wieshaq Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 W trakcie jazdy padł obrotomierz. Zero reakcji nawet na wysokie obroty. Prawie równocześnie zapaliła mi się kontrolka check engine. Było to ok. godz. 12:30 od tamtej pory przejechałem ponad 100km z kilkoma postojami nawet ponad godzinę. Primka jeździ normalnie odpala bez problemów ładowanie ok. Ok. 19 byłem u kumpla fura pod kompa i wyświetla błąd : czujnik położenia kątowego krzywki pompy, Sygnał nie zrozumiały :zdziw: Reset błędów. Odpalamy. Radość trwa 3sekundy bo obrotek nie działa check znów się zapalił. Czujnik w pompie podmieniamy na inny. To samo. 3 czujniki zmierzone, zmieniane(ok), kable od czujnika do kompa zmierzone(ok). Bezpieczniki, przekaźniki sprawdzone. Dalej to samo. Na programie diagnostycznym napięcie do 2,5 V czyli w normie. Czekam na jakieś propozycje bo po za obrotkiem i świecącym checkiem wszystko wydaje się być normalnie. Przyśpiesza normalnie, nie dławi się, nie gaśnie, nie kopci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 U mnie były schizy z zegarami po awarii chłodnicy. Obracało mi wskazówki na max albo nie podnosiło. Jak obruciło to musiałem na włączonym zapłonie odpiinać klemę od aku. Jak nie posdnosiło to wyciągałem i wkładałem bezpiecznik METER na pracukącym silniku. Ciekawostką było że jak wskażnik paliwa szedł na max przy pustym baku to wyciągałem bezpiecznik ROOM LAMP. Po wizycie w zakładzie elektroniki okazało się że padła pamięć w zegarach. Po jej wymianie wszystko wruciło do normalnego stanu W twoim przypadku może być coś nie tak z alternatorem i dlatego nie podnosi sie wskazówka, albo zrobiły się "zimne" luty w zegarze. Jest gdzieś wzmianka o tym przy temacie dotyczącym wskażnika paliwa. Co do błędu to jaki on ma numer OBD2 i jaki z błyskowych wywałanych spinaczem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Nie bawiłem się w błyskowe ze względu na na możliwość podłączenia bezpośrednio pod kompa. Wszystkie wskazania zegarów w porządku (paliwo, temperatura,prędkość), najbardziej mnie dziwi połączenie awarii obrotka z checkiem i takim opisem awarii. Jak jutro znajdę chwilę to pobawię się w błyskotki i sprawdzę dokładnie alternator. Aczkolwiek ładowanie sprawdziłem od razu bo jak w Y10 jak padło ładowanie też obrotek nie działał ale zamiast check żarzyły się ładowanie i podgrzewanie świec, na przemian z wodą w filtrze paliwa. [ Dodano: Sro 22 Kwi, 2009 18:09 ] Z błyskowych kod 11. [ Dodano: Sro 22 Kwi, 2009 18:55 ] Po zapoznaniu się w przypiętej do działu Książce kodów wiem że jeszcze raz do sprawdzenia czujnik, i obrotomierz lub jego obwód. [ Dodano: Sro 22 Kwi, 2009 18:57 ] and_pec Dzięki za zainteresowanie w podzięce punkcik dla Ciebie. Odświeżę jakiś czas temu zostało naprawione, uszkodzony przewód w wiązce głównej do kompa dostał zwarcie do masy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Jest jeszcze test zegarów, można spróbować jakie błędy wyświetla. Jeśli dobrze pamiętam to na wyłączonym zapłonie wciskamy dwa guziki na blacie zegarów i włączamy zapłon. - Chyba jakoś tak. Na forum też jest spis kodów błędów. Ale mnie również to wygląda na jakiś czujnik od obrotów. Tak w ogóle to jeździłem kiedyś jeden dzień bez zegarów i też nic się nie działo - oprócz tego, że nieco szarpało przy przyspieszaniu, ale nie powiem ci czy check się świecił, bo zegary miałem całkowicie zdjęte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.