turas Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam, Zastanawiam się czy ma znaczenie czy tankuję do mojego QQ zwykły Diesel czy ten ulepszony np: V-Power Diesel na Shelu Verva na Orlenie Słyszałem, że warto wlewać ten lepszy - ma on podobno jakieś dodatki, które czyszczą układ paliwowy, samochód mniej pali i ma większą moc. Ja do tej pory tankowałem zwykły Diesel na Orlenie - niedawno na próbę zatankowałem Verve i wg mnie praca samochodu niczym się nie różni - co do spalania również nie widzę żadnych różnic. Co do pracy silnika to uważam, że na Vervie pracuje odrobinę głośniej na biegu jałowym oraz odrobinę ciszej przy obrotach powyżej 2 tys. Czy ktoś z was zgłębiał już ten temat w odniesieniu do naszych QQ. Czy możecie podać racjonalne argumenty przemawiające za korzystaniem z paliwa zwykłego Diesel i tego droższego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LLC Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Też mam QQ 2.0 dCi i u mnie jest różnica między tańczym i droższym paliwem. Tankuje tylko z jednej stacji BP (mogą być różne stacje ale tylko BP). Różnica między ON Ultimate'm, a zwykłym u mnie widać i czuć w przyspieszeniu. Samochód ma o wiele większego kopa i lepiej pracuje silnik. Chyba z tego co słyszę to jest trochę głośniej niż przy zwykłym, ale mi to nie przeszkadza. Muszę sprawdzić w przyszłości inne marki. Poza tym jakość paliwa w różnych województwach jest bardzo różna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luxbox Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 żeby nie śmiecić czy ktoś do 1.6 wlewał 98 verva na orlenie. ciekawi mnie czy można 95 zastąpić tym paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 silnik CR jest bardzo czuły na jakość paliwa... i wbrew pozorom, tankowanie droższego wychodzi taniej. na kilu silnikach CR juz sprawdziłem, że zalewając ON Verva silnik ładniej pracuje, jest bardziej dynamiczny... i pali o jakiś 1 litr mniej cały układ zasilania w paliwo jest smarowany.... właśnie ON. gorsze paliwo = większe prawdopodobieństwo awarii a to już są spore wydatki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awol Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Zarówno Shell jak i BP sprzedają paliwo produkowane przez Orlen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promyk Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Witam, Zarówno Shell jak i BP sprzedają paliwo produkowane przez Orlen. Z tego co ja wiem, Vpower (w przypadku SHELLA) przyjeżdża z Niemiec nie z Orlenu;) i dlatego właśnie wg mnie warto tankować to paliwo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turas Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 żeby nie śmiecić czy ktoś do 1.6 wlewał 98 verva na orlenie. ciekawi mnie czy można 95 zastąpić tym paliwem. Lubox zrozum właśnie przez takie posty śmiecisz. Właśnie po to się tworzy szczegółowe tematy żeby inni szybciej wyszukali informację - czyli mój temat to paliwo do QQ 2.0 DCI i w tym temacie nie interesuje mnie 1.6 benzyna. I właśnie tak będą szukać inni. Przez swój post wprowadzasz bałagan. Umiesz obsługiwać komputer wiesz jak działają foldery - powinieneś znać zasady katalogowania danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Czy możecie podać racjonalne argumenty przemawiające za korzystaniem z paliwa zwykłego Diesel i tego droższego? - ekonomia: lejesz droższe ---> samochód mniej pali ---> zajedziesz dalej i taniej przy przeliczeniu cena za 100km - techniczna: lejesz paliwa premium ---> mniejsze ryzyko awarii układu zasilania w paliwo .... to chyba powinno wystarczyć :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luxbox Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 żeby nie śmiecić czy ktoś do 1.6 wlewał 98 verva na orlenie. ciekawi mnie czy można 95 zastąpić tym paliwem. Lubox zrozum właśnie przez takie posty śmiecisz. Właśnie po to się tworzy szczegółowe tematy żeby inni szybciej wyszukali informację - czyli mój temat to paliwo do QQ 2.0 DCI i w tym temacie nie interesuje mnie 1.6 benzyna. I właśnie tak będą szukać inni. Przez swój post wprowadzasz bałagan. Umiesz obsługiwać komputer wiesz jak działają foldery - powinieneś znać zasady katalogowania danych. A ty powinieneś wiedzieć ze jak wpisujesz w szukaj dana frazę to ci wyszukuje we wszystkich postach wiec jeśli ktoś będzie szukał paliwo 2.0 to itak znajdzie, a przy okazji ktoś inny znajdzie o 1.6. Każde admin forum ci to powie ze watki pochodne powiano sie umieszczać w jednym topiku. Poza tym jak cie nie interesuje 1.6 to nie czytaj. Pozdrawiam i więcej spokoju bo jacyś tu wszyscy nerwowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferrit Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Też mam QQ 2.0 dCi i u mnie jest różnica między tańczym i droższym paliwem. Tankuje tylko z jednej stacji BP (mogą być różne stacje ale tylko BP). Różnica między ON Ultimate'm, a zwykłym u mnie widać i czuć w przyspieszeniu. Samochód ma o wiele większego kopa i lepiej pracuje silnik. Chyba z tego co słyszę to jest trochę głośniej niż przy zwykłym, ale mi to nie przeszkadza. Muszę sprawdzić w przyszłości inne marki. Poza tym jakość paliwa w różnych województwach jest bardzo różna. Ja także tankuję zawsze na stacji BP u mnie w mieście. Do tej pory zawsze wlewałem normalny diesel, a w niedzielę wlałem diesel ultimate i faktycznie także od razu odczułem, że silnik jest głośniejszy. Dla mnie to trochę denerwujące, bo sie przyzwyczaiłem do ciszy. Poza tym nie odczułem większej mocy. Może jeszcze to odczuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turas Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 A ja rewiduję swój pogląd - wlałem już 4 baki Vervy na Orlenie i ostatnio przydarzyło mi się wlać zwykły diesel na STATOIL. No i od razu zauważyłem spadek mocy. Tak, więc może i głośniejszy na wzmocnionym paliwie, ale różnica w mocy jest. Spalanie również w moim przypadku ok 0, 5 l na 100 km mniejsze na Verva. PS. czytałem ostatnio niezależny test dot. paliwa Diesel Ultimate i podczas testów na hamowni wyszło, że samochód na Ultimate ma ok. 10 % mocy więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferrit Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Gazeta Auto-Świat w swych testach redakcyjnych korzysta z paliwa BP Ultimate Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzolero4 Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 PS. czytałem ostatnio niezależny test dot. paliwa Diesel Ultimate i podczas testów na hamowni wyszło, że samochód na Ultimate ma ok. 10 % mocy więcej. :wpale: Dodaj magnetyzer, albo ze dwa i masz następne 20% mocy. :509: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 A ja rewiduję swój pogląd - wlałem już 4 baki Vervy na Orlenie i ostatnio przydarzyło mi się wlać zwykły diesel na STATOIL. No i od razu zauważyłem spadek mocy. Tak, więc może i głośniejszy na wzmocnionym paliwie, ale różnica w mocy jest. Spalanie również w moim przypadku ok 0, 5 l na 100 km mniejsze na Verva. Takie "zauważalne" spadki mocy i zmiany spalania to głównie efekt placebo. Zobacz tu: Red Bull do auta "Dodanie kilku kW mocy np. przez zastosowanie paliwa o wyższej wartości opałowej spowoduje, że jako efekt uboczny uzyskamy kilkanaście kW w postaci ciepła" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzolero4 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Mało tego, te paliwo jest szkodliwe. Mam znajomego ,pracował na stacji benz. i kilka osób zgłaszało, że miało problemy z silnikiem po dłuższym używaniu "lepszego paliwa" szczególnie w starszych silnikach. Mianowicie są tam dodatki czyszczące i tak im przeczyściło silnik ,że uszczelki nadawały się do wymiany. Na pewno w nowych silnikach ten proces trwałby dłużej, ale... Poza tym mapa pracy silnika jest programowana na 95 oktanów (benzyna oczywiście), i jest to optymalna wartość dla silnika co podaje zresztą producent. Ale jak ktoś się czuje lepiej jak wleje jakieś vervy, powery czy inne sterydy to czemu mu tego zabronić. Dobre samopoczucie rzecz święta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 i to dobre samopoczucie wszystkich: kierowcy który zapłacił więcej, dystrybutora który zarobi więcej oraz producenta który więcej sprzeda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 czytałem artykuł w którym były podawane informacje o jakości paliwa na polskich stacjach - okazało się że niektóre tzw "98" miały mniej oktanów niż "95" na tej samej stacji i były o wiele gorszej jakości, więc możecie sobie dyskutować do woli :diabel: osobiście uważam nie nie ma sensu dopłacać za 98 bo jakoś przez wiele lat nie zauważyłem różnicy ani w spalaniu, ani w tzw "mocy" ani w awaryjności; nie wypowiadam się w sprawie różnych rodzajów ON bo nie porównywałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 ale się kłócicie hehe.... ja dopowiem to co gdzieś już mocno wyjaśniałem nasze auta mają tolerancję i jeśli będzie lepsze paliwo to na pewno nic się nie stanie, ale raczej mocy (jeśli mapa i zapłon nie zostaną zmienione) to nie przybędzie, to co Kristo pisze wyżej jest prawdą i do tego paliwa w PL nawet jeśli trzymają wartość oktanową i liczbę centanową bo te są regulowane przepisami to niestety cała reszta parametrów jest mocno gorsza niż paliw np niemieckich stąd te przekłamania, poza tym praktyka też jest taka że przy zimnym powietrzu może czasem być odczucie większej mocy niż np przy bardzo gorącym :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Czekam jeszcze na odbiór swojego QQ i nie mogę się wymienić moimi doświadczeniami z silnikiem dCi, ale do tego momentu dalej jeżdżę dieslem Toyoty. Zrobiłem ponad 100000km i nie będę się spierał które paliwo jest lepsze bo myślę, że nie ma reguły. Podejrzewam, że mniejsze ryzyko nalania trefnego paliwa jest w przypadku tych z dodatkami. Paliwa diesla z dodatkami V-power, Ultimate, verva, itd. może też faktycznie dają lepsze osiągi ale nie zawsze... w zależności czy faktycznie tych dodatków jest tam tyle ile powinno czy czasami mniej... Z dobrego źródła wiem, że w mojej okolicy V-power pochodzi z Rafinerii Gdańskiej (Lotos) Cysterny statoil, bp, shell podjeżdżają ładować się pod tą samą rafinerią :one: Prawda jest taka, że wszystko niestety zależy od stacji - czy nie dolewają przypadkiem innych dodatków :029: Nie pamiętam teraz adresu, ale są strony ze stacjami paliw i wynikami przeprowadzynych na nich kontroli - tych na pewno należy unikać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
masculin Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 Ja też kupuję na BP ultimate - sporadycznie na Statoil i wg mnie jest różnica między zwykłym ON a lepszym.Jest to kwestaia każdego użytkownika. Na jednym tankowaniu całego zbiornika różnica 10-15 zł a silnik pracuje lepiej. Mam kaszkę 1,5 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Flapj Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Witam, Zastanawiam się czy ma znaczenie czy tankuję do mojego QQ zwykły Diesel czy ten ulepszony np: V-Power Diesel na Shelu Verva na Orlenie Słyszałem, że warto wlewać ten lepszy - ma on podobno jakieś dodatki, które czyszczą układ paliwowy, samochód mniej pali i ma większą moc. Ja do tej pory tankowałem zwykły Diesel na Orlenie - niedawno na próbę zatankowałem Verve i wg mnie praca samochodu niczym się nie różni - co do spalania również nie widzę żadnych różnic. Co do pracy silnika to uważam, że na Vervie pracuje odrobinę głośniej na biegu jałowym oraz odrobinę ciszej przy obrotach powyżej 2 tys. Czy ktoś z was zgłębiał już ten temat w odniesieniu do naszych QQ. Czy możecie podać racjonalne argumenty przemawiające za korzystaniem z paliwa zwykłego Diesel i tego droższego? Jedyny dla mnie racjonalny powod to fakt ze paliwo np ON Verva zmniejsza czestotliwosc zapalania sie kontrolki DPF. Różnic w osiągach raczej nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Flapj: co to za kontrolka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Flapj Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 (edytowane) Flapj: co to za kontrolka ? To kontrolka filtra cząstek stałych. Ale jak masz 1,5 dci to chyba nie ma tam DPF. Wracając do paliwa - generalnie tankuje na zmianę verve i zwykly ON. Zastanawiam się ile marketingu jest w tych "lepszych paliwach"... Edytowane 24 Lipca 2009 przez Flapj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kshyhoo Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 1.5 dCi nie ma DPF (Diesel Partikelfilter - przynajmniej po niemiecku) jesli sie kupuje w Polsce. W Niemczech mozna kupic 1.5 z filtrem czasteczek za doplata. Ale oni maja na zachodzie wiekszego hopla na punkcie filtrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Ja też kupuję na BP ultimate - sporadycznie na Statoil i wg mnie jest różnica między zwykłym ON a lepszym.Jest to kwestaia każdego użytkownika. Na jednym tankowaniu całego zbiornika różnica 10-15 zł a silnik pracuje lepiej. Mam kaszkę 1,5 dci Postanowiłem trochę odkurzyć stary temat....kwestia jakie paliwo (z jakich stacji) do 1,5 dci preferować.. Oczywiście zapewne tyle jest opinii ile rodzajów stacji ale z chęcią posłucham....Nawiasem mówiąc, słyszałem, że niezłe paliwo jest na STATOILu, oraz na ORLENie, do tej pory użytkowałem Almerkę z benzynką więc w zasadzie nie było to takie ważne..To mój pierwszy diesel...odbiór już niebawem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.