Gość Riki Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Mam problem z zacinającym sie pedałem gazu. Linka wygląda poprawnie, sam pedał także nasmarowany, pozostaje chyba przepustnica. Jakie macie doświadczenia w tym temacie ? smarować linkę ? czyścić przepustnicę ? Jak to zrobić ? Pedał zacina się tylko po rozgrzaniu silnika, w zimę zaciął się tylko raz. Zacięcie występuje na samym początku, trzeba poprostu mocniej nacinsąć na gaz, później działa prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur h Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Nie spotkałem się z tym problemem u siebie a tym bardziej na forum. Jeśli jesteś pewien że to nie linka to zostaje przepustnica.Możliwe także że zawieszenie pedału gazu się zacina.Choć w nissanie to nie spotykane.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Zacięcie występuje na samym początku, trzeba poprostu mocniej nacinsąć na gaz O dziwo miałem coś takiego już kilka razy. Pedał przycinał się i trzeba było mocno depnąć aby nie udusić silnika podczas ruszania. Pojawia się to od czasu do czasu i samo ustępuje więc nie szukałem na razie gdzie tkwi problem. Skoro raz działa a raz nie to raczej nie linka ani pedał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burnbrain Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Wyreguluj przepustnice. Masz tam taką malutką śrubkę na śrubokręt krzyżowy z kontrą (chyba na klucz nr 7). Ta śrubka służy tylko temu żeby przepustnica zamykała się do końca lecz nie klinowała. Jak silnik jest zimny to przepustnica nie zapiera się na tej śrubce, dopiero po wyłączeniu się ssania przepustnica może zamknąć się do poziomu regulowanego tą śrubką. Inaczej przepustnica zapiera się o ścianki gardzieli i się klinuje. U mnie też występowało to na mocno rozgrzanym silniku, przepustnica się rozszerza jak wszystkie metale pod wpływem ciepła i brakowało jej luzu bo śrubka mi się wykręciła. Wkręć ją o ćwierć obrotu i zobacz czy nadal się zacina ewentualnie wkręć jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 U mnie były identyczne objawy. Pomogło czyszczenie przepustnicy. Opis masz na forum, wystarczy użyć wyszukiwarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Riki Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Wyreguluj przepustnice. Masz tam taką malutką śrubkę na śrubokręt krzyżowy z kontrą (chyba na klucz nr 7). Ta śrubka służy tylko temu żeby przepustnica zamykała się do końca lecz nie klinowała. Jak silnik jest zimny to przepustnica nie zapiera się na tej śrubce, dopiero po wyłączeniu się ssania przepustnica może zamknąć się do poziomu regulowanego tą śrubką. Inaczej przepustnica zapiera się o ścianki gardzieli i się klinuje. U mnie też występowało to na mocno rozgrzanym silniku, przepustnica się rozszerza jak wszystkie metale pod wpływem ciepła i brakowało jej luzu bo śrubka mi się wykręciła. Wkręć ją o ćwierć obrotu i zobacz czy nadal się zacina ewentualnie wkręć jeszcze. Gdzie dokładnie mam szukać tej śrubki ? linki do roznych fotek przepustnicy: http://i8.photobucket.com/albums/a1/turbog...pg?t=1182155825 http://www.allegro.pl/item591513099_przepu...11_1_6_16v.html http://www.allegro.pl/item595919002_nissan...zepustnica.html http://www.allegro.pl/item609141157_nissan...zepustnica.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MefKM Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 a moze to jest dziura w gazie - kilka dni temu mialem kilka takich dziwnych szarpniec - jakby sie silnik dusil po dodaniu gazu w moim 2 aucie - corsa - pomogla wymiana silniczka krokowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Riki Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Wszystko działa idealnie, po za zacinaniem się przepustnicy lub linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filtron1 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 mnie były identyczne objawy. Pomogło ciekawostka dywanik zjezdzal tak wysoko ze podchodzil pod pedal i blokowal jezdzilem tak caly tydzien i jednego zaciecia nie bylo a tez przesmarowalem co sie dalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burnbrain Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Zaznaczyłem na tym zdjęciu (to niedorobione "koło" a nie silniczek krokowy zaznaczony strzałką). http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b3661b2d1b88737.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Riki Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Super ). To rozwiązanie działa, odczywiście przepustnicę i tak wyczyszcę. U mnie ta śrubka była pomalowana lakierem i nie przekręciła się sama. Przynajniej da się normalnie jezdzić w ciepłe dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo1005 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 witam panowie, czy rozwiązaliscie ten problem bo mi ostatnio pojawiło to sie w nissanie micra k11 a mianowicie: Zauważyłem ze jak auto się zagrzeje mocno (włączy się wiatrak) to zacina się linka gazu ze pedału gazu nie da się wcisnąc - ma wyczuwalny opór. byłem za granicą i troche było korków i tez raz mi sie wiatrak włączył i nie mogłem ruszyć spod świateł bo gaz był zacięty. Dopiero po mocnym wciśnięciu nogi zaskoczyło i juz można było jechać. Linkę na tym ślimaku przy przepustnicy smarowałem olejem i jakoś nie pomaga. Zauważyłem ze nie dzieje się to nigdy indziej jak po zagrzaniu silnika do włączenia się wiatraka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michael-ptr Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 hej mam to samo w N15. Najczęściej w lato jak jest gorąco lub po dłuższej jeździe jak się auto dobrze rozgrzeje odczuwalny mam lekki opór (taki na "złamanie zapałki") na pedale gazu. Nie było to specjalnie uciążliwe ale ciągle zaprzątało myśli. Muszę u siebie poszukać podobnej śrubki, może pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radar64 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Tak jak koledzy wyżej pisali.Zbija sie zderzak przepustnicy,uderza za kazdym razem jak odpuszczacie gaz i przepustnica "wpada "coraz głebiej az do czasu że sie zakleszczy.W zagrzanym silniku gardziel nieznacvznie sie powieksza co sprzyja kleszczeniu przepustnicy.Nalezy wyregulowac śrubke o która opiera sie zderzak i po kłopocie .Ćwiczyłem to na N15 i skutkowało.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.