Gość lkula Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Witam. Mam być może dziwne pytanie, ale po prostu chciałem rozwiać moje wątpliwości w temacie. Założyłem do mojego pierwszego auta moje pierwsze alufelgi 15" z moimi pierwszymi gumami 195/50. Sprzedawca i znajomi mówili mi, że trzeba uważać na dziurach żeby tych felg nie pokrzywić... Tutaj właśnie chciałem zapytać - jak bardzo trzeba uważać żeby nie zepsuć felg? Z jednej strony wiadomo że ile dziur się ominie tyle się ominie, ale raz na te 200-300 km w jakąś się zawsze wpadnie. Kiedy taka felga może się uszkodzić? Wydaje mi się że została stworzona do tego żeby na niej jeździć, ale polskie warunki są dość specyficzne... Choć z drugiej strony codziennie widuję masę aut na alufelgach które jeżdżą normalnie, dlatego już sam nie wiem jak to jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 to że felga aluminiowa jest lżejsza nie znaczy że jest słaba...ale oczywiście w połączeniu z niskim profilem opony uważać trzeba....więc tu raczej nie jest wskazane przejeżdżanie przez wyrwy w jezdni...delikatne podjazdy pod krawężniki.....oczywiście jeśli już odpukać felgę uszkodzisz to masz możliwość jej naprawy w skrócie...musisz być bardziej skupiony na tym co jest przed Tobą a wszystko będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lkula Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Mhm, czyli lekko przesadzam oglądając felgę za każdym razem gdy wpadę jakiś 8-centymetrowy uskok od kanalizacji przy 50-60 km/h? Czym objawia się skrzywienie takiej felgi? Biciem, trzęcieniem, stukaniem? Da się skrzywić felgę aluminiową bez uszkodzenia opony? To się pewnie od razu zauważa? Pytam o banały, ale po prostu nie wiem i chyba mam nerwicę natręctw połączoną z wrodzonym pedantyzmem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 wpadając w 8 cm uskok przy 50-60km/h to ja bym sobie zawieszenie oglądał a nie felgi. gdzie Ty takie uskoki masz?! różnica między stalową a aluminiową felgą jest taka że dużo trudniej ją naprawić i zazwyczaj się nie gną jak stalowe tylko wyszczerbiają, łamią itd. Jak kupiłeś felgi made in China to bardzo szybko będą do wywalenia na Twoich uskokach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lkula Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Niestety mam dziurawą okolicę (483 do znaku końca Częstochowy to istna tragedia, choć ciągle łatają), ale wszystkie uskoki na swoich stałych trasach pamiętam. Tylko wczoraj właśnie zapomniałem o jednym w tej okolicy: http://mapy.google.pl/maps?f=q&source=...018024&z=15 Zwykłe "d*p d*p" po wjechaniu w dołek od kanalizacji, ale coś mi przy nim zapiszczało - albo opona obtarła się o nadkole (moja Lepsza Połówka mówi że to właśnie słyszała), albo to kratka kanalizacyjna wydała taki dźwięk. W każdym razie wygląda na to że nic się nie stało, więc chyba potraktuje to jako ostrzeżenie i będę jeździł bardziej ostrożnie... Dzięki za rady. A co do dziurawości to cała Częstochowa jest po prostu tragiczna. Dziura na dziurze, zacząłem jeździć maksymalnie 50 km/h (w końcu w 100% zgodnie z przepisami - może to jakiś sposób )... P.S.: Moje felgi to Poster PP7015-1 7Jx15H2 ET 37 LT 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Ja wiem że autko na niskim profilu opon wygląda fantastycznie. Ale ja jestem człowiekiem praktycznym i na dodatek leniwym (nie lubię stwarzać sobie problemów których mogę uniknąć) więc mam założone alusy 14" profil opony 75mm nadal muszę uważać ale nie muszę się przejmować tak jak użytkownik kapcia o profilu 45-55 mm Powiecie że na zakrętach może być nieciekawie ..... to zależy jak autkiem jeździsz i do czego Ci służy. Dla mnie to autko rodzinne - zwykle wiozę swoje 2 diabełki i wifika więc raczej jeżdże spokojnie ) Chyba Co do samych alufelg - technologia tutaj tez poszła do przodu i jak zwykle za posiadanie wiedzy się płaci Oj boli po kieszeniach. Dodatkiem wzmacniającym wsady z mieszanki glinu jest magnez - im więcej magnezu (oczywiście do pewnego zakresu) tym alufelga jest bardziej wytrzymała, sprężysta i DROGA - im mniej magnezu tym bardziej alufelga plastelinowa i TANIA. Sprzedwacy mogą próbować wam wcisnąć że to zależy od poziomu skomplikowania formy późniejszej obróbki itd. Nie wieżcie w to Mieszanki z większą ilością magnzeu są bardziej płynne i mają lepsze zdolności do dokładnego wypełniania formy. Czyli przy drogich stopach możliwe są też skomplikowane i detalistyczne wzory. Różnica ceny za mało i bardzo skomplikowaną formę aż tak zawrotna nie jest żeby był aż takie różnice w cenach felg jak widzimy na rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 profil opony 75mm profil który masz na oponie nie jest mierzony w mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 profil który masz na oponie nie jest mierzony w mm. ok przyjołem, więc żeby takiej gafy drugi raz nie ...... co to jest to 75 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 ok przyjołem, więc żeby takiej gafy drugi raz nie ...... co to jest to 75 ?? http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/ "65 - wskaźnik profilu opony (wskaźnik określający procentowy stosunek wysokości opony do jej szerokości. 65 oznacza, że wysokość opony to 65% jej szerokości)" pierwsze zdanie prawda, drugie jest bzdurą i zaprzecza pierwszemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 pierwsze zdanie prawda, drugie jest bzdurą i zaprzecza pierwszemu. Problem w tym że ja napisałem kilka zdań i teraz mi powiedz o którym mówisz że to bzdura : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Problem w tym że ja napisałem kilka zdań i teraz mi powiedz o którym mówisz że to bzdura Chodziło mu o zdania z linku który wkleiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 dokładnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.