Gość Lefff Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Witam, probowalem znalezc cos na ten temat w internecie, ale nie udalo mi sie, wiec postanowilem zapytac Was o zdanie. nie znam sie na tym ani troche, a zanim oddam samochod do mechanika, chcialbym wiedziec, co jest grane, bo juz nie raz zdarzalo mi sie, ze kompetentny mechanik naprawial po kolei wszystko, ale nie to, co trzeba... moj problem objawia sie tym, ze przy odbijaniu zawieszenia, zwlaszcza przy skreconych kolach, glownie w lewo, w okolicach lewego przedniego kola pojawiaja sie dziwne dzwieki (uderzenie+lekkie metaliczne chrupniecie) powodowane czyms, co mozna tez wyczuc na pedale hamulca i sprzegla. moze to jakas pier**la (oby ), ale w mysl zasady "lepiej naprawic zanim padnie calkiem" wole zapytac... z gory dziekuje za pomoc, pozdrawiam serdecznie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stawar Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 jak na mnie to wygląda na przegub ewentualnie może być łożysko które jest zamieszczone na samej górze amortyzatora w tym kielichu który masz pod maską ale ręki sobie nie dam uciąć ale jak piszesz metaliczne chrupnięcie to przegub:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 jak na mnie to wygląda na przegub ewentualnie może być łożysko które jest zamieszczone na samej górze amortyzatora w tym kielichu który masz pod maską ale ręki sobie nie dam uciąć ale jak piszesz metaliczne chrupnięcie to przegub:) Nie wiem czy wiesz jak wygląda zawieszenie w Patrolu , ale jedno jest pewne pleciesz głupoty. A do tematu, masz kolego wytarte ograniczniki skrętu, takie śruby z plastikową główka, , po kilku tysiącach znowu się wytra, ja już dałem sobie spokuj z ich wymianą , co jakiś czas jedynie posmaruje smarem, żeby nie wydawały przeraźliwych dzwięków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibson74 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 No, ale kolega napisał, że "zwłaszcza przy skręconych kołach", czyli nie tylko w tym wypadku. Chyba w takim razie nie chodzi o ograniczniki skrętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 No, ale kolega napisał, że "zwłaszcza przy skręconych kołach", czyli nie tylko w tym wypadku. Chyba w takim razie nie chodzi o ograniczniki skrętu. Masz racje , to napewno łożysko w kielichu pod maską albo przegub, tak jak kolega wyżej pisze, Poczekamy aż sam zainteresowany rozwiąże problem i się pochwali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stawar Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 kurde pochlałem i chyba faktycznie głupote strzeliłem sorki:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lefff Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Witam, problem został dopiero niedawno rozwiązany - nie miałem czasu i możliwości się tym zająć, bo mówiąc najogólniej po prostu wyjechałem. Postanowiłem jednak odświeżyć temat, żeby przestrzec wszystkich przed mechanikami, którzy bujając samochodem sa w stanie zdiagnozować każdy problem z zawieszeniem. Jeździłem, sprawdzałem, zwiedziłem każdą stację diagnostyczną i nic, po drodze jeden z owych mechaników namówił mnie na wymianę drążków stabilizatorów, tuleje i amortyzatory, "bo to na bank to", a dziwne dźwięki dalej się pojawiały, ba, nasilały. Poirytowany i zdesperowany, zacząłem szperać w necie, praktycznie wryłem na blachę konstrukcję zawieszenia i wyposażony w łom wyszedłem w niepogodę celem postawienia własnej diagnozy. Okazało się, że przyczyną zgrzytów, skrzypień, stukania oraz innych zabawnych dźwięków i objawow, są dwie skrajnie przednie poduszki łączące ramę z budą, co też potwierdzili dwaj mechanicy znający się na rzeczy, o których wcześniej niestety nie słyszałem. Piszę to dlatego, że gmerając w internecie znalazlem parę podobnych przypadków i zainteresowani również nie mogli znaleźć powodu. Po drodze rozważałem też poduszki silnika, ale to ponoć tłucze przy zmianie biegów, w odróżnieniu do "mojego" objawu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.