Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moja N14...reanimacja :)


mimier
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

MODEL: SUNNY N14, wersja LX wyprodukowany w 1995r.

SILNIK: GA14DE (wersja o zredukowanej mocy). Jedyne zmiany to: przyspieszony zapłon, wycięty EGR i katalizator, dedykowany końcowy tłumik Remus. Standardowo 75KM / 112 Nm, w tamtym roku shamowane 86,1KM / 122,5 Nm przy seryjnym dolocie i zwężce w postaci miksera LPG.

obrazlr3.jpg

Doszedł Blos ze stożkiem i czuć, że trochę koników się odzyskało :)

ZAWIESZENIE: no name...niziutkie i pierońsko twarde :)

WYPOSAŻENIE: poduszka kierowcy, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektryczny szyber, regulacja kierownicy, regulacja fotela w trzech płaszczyznach.

 

Drobne modyfikacje polepszające samopoczucie :) - alu 14", przyciemnione szyby fotochromem FOLIATEC, grill zrobiony na clear + siatka, tylne lampy bez pomarańczowych odbłyśników kierunkowskazów, dodane halogeny, zaciski i bębny hamulcowe pomalowane na srebrno, całkowity brak oznaczeń, zmienione podświetlanie zegarów i wnętrza na niebiesko, elementy kokpitu pomalowane na jaśniejszy odcień niebieskiego, kilka wstawek a`la carbon z allegro (ścianka w liczniku, lusterka zewnętrzne)-ta folia trochę WT podjeżdża ale ringi na zegary myślę, że uratują sytuację…

 

Jak już moją staruszkę K10 doprowadziłem do ideału…to spotkałem przy trasie niebieskie N14 i od razu powiedziałem, że musi być moje :)

310724916.jpg

3107249167.jpg

3107249165.jpg

Autko zakupiłem za niemałe pieniądze od handlarza na początku marca 2008 z przebiegiem 189000km. Autko ogólnie było w stanie zadowalającym ale jako, że lubię rekreacyjnie dłubać przy aucie to wiedziałem co kupuję…A więc na początek standardowa lista usterek w N14: dmuchawa działała tylko na 4-tym biegu, nie działające światła wsteczne i zamek tylnej klapy, nierówne obroty biegu jałowego, opadające drzwi kierowcy, zapieczone zaciski z przodu (dzięki temu nierówno zjechane klocki hamulcowe) no i zjedzone tylne nadkola…

rdza.jpg

Przy okazji dokładnej konserwacji nadkoli zakonserwowałem również auto od spodu + progi (moim zdaniem fajniej się teraz komponują z czarnymi plastykami na zderzakach).

Dodatkowo od razu po zakupie wymienione: oliwa w skrzyni, osłona przegubu, sworzeń wahacza, świece, kopułka, palec rozdzielacza, przewody zapłonowe, olej (Texaco 10W40) + filtry oleju i powietrza i tu można zobaczyć jak poprzedni właściciel dbał o auto :/

dsc00855d.jpg

Komora silnikowa została wymyta jako, że lubię mieć czyściutko pod maską, do tego przeczyściłem przepustnicę i krokowca, zaślepiłem EGR i założyłem LPG drugiej generacji ale instalacja ta okazała się nieporozumieniem ponieważ auto gasło przy zmianach biegów co skończyło się przytuleniem do krawężnika i rozerwaniem opony (zawieszenie na szczęście nie ucierpiało) i jak pojechałem z reklamacją to gazownik powiedział, że jedyne co może zrobić to zdjęcie rury doprowadzającej zimne powietrze do puszki filtra <lol> więc panu podziękowałem i zakupiłem od Klubowicza kompletny dolot + Blos z P10 GA16DE wraz z filtrem na odmę i teraz auto chodzi jak powinno ;)

 

Auto przez trochę ponad rok przejechało tylko niecałe 9000km jako, że przebywam za granicą ale planuję je jeszcze trochę doinwestować. Jeśli chodzi o modyfikacje pod maską najlepszym wyjściem jest jedynie swap na GA16DE ale silnik nie bierze oleju, nie słychać rozrządu także na razie nie ma co bawić się w wymianę jednostki napędowej i jedynie czym się zajmę to odetkaniem fabrycznie zdławionej mocy. Jeśli chodzi o to co z zewnątrz to parę klocków do tej układanki już powoli kompletuję…

Tak autko wyglądało niedawno:

72120mimier1.jpg

58132446.jpg

mimierzmianawielkosciob.jpg

mimier9.jpg

dsc01143y.jpg

Tak auto wygląda na dzień dzisiejszy i pod spodem jedyne filmiki gdzie jest pokazane jak to jeździ :)

imgp11141.jpg

imgp1113xf.jpg

imgp1111v.jpg

dsc00731.jpg

->http://s180.photobuc...nt=ALIM1311.flv

->http://s180.photobuc...nt=ALIM1304.flv

->

 

----------------------------------------------------

http://s03.flagcounter.com/count/Y2dZ/bg=FFFFFF/txt=000000/border=CCCCCC/columns=3/maxflags=15/viewers=0/labels=0

Edytowane przez mimier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calkiem fajna ta twoja n14 i calkiem dobrze szla ...z tego co pamietam to nie mialem zadnych szans na cwiarktke ...ale teraz juz sie wszystko odwrocilo i moje ga14 juz jest troche mocne ;) a poza tym to u mnie plany sie tez jakos normuja i w tym roku troche ladniejsza przyjade n14 niz rok temu ;) czas zmian nastal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam to nie mialem zadnych szans na cwiarktke ...ale teraz juz sie wszystko odwrocilo i moje ga14 juz jest troche mocne

no i teraz nawet do Ciebie nie podjeżdżam :)

ogólnie jak próbowałem się na C z userem maacieq co ma GA16 to nie miałem nawet najmniejszych szans :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak reanimacja, a może swap taki jak gadaliśmy jakiś czas temu na Skype ;)

no i teraz nawet do Ciebie nie podjeżdżam :)

ogólnie jak próbowałem się na C z userem maacieq co ma GA16 to nie miałem nawet najmniejszych szans :D

Ale moje 2.0 dałeś radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak reanimacja, a może swap taki jak gadaliśmy jakiś czas temu na Skype ;)
no i teraz nawet do Ciebie nie podjeżdżam :)

ogólnie jak próbowałem się na C z userem maacieq co ma GA16 to nie miałem nawet najmniejszych szans :D

Ale moje 2.0 dałeś radę ;)

 

Swap! Swap! Swap! Swap!!!!!!!!!! :D:D

Jeśli tylko jest opcja na swap na mocniejszy motor, to swap, swap, swap! :D

 

To tak w gestii żartu. :D A tak na poważnie... lubię np 1.6 na zmiennych fazach tak jak VE czy V-Tech... ale halo... dopóki tam nie będzie krótkiej skrzyni, to tylko do 100 dobrze idzie... dlatego wolę większe pojemności. :) Albo turbo do wszystkiego co istnieje hehe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spootie, na długiej skrzyni 180 na trójce - może być ?. Mimier, fajnie, ze jesteś. Jak masz kasę, to Coobcio coś bezstresowego dla Ciebie wymyśli :diabel2: Pozdro, nie tylko dla Ciebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spootie, na długiej skrzyni 180 na trójce - może być ?. Mimier, fajnie, ze jesteś. Jak masz kasę, to Coobcio coś bezstresowego dla Ciebie wymyśli :diabel2: Pozdro, nie tylko dla Ciebie ;)

 

xtomek, ale proszę Cię... oglądałem filmy o tego typu skrzyniach w SR16VE... do 180 tak idzie jak idzie, a powyżej 200 koniec. U mnie już na poprzednim motorze auto szło powyżej 100 niewiele gorzej niż do 100 (trochę przejaskrawiam, ale nie bardzo). Fizyki nie oszukasz... małe pojemności są dobre na krótkie skrzynie albo do jazdy na co dzień spokojniejszej. Chcesz, żeby autko dobrze szło w wyższych zakresach prędkości... tylko duża pojemność albo mocno uturbiony motor w okolicach 2.0 w góre... :)

 

Piotrek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzę ile biega na 4-ce ;) to dam Ci znać. Jeszcze nawet przez półtora roku nie spróbowałem. Brakowało miejsca i opon. Opony już są , jak dobrze pójdzie to będzie około

+15KM i +15Nm. Zobaczymy. Ale to jest temat Mimiera i proponuję przenieśc dyskusję do naszyc tematów bo to jest OT. Mimier i Aniu, może wpadniecie w sobotę do Ułęży? To nie daleko, a impreza fajna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-Tech

 

Na passwordzie byś warna dostał za taki zapis ;)

 

Czepiasz się słów... pisałem szybko i klepnąłem literówkę... Nie wiem czemu, ale często mi się pieprzy ten zapis... ;) Sam mam w domu hondę z vtec'iem, a pomimo to sam widzisz. :)

 

Dzięki za zwrócenie uwagi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak reanimacja, a może swap taki jak gadaliśmy jakiś czas temu na Skype ;)

Jeśli chodzi o swap to nie byłoby z tym żadnego problemu zwłaszcza, że przebywam teraz w kraju, gdzie co pare ulic stoi jakaś nyska z GA16...także za grosze całe auto można wyrwać i przyjechać do PL ale narazie silnik w sunnym trzyma się dobrze także na dzień dzisiejszy tylko zmienię wałki i kolektor ssący, żeby to 100KM osiągnąć...

Mimier i Aniu, może wpadniecie w sobotę do Ułęży? To nie daleko, a impreza fajna.

...no w sumie niedaleko jakieś 1 752 km :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy mi sie uda i czy zdaze przed zlotem ;)

a co...sentrę dorwałeś? :027:

Panowie pomóżcie mi w trzech sprawach:

Pierwsza sprawa dotyczy zawiasu u mnie bo ciekawi mnie jakiej jest firmy...jest strasznie twarde i nawet jak naciśnie się mocno na błotnik to auto się nie ugina...

A wygląda to co najmniej tak:

350789190yo5.jpg

...pamiętam, że Coobcio miał coś takiego w Bandicie jak go kupił...

Druga sprawa to czy ma ktoś odsprzedać ten drucik-sprężynę, która trzyma żarówkę w przednim reflektorze ponieważ nie mam tego elementu w jednej lampie i oczywiście niemożliwe jest ustawienie świateł tak jak powinny świecić...sprawa nie jest pilna, najlepiej jakby ktoś zabrał ze sobą ten element na Zlot ;)

I trzecia sprawa dotyczy ustawienia Blosa...gdzieś o tym już pisałem ale nie dostałem odpowiedzi a więc gaźnik gazowy który zakupiłem był zamontowany w P10 GA16DE. Jak go zamontowałem to nie przeprowadzałem regulacji tylko przez jakiś czas jeździłem na ustawieniach poprzedniego użytkownika i nie było żadnych problemów ale jak pojechałem na ustawienie na analizatorze, to kolega który już trochę blosów wyregulował w swoim życiu poległ przy mojej instalacji, ponieważ przy 3000obr/min udało się ustawić lambdę idealnie a na biegu jałowym nawet po ustawieniu śrubki od wolnych obrotów w położeniu minimalnym było nadal za bogato :(

Czy ma wpływ na to fakt, że na Pb jest również za bogato (najprawdopodobniej sonda zmienia napięcia z opóźnieniem).

...No i po regulacji na analizatorze gdy auto ostygło niemożliwe było przełączenie po odpaleniu z PB na LPG (auto po prostu gasło...) więc wróciłem do standardowych dla Blosa ustawień ale auto zaczęło trochę więcej gazu wcinać...co może być za to odpowiedzialne...sonda? jak byłem u gazownika pare miesięcy wcześniej to pokazywał mi na lapku, że sonda jest ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reduktor może za dużo podawać w takim razie- spróbuj go przykręcić

no właśnie przykręcałem go, ponieważ jak był rozkręcony na maksa to po zgaszeniu silnika czasem wydobywał się syk gazu z okolic reduktora a jak przykręciłem do połowy to troszkę się polepszyło ale nadal to nie to samo...

 

[ Dodano: Pią 24 Kwi, 2009 02:14 ]

No i nareszcie po kilku tygodniach poszukiwań zakupiłem to co chciałem :675:

moje0.jpg

TSW Black Ice 4 z gumami Yokohama Sdrive 195/45/15. Jedyny ból to że auto obniży mi się na nich o jakieś kolejne 20mm :(

...do tego czekają w Polsce białe kierunki boczne i lotka z GTi od Osy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reduktor może za dużo podawać w takim razie- spróbuj go przykręcić

no właśnie przykręcałem go, ponieważ jak był rozkręcony na maksa to po zgaszeniu silnika czasem wydobywał się syk gazu z okolic reduktora a jak przykręciłem do połowy to troszkę się polepszyło ale nadal to nie to samo...

 

[ Dodano: Pią 24 Kwi, 2009 02:14 ]

No i nareszcie po kilku tygodniach poszukiwań zakupiłem to co chciałem :675:

 

TSW Black Ice 4 z gumami Yokohama Sdrive 195/45/15. Jedyny ból to że auto obniży mi się na nich o jakieś kolejne 20mm :(

...do tego czekają w Polsce białe kierunki boczne i lotka z GTi od Osy ;)

 

Mimier... jestes zboczencem tuningowym... :P

Kółka bardzo ładne... ciekaw jestem jak będzie się prezentowało na nich autko. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółka bardzo ładne... ciekaw jestem jak będzie się prezentowało na nich autko. :)

Też nie mogę się doczekać, kiedy zobaczę je na aucie, ale najpierw muszę je wysłać do Polski :)

Ogólnie miałem niezły dylemat, ponieważ w podobnych pieniądzach były OZ superleggera z oponami Toyo 1R lecz felgi wyglądały na bardzo zmęczone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felunek zaje..... :one: :one: :one:

Jedyny ból to że auto obniży mi się na nich o jakieś kolejne 20mm

Po doinwestowaniu fury dorzucisz na "polskie drogi" i nie będzie za nisko ;)

Jak wrócisz z "wygnania" to po trasie Radom- Sękocin pojeździsz bo bliżej Janek to już będzie kiepsko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TSW Black Ice 4 z gumami Yokohama Sdrive 195/45/15.

 

Odważnie wchodzisz w niski profil :P trza będzie uważać na drogach :D

 

 

Ale felunek wymaga pochwały,jest gicior.

To te fele z 1 posta to zima tak?

 

..do tego czekają w Polsce białe kierunki boczne i lotka z GTi od Osy ;)

 

Już widzę jak sie zaje.... prezentuje :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odważnie wchodzisz w niski profil :P trza będzie uważać na drogach :D

...odważnie to było jak miałem w micrze 195/45/13 teraz to dla mnie będzie przysłowiowa "bułka z masłem" hehe

To te fele z 1 posta to zima tak?

teraz na te alu założyłem zimówki ;)

 

[ Dodano: Wto 16 Cze, 2009 00:52 ]

długo nic się nie działo ale Zlot był dla mnie motywacją do wprowadzenia kilku zmian a tak się to przedstawia (foty by Coyot)

imgp11141.jpg

imgp1113xf.jpg

imgp1111v.jpg

dsc00731.jpg

No i trzeba będzie zacząć myśleć o swapie na GA16, bo widać jak mój blue majtek kulał przy wypatroszonej micrze Coyota hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...