Majkel. Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam wszystkich, Od jakiegoś czasu przy szybkiej zmianie biegów z 2 na 3 i 3 na 4 (powyzej 4000 obrotow) slychac krotkie "chryppp" Pojawilo sie to z 3 tyg temu... Jeśli nawet przy 6500obrotow, wcisne sprzeglo i poczekam chwilke dluzej to bieg potrafi wejsc bez tego "chryppp"... (dluzej tzn z sekunde i wzwyż) A tak to skrzynia chodzi bez zadnych problemow.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 bardzo prawdopodobne że synchronizatory Ci się wysypały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walut Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 może synchronizatory ale od razu wszystkie?? może nie wysprzęgla do końca i tu trzeba szukać problemu. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefino Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 człowieku jak zmieniasz biegi przy takich obrotach to nie dziw się że skrzynia się szybko sypie... Całkowicie normalne jest zgrzytnięcie skrzyni podczas kiedy szybko wciśniesz sprzęgło na postoju i energicznie wbijesz wsteczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 a kto napisał że wszystkie synchronizatory i od kiedy to 4tys RPM to TAKIE obroty? wsteczny nie jest synchronizowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefino Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 no może faktycznie troszkę przesadziłem (dla mnie 4 tys rpm to już potężne obroty- ale to z powodu posiadania starego diesla). Jednak skrzynia biegów jest elementem mechanicznym i to dosyć wrażliwym na niewłaściwą obsługę dlatego staram się zawsze jeździć delikatnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Hmm ok synchronizatory.. to ja je juz zostawie tak jak jest i tak w tym roku bedzie swapik do 2.0 i skrzynia od primera bedzie wkladana.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mifal Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Mam podobny problem w Almerze N15 1,4 z 99 roku. Też od czasu do czasu pojawiają się problemy z wrzuceniem 2 i 4 biegu, a dodatkowo 2 potrafi czasami wskoczyć z dość głośnym stuknięciem. Dzieje sie tak w zasadzie niezależnie od prędkości obrotowej silnika ale zauważyłem że tak przy 3000 obrotów biegi wchodzą najpłynniej. Czasami jest problem z wrzuceniem biegu czasem czasem przez dłuższy czas nie pojawiają się żadne problemy. Zauważyłem też że jeśli poruszam gałką zmiany biegów na boki, lub ewentualnie wsyprzęglę podwójnie wówczas biegi wchodzą gładko. Czy to wina zużytych synchronizatorów czy może jakiś luz na gałce zmiany biegów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Hmm.. dzis zaczał mi się świst dziwny na 3, 4, 5 biegu .. najlepiej go slychac przy lekkim wcisnieciu gazu... gdy nie zaglusza go silnik... na luzie itp te problemy nei wystepuja... to tez wina synchronizatorow? czy moze to juz cos innego sie sypie w skrzyni ? biegi wchodza wchodza tak jak wchodzily.. jak sie normlanie wrzuca to bez problemu, czyli bez szaleństw.. ale straszy mnie ten świst.. tak jakby metal sie jakis ocieral o metal czy coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolega Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 na początek to kwestia tego 2 i 4 biegu - ja bym podejrzewał sprzęgło tj końcówka lub do podciągnięcia, lub coś nie tak z połączeniem pomiędzy skrzynią biegów a lewarkiem w szoferce . odnośnie tego świstu to miałem podobny problem w ubiegłym roku. łożysko wałka głównego skrzyni biegów od strony opony rozjeba... mi gniazdo na około 3mm. gniazdo łożyska musiałem napawać i wyfrezować je na nowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefino Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 z tego forum widzę że jednak Nissan dawniej robił dużo lepsze skrzynie- albo sposób eksploatacji jest niewłaściwy albo faktycznie oszczędzają na porządnych materiałach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Po rozmowie telefonicznej z Łukaszem Dmowskim, znanego mechanika z Siedlec.. wstępnie na 99% skrzynia jest nie do naprawy.. objawy wskazują uszkodzenie jakiegoś wału, ktorego naprawa przekracza wartość rynkową skrzyni.. Jest bardzo slyszalny świst na biegach.. w szczegolnosci an wyzszych.. Gdyby świst był cały czas, nawet na luzie, problem byłby do naprawienia, gdyz wtedy chodzilo by o łozyska... Przynajmniej tak powiedział mi Pan Dmowski Teraz pytanie.. Jakie skrzynie pasują bezproblemu do tego silnika? od jakich modeli aut? Duzo na allegro jest wystawionych skrzyn od primery p11 1.8, ale nei wiem czy ona jest identyczna, albo czy chociaz pasuje.. duzo latwiej znależć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Powinna pasować ale trzeba zawsze sprawdzić.Do n16 1,8 przyporządkowany jest model skrzyni o oznaczeniu RS5F70A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Duzo na allegro jest wystawionych skrzyn od primery p11 1.8, ale nei wiem czy ona jest identyczna, albo czy chociaz pasuje.. duzo latwiej znależć Od almery tez jest sporo ceny od 600zl co moim zdaniem nie jest duzo jak za skrzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość akakuk Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Małe sprostowanie - Skrzyniami biegów w Siedlcach zajmuje się Dariusz Dmowski, nie Łukasz Dmowski Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Panowie a co zrobić jak skrzynia zaczęła huczeć?? Nie mam ochoty wymieniać na następną która może być w nie wiele lepszym stanie niż moja obecna, a jestem już jakieś 40 kkm po wizycie u pana Dmowskiego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opisz dokładniej, jak to się objawia, czy podczas jazdy, czy na postoju, czy wciśnięcie sprzęgła pomaga itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) tylko podczas jazdy na postoju praktycznie nic nie slychać czy z wciśniętym czy z wyciśniętym sprzęgłem gdzieś mi się obiły o uszy jakieś zagęszczacze do skrzyń, jest coś takiego?? Dmowski wymieniał mi wszystkie łożyska i na mech. różnicowym i nawałkach biegów Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez adr7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Jak udzielił gwarancji na wykonaną usługę to jedź do niego z powrotem i niech ponownie robi. Zagęszczacze albo trociny to się do skrzyni wsypuje przed sprzedażą auta, aby chwilowo ją wyciszyć, a potem remont. A jak wygląda sprawa oleju w skrzyni? Jest? Jeśli jest, to jaki konkretnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 (edytowane) gwarancja - już po gwarancji to było z 1,5 roku temu i na tych łożyskach zrobiłem jakieś 40 kkm tez mysłałem że nie ma oleju w skrzyni pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu odkrecili korek i zonk... olej jest a wymieniałem go razem z łożyskami i jeżeli dobrze pamiętam to był TEXACO [MULTIGEAR S GL-4/5 75W90], trocin wsypywać nie będę bo chciałbym jeszcze z pół roku pojeździć Alą i zamówiłem sobie takie coś: http://www.liquimoly...nie-20g.-20g/44 - 4 tubki, zobaczymy czy zda egzamin napewno opiszę no więc zrobiłem Alą nie całe 930km i śpieszę opisać swoje odczucia na temat w/w specyfiku, rzeczywiście poprawia kulturę pracy skrzyni biegów - biegi mniej haczą, wybieranie biegów jakby lżej chodziło-, jest to zauważalna róznica, niestety ograniczenie hałaśliwości skrzyni nie nastąpiło co jest dla mnie wielkim buuuuuuuuuu no ale cóż jak nie spróbujesz sam to się nie dowiesz ogólnie w skali od 1-6 gdzie 6 jest najwyższą oceną daję 4- za ten środek Edytowane 24 Kwietnia 2012 przez adr7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.