Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] przegub i dziwne tarcie


Gość marek777
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

podczas jazdy na dziurach albo za czasem za niskich obrotach do danego biegu jest odczuwalne tarcie i jest to coraz mocniejsze ocieranie. myslalem ze moze jakims cudem kolo ale ma sladow,dodam ze czym wiecej osob jest w samochodzie tarcie jest silniejsze. ostatnio zdejmowalem kolo i zauwarzylem ze osolna przegub wewnetrznego jest przerwana a w srodku jest woda i kurz . moje pytanie jest czy moze to byc przyczyna ow tarcia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... moje pytanie jest czy moze to byc przyczyna ow tarcia ?

 

Może być.

 

Na podniesionym samochodzie koło luźno się obraca? Klocki odbijają? Żadna osłona nie ociera o tarczę?

A może łożysko się wysypało? Nie ma luzu na kole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo na jednym lozysku mam bardzo duzy luz to wiem na drugim jest ok . no to podsumowujac wszystko drgania zalezą od :

-ilosci osob ( jak jest 5 osob trze caly o wiele czesciej intensywniej)

-rodzaju drogi ( na dziurach jak samochod "siada" to czuc drżenie)

-na ostrzejszych zakretach

 

-drgania sa tak jakby z prawej strony ( chodz moze to byc zludzenie) a luz na lozyskyu mam z leweja przegob z przerwana guma jets wlasnie z prawej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam przegub albo łożysko koła. Podnieś fure do góry i sprawdź czy prawe koło nie ma luzu góra/dół. A przegub i tak będziesz musiał obejrzeć przy wymianie tej gumowej osłony i to lepiej jak najszybciej, bo później może być tylko drożej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo na jednym lozysku mam bardzo duzy luz to wiem na drugim jest ok . no to podsumowujac wszystko drgania zalezą od :

-ilosci osob ( jak jest 5 osob trze caly o wiele czesciej intensywniej)

-rodzaju drogi ( na dziurach jak samochod "siada" to czuc drżenie)

-na ostrzejszych zakretach

 

-drgania sa tak jakby z prawej strony ( chodz moze to byc zludzenie) a luz na lozyskyu mam z leweja przegob z przerwana guma jets wlasnie z prawej

 

Najlepiej by bylo podniejsc auto i popatrzec. Moze odpiac poloske i pokrecic lozyskiem samym - to duzo da. Bedziesz wiedzial.

Ja np mam lozysko popsute i luzu na nim nie ma wogole a huczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np mam lozysko popsute i luzu na nim nie ma wogole a huczy.

 

A nie dokręcałeś jak zaczynało huczeć? :P

 

U mnie huczy dlatego ze auto stalo prawie dwa miesiace na powietrzu w deszczu itd bez polosiek - pewnie naszlo wilogci wody i pordzewialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pronlem jest w tym ze na poczatku zlekcewrzylem to tarcie wiec przerwana guma na przegubie moze byc juz od pol roku a pekla ona na calym opwodzie przy opacje ją mocujecej. i teraz nie wiem czy po takim czasie wymienic tylko gume i smar a sam przegub umyc dokladnie np nafta czy juz po takim czasie to r5aczej wymienic przegub.

a co do lozyska to jakie są ceny bo na allegro patrzylem ale nie znam wymiarow wiec spojrzalem na orginalne nissana to kolo 90zl jedno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem SKF za 230 w promocji po rabatcha w IC - normalnie 270. Ale na allegro jest jakies za 111 NKT czy jakos tak - to sa polskie lozyska dobre. I drugie teraz takie kupie. Nie ma co przeplacac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie ze w tej cenie to niedostaniesz napewno. Na allegro chyba najtaniej z tego co patrzylem, w IC sie nie oplaca bo najtansze to JC za 120 zlotych chyba. Mozesz jeszcze kolegow popytac co handluja czesciami na forum.

Ale zanim sie bedziesz martwil o lozysko to sprawdz najpierw czy to napewno ono. Podnies auto, zdejmij kolo, zdejmi zawleczke z nakretki piasty, pozniej ktos do auta wcisnac na hamulec - kluczem 36 i dluga rurka odkrec nakretke piasty. Pozniej sobie zdemontuj zacisk hamulca - klucz 12, i jazmo i tarcze - klucz 19. Nastepnie zdejmi kapsel z gornego lozyska zwrotnicy - sworzen krolwski. Trzeba podwazyc srubkretem i puknac od dolu mlotkiem - powinno wyskoczyc, Pozniej kluczyk 17 i odkrecasz. Jak odkrecisz to ciagniesz zwrotnice w dol i powinna wyjsc - mozna sie wspomoc mlotkiem i rurka :) W tej postaci musisz wyciagnac polos z piasty - da sie trzeba tylko troche ponaciagac to wszystko. No i jak juz bedziesz mial luzno lozysko to zaloz tarcze hamulcowa - przypap srubam od kola i pokrec - zobaczysz czy halasuje.

A przy okazji jak juz bedziesz mial wyjeta polos z piasty to mozesz ta gume obejzec. Moze odrazu wymienic - smaru napchac - zobaczysz.

 

Gdyby cos sluze supportem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze to z lozyskiem tak zrobie a teraz jesli chodzi o przegub. czy po kilku miesiacach jazdy z urwana gumą mogl sie uszkodzic? bo moge kupic nowa gume + smar i zeby nie bylo tak ze jednak przegub jest zajechany i trzeba wymienic i bede przeplacac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi sie wydaje ze na dobre mu to nie poszlo kilka miesiecy z urwana guma jezdzic :)

A pytanie czy jak kupisz przegub to dostaniesz gume ? Bo jesli w zestawie nie ma gumy to i tak i tak gume musisz kupic :) Jak juz zdejmiesz polos to zobaczysz jak to wyglada. Zajzysz pod gume i zobaczysz czy cos ze smaru zostalo czy nic. Mozesz sprobowac wyczyscic i nowego tam napakowac, ale przydalo by sie zalozyc gume nowa. Zasadnicza sprawa to dowiedziec sie czy w zestawie z przegubem jest guma. Jesli nie ma to kupuj gume.

 

Pozatym przegub to by ci stukal przy jezdzie przy skreconych kolach raczej - poszukaj tematow na ten temat jest masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to ze moge kupic uzywany przegub w dobrym stanie za 70 zl ( kompletny) a sama guma kosztuje pewnie z 30 bo chyba wiecej nie . a co do pukania to nie zewnetrzny raczej stuka przy skrecaniu? . bo stukanie jest jak przegubu ale mam wrazenie ze z drugiej strony chodz ciezko nieraz stwierdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie lozyska polecialy i to sie przenosi na bude - czuc w podlodze szuranie.

 

Przykleję się do tego tematu ponieważ szukałem i nic nie znalazłem a właśnie mam problem jak kolega napisał. Podczas jazdy w podłodze czuje jakieś stukanie/drgania a od dłuższego czasu trzeszczy mi coś z przodu jak są duże drgania czyli jak przyśpieszam na niższych biegach tj. 1,2,3. Coś tutaj znalazłem że wahacze mogą być zużyte czy coś. Ostatnio robiłem półośke i chyba będę musiał znowu się zabrać do mechanika:/

Mam więc pytanie czy stukanie w podłodze czy tam drgania mają powiązanie z tym trzeszczeniem? I co to może być?

Jutro jak uda mi się zdążyć po regulacji gazu pojade do stacji kontroli pojazdów i tam poproszę by mi sprawdzili przód a wole być troszke bardziej poinformowany.

Z góry dzięki wielkie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...