Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Sunny GTI by Ammaimon


ammaimon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zasadniczo auto jak do mnie przyjechalo to mialo mozliwosc sterowania zaplonem z smt6, a od tamtego czasu nikt nic nie ruszal

Ja w tym wozie podłączałem SMT6 dawno temu i to zgodnie ze sztuką...

Powiem tak zupełnie innaczej się zachowuje zapłon sterowany przez SMT6 a innaczej przez ECU M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio to rozumiem, ze jesli poki co mam smt6 i nie planuje zmiany na ecu m to jest sens poruszac aparatem zaplonowym i ew skorgowac to na smt? :>

Nie... czemu jeszcze nie śpisz ??

Ps. połącz kable zapłonowe tak jak są w serii i tylko z SMT6 dopnij się do nich żółtym kable coby tylko odczytywał obroty ale nie ingerował w zapłon.

A zapłon precyzyjnie ustawisz sobie na hamce by odnaleść maks wartości dla mocy i Nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukas, no u mnie to skonczylo sie remontem silnika po poprzednim wlascicielu.. w jakim celu mam konkretnie zajrzec do aparatu? bo wiem co mam do wymiany.. aparat jest ustawiony w jednej pozycji, a zaplony sa ustawione juz na smt6..

 

zmagaliśmy się ze stukowym strasznie długo za nim kolega KIVI z coobciem mnie wpadli na pomysł,co by zainstalować aparat zapłonowy z innego modelu autka[w moim przypadku to chyba z jakiejś młodszej almery]--zmienialiśmy i palec i kopułkę i przewody świeczki --dopiero nowy aparat zapłonowy spowodował że spalanie stukowe znikneło,a i zapłon można było mocno przyspieszyć[oczywiście pb 98 lub 100 musiało już być]--więc moja propozycja-znajdz kogoś kto ma podobny silnik i poprostu podmień aparaty i zobacz co ze stukiem-samo kręcenie jeśli aparat zapsuty nie ma większego sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio, tak juz mam, ze siedze po nocach ;) wszystko wydaje sie rozsadne, ale zeby jechac na hamownie to nie dosc, ze trzeba miec $$$ to jeszcze w kr terminy sa odlegle niesamowicie..

A tutaj maly bonusik co dzis wyciagnalem zamiast swiec :/

 

dsc00409xfg.th.jpg

 

Bylem nieco zaskoczony, ze wogole moj samochod jezdzil skoro na jednej swiecy brak elektrody :o wsadzilem zimniejsze o stopien i auto odzylo, w sensie lepiej sie troche zbiera i ogolnie wszystko fajnie, ale dlawi sie nadal.. to az niebywale! a spalania stukowego nie zarejestrowalem, ale wieczorem zimno, wiec ciezko bylo go dobrze nagrzac :P

 

Co Wy na to? :>

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po świeczkach widać że kłopot ze składem mieszanki jest-tym bardziej że nie ma elkektrody[ciekawe gdzie dostała się do silnika...?]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

afr jest ustawiony! nie dalej jak tydzien temu jezdzilem z sonda i wszystko bylo ok, wczesniej tez nie narzekalem :/ mysle ze go wydmuchalo, bo w silniku niebardzo ma gdzie zostac, a jakby narobil jakichs strasznych szkod to juz bym to odczul.. chyba :/

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki skład panie jakieś ciało stałe było w garze albo świece były firmy DENSO...

Ps. świeca nr. 2 wskazuje na jakieś nieszczlności np. pierścienie tłokowe albo uszczelniacze.

Ps. czy przy remoncie motorowni był usuwany nagar z tłoków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio, swiece byly ngk platynowe z 200sx takze chyba nie takie zle.. O co chodzi z cialem stalym, bo nie rozumiem :P

w sumie od remontu auto przejechalo raptem 5k km i juz by byly jakies nieszczelnosci? pierscienie, uszczelniacze - wszystko bylo new.

tak przy remoncie caly silnik byl dokladnie wymyty, nagar z tlokow tez byl usuniety..

wczoraj bylem sie przejechac z g-techem i z pasazerem na pokladzie zrobilem 5.9s do 100km/h i 14.39s na 1/4 mili, ale auto jakos tak dziwnie slabnie na wyzszych biegach - na 4 zbiera sie do ok 7500rpm, a jak wrzucam wtedy 5 to przestaje jechac i ciezko przekroczyc 210km/h :/

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooo dzisiaj wyciagnalem swiece po nagrzaniu silnika i dosc krotkim dystansie i wszystkie byly czarne, tylko ta najblizej aparatu byla troszke jasniejsza na koncu.. mimo palowania z gtechem nie roztopily sie :) a myslalem tez tak, ze jak by byla zla kompresja to by chyba dymil na niebiesko? :>

 

Pozdr

 

[ Dodano: Sro 22 Kwi, 2009 23:12 ]

wykrecilem dzis swiece w celu zmniejszenia przerw.. szczelina na tych 2-elektrodowych okazala sie malutka ( ok. 0.6 mm) i niekoniecznie taka sama fabrycznie.. ustawilem na wszystkich swiecach z ciekawosci 0.7mm.. auto pracuje rowniej i bardziej gladko, ale dlawienie nie ustalo.. :P

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

heh swiece narazie mam te i mam wieksze zmartwienie, bo wymienilem juz kopulke, palec rozdzielacza, kable i cewke i wciaz bez zmian. poza tym po spokojnej jezdzie swieca na drugim cylindrze jest czarna ( po palowaniu jest biala jak wszystkie ) - myslalem, ze moze wtrysk leje, ale podmiana nic nie dala tak wiec obstawiam wadliwe uszczelniacze :/

mam watpliwosci czy swieczki z mniejsza przerwa pomoga skoro caly ukl zaplonowy wymieniony :P

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile musiał by pić oleju, żeby tak świece okopcić. Mój też popija i świeczki mam lux. Widziałem świeczki z auta które piło litr na 1000km i świeczki miało bezowe.

 

Tak czy siak jestem ciekawy rozwiązania problemu stuku i tej sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mnie zszedl prawie litr na 3k km, ale jesli to idzie tylko na 2 cylindrze to kto wie - moze swieca ma prawo byc okopcona.. tak czy inaczej oddalem dzis auto do wymiany uszczelniaczy i zobaczymy co bedzie. nie mam juz pomyslow co moznaby jeszcze wymienic, bo podmiana wtryskow to byl moj ostatni pomysl, a ukl zaplonowy caly nowy, ech.. :/

co do stukania to tu raczej nic sie nie zmieni - istnieje granica kiedy zawory zaczynaja juz podzwaniac, a auto wcale lepiej sie nie zbiera.. ostatnio nawet zamiast z smt6, regulowalismy zaplon z aparatu i korygowalismy na smt, ale to tez nic nie daje takze narazie ten temat odchodzi na dalszy plan :P

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fajny mały streetowy kiler :one: No ale jakoś musisz ogarnąć temat tego zapłonu, bo świece wyglądały strasznie :029:

 

A próbowałeś tak jak pisał coobcio odłączyć smt6 od zapłonu wogóle? A poza tym to czy masz jakiś czujnik afr, czy stroisz na czuja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

O rany wracam po dlugiej przerwie, bo od ostatniego czasu troche sie wydarzylo. Idac chronologicznie - wymienilem czujniki temperatury i auto zaczelo mi straaaasznie duzo palic. na szczescie po kolejnym strojeniu i ustawieniu afr ( caly czas z sonda ;) ) wszytko wrocilo do normy, a nawet duzo lepiej, bo 12l/100km w miescie i 10l/100km w trasie to wypas jak dla mnie :D oprocz tego otrzymalem kolejne gadzety:

 

Poliuretany wreszcie przybyly z USA

dsc00309h.jpg

 

Roznica jest powalajaca, a jezdzenie po zakretach teraz to sama przyjemnosc.. Oprocz tego w nagrode za dlugi czas oczekiwania dostalem za free magnetyczny korek spustu oleju :D niestety do zrobienia mam jeszcze tylny stabilizator, bo obecny jest troszke zmordowany i we wrzesniu chce go usztywnic na tulejach o odpowiednim wymiarze..

 

Przyszla tez replika maski z GTI-R`a od Jacka Lesiaka. Tez troche czekalem, ale warto bylo ;)

dsc00310mdl.jpg

Mimo, ze maska ladnie wyglada na fotkach to wlozylem mase pracy zeby doprowadzic ja do stanu w miare normalnego, bo otwory przedniego wlotu byly powycinane bardzo nierowno i chaotycznie, a wyloty powietrza po bokach choc wykonane bardzo dokladnie byly zaslepkami i sam musialem spedzic mnostwo czasu, zeby powycinac rowne otwory, i zeby maska mogla spelniac swoja role nalezycie :) Tak czy owak panu Jackowi bardzo dziekuje, bo zrobil kawal dobrej roboty, a poprawki i tak przewidywalem, ze beda konieczne :P

 

Prawie jak driftowoz :D

 

dsc00311wxn.jpg

 

Pierwsza przymiarka

 

dsc00312ady.jpg

 

dsc00313u.jpg

 

A tak wygladaly wyloty powietrza, mniej wiecej w polowie pracy.

 

dsc00315z.jpg

 

Po ciezkich bojach udalo mi sie w miare spasowac calosc, zalozyc zapinki, wkleic wyloty i sprawdzic, czy nie odpada przy wyzszych predkosciach :D

 

Efekt koncowy bez malowania :P niestety na lakiernika troche poczekam, bo obdzwonilem 3 i kazdy chetny, ale na polowe lub koniec sierpnia ze wzg na urlopy..

 

dsc00322r.jpg

 

dsc00323ydb.jpg

 

Oprocz tego dzis, z duza pomoca asmo666, wymienilismy pompe paliwa na OEM z 200sx i zaraz przed zmrokiem przerzucilismy akumulator do bagaznika (fotki niebawem) Dzieki Coobciowi dostalem pare czesci do mojego Sunniacza - silniczek krokowy, ktory juz siedzi zamontowany i wreszcie nie ma klopotu z odpalaniem auta, seryjne wtryski z Sunniacza i czujnik polozenia przepustnicy, ktore czekaja na montaz. Najprawdopodobniej w tym tyg uda mi sie przelozyc wtryski, zwiekszyc cisnienie paliwa na listwie i zestroic calosc tak zeby wreszcie Nissan przestal sie dlawic w zakresie niskich obrotow. O efektach dam znac, a fotek postaram sie wrzucic wiecej z postepu prac, jesli ktos bedzie zainteresowany :P

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem że strasznie cieszą te Suniacze - ja powoli zaczynam kończyć jakiś tam etap nad 200SX ale myślami już jestem z moim czarnym słoneczkiem - w tą niedziele Tor Lublin i mam dylemat bo nie wiem którym wozem się wybrać :P

Ps. Jeszcze od Lesiaka ogarnij tylną Lotkę na klapę.

A i jak zmienisz TPS-a to woltomierzem ustaw go na 0,45V przy puszczonym gazie na wolnych obr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejny update :) wymieilem wtryski na seryjne, cisnienie paliwa ustawione na 3,5bar, afr idealnie ustawiony, ale niestety auto dlawi sie wciaz takze to nie koniec problemow.. zastanawiam sie nad dobrymi swiecami jednoelektrodowymi z driftshopu i zmniejszyc na nich przerwy :P

Ale sa tez dobre wiadomosci - taki oto pakuneczek dostalem od mojej rodziny na urodzinki ( wiedza co dobre :D )

 

yhst2229648659718120662.jpg w512.png

 

A tak wygladaja juz na samochodzie:

 

dsc00334cbs.jpg w640.png

 

Trzeba przyznac, ze firma Unorthodox Racing zna sie na rzeczy - kolka waza o 80% mniej niz seryjne (650g vs. 2,8kg !!! :o ), sa idealnie wykonane, wywazone i robia mile wrazenie :)

 

No i czas pochwalic sie osiagami ( wiem, wiem g-tech to nie fotokomorka, ale to nie w tym rzecz :P ) Najlepszy czas w 2 osoby na pokladzie, na przyczepnym asfalcie i rozgrzanych oponach to 13,91s na 1/4 mili ( v = 177km/h ), a 0-100km/h w 5,66s :D :D mysle, ze mozna jeszcze odrobinke go popawic, aczkolwiek odpycha sie sakramencko i robi dobry przeciag. w stosunku do poprzedniego najlepszego czasu wg g-tech ( ta sama droga, pasazerowie, urzadzenie, itp ) czas na cwiartke poprawil sie o prawie 0,5s !! I to jest najfajniesze :D

 

Postaram sie niedlugo wrzucic jakis ladny filmik ;)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no no sam miałem takie dla Siebie ale Kivi mi przejął :D

Ps. osiągi twoje prezentują się zacnie - jak 300Konny 200SX S14a np. Michała albo Adamusa :D

Te sunny to jedną ciągną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio, no walke moznaby nawiazac, ale czy az tak podaje to sam nie wiem ;)

Jutro musze zregenerowac przednie zaciski, bo cos sie chyba tloczki zapiekly i mocniej hamuje jedna strona :P

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ponad 300Konny S14 na G-techu robi setkę w okolicach 5,5 a ćwairtkę nieco poniżej 13,8 sek tak więc osiągi mamy zbliżone jeśli chodzi o to G-techowanie :)

Ps. maksa w kolor idzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to racja, gtechowo jest podobnie :D

 

tak maska w kolor, ale termin u lakiernika dopiero na poczatku wrzesnia..

 

i poszukuje pilnie swiec ngk bcpr7ey i nigdzie nie ma :(

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze z tym przydławieniem też walczę ale nie mogę tego rozgryźć.może przepływka daje błędne sygnały?ja pożyczyłem od kolegi z p11gt ale nie dało to efektów.podobno przy wymianie potrzebny jest reset kompa ale nie wiem jak to u Ciebie by było z smt-6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...