Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problemy z hamulcami auta na gwarancji.


Gość rskorup
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc i Wasze opinie.

Nissan Almera 1.5 na gwarancji, przebieg 31.000 km, po dwóch przeglądach w ASO.

Dziś w czasie jazdy okazało się ,że klocki w kołach przednich zablokowały się i niestety przejechałem autem ok. 15 km.

W czasie jazdy odczułem zmniejszenie mocy silnika i niestety kiedy zaniepokojony zacząłem szukać przyczyny dziwnego zachowania samochodu okazało się ,że przednie kołą są bardzo gorące od zaciśniętych klocków.

Zadzwoniłem po pomoc do Nissan Assistance jednak oni przy tej usterce mogą tylko odholować auto do serwisu. W poniedziałek (za dwa dni!!!) mechanicy usuną usterkę.

Na szczęscie w odległości 2 km była stacja Norauto gdzie mechanik w kwadrans odblokował klocki.

W czasie oględzin okazało się , że ani klocki ani tłoczki hamulca przedniego nie były nigdy czyszczone ani konserwowane w czasie przeglądu.Z powodu zanieczyszczeń i korozji klocki zakleszczyły się.

W opinii kierownika serwisu po takiej przygodzie powinny być wymienione tarcze hamulcowe bo po przegrzaniu będą odkształcone, łożyska kół przednich oraz płyn hamulcowy, przewody giętkie dochodzące do szczęk hamulca no i oczywiście wypalone klocki hamulcowe.

Moje pytanie brzmi czy w czasie przeglądu i kontroli W ASO OPRÓCZ WZROKOWEJ KONTROLI HAMULCÓW mechanik powinien nasmarować tłoczki i elementy po których przesuwają się klocki hamulcowe?

To chyba oczywiste. Zresztą w karcie opisu czynności wykonywanych przy przeglądzie wyraźnie napisano kontrola :

klocków, okładzin hamulcowych, tarczy , bębnów, cylinderków hamulcowych i inne elementy.!!

 

CZY W CZASIE GWARANCJI PRZYSŁUGUJE MI BEZPŁATNA NAPRAWA?

PROSZĘ O PODPOWIEDZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak pojechali - na ilość anie na jakość . prawdopodobnie mech. spojrzał tylko na zaciski i stwierdził swym bystrym okiem że wszystko jest w najlepszym porządku. w oryginale chyba nie dają żadnych smarów na zaciski i tu jest problem bo powinni dać choć troszkę smaru miedzianego który zabezpiecza przed korozją, smaruje i nie wypala się.

co do wymiany to nie mam pojęcia. (nie spotkałem się z czymś takim)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno się oczywiści to wydarzyć ,ale spodziewaj się, że nic nie wskurasz. Przegląd czy oględziny to nie to samo co czyszczenie. Jak jaszcze miałem samochód na gwarancji, jeżdząc z pordołami jeden mechanik mówił mi że należy czyścić klocji. prowadnice itd. co roku bo lubią się zapiekać. Widziałem jak robili coś takiego w innym aucie. I jest w tym dużo racji, sam ostatnio zauważyłem, że grzało mi się trochę kółko ale nić w czasie jadzy nie czułem (diesel). Klocki od razu przeczyściłem wszystkie, niektórych nie mogłem ruszyć - mimo że hamowały dobrze. W działem w serwisie że przytakim czyszczeniu smarowali blaszki przy klockach smarem miedziowym, a jak powiedział mi jeden b.dobrt mechanik nie powinno się tak robić bo biera się dodarkowo syf i powoduje szybsze zapiekanie się klocków, niestety ja tak zrobiłem - ale teraz już wiem. Generalnie możesz doamgać się tarcz i klocków, jak miałeś niedawno wymieniane, choć pewnie będzie wszystko ok. Zr trochę się przegrzały to nie znaczy, że musiały od rwzu się całe zużyćczy powukrzywiać. Z płynem raczej też nie powinno się nic stać, tłoczek jest w środku pusty i nie ma dużego styku z klockiem, tak więc zbytnio się nie przegrzał a tym samym płyn, ale dla pewności można trochę przepompować. Prponuję oszczędzićsobie zgrzytów, podiń rękawy 15 min n kółko i masz problem z głowy, a dla spokoju sumoieni podjedź do serwisu niech się określą, może co wskurasz. Mi w okresie gwarancji proponowali to za dodatkową kasę (coś chyba 150 zł), tak więc przegląd gwarancyjny może tę czynność nie obejmować.

POzdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinieneś wziąć fakturke z Norauto,pojechać do ASO i powinni oddać kaskę a co do całych hamulców powinni wszystko wymienić na ich koszt. Po to jeżdzisz na przeglądy żeby auto było sprawne w 100%. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz przegrzane klocki i tarcze to do wymiany.Jak podczas tego zablokowania tarcza sie nie świeciła i było to na krótkim odcinku to łożyskom nic nie będzie.Jeśi chodzi o smarowanie elementów ukl.hamulcowych to nie wolno używać smaru miedziowego za wyjątkiem styku tłoka z klockiem.Prowadnice i miejsca styku klocka z zaciskiem smar Plastilube(silikonowy),na tłoczek tylko ATE Bremszylinderpaste lub odpowiednik TRW,Bosch. Dla zainteresowanych lektura o ukl.hamulcowych i smarach przewidzianych przy ich obsłudze.

 

http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/Dodatek25_WWW.pdf

Edytowane przez logis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi odcinek historii.

Rano telefon od ASO NISSANA ODYSSEY w Warszawie. Oczywiście spuścili mnie jak gówno w kiblu. Usterki układu hamulcowego tj. tarcza i klocki nie podlegają naprawie gwarancyjnej. :P

TERAZ UWAGA podaję ceny części niezbędnych do wymiany w ASO ODYSSEY:

kolcki -295 zł komplet nieznanej firmy z pieczątką NISSAN;

tarcza hamulcowa 442 zł za SZTUKĘ!!!!!!

Do ceny należy doliczyć koszty robocizny i 5% zniżki dla stałego klienta! RAZEM ponad 1200 złotych

 

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

:fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou:

 

Na mój zarzut ,że przegląd samochodu wykonano pobieżnie bez czynności związanych z obsługą układu hamulcowego usłyszałem, że jest to doświadczony mechanik który wie co robi i widocznie konserwacja klocków i tłoczka nie była potrzebna!!!!!

Ciekawe czy w ogóle odkręcił koło w czasie przeglądu???

W salonie jest stały monitoring, zarządam zdjęć z mojego przeglądu!!

 

Jutro jadę na rozmowę twarzą w twarz z kierownikiem.

W przypadku nie uznania moich racji złoże skargę do Nissan Poland.

Trzymajcie za mnie kciuki!!!!!

 

 

Proszę o Wasze podpowiedzi!!!!

 

Pytanie do specjalisty.

Czy jest coś takiego jak karta czynności jakie należy bezwzględnie wykonać w czasie przeglądu układu hamulcowego. Czy też mechanik na podstawie dośwadczenia i uznania wykonuje dowolne czynności serwisowe np. bez zdejmowania koła?

Czy przegląd hamulca jest tylko wzrokowy?

 

WNIOSEK.

 

Diler NISSANA z UL. Górczewskiej w Warszawie przy zakupie samochodu mało nie wszedł mi do d*py a teraz serwis Odyssey ma mnie w d*pie.

SMUTNE ALE PRAWDZIWE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś pracowałem autoryzowanym serwisie i do każdego modelu jest zrobiona karta przeglądów. jest tam wyszczególniony przebieg i elementy które należy sprawdzić. szkoda że nie ma opinii rzeczoznawcy, mogła by trochę pomóc przytępić niechlujnych mechaników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przed sobą Wykaz czynności przeglądowych.

W grupie podwozie jest czynność:

KONTROLA:

klocki/okładziny hamulcowe, tarcze/bębny, cylinderki hamulcowe i inne elementy.

Proszę o informację na czym polega kontrola???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli mamy wypisane cylinderki to bez zdjęcia koła się nie obejdzie. po zdjęciu koła wystarczy wziąć śrubokręt i podważyć cylinderek a jak ciężko go cofnąć (o czym wie mechanik bo pewnie zmieniał nie raz klocki), to już mamy cylinderek lub prowanice zapieczone. po odsunięciu cylinderka mamy luźno ustawione klocki i tu analogicznie - problem z przesunięciem. na te problemy powinien natrafić serwisant podczas skrupulatnej kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walcz.Każdy serwis musi postępować wg wytycznych producenta jeśli chodzi o czynności serwisowe dlatego ma autoryzacje.Jeżeli chodzi klocki i tarcze to są to produkty TRW-Lucas robione dla Nissan:

 

Tarcza TRW ok 219zl

Klocki TRW ok 153 zl

 

ceny wg InterCars

 

+ robocizna

 

Wychodzi troch taniej niż w serwisie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...