ammaimon Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam wszystkich! Na wstepie chcialem zaznaczyc, ze pewnie czesc osob kojarzy moj woz jako byle auto Samiego, ale juz od ponad roku Sunnym zajmuje sie ja wiec tez zakladam osobny temat Szczesliwym posiadaczem Nissana zostalem w styczniu 2008, auto przyjechalo wowczas do mnie z pelnym juz wnetrzem, troche podmeczone, podrdzewiale, mialo wysypane kompletnie sprzeglo i nie dalo sie nim spokojnie przemieszczac po miescie :zly: moim celem bylo zmienic cwiartkowego wymiatacza SRT w szybkiego ulicznego killera nad czym pracuje do dzis.. Silnik to wszystkim znany i (nie)lubiany SR20DE Modyfikacje: - obrobka glowicy, porting, odchudzanie zaworow by RallyProject - walki CatCams 272/264 + regulowane kola rozrzadu - sprezynki zaworowe Tomei Type A + talerzyki Brian Crower - Greddy rocker arm stoppers - sprzeglo seria ori z GTI - swiece NGK platynowki z 200sx - stozek Apexi Power Intake z doprowadzeniem zimnego powietrza - termoizolujaca uszczelka pod kolektor ssacy Ferriday Engineering + nawiew ( doslownie ) zimnego powietrza na kolektor dzieki wlotowi na masce - kolektor wydechowy 4-2-1 OBX, dalej przelot z kwasiaka 2,5" na 2 tlumikach przelotowych ( kolektor owiniety tasma az do zejscia pod silnik ) - pompa paliwa, wtryski i przeplywka z s14 - regulator cisnienia paliwa F1-Z - odcinka przesunieta do ok. 8100 rpm - calosc wystrojona na SMT6 - kable zaplonowe Bosch - olej Motul 300V Competition 15W50 Z pozostalych modyfikacji: - zawias H&R + Koni Sport - przewody hamulcowe w stalowym oplocie - tarcze Brembo gladkie + klocki Ferrodo Premier - felgi Platin + Toyo Proxes T1R 195/50/R15 ( :/ ) - kubelek no name + pasy 3" Jacky z homologacja - usunieta tylna kanapa, tapicerka, zapas itp. ( wyposazenie z przodu pelne ) Wydaje mi sie, ze to tyle. W lecie 2008 wraz z moim ojcem i bratem podjelismy nierowna walke z blacharka, ale po ciezkich bojach udalo sie zlikwidowac duza wiekszosc ognisk rdzy ( lacznie z wycinaniem przezartych i wspawywaniem nowych elementow blacharki ). Przy 211500 km auto przeszlo remont silnika - spekane pierscienie na tlokach przez spalanie stukowe i co za tym idzie brak kompresji Po remoncie i paru strojeniach ( sic! :/ ) auto odzyskalo swoja swietnosc, spalania stukowego jak narazie nie ma i trzeba przyznac, ze jezdzi lepiej niz wtedy kiedy je kupilem Do zrobienia jest czujnik cisnienia oleju zaczyna sie lekko pocic, elektryka czasem szwankuje ( przerywa na zimnym silniku jak postoi kilka dni ). Ponadto musze przepiac kable w SMT6 tak, aby zbieralo informacje z przeplywomierza , a nie z czujnika polozenia gazu + ponowne strojenie : (juz zrobione!!) Ponoc ma to pomoc w dlawieniu sie przy pelnym bucie w zakresie 2500-3500 rpm. Temat elektroniki jest mi niestety obcy, wiec tutaj sam na pewno nie powalcze.. ( Fakt faktem przepiecie pomoglo, ale jak sie okazalo do wymiany jest kopulka i palec rozdzielacza i to te 2 rzeczy sa najbardziej odpowiedzialne za to przydlawianie :/ ) Duzo rzeczy staram sie w aucie robic sam ( najczesciej z pomoca Asmo666;) ), pozostale prace zlecam normalnym warsztatom mechanicznym W planach poki co nie mam zadnych konkretow.. Przeniesc akumulator do bagażnika, zalozyc lepsza tarcze/sprzeglo jesli to seryjne faktycznie juz sie sypnelo, wymiana zawieszenia na gwint K-sporta + wymiana calosci gum w zawieszeniu ( poliuretany sa juz w drodze ), moze klatka, co by sie bezpieczniej smigalo Uprzedzam pytania - wykresow z hamowni brak: ostatni wynik to 171KM i 190Nm czyli bez szalu Fotki: (by Asmo & komorka ) Aha! jak sie okazalo, moj byly Upgrade byl juz od jakiegos czasu pusty w srodku - stad wydech byl taki halasliwy i nie brzmial jak prawdziwe SR20 oto moj nowy zakup - wspaniala "replika" Apexi N1 Teraz slychac go mniej wiecej tak: Czekam na komentarze Pozdrawiam Edytowane 21 Kwietnia 2010 przez ammaimon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Tłumiki końcowe mamy takie same Teraz krzesać konie bo na tych gratach powinno być dobrze ponad 180KM. Jeszcze proponował bym splanowanie głowicy chyba, że już jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 W sumie autko ma wszystko co powinno zeby byc na prawde szybkie Ciekawi mnie co pokarze hamownia i jakie +/- sa czasy do 100 i na 1/4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxko Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 popraw zdjecia, zeby sie otwieraly do pelnej wielkosci jesli mozesz ładnie wyglada na tych miniaturkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammaimon Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 bodek_n14, pytanie tylko ile ten tlumik wytrzyma glowica jest splanowana.. Adams, nie powiedzialem jeszcze ostatniego slowa, ale na wilgotnym asfalcie zrobilem nim 6.1 do 100km/h i 14.41 na 1/4 wg g-techa. od tamtego czasu nie mierzylem, ale mysle, ze bedzie lepiej po ostatnich poprawkach na smt ( i na suchym :diabel2: ) Maxko, nie wiem jak zrobic zeby te miniaturki po kliknieciu sie powiekszaly co do mocy to nie przejmuje sie, ze ma 171 KM, bo wykres nie jezdzi, a osiagi pokazuja swoje.. moze byc kwestia tego, ze bylo hamowane gdzie indziej np.. :029: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxko Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 najlepiej bedzie jak przekopiujesz prawidlowy link z imageshacka [tj. pod napisem Thumbnails for forums] swoja droga, przyjzalem sie temu i sory... ale to wyglada jakbys ptaki chcial tam przezimowac... :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammaimon Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 ok, poprawione :one: Maxko, hehe, zadne zwierzeta tam nie wejda, bo jest tam tez siatka tylko na fotce nie widac a na serio to ten wlot posrednio pomogl mi w usunieciu spalania stukowego, bo im bardziej nagrzewal sie kolektor ssacy tym bardziej dzwonily zawory. wlot + uszczelka z Ferriday Engineering duuuuzo pomogly, a to najwazniejsze coz nie jest za piekny to fakt, ale to moj pierwszy twor z laminatu wiec nie ma co spodziewac sie szalu Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 a na serio to ten wlot posrednio pomogl mi w usunieciu spalania stukowego[...]coz nie jest za piekny to fakt, ale to moj pierwszy twor z laminatu wiec nie ma co spodziewac sie szalu Ale pomyśl na prawdę nad zmianą tego elementu pomimo tego, że spełnia swoje zadanie to wygląda to okropnie ale super, że autko w takim stopniu przywróciłeś do życia :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Napisz coś więcej o tej uszczelce kolektora bo poruszałeś temat w innym topicu i chyba nie opisałeś rezultatów. Dało to coś? W czym pomogło itp. Tak, wlot powietrza wygląda masakrycznie Zamiast tego proponował bym zainstalowanie airboxa, który w połączeniu z tą uszczelką zdecydowanie ochłodzi powietrze i kolektor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asmo666 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 zasadniczo to airbox jest i niewiele to pomoglo... a co do wlotu - to nie ma wygladac tylko zap**lac pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammaimon Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 bodek_n14, uszczelka pomogla w tym, ze kolektor drastycznie obnizyl swoja temperature. nawet po staniu w korku w cieply dzien, wciaz kolektor jest co najwyzej letni. wzrostow mocy i momentu jako takich nie odnotowalem, ale w zasadzie to tu temperatura jest moja najwieksza bolaczka, wiec ogolnie to polecam ( zwlaszcza, ze do sunniacza pasuje p`n`p i nie trzeba blokowac zadnych kanalow ani nic ). byl taki czas, ze stozek byl oddzielony od komory silnika, ale tak naprawde nic to nie dawalo - dopiero wlot pomogl i moge jezdzic autem na codzien bez obawy o spalanie stukowe.. Nie wiem jak u was, ale u mnie m.in od ostrych walkow niesamowicie nagrzewa sie pokrywa zaworow i oddaje cieplo gdzie popadnie, stad tez tasma na kolektor i wszelkie inne zabiegi zeby pod maska bylo zimniej.. nawet jakbym chcial wlot wywalic to musze jeszcze maske zmienic, bo dziura jest no i postaram sie zmierzyc osiagi juz w ladnej pogodzie, na suchej nawierzchni i po ostatnich poprawkach na smt i wtedy napisze co wyszlo :kosci: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 A skąd ta bolączka ze spalaniem stukowym? Za bardzo splanowana głowa, za bardzo przyspieszony zapłon czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spootie Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 No i pytanie na jakim paliwie tym jeździsz... Piotrek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammaimon Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 ja obstawiam, ze za bardzo splanowana glowica, ale to nie moja sprawka, bo auto juz takie przyjechalo zaplon jest przyspieszony, ale teoretycznie w kazdym sr20de nawet duzo przyspieszony zaplon nie daje takiego efektu, a u mnie jednak tak :/ benzynka to 98 lub 100 i nie ma praktycznie zadnej roznicy gdzies na jakims etapie sprawa jest skopana i ciezko teraz wymyslic gdzie.. proponowano mi tez grubsza uszczelke pod glowice no ale poki co sie nie decyduje, bo to znow roboty co nie miara, a niedawno glowa byla zrzucona Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Chciałbym mieć taką termiczną uszczlkę ale za to nie podoba mi się to że masz przepływkę co zawęża cały dolot do fi50mm - jak już to przepływkę zaimplementować z ALmery GTI/Primery P11 ona ma FI 80mm... Pozdrówka i do zobaczenia na jakiejś kresce Ps. kolejne czarne sunny w teamie - moze wspólny wypad na tor np. Biała Podlaska dokładnie za tydzień ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammaimon Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 uszczelka to koszt 57Ł i jakies 4-5 dni czekania.. Cala korespondencje + fotki uszczelek ( zeby sobie dopasowac wlasciwa ) mam na mailu takze w razie czego moge Ci podeslac faktycznie to zawezanie dolotu przez przeplywke tak przeszkadza? Chetnie bym sie wybral zeby sie zmierzyc z czarnym sr16 :> , ale do Bialej mam 375km :/ Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asmo666 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Coobcio, przeplywka jest z s14 (nie wiedziec czemu) wiec czy nie latwiej wyciagnac czujnik i wlozyc w rure fi 80?? to nie to samo?? :027: czy ta przeplywka faktycznie tak przeszkadza? :029: pozdr :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Czerwona dostała od Coobcia coś takiego: Działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 tak,tak zmieniaj tę przepływkę na bezzwężkowe fi 80--poprawa w cały zakresie obrotów i lepsza reakcja na gaz-nie obejdzie się bez storjenia znowu na smt6...[wiem co mówię miałem tak już 3 razy] a co do spalania stukowego to zajżyj jeszcze do aparatu zapłonowego-u mnie to było przyczyną wywalenia 3 uszczelek pod głową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammaimon Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 no to widze, ze bez zmiany przeplywki na rure fi80 z czujnikiem sie nie obejdzie.. narazie i tak musze sie wstrzymac, bo nie mam funduszy na kolejne strojenie, a w drodze sa juz poliuretany plus musze wymienic ta kopulke i palec rozdzielacza :/ lukas, no u mnie to skonczylo sie remontem silnika po poprzednim wlascicielu.. w jakim celu mam konkretnie zajrzec do aparatu? bo wiem co mam do wymiany.. aparat jest ustawiony w jednej pozycji, a zaplony sa ustawione juz na smt6.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Nowy palec i kopułka to wydatek maks 100zł, do tego tą przepływkę co masz wkjasz tak jak ja to zrobiłem u xTomka i kiedyś tam sobie dostroisz, najprościej to podbić ciśnieniem wachy jak nie stać cię puki co na bardziej profi strojenie po przez SMT6... Ps. swoją drogą to auto miało być chyba turbo: regulator i wtrsyki, ja bym z regulatora do wolnossaka zrezygnował - będzie więcej miejsca pod maską, lżej i o jeden element mniej do zepsucia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammaimon Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 kurde, kopulka i palec wymienione i kompletnie nic sie nie zmienilo :/ brakuje mi pomyslow, co dalej i czemu tak przerywa :/ tak sie zastanawiam czy jest roznica w przyspieszaniu/opoznianiu zaplonu z smt6, a mechanicznie krecac aparatem? czy to bez roznicy? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 tak sie zastanawiam czy jest roznica w przyspieszaniu/opoznianiu zaplonu z smt6, a mechanicznie krecac aparatem? czy to bez roznicy? Po pierwsze SMT6 prawidłowo nie obsługuje naszego zapłonu, w mojej primerze turbo miałem wiele z tym problemów, dopiero jak odciąłem w cholerę kontrole zapłonu a SMT6 podłączyłem tylko żeby czytało obroty to doszło prawie 30KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammaimon Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Coobcio, yyy.. ze jak? to w takim wypadku powinno sie regulowac przyspieszanie zaplonu z aparatu? zasadniczo auto jak do mnie przyjechalo to mialo mozliwosc sterowania zaplonem z smt6, a od tamtego czasu nikt nic nie ruszal ( nie odlaczal/podlaczal ). No i jak wtedy wyeliminowac spalanie stukowe? :> Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammaimon Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Bombel, do coobcia mam 300km wiec raczej taka wyprawa odpada przy wymianie na pewno nie ruszylem niczym (wszystko mialem pozaznaczane), a przed wymiana dzialo sie to samo tak wiec chyba nie tedy droga.. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.