Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Sunny GTI by Ammaimon


ammaimon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie z przeplywka u mnie wszystko wporzadku.. podobny problem mial Kuba w swoim DET i te swieczki pomogly dlatego poluje na takie same, chce zmniejszyc przerwy i moze sie uda :)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i u mnie problem się rozwiązał :).jakiś węglik w aparacie zapłonowym.teraz auto ciągnie równo.życzę powowdzenia w projekcie.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodek też miał problemy - u niego się poluzował palec w aparacie zapłonowym, tak więc warto zajrzeć pod kopułkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, no u mnie problemy były ciutkę inne. Ze streeta dojechałem do domu na jednym garze... Palec się odkręcił i zap... na wałku jak chciał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee nie ten wariant odpada, bo w miedzyczasie wymienialem kopulke i palec dokrecalem itp, itd :P szukam swiec dalej..

i jeszcze od poniedzialku auto zaczelo mi cos przerywac i ma jakies dziwne "gorki i dolki" przy naciskaniu gazu, jakby wtrysk jakis sie zapchal czy cos.. same problemy normalnie!

za to w sobote idzie maska do malowania - jestem wstepnie ustawiony :)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a TPSa wymieniłeś? Moje auto od zawsze miewało lekkie dziury w przyspieszeniu. Czasami zdarza się, że nie idzie tak jak mu każę pedałem. Dzieje się tak tylko przy częściowych (powiedzmy 0,3-0,7 uchylenia) uchyleniach przepustnicy. Zastanawiałem się właśnie nad TPSem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS mam jeszcze stary, ale rozumiem, ze jesli jest wadliwy to takie rzeczy dzieja sie regularnie, a w przypadku mojego to poprostu dzieje sie raz na jakis czas i potem ustaje.. dzis jechalem to mi auto zgaslo na obwodnicy a potem nie chcialo jechac, potem zrobilem z 10km jeszcze i dzialalo normalnie bez klopotu znow.. Coobcio twierdzi, ze to klopoty z wiazka, ale dokladnie nie udzielil mi odp na ten temat :P

 

aha! mozliwe, ze bedzie konieczna u mnie wymiana amortyzatorow ( ze springami lub samych ).. Co polecacie, na czym jezdzicie i co sie oplaca? Nie musi byc komfortowo - ma sie dobrze prowadzic :D

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polowałem na KYB Ultra SR (złote) u nas dostępne tylko na zamówienie, ceny ~350-400zl/szt./przód; ~450zł/szt/tył albo ebayowe KYB AGX z reg. twardości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam dokładnie to samo :) Jest nawet ziom co na torze lata w połaczeniu Ultra SR + seryjna sprężyna i naprawdę daje radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

uff.. troche czasu minelo i dawno nic nie pisalem :)

 

od wrzesnia udalo mi sie zrobic przy aucie pare rzeczy m.in: stoczyc nierowna walke z rdza w tylnych nadkolach i progach. Wiele fragmentow wymagalo wyciecia i ponownego wspawania, a potem konserwowania od nowa, ale wydaje mi sie, ze ten etap po miesiacu walki mam juz za soba.

 

Poza tym sypnelo mi sie seryjne sprzeglo - scielo ni z tego ni z owego nity na tarczy sprzegla, a tlumiki drgan wysypaly sie do srodka robiac jatke, wiec mam nowe sprzeglo LUK i licze, ze to nie zrobi takiej glupiej niespodzianki :/ co ciekawe, tamto sprzeglo sypnelo sie podczas normalnej jazdy, ktora zdecydowanie przewazala w tym sezonie <_<

 

Oprocz tego wymienilem amortyzatory z tylu, bo przod na Sachs Advantage jest jeszcze ok ( 84% ) a tyl byl 60% i 86%.. Nowe amorki to KYB Excel-G, ktore niekoniecznie sa super wyczynowe ( bo nie sa :P ), ale mialem opcje pojezdzic na nich tydzien i ew oddac. Pojezdzilem i stwierdzam, ze ze sprezynami obnizajacymi, tyl bardzo milo i dosc konkretnie sie utwardzil, a auto zdecydowanie pewniej sie prowadzi i nie plywa w zakretach, tak wiec przy nich zostalem :) mam nadzieje, ze w przyszlym sezonie, przy jakims upalaniu mnie nie zawioda tez ;)

 

Obecnie auto stoi juz razem z zaprzyjaznionym 200sx`em w cieplej hali, pod przescieradlami i czeka na ciepla wiosne :( w planie mam jeszcze w zimie: zrobic pare poprawek lakierniczych i konserwacyjnych, bo nie wszystko zdazylem niestety, a obecnie pogoda nie pozwala juz na prace na wolnym powietrzu. Oprocz tego wreszcie oddam do lakiernika nieszczesna maske, ktora wciaz jest we wszytkich odcieniach bialego, szarego i czarnego :) i jak kasa pozwoli to na przyszly sezon bede myslal o ITB :D w zasadzie zostaje kwestia zakupu kompa w dobrej cenie, reszta jest do ogarniecia z mniejsza iloscia kasy juz :)

 

Pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ITB spokojnie Ci ogarnę na ECU Masjtrze - już mam za sobą doświadczenia w 3 BMW i jednej renówce, wysztko lata w Rally Crossie :)

Ps. marzy mi się spot naszych czarnych Sunnych na wynajętym tylko dla nas torze np. Radom, Lublin :D

3 x czarny sunny SR20VE - wsyztkie tu opisane, pewno z jeden jeszcze dojdzie do ciepłych dni a tak to jeszcze mam ziomali od 2 czarnych lekko grzebany SR20DE :P

To takie moje OT

 

A jeszcze jedno... Czekam jak Kali zapoda jakiś wykres sunnego GTi do ktorego strugał koeltkory:

8f877d2cc617616d.jpg

Ciekawe co taki kolektor ssący w połączeniu z przepustnicą fi 80mm zmieni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym byl trzecim ze zdlubanym DE :) a kto oprocz Ciebie ma jeszcze czarne VE? :shifty:

 

Sunny z KMS caly prezentuje sie wypas i tez jestem ciekawy co daly te mody tzn. zwlaszcza kolektor 4-1 i ten magiczny dolot, wiec na wykres czekamy obaj ;) kto wie, moze jak rezultat bedzie interesujacy, to uderze do Kaliego :D

co do ITB to wierze, ze na EcuM to ogarniesz, ale jak mowisz auta sa do rallycrossu, a ja chce ogarnac swojego na SA zebym mogl nim jezdzic nie tylko na tor, ale tez smigac po ulicy i troche na codzien. Wiem, ze taka opcja jest mozliwa(!), ale komp musi byc wtedy, a nie swinia :P chociazby sam algorytm alfa-N wymaga dobrego SA..

 

Pozdr

 

P.S. Do Radomia mam niedaleko, wiec w przyszlym sezonie hmm.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jak będzie ITB pucha zbiorcza i przepływka to auto stroi się jak seria :P

Co do VE to dawne po Yarko i dawne po Rossim i na początku stycznia u Kuby za legionowa będziem VE-ować jego czarnucha :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jak będzie ITB pucha zbiorcza i przepływka to auto stroi się jak seria :P

 

yhym, no ale wtedy cala idea ITB tzn. krotkiego dolotu i bezposredniego dostepu trabek/malych stozkow do powietrza bierze w leb :P a jak to robisz? dajesz duza puche zbiorcza na przepustnice i dolot z przeplywka o duzej srednicy?

 

A wakuometr posiadasz? :D

 

A po coz? :shiftyninja:

 

Pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jeden z lejków można wsadzić druciki od przepływki no albo puszka zbiorcza i od niej rura fi 100m w nadkole i do tej rury przyłorzona przepływka...

Choć jak ma być bez przepływki to też da się to ogarnąć w ulicznym wozie bez problemu ale zabawy dużo i trzeba dołorzyć czujnik temperatury oraz czujnik ciśnienia atmosferycznego by były jakieś korekty... czyli w skrócie alfa-N.

Jak wóz do wyścigów to czujniki od korekt nie wymagane tylko szerokopasmówka z zegarem w środku i robię jakby nastawną mapę - kręci się pokrętłem i w całym zakresie albo zdejmujsz paliwa albo dodajesz - taka ręczna korekta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem w razie czego do kogo moge sie zglosic po pomoc, ale sadze, ze wersja z SA w mysl zasady "co drogie, to tanie" moze okazac sie skuteczniejsza. Narazie kasy brak, wiec zbieram :)

Poza tym odkrylem, ze czasem jak odpalam auto to chodzi mi na 3 garach - wykrylem pewnego ranka, ze niedopala na ten cylinder gdzie wychodzi ciemniejsza swieca zawsze ( czyli 2 ) i mozliwe, ze stad tez bierze sie cale dlawienie. Nie wiem co moge jeszcze zrobic, oprocz nowych swiec i kabli, ktore nie pomogly w niczym poki co :P

 

Pozdr

 

Czytałem na zagranicznych forach SR, ze czasem potrzeba dobrej cewki zaplonowej (mocniejszej) i nalezy zwiekszyc przerwy na swiecach i ponoc tez to pomaga. Ogolnie te silniki maja ponoc tendencje do gubienia zaplonow po zmodyfikowaniu :(

Edytowane przez ammaimon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej Primerce P10 Turbo od ok. 300KM zaczynały się problemy z wypadającym zapłonem, wrzuciłem cewkę MSD i pomogło... Jak myślisz że ci się ona przyda to mogę ci ją tanio odsprzedać.

Jeszcze na twoim miejscu oczyścił bym kopułkę oraz palec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopulka i palec sa nowe, wiec mysle, ze to nie tu tkwi problem.. Jesli mozesz to potrzymaj ta cewke jeszcze chwile, bo bardzo mozliwe, ze ja od Ciebie wezme :) jak sie objawialy u Ciebie te problemy?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

yhym, to u mnie to objawia sie szarpaniem w przedziale 2k -3,5k rpm :(

 

Pozdr

 

 

Znalazlem filmik jak jezdzil moj woz po remoncie w zeszlym roku, wiec zalaczam zeby troszke ozywic temat :)

Start z ok. 3k rpm, nie krecony do odcinki ;)

 

Od tamtego czasu troche sie zmienilo i mysle, ze auto jezdzi duzo lepiej, ale filmiku nie posiadam niestety :P

 

Pozdr

 

A jeszcze mi sie cos przypomnialo: z czego najlepiej i najlatwiej zrobic swap na wieksze hamulce w Sunnym? :)

 

Pozdr

Edytowane przez ammaimon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Heblowego swapa to do głowy przychodzą mi dwa wozy Ibiza GTi 280mm lub Calibra Turbo 288mm - w zależności które tarcze zdobędę to zajmę się do nich adapterami no i przystosowaniem samych tarcz...

Ps. Jak wóz był jeszcze w posiadaniu Samiego to ja mu odcinkę na 8100 przestawiłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wóz był jeszcze w posiadaniu Samiego to ja mu odcinkę na 8100 przestawiłem...

 

Tak jest dalej :)

 

Przymierzam sie wlasnie do jakiegos swapu powolutku, wiec jak cos opracujesz to daj znac koniecznie ;)

 

Szkoda, ze w tym sezonie nie udalo mi sie nagrac zadnego filmiku niestety..

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Heblowego swapa to do głowy przychodzą mi dwa wozy Ibiza GTi 280mm lub Calibra Turbo 288mm - w zależności które tarcze zdobędę to zajmę się do nich adapterami no i przystosowaniem samych tarcz...

potrzebujesz nówki czy mogą być styrane, bo może bym załatwił 280 :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...