wkar Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 To nie jest opis wymiany w Z51! W Z51 wymienia się tak jak w Z50. W Z52 jest inna procedura. Tam jest filtr przepływowy. Tam się wymienia przez powtarzane dolewki po 3 litry. To jest inna skrzynia. Instrukcje czytamy że zrozumieniem. W Z51, przynajmniej do 2014 wymiana to 10,2 l płynu NS2 lub NS3. Nie mniej ważne jest porządne oczyszczenie chłodnicy, bo inaczej wymiana nie ma sensu. A przede wszystkim sprawdzanie stanu płynu podczas eksploatacji. Nissan i tak "pękł", bo zaleca wymianę co 100tyś. km, "niewymienialnego"płynu. wkar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brive Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 czy u Was też przy temperaturze silnika 100 stopni wskazanie temperatury na desce rozdzielczej jest dopiero w połowie? @wkar odnośnie skrzyni czyli Ty zalecasz wymianę dynamiczną i czyszczenie chłodnicy? Mam w papierach od samochodu zakup w sierpniu 5l do skrzyni oleju marki Febi i to mnie też martwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2021 (edytowane) Kolego brive, to nie ja zalecam, ale producent. Tu nie ma co filozofować, tylko wymieniać. Przeczytaj cały temat wymiany od początku ( tu i tam). Ja gdzieś wymianę (samodzielną) opisałem. Jest prosta jak konstrukcja cepa. Jeśli nie masz pewności do tego, co jest zalane w skrzyni, to trzeba wymienić CAŁOŚĆ. "STARA" procedura wymiany też polega na dolewaniu oleju z tym, że dolewamy ok 11litrów. Wszystko, co jest częściową wymianą, to lipa. Zwłaszcza w starszych skrzynkach, które nie mają filtrów przepływowych. Jeśli do starego oleju dolejesz trochę nowego, to i tak skrzynia będzie pracowała dalej. To się z tego powodu nagle nie zepsuje! Podłączanie Konsulta ma na celu określenie ilości godzin pracy skrzyni na przegrzanym oleju. To jest wyznacznik do wymiany. Jeśli olej nie jest "przypalony", to go wcale nie trzeba wymieniać. Dla uproszczenia obsługi Nissan dopuszcza zamiast podłączania i "cudowania" po prostu wymianę. Często jest to rozwiązanie tańsze i szybsze. Orginalny serwis nie jest tani. Połowa skali, to ok 85 - 95'C (tak jest u mnie). Zbyt wolne nagrzewanie oleju w skrzyni też nie jest normalne. Może ktoś usunął nagrzewnicę? Nie wiem. Widziałem takie "kwiatki" Pozdrawiam. wkar Dod. Poszukaj "Service Manual" w internecie. Przeczytaj. Tam jest "wszystko". Nie będziesz skazany na wysłuchiwanie "dobrych porad cioci Funci" (to takie moje prywatne). Niestety nie mogę Tobie i innym przedstawić odpowiednich orginałów procedur z powodu nie posiadania do nich praw autorskich. Edytowane 19 Stycznia 2021 przez wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.