Gość diagram Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Witam. Jestem nowy tutaj i zanim mnie skrzyczycie że nie używam wyszukiwarki to przyznam sie że szukałem dość długo i podobnego problemu nie znalazłem ( dużo postów etc) A więc, posiadam P10 tke 2.0 benzyna z LPG (problem niezależny od rodzaju paliwa) Jest to już moja druga Primera i w poprzedniej problem też istniał. Auta z przebiegiem ok. 260 tys km. Problem jest taki że podczas kiedy silnik jest chłodny tudzież zimny po odpaleniu przez 2-3 s dobiega do mnie z silnika niepokojący dźwięk ( grzegotanie lub coś takiego) Pry okazji zapytam co może w autodiagnostyce oznaczać błąd czujnika spalania stukowego ( problem z poprzedniej primery) - prosiłbym o fachowe przedstawienie tematu tegoż czujnika , gdzie sie znajduje , za co odpowiada itp) Nadmienie ze auto nie katowane , szanowane , olej Mobil zmieniany co 11 tys wraz z filtrami) Z góry dziękuje za wypowiedzi. Serdecznie pozdrawiam i życzę wesołych i bezpiecznych świąt. Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeg255 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Poszukaj tematow o lancuszku rozrzadu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Grzechotanie łańcuszka na początku występuje prawie zawsze. Zmień filtr oleju na MANN albo KNECHT , w ten sposób zminimalizujesz dzwonienie. A jeśli chodzi o olej , to według mnie Mobil wcale nie jest dobrym olejem. Castrol Magnatec jest o wiele lepszy. Ja bynajmniej taki polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diagram Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Generalnie to raczej nie nazwałbym tego dzwonieniem a grzechotaniem , gruchotem etc , więc raczej łańcuch bym zostawił w spokoju. Poczytałem troszkę po postach i ludzie z podobnym problemem pisali o pompie oleju , uszczelniaczach hydraulicznych popychaczy zaworów, panewkach. Też boję się o panewki bo w poprzedniej primerze je zarżnąłem. Ale z drugiej strony ta miała silnik jak zegareczek , pilnuje skrupulatnie zmian oleju i filtrów, nie jeżdzę powyżej 5 tys obrotow. Nie wiem szczerze mówiąc od czego zacząć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 jeśli to nie dzwonienie łańcucha co i ja obstawiam bo dotyczy każdego z nas to możesz miec racje. Co do czujnika spalania stukowego, hmmm, jest na dole silnika wkręcony w blok, trzeba sprawdzic o co chodzi - generalnie jego zadaniem jest przekazywanie do ecu informacji o wystąpieniu spalania stukowego , aby skorygowac zapłon. Spalanie stukowe powoduje charakterystyczne stukanie w silniku podczas jazdy na pod obciążeniem - może i to tez byc przyczyna twoich problemów. Fajnie by było, gdybyś mógł nagrac chociaz komórką ten dzwięk i nam wstawic to Ci powiemy czy to to samo co występuje u każdego w 2.0 zanim olej napompuje ;-). swoją drogą, też jeżdzę na mobilu i następnym razem wleje coś lepszego, zrobiłem już 11tyś i odnosze wrażenie że się rozcieńczył Coraz dłużej kontrolka świeci po odpałce, Nie dawno wymieniany rozrząd już znowu dzwoni ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diagram Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 postaram się nagrać dzisiaj lub jutro i wrzucić. co do oleju to faktycznie teraz mam tez 11 tys na Mobilu i kontrolka dłużej sie swieci. suka... zmienie chyba na cos innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fago Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Zawsze po odpaleniu bedzie slychac lancuszek, bo przez chwile po odpaleniu,musi wejsc w ruch zeby sie przesmarowac, a czy jak odpalisz i przestanie tak grzechotac, jak otworzysz maske slyszysz jakies stuki z okolic lancucha?Jezeli silnik cchodzi dluzszy czas i slyszysz caly czas rozrzad to wszyscy znamy odpowiedz na to pytanie, lancuch do wymiany bo za luzny ;/,podobno jak bedzie za luzny ,moze przetrzec obudowei gubic olej...zgubisz olej -->silnik do roboty ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 zainwestuj 100 zł w Valvoline 10w40 "durablend " coś tkiego tz półsyntetyk bardzo dobra jak nie najlepsza oliwka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ruda0911 Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Dopisuję się do powyższego - u mnie sprawa wygląda tak:po odpaleniu chwilę stuka ale to nie grzechotanie-ktoś zasugerował pompę oleju, od ostatniej wizyty w warsztacie (wymieniana uszczelka pod pokrywą silnika i odma) na rozgrzanym silniku gdy obroty spadną do ok600-700 zapala się kontrolka oleju, po dodaniu delikatnie gazu gaśnie - umiera??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WaldekSP16 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Mam P10 1.6 16V z gazem jeżdze na Valvoline 10w40 MAXLIFE przebieg mojej primerki to 230tyś olej zmieniam co 10tyś filtr KNECHTA moge z czystym sumieniem polecić taki zestaw . Kontrolka oleju gaśnie mi po 1sek od odpalenia silnika. Narazie zero zuzycia oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 ruda0911, sprawdź poziom oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ruda0911 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 ruda0911, sprawdź poziom oleju ojoj, bo jak dziewczyna to nie sprawdziła tak oczywistej rzeczy?? poziom oleju- w jak najlepszym porządku, zmieniany ze 4 mies temu i zrobione może ze 3 tys km więc to chyba nie tu leży problem.... ale i tak dzięki za podpowiedź... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 ruda0911, W żadnym przypadku nie miałem nic złego na myśli. Poprostu czasami przeoczamy rzeczy oczywiste:) A powiedz mi czy zapala Ci się tylko kontrolka oleju czy np. ładowania też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Dopisuję się do powyższego - u mnie sprawa wygląda tak:po odpaleniu chwilę stuka ale to nie grzechotanie-ktoś zasugerował pompę oleju, od ostatniej wizyty w warsztacie (wymieniana uszczelka pod pokrywą silnika i odma) na rozgrzanym silniku gdy obroty spadną do ok600-700 zapala się kontrolka oleju, po dodaniu delikatnie gazu gaśnie - umiera??? Nie chciałbym być złym prorokiem ale objawy troche wskazują na padnięty dół silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WaldekSP16 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Z tego co czytałem na NK bardzo duże znaczenie w silnikach z łańcuszkiem ma filtr oleju i sam olej , powinny być jak najlepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ruda0911 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Nie chciałbym być złym prorokiem ale objawy troche wskazują na padnięty dół silnika... tak naprawdę to właśnie z taką opcją zaczęłam się już liczyć poszukiwania silnika rozpoczęte, a na razie jeżdżę :/ a co do oleju to już chyba nie będę zmieniać na inny-jest sens? na razie jeżdżę i tak na gęstym bo na Castrolu GTX 15W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Każdy dobry mechanik powinien po osłuchaniu stuku powiedzieć Ci co i jak. Ale kontrolka jeśli sie zapala na jałowym... :029: Nie masz czasem wskażnika cisnienia w zegarach skoro masz P10GT? a co do oleju to już chyba nie będę zmieniać na inny-jest sens? Nie ma. poszukiwania silnika rozpoczęte, a na razie jeżdżę Szukaj raczej SR20De od P11 albo już czarna pokrywa i P11GT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ruda0911 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Każdy dobry mechanik powinien po osłuchaniu stuku powiedzieć Ci co i jak.Ale kontrolka jeśli sie zapala na jałowym... :029: Nie masz czasem wskażnika cisnienia w zegarach skoro masz P10GT? wskaznik jest ale chyba moja primerka po prostu tego cisnienia nie trzyma bo na zimnym silniku wskazowka podchodzi do 1/3 skali, na rozgrzanym spada do samego zera :zdziw: Dobry mechanik....i tu jest problem - doprowadzili ten samochód prawie do ruiny zanim trafiłam na dobrego...ale juz jest raczej za pozno na wskrzeszanie tego silnika poszukiwania silnika rozpoczęte, a na razie jeżdżę Szukaj raczej SR20De od P11 albo już czarna pokrywa i P11GT. Będzie pasował? robiłam już podchody do silnika z P11 GT z 99r i podobno nie pasował, mogę mówić bzdury, ale powtarzam co usłyszałam od mechanika eh tak to jest jak ktos sie malo zna a "specjalisci" sie wezma za robienie samochodu dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.