaźnik..ale jak dam gaz to dalej chodzi...i ostatnio prawie nie gasł(falował), obrotomierz praktycznie na 0 silnikiem telepie ze mało nie wyrwie.., i znów się podnosił..ale najczęściej w takich sytuacjach gasł.., ciężko jest rozebrać ten cały aparat... ? jak najłatwiej sprawdzić przewody wysokiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie możesz zaślepić EGR, ale Twojego problemu z autem nie rozwiąże. Przyczyną złych wolnych obrotów, bądź ich brak jest u Ciebie prawdopodobnie nieszczelny kolektor dolotowy. Posprawdzaj czy wszystkie wężyki są szczelne, które idą do kolektora dolotowego za przepustnicą.

Jesli GA16DS jedzie, nie traci mocy, nie przerywa, tylko nie może utrzymać wolnych obrotów, bądźpali na 2-3 cylindry "przebiera obrotami" - trzeba szukać lewego powietrza w kolektorze dolotowym (za przepustnicą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wydaje mi się ze już wszystkie te wężyki sprawdziłem...może spróbuje skombinować jakiś garaż i trochę po rozbierać bo pod blokiem za dużo nie zrobię.., kurde tyle się grzebie aż wydeptałem trawę przed samochodem i nic nie mogę zrobić..., wczoraj trochę km zrobiłem to obroty falowały między 1000 a 1500...ale ważne że nie gasł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno - EGR - ulatuje w gaźniku przed przepustnicą o ile pamiętam , nie bezpośrednio do kolektora dolotowego.

Są ważne dwie odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej). Jedna ulatuje pod filtr powietrza, druga bezpośrednio do kolektora dolotowego - ta częściej się rozszczelnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...