Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Sunny GTI by Ammaimon


ammaimon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Uzywane byłe coś przypasować, jakieś tuleje redukcyjne dorobić i zabrać się za adaptory...

Obstawiam że na kołe 15" jakieś 0,3sek na ćwierć udzie urwać a za zaoszczędzenie na laczkach to będzie można w mody iść dalej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze wiesci - dzis sprawdzalem kompresje ( po raz drugi ) i na wszystkich cylindrach wychodzi ok. 11,5 tylko na drugiem wychodzi ok.10,5. Zrobilismy tez probe olejowa na drugim garze i kompresja nic, a nic sie nie zmienila.. Teraz pytanie - co to moze byc i jak temu zaradzic? Podejrzewam tez, ze moze miec to zwiazek z dlawieniem sie auta, bo podczas nagrzewania silnika pracuje bez drugiego cylindra prawie caly czas i tylko na nim wychodzi ciemniejsza swieca.

 

Jakies sugestie?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie moze byc tak, ze z racji niedopalania na ten gar, jest on niedogrzany i stad ma nizsza kompresje? Bo jak mi sie silnik nagrzewa i wyciagne kabel na drugim garze, to nie ma roznicy w pracy silnika.. <_<

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej temepratura by nie miała znaczenia.

Zawsze możesz sprawdzić ciśnienie na zimnym i porownać...

Ps. może CI wtryski leją ?? tzn. ten z drugiego gara ?

Może oring na nim się podwiną przy wymianie... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie wymyslilem, ze moze to byc kwestia temp. bo silnik po remoncie, wiec ciezko zeby sie cos sypnelo od razu <_<

chodzi o to, ze ktoras z tych gumek uszczelniajacych wtryski do kolektora, gdzies jest nieszczelna czy cos? tego nie sprawdzalem. Myslalem tez, ze moze wiazka jest jakas uszkodzona i co ktorys sygnal daje za slaby zeby iskra byla odpowiednia i stad niedopalanie, tylko nie wiem jak moznaby to sprawdzic. Podmienic kompa z innego GTI?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski mam od Ciebie przeciez inne, a podmienilem wczesniejsze z 200sx miejscami i nie bylo roznicy.. Ale gumki uszczelniajace mam ciagle niepodmienione :)

 

Pozdr

 

a ten spadek kompresji moze miec na to jakis wplyw? nie wiem czy powinienem ruszac silnik czy nie.. podobno taki spadek ponizej 10% nie jest wart zachodu, ale niekoniecznie musi to byc prawda :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk na tych z 200SX było tak samo to jeszcze sprawdź napięcie na wsystkich wtryskch czy jest takie samo i miernikiem sprawdź rezystancje przewodów od wtrysków miedzy kostkami od nich a ECU...

Ja ty się wszystko zgodzi to obstawiam wadę remontu slnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bede musial to sprawdzic w takim razie i musze kupic miernik.. a jesli napiecie bedzie inne to wina kompa? Bo myslalem wogole zeby kompa na probe podmienic. nie wiem natomiast co jest zrobione w moim - ma napis Powered by Coobcio :D

Wada remontu tzn. nieszczelne zawory/gniazda?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczlność gniazd/zaworów można nie wątpliwie zaliczyć do wany remontu albo masz nie wyregulowane zawory...

Ps. Po sprawdzeniu napięć oraz oporów wyjdzie wada wiązki a nie ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhym, to zaczynam od zbadania napiecia i rezystnacji tak jak mowisz, ale to dopiero w styczniu bede sie z autkiem widzial :)

moga to byc zle wyregulowane zawory, przy hydropopychaczach? ja troche licze, ze jesli zacznie palic odpowiednio to sie kompresja wyrowna, albo wczesniej zmierze na zimnym jak to wyglada.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjdzie że silnik mechanicznie coś nie tak to z miłą chęcią się nim zajmę jak mi wyślesz go jako słupek :D

Troszkę pojemność zwiększymy i troszkę doprężymy, a na końcu regulacja zaworów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe wierze ;) ale zeby dac Ci silnik do zrobienia, musialbym przyjechac osobiscie, bo nie mam kompletnie warunkow, zeby go np zdemontowac i wyslac.. Przyznam szczerze, ze wolalbym zeby bylo wszystko ok, bo sam widzisz, ze mam niekonczace sie problemy z moim Sunnym :( tak czy owak, jak bede cos wiedzial, to bede pisal na biezaco i wtedy sie dogadamy jak cos ;)

 

Pozdr

 

P.S. co to jest power guzik, o ktorym czytalem w temacie Samiego? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Power guzik to był pierwszy Coobciowy "chip". Rezystor w układzie czujnika temp cieczy czy temp powietrza ;) Obecnie modne na allegro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadnij do Coobcia, on jak ci zmierzy kompresje to po 13 na każdym wyjdzie :D .

Podobno także wymiana wałka ssącego z De na DEH także obniża komprechę :lol: .

Edytowane przez eszi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Power guzik to był pierwszy Coobciowy "chip". Rezystor w układzie czujnika temp cieczy czy temp powietrza ;) Obecnie modne na allegro :D

 

yhym, nie moglem znalezc nigdzie co to dokladnie jest i czy obecnie nie mam z tego powodu jakichs klopotow :P jak to dziala?

 

eee tam walek z DEH :D CatCamsy daja rade nawet ;)

 

Pozdr

 

JAk na tych z 200SX było tak samo to jeszcze sprawdź napięcie na wsystkich wtryskch czy jest takie samo i miernikiem sprawdź rezystancje przewodów od wtrysków miedzy kostkami od nich a ECU...

 

jak dokladnie nalezy to zrobic? miernik juz mam, ale z zastosowaniem moge miec klopot.. :P

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie chyba będziesz w stanie srpawdzić :) ??

Odłącz wszystkie kostki od wtrysków, po czym włacz zapłon i mierz napięcie na kablu zasilającym - biłay...

Co do rezystancji przewodów sygnałowych to pinout będzie Ci potrzebny albo patrz po kolorach...

Przy pomiarze musisz odkrecić głowną kostkę od ECU w jej lewym rogu bedziesz mieć wtrsyki - po kolorach patrz a znajdziesz :)

Kable powinny mieć maksylanie 4 omy oporu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekka foto-aktualizacja tematu :) fotki z listopada zimujacych w hali nissanow, wsrod motocykli :P

 

Jeszcze stara maska..

 

dsc00466go.jpg

 

Zaprzyjaznione s14 i wlasciciel :D

 

dsc00467l.jpg

 

Prace zaczynaja sie :)

 

dsc00468r.jpg

 

Fotka maski zaraz po malowaniu. Jestem zadowolony, ale idealna to ona nie jest..

 

dsc00471f.jpg

 

Zblizenie na lakier, ktory "troszke" splynal jak sie przyjrzy..

 

dsc00472n.jpg

 

Pierwsza przymiarka. Zamontowana finalnie moze bedzie w przyszlym tygodniu.

 

dsc00479o.jpg

 

dsc00482f.jpg

 

Fotki sa slabe jakosciowo, ale robie je telefonem, bo narazie nie dzieja sie zadne wyjatkowo widowiskowe rzeczy, a auto jest troszke przykurzone :P

 

Znalazlem takie cos w wiazce kabli niedaleko power trasistora - co to jest?

 

dsc00477q.jpg

 

A teraz jakies konkrety. Oprocz spasowania maski i prac blacharsko-lakierniczych zmierzylem dzis napiecie na wtryskach. Nie wiem jak zabrac sie do zmierzenia rezystancji, bo patrzylem na kable wychodzace z kompa i niewiele mi jednak mowi ktore sa sygnalowe i dokad zmierzaja, takze jesli ktos mi wytlumaczy lopatologicznie jak mam to zrobic krok po kroku to bede bardzo wdzieczny. Elektryka jest mi niestety kompletnie obca i nie mam zamiaru udawac, ze cos wiem. Tak czy owak napiecie na wszystkich wtryskach jest rowne i wynosi 8,5V, a nie przewidywane 14V. Nie mam pojecia z czego to moze wynikac :( 2 cylinder dalej pali jak chce tzn. na wolnych obrotach mozna odlaczyc 2 wtrysk czy kabel i nie ma zadnej roznicy. Dopiero jak sie doda gazu to slychac, ze jeden gar wypada i chodzi wtedy jak Subaryna.. Jakies sugestie, bo ja nie mam sil :P

 

Pozdr

Edytowane przez ammaimon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rozrząd, może łańcuch do wymiany. Też tak miałem. A tak w ogóle, to mi w czerwonej falowały obroty, a teraz już nie.

Samo się naprawiło???

Edytowane przez xtomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 - nie wyrazalem zgody na publikowanie mojej mordy :D

po 2 - jak zmierzyc ta rezystancje kabla wtrysku? opor od pina na kompie do wtyczki wtryskowej? jesli tak to bedziemy walczyc... najprosciej bylo by jeszcze podmienic kompa z innego gti... bo to by byla tez jakas wskazowka.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra mam jeszcze jedna opcje zmierzenia napiecia na wtryskach, ale obstawiam, ze tez wyjdzie ok i rowno.. co wtedy? Jedyne co zostalo do zrobienia to remont silnika chyba (tylko nie wiem po co). Zaczynam tracic juz cierpliwosc do tego g**** <_<

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napięcia okey to:

nie równe wolne obroty masz przez te wałki one już tak mają...

nie płynna praca i mniejsze ciśnienie na jednym garze to mogą być objawy wytartych wałków lub igreków...

 

Ps. silnik pracuje cicho bez żadnych metalicznych stukotów ?

BO jeszcze może być zapowierzona hydraulika no i nie wyregulowane pchełki... Ale to akurat nie wpływa na płynność pracy silnika czy tam wypadanie zapłonów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...