Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju w CVT i inne czynności


Gość pomorzanin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Kazik_R52 napisał:

jest kilka metod "patentowych" o których czytałem, oraz oficjalna serwisowa, która kładzie duży nacisk na temperaturę zmienianego oleju. 

najważniejsze to pilnowanie stanu oleju idealnie to jakieś 3/4 miarki w odpowiedniej temperaturze pomiarów, przelanie gorsze niż niski stan ....

jeśli natomiast miałbym z50 z przebiegiem 200tyś lub więcej a  kolor oleju by świadczył, że to nie było ruszane ograniczyłbym się tylko do wymiany oleju w misce , bez żadnego przepłukiwania ..... 

 

Co do wskaźnika to podzielam zdanie, jednakże skoro książka  serwisowa mówi o wymianie oleju w skrzyni przy 90 tys mil ( książka serwisowa z USA) to tym bardziej bym zmienił olej wiedząc o tym ze  nigdy nikt nie wymieniał,  szfagier co lubuje się w mercedesach tez mówił ze w Jego ML -u nie mówią nic o wymianie oleju, do czasu aż skrzynia siadła,  z ciekawości tez spotkałem się ze zdaniem autoryzowanego serwisu Nissana  bodajże w Krakowie ze oleju w ogóle  się nie wymienia w skrzyni,  moje zdanie jest takie ze serwisy, mechanicy maja mała wiedza na ten temat, dużo czytam na forach amerykańskich i tam duża mówią i naprawdę fajnych potrzebnych rzeczy,  trochę z innej bajki....

ja w swoim murano wymieniam olej w silniku co 5-6 tys, km a czemu tak robię ? Porównuje swoj motocykl Hondę cbr 929rr gdzie oleju mi wchodzi troszkę ponad 4 litry można powiedzieć ze nie wiele mniej niż do murano a tu mamy pojemność 900 a tu 3.5 litra,  wg mojego zdania choć nie jestem mechanikiem to na chłopski rozum ten olej w murano po 10 lub 15 tys jak nie którzy wymieniała to musi być już tak wyeksploatowany ze głowa mała, sam zauważ ile murano ludzie sprzedają z zatartym silnikiem...??? Jak można zatrzeć 3.5 litra wolnossące to już trzeba być naprawdę niezłym cymbałem, ale to taka moja dygresja:) pozdrawiam serdecznie wszystkich fanów murano :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo rozsądnie podchodzisz do wymian oleju, ja już nie raz pisałem , że w USA wymieniamy olej w silniku w przedziale około 5tyś mil (są nawet tacy co około 3.5tyś mil), ja wymieniam co prawda bliżej 7.5 tyś mil, ale dlatego że dużo jeżdżę na autostradzie i stosuje dobre oleje syntetyczne, ale to i tak daje mi wymiany co 3 miesiące. Takie krótkie interwały czynią to iż naprawdę popsucie tego silnika jest prawie niemożliwe .... Bo bo pierwsze nie pracuje on za zużytym oleju, po drugie częste zmiany wykluczają możliwość jazdy na niskim poziomie... Temat zatartych silników w ogóle w USA nie istnieje tylko w Polsce. Nie raz pisałem iż lepsze są częste zmiany i średniej jakości olej niż super hiper olej i tłuczenie go po 15-20 tysiecy km. Ja mam od nowości nalatane 200 tysiecy i silniczek jak malina. Te silniki normalne eksploatowane z częstymi zmianami oleju są nieśmiertelne, auto żywot kończy jak ma 15lat, jest warte 3tyś $ i padła skrzynia, gdzie jej wymiana przekracza wartość auto i idzie na złom ......... nikt nie chce inwestować w stare auto... 

Co od zmiany oleju, najnowsze zalecenia i biuletyny oraz opinie zakładów regenerujących skrzynię zalecają zmianę oleju nawet w CVT co 60tyś mil !!!!, 90-100tyś mill jest już wartością nieprzekraczalną w lekkich/normalnych warunkach pracy, a jak samochód pracuje w ciężkich warunkach to nawet co 30tyś mil... ciężkie warunki to holowanie przyczepek, łodzi, kempingów, jazda w górzystym terenie, gorący klimat...   

co do zmiany oleju w starej skrzyni, odnotowano  przypadki że po wymianie całego płynu, skrzynia jakby się ślizgała, w skutek zużycia pasów, bieżnika, zawarte w oleju odrobinki metalu poprawiają przyczepność, po zmianie oleju nowy olej okazywał się tkz. zbyt śliski. Dlatego jak kupiliśmy auto 15letnie, nie wiadomo kiedy był zmieniany olej, warto spojrzeć na jego kolor i jak jest czarny, brudny to znaczy że olej nigdy prawdopodobnie nie był zmieniany i wtedy lepiej jest wymienić częściowo olej....   przynajmniej ja bym tak robił po doświadczeniach innych.

też ciekawą sprawą jest też iż odnotowany jest spory procent przypadków nieprawidłowej pracy skrzyni po wymianie oleju, miało być lepiej a jest gorzej, nissan wydał nawet specjalny biuletyn serwisowy odnośnie tego problemu.

zwrócił uwagę na 2 czynniki

pierwszy - niewłaściwy olej - często mechanicy leją nieprawidłowy olej bo do cvt jest drogi, lub ciężej dostępny

nadmierny stan płynu - mechanik myśli za dużo nie zaszkodzi, lepiej niż za mało, przelanie oleju w CVT prowadzi to nieprawidłowej pracy a nawet uszkodzenia.. 

biuletyn NTB 12057 odnośnie nieprawidłowej pracy skrzyni, wchodzenia w tryb awaryjny, problem przegrzewania się skrzyni

1. Za duzy poziom płynu CVT. 

2. Nieprawidłowy typ płynu  - użyj oryginalnego płynu Nissan NS-2 CVT.

 3. Nieprawidłowe proporcje płynu do chłodnic. 

 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kazik_R52 napisał:

bardzo rozsądnie podchodzisz do wymian oleju, ja już nie raz pisałem , że w USA wymieniamy olej w silniku w przedziale około 5tyś mil (są nawet tacy co około 3.5tyś mil), ja wymieniam co prawda bliżej 7.5 tyś mil, ale dlatego że dużo jeżdżę na autostradzie i stosuje dobre oleje syntetyczne, ale to i tak daje mi wymiany co 3 miesiące. Takie krótkie interwały czynią to iż naprawdę popsucie tego silnika jest prawie niemożliwe .... Bo bo pierwsze nie pracuje on za zużytym oleju, po drugie częste zmiany wykluczają możliwość jazdy na niskim poziomie... Temat zatartych silników w ogóle w USA nie istnieje tylko w Polsce. Nie raz pisałem iż lepsze są częste zmiany i średniej jakości olej niż super hiper olej i tłuczenie go po 15-20 tysiecy km. Ja mam od nowości nalatane 200 tysiecy i silniczek jak malina. Te silniki normalne eksploatowane z częstymi zmianami oleju są nieśmiertelne, auto żywot kończy jak ma 15lat, jest warte 3tyś $ i padła skrzynia, gdzie jej wymiana przekracza wartość auto i idzie na złom ......... nikt nie chce inwestować w stare auto... 

Co od zmiany oleju, najnowsze zalecenia i biuletyny oraz opinie zakładów regenerujących skrzynię zalecają zmianę oleju nawet w CVT co 60tyś mil !!!!, 90-100tyś mill jest już wartością nieprzekraczalną w lekkich/normalnych warunkach pracy, a jak samochód pracuje w ciężkich warunkach to nawet co 30tyś mil... ciężkie warunki to holowanie przyczepek, łodzi, kempingów, jazda w górzystym terenie, gorący klimat...   

co do zmiany oleju w starej skrzyni, odnotowano  przypadki że po wymianie całego płynu, skrzynia jakby się ślizgała, w skutek zużycia pasów, bieżnika, zawarte w oleju odrobinki metalu poprawiają przyczepność, po zmianie oleju nowy olej okazywał się tkz. zbyt śliski. Dlatego jak kupiliśmy auto 15letnie, nie wiadomo kiedy był zmieniany olej, warto spojrzeć na jego kolor i jak jest czarny, brudny to znaczy że olej nigdy prawdopodobnie nie był zmieniany i wtedy lepiej jest wymienić częściowo olej....   przynajmniej ja bym tak robił po doświadczeniach innych.

też ciekawą sprawą jest też iż odnotowany jest spory procent przypadków nieprawidłowej pracy skrzyni po wymianie oleju, miało być lepiej a jest gorzej, nissan wydał nawet specjalny biuletyn serwisowy odnośnie tego problemu.

zwrócił uwagę na 2 czynniki

pierwszy - niewłaściwy olej - często mechanicy leją nieprawidłowy olej bo do cvt jest drogi, lub ciężej dostępny

nadmierny stan płynu - mechanik myśli za dużo nie zaszkodzi, lepiej niż za mało, przelanie oleju w CVT prowadzi to nieprawidłowej pracy a nawet uszkodzenia.. 

biuletyn NTB 12057 odnośnie nieprawidłowej pracy skrzyni, wchodzenia w tryb awaryjny, problem przegrzewania się skrzyni

1. Za duzy poziom płynu CVT. 

2. Nieprawidłowy typ płynu  - użyj oryginalnego płynu Nissan NS-2 CVT.

 3. Nieprawidłowe proporcje płynu do chłodnic. 

 

Witam w tym wszystkim co piszesz jak najbardziej się zgadzam, moje stwierdzenie o wymianie oleju przy 90 tys mil, odnosiło się do pierwszej wymiany oleju gdzie auto takowy zrobiło lub jest bliskie takiego przebiegu, tez prosta rzeczą jest ze następne wymiany powinno się robić dużo wcześniej niż ta pierwsza, zawsze byłem zdania ze jak dbasz o auto to tak samo będzie ci one wdzięczne, a nie tylko wsiąść zalać i jeździć aż coś siądzie, a książka serwisowa powstała nie dlatego żeby dostać ja w zestawie z kluczykami i książkami obsługi samochodu tylko po to by stosować się w dużym stopniu z jej zaleceniami a wtedy samochod powinien nam długo służyć. Pozdrawiam serdecznie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czyli nie wymieniając całego plynu w 15 letnim aucie ile potrzebujemy płynu do wymiany bo też chciałem zmienić. I co myślicie o "Mitasu ns-2 cvt fluid"? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy olej na którym będzie pisało ns-2 się nadaje do z50

Nie nadają się dextrony ,mercony i inne podobne  ATFy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy w wersjach z polskiego salonu też wymieniacie olej i co ile bo ja już się gubię co serwis inna teoria co forum też nie ma jednoznacznej odpowiedzi  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana płynu w skrzyni nie jest konieczna , po prostu przedłuża jej życie o 50%.

Nie jest to skrzynia bezobsługowa , należy sprawdzać ją pod kątem przecieków oraz poziomu oleju..

Na tym forum jest jednoznaczna odpowiedz, że trzeba to robić ... 

Skrzynia cvt z polskiego salonu nie różni się niczym od pozostałych 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kazik_R52 napisał:

Wymiana płynu w skrzyni nie jest konieczna , po prostu przedłuża jej życie o 50%.

Nie jest to skrzynia bezobsługowa , należy sprawdzać ją pod kątem przecieków oraz poziomu oleju..

Na tym forum jest jednoznaczna odpowiedz, że trzeba to robić ... 

Skrzynia cvt z polskiego salonu nie różni się niczym od pozostałych 

 

 

dobrze to określiłeś :) wymiana oleju po prostu przedłuża życie skrzyni, to jak wychładzanie turbiny i wiele innych rzeczy gdzie serwis mówi co innego przecież im nie zależy by auto było nieśmiertelne :)

Specjalista jakiego poznałem z Tucholi od skrzyń biegów a jak sam mówi szczególnie zna się na CVT zrobił u mnie wymianę dynamiczną oleju. Przyznam, że mimo iż uważałem, że moja skrzynia chodzi dobrze to po takiej wymianie chodzi rewelacyjnie. 

Olej sam zmieniam u siebie w cvt co maksymalnie 3 lata czyli wchodzi 45 tyś km. Tak uważam, że olej się też starzeje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

czy ktoś może mi potwierdzić ze dobrze działam ? poczytałem trochę na forum i po zakupie auta 2008 /z51/230 tys  postanowiłem na kompletne wymiany olejów. Okazało sie ze w skrzyni CVT miałem olej renevol , prawdopodobnie bo był koloru brązowego, miska jak i sam olej bardzo czysty, mechanicy nakłaniali mnie abym nic nie zmieniał bo mogę tylko pogorszyć i żebym spokojnie jeździł jeszcze 100 tysięcy. Postanowiłem jednak wymienić ten olej metoda statyczną trzy razy. Jestem już po 2 wymianach, ostatnia w poniedziałek jak dotrą mi oleje mitasu ns 2- które kupiłem i wlewam żeby wypłukać revenola. Dobrze robię ?  bo w warsztacie patrzą na mnie trochę dziwnie i sam już nie wiem czy nie tworze bez sensu kosztów

W Reduktor ten obok skrzyni biegów wlałem amsoil 75w90, okazało się ze poprzedni olej był mocno wyeksportowany i sporo miał brudu w sobie więc zdecydowałem ze w tym reduktorze przednim też zrobię płukankę i wymiennie ten olej drugi raz. Ma to sens ?  

Jeszcze zapytam o bagnet bo na zimnym silniku miałem olej ponad tą kratke , poziom oleju wchodził już na te dwa zakrzywienia przed napisem HOT. Poprosiłem mechanika aby przy drugiej wymianie poziom oleju na rozgrzanym silniku był tylko nieco ponad kratkę na bagnecie. Mówili ze robię to na własna odpowiedzialność. Mam jeszcze jedną wymianę, mogę skorygować ten poziom więcej/mniej . Jak to zostawić dobrze ? 

pozdrawiam,

filip

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zalewasz brudny olej ze skrzyni to już masz skrzynie zajechaną. Olej zawsze powinniśmy zlewać w takim stanie w który wskazuje , że skrzynia jest dobra. W reduktorze ze względu na większe tarcia olej szybciej siada, jak masz AWD zmieniasz ten sam olej z przodu i z tyłu starcza 1l na wszystko. W skrzyni 3 razy zmieniasz po ok. 3l. Jeśli do napędów wlewasz Amsoil to zrób to raz , następnie wymień za 2 lata. Jak chciałeś przepłukać to można za pierwszym razem wlać najtańszy a potem docelowo Amsoil . 

Poziom oleju sprawdzaj według serwisowki , jeśli na gorącym , to ma nie przekraczać kreski HOT, a być gdzieś w jej granicach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jak zalewasz brudny olej ze skrzyni to już masz skrzynie zajechaną.

W skrzyni CVT miałem ładny olej. Podczas jednego spuszczania oleju zeszło mi ok 5-6l  , czyli już wymieniłem ok 12 l i jeszcze raz 6l szykuje żeby całkowicie wymienić ten stary olej. 

 

Cytat

Jeśli do napędów wlewasz Amsoil to zrób to raz , następnie wymień za 2 lata. Jak chciałeś przepłukać to można za pierwszym razem wlać najtańszy a potem docelowo Amsoil . 

No tak, tez mi szkoda wylewać tego Amsoila. Olej w tym reduktorze był mega zużyty , do tego jakieś grudki czarne miał. Mimo wszysko, zrobię jak mówisz , wymiennie ten olej za rok - dwa.

Cytat

Poziom oleju sprawdzaj według serwisowki , jeśli na gorącym , to ma nie przekraczać kreski HOT, a być gdzieś w jej granicach...

 

Właśnie patrzę na zdjęcie bagnetu z servis booka. Troche inaczej wykładają,  tam jest za kratką od razu HOT. U mnie za kratką jest ok 5 cm w tym dwa zakrzywienia do napisu HOT.  Także mam w tym momencie wlane w połowie drogi od kratki do napisu HOT

Ogólnie auto wygląda na bardzo zadbane. Oleje były wymieniane co 15 tys km ( Motorex ) ten w skrzyni tez był już wymieniany bo oryginalny był by zielony Nissanowski. Jeździ płynnie , nic nie szarpie. Wrażenia super, myślę ze zostanę na tym forum na długie lata :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne żeby oleju nie przelewać za bardzo , bo wiadomo auto starsze i uczelniacze nie są nowe , więcej oleju większe ciśnienie i moze wypychać olej , o ile wymiana na walku  od polosi jest ok , o tyle uszczelniacz od transfer case to masakra, kupę roboty, mimo że część kosztuje grosze  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejna Twoja wskazówka się przyda ! :spoko: jak wymieniał w transfer case to właśnie widziałem ze jeszcze sporo sie lało z górnego korka, poproszę go żeby go na chwile odkrecil i zleciało do poziomu śruby.

znalazłem grafikę bagnetu jaki mam. Wychodzi na to ze miałem racje i to mechanik się mylił, twierdził ze ma być na tym załamaniu pod HOT. Także przy następnej wymianie schodzę niżej z olejem do górnej granicy kratki

Pathfinder_Transmission_Fluid_Change_01.png

Edytowane przez filip1947
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Trudo czytać te rozprawki olejowe będące na granicy mistycyzmu!

To jest technika! 

Zwłaszcza w Japonii. Tu się wszystko musi zgadzać.

Jeśli fabryczna instrukcja mówi o całościowej, dynamicznej wymianie, to po co te dziwaczne dywagacje?

Od kiedy to dolanie nowego oleju do przechodzonego, to metoda techniczna. To szarlataństwo trącące o szaleństwo!

A już na pewno ma się  to nijak do wymiany oleju na nowy.

Po raz nie wiem już który przypominam, że oleju w starszych skrzynkach (Z50, Z51) jest 11,5 litra i jakiekolwiek wymiany

częściowe są nieprawidłowe i szkodliwe. Tak napisał producent tych przekładni. Chyba wie jednak najlepiej co dobre

dla ich produktu.

Proponuję  być wdzięcznym firmie Nissan, że skonstruowała i wyprodukowała to auto na USA.

Tylko dzięki  temu i kolegom z amerykańskich i rosyjskich klubów możemy czytać pełne i ewidentne informacje

z elegancko udostępnionych service malual'ów.

Oczywiście jeśli potrafimy czytać teksty że zrozumieniem!

Gdyby auto powstało w Europie pozostała by mam ślepa wiara w NIEOMYLNEGO SERWISANTA.

ps. Podawałem gdzieś na forum zamienniki NS2,3. Opierając się na danych z rosyjskiej firmy remontującej Cvt.

I tak np: Mitasu -rosyjska firma dla której olej robi "ktoś" na Tajwanie, orginał Nissan NS-2,3 robiony we Francji  i nazywa się tam ELFMATIC cvt

Itd, itd.

Nissany, to całkiem dobre auta (wbrew opiniom) i wymiana oleju (całościowa) w cvt nawet co 5 tyś. km. Im nie zaszkodzi czego nie można powiedzieć

o "kieszeni" użytkowników. No, ale kto " bogatemu zabroni".....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatwo się kierować kogoś zdaniem ale później można mieć pretensje tylko do siebie bo opinii, specjalistów i doradców nie brakuje.  Prawda jest taka ze ten co robi w swoim warsztacie  dynamiczną wymianę powie Tobie ze taka najlepsza. Pojedziesz do drugiego serwisu gdzie w ofercie tylko statyczna....panie  dynamiczna zabije skrzynie,...i tak w kółko każdy mechanik gada na drugiego i każdy ma swoją racje. Prawda jednak często leży po środku.

Cytat

Jeśli fabryczna instrukcja mówi o całościowej, dynamicznej wymianie, to po co te dziwaczne dywagacje?

a co jeśli książka serwisowa nie przewidziała ze przez 200 tyś nikt wcześniej nie robił wymiany. Mam się ślepo patrzeć w książkę servisową ? wolałem bezpieczny wariant. Do skrzyni łącznie pójdzie ponad 16 l nowego oleju co daje pewnie ok 80-90% nowego oleju a nie 50% jak piszesz. Następną wymianę za ok 80 tyś km pewnie zrobię dynamiczną.  

Cytat

I tak np: Mitasu -rosyjska firma dla której olej robi "ktoś" na Tajwanie, orginał Nissan NS-2,3 robiony we Francji  i nazywa się tam ELFMATIC cvt

Itd, itd.

Zaryzykowałem mitasu, nie widziałem / nie przeczytałem żadnych negatywnych opinie na temat tego produktu. Myślę ze będzie GIT :samochod-rodzinny:  

Cytat

o "kieszeni" użytkowników. No, ale kto " bogatemu zabroni".....

za 3 wymiany ns-2 , dwa mosty i dwie zmiany oleju w silniku zapłaciłem mniej niż za jedną wymianę dynamiczna bym zapłacił.

Nie mniej jednak dziękuje za wyrażenie opinii :spoko: 

Edytowane przez filip1947
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Wkar, różne instrukcje różne procedury, ta sama skrzynia ... najważniejsze zmieniać ten olej, nie potrzebnie się sprzeczasz, w Europie to zawsze wszystko kombinują , żeby utrudnić, z kasy oskubać klienta.  Chcesz zmieniaj dynamicznie bardzo dobrze,  w USA zmieniają serwisy statycznie, nawet nie mają taki urządzeń do zmiany dynamicznej.. Ty masz taką instrukcję ....  w USA serwisant zgłasza się do magazynu po olej i dostaję kartkę Biuletyn Serwisowy  z procedurą jaką ma robić. Ten biuletyny potrafią być młodsze o 10lat niż twoja instrukcja serwisowa... 

1cddc492c344cb86med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest opis dolewki, a nie wymiany.

I to w nowszych skrzyniach Z52, które to nie mają bagnetów kontrolnych i dolewamy aż nadmiar wyleje się przelewem.

To nie ma nic wspólnego ze starszymi skrzyniami bez filtrów przepływowych.

Wiadomo przecież, że skrzynia CVT i inne niemieckie wynalazki smarowane są przez natrysk oleju pod olbrzymim ciśnieniem w poszczególnych,

newralgicznych punktach układu.

I to pompa skrzyni służy również do wymiany dynamicznej. Niepotrzebne są tu jakiekolwiek dodatkowe urządzenia.

Warsztaty używają "kombajnów" z własnymi pompkami wyłącznie z uwagi na wygodę obsługi i ekologię.

Jeśli fabryka określa żywotność skrzyni na 200 - 250 tyś. km. to wymiana oleju wcale nie jest konieczna (tak przekonują). i ja w to wierzę.

To nie są oleje do frytek. W starych CVT, nie taj jak w klasycznych automatach brak przecież przekładni obiegowych, które to odpowiadają za niszczenie oleju.

Chyba, że CVT uległa awarii lub olej spalił się z przeciążenia układu (o czym mówi np. Consult).

Nikt natomiast nie zakazuje wymian, choćby co 5 tyś. To nic nie daje.

To, że warsztaty nie wymieniają prawidłowo. Wcale mnie nie dziwi. Ma być przecież tanio.:)

Zlewają "szuwaks" z miski, dolewają nowego i jedziemy.

Jeszcze dzień, jeszcze dwa i zacznę w ten sposób zmieniać olej w dyfrach i silniku.

Tak sobie doleję do starego oleju  z litr, potem 2 litr i w końcu trzeci i mam silnik zalany "nowym". Super.

Nie będę oszczędzał zwłaszcza na CVT.

Można kupić tak jak pisałem ELFMATIC CVT = NS2 (ok 60,-) MOPAR CVTF+4, MOTUL MULTI CVFT,  RAVENOL itd. Koszt to 12 x 60=720,- Bez przesady.

Oszczędność kończy się przytarciem regulatora ciśnienia, przycięciem kół i urwaniem paska (np.)

Klient kupi sobie nowe autko.

Pozdrawiam. :) wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest bagnet, ale oglądałem film, że trzeba mieć komputer Consult-II, aby uzyskać odpowiednią wartość jakiegoś parametru i dopiero można mierzyć poziom. Jeśli tego nie ma, to przy jakiej temperaturze oleju w skrzynki, którą wskazuje aplikacja cvtz50 sprawdzić poziom?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2021 o 21:17, wkar napisał:

80'C

Po jakim czasie uzyskujecie taką temperaturę? Po przejechaniu 30 km była dopiero około 50 stopni. Dopiero jeżdżąc długo na wysokich obrotach i jak silnik wyniósł 105 stopni, to w skrzyni appka pokazała 80. Co ciekawe przy 105 stopniach silnika w appce hot, to wskazówka na desce nie była nawet w połowie.

Screenshot_2021-01-17-18-01-16-168_com.cvtz50.cvtz50.jpg

IMG_20210117_181150.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I strukcje która wrzuciłem wyżej , jest to oczywiście insteukcja wymiany a nie dolewki.

 

Co do temperatury , to kiedyś wyczytałem i moje obserwacje to potwierdzają iż w zewnętrznej temperaturze 20 stopni , potrzeba ok 10minut żeby temperatura w skrzyni lapnela dolny zakres prawidłowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kazik_R52 napisał:

I strukcje która wrzuciłem wyżej , jest to oczywiście insteukcja wymiany a nie dolewki.

@Kazik_R52 w sensie, że przy tym co wysłałem, zalecasz wymianę oleju w skrzyni?

tylko jeśli nie wiem jaki olej jest w skrzyni, to czy bezpiecznie będzie mieszanie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...