Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wyciąganie foteli a poduszki


Gość Konstruktor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Konstruktor

Witam,

 

Chciałbym w końcu wyciągnąć fotele przednie i doprowadzić je do ładu bo rdza jest okropna i teraz

czy jest to trudne??

fotele są z poduszkami powietrznymi czy po ich wyjęciu będzie świecić się kontrolka poduszek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak po dołączeniu poduszek będzie Ci się świecić kontrolka. Jest jednak sposób aby skasować ten błąd, znalazłem go zresztą na forum i przetestowałem na własnej skórze jak po odkurzaniu mi się nie gasła kontrolka od poduch.

 

"Błąd poduszek kasuje się tak: przekręcasz kluczyk w stacyjce az zapalą się kontrolki, czekasz aż kontrolka poduszek zgaśnie cofasz kluczyk i tak kilka razy. Potem odpalasz auto i poduszki już się nie świecą."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prościej będzie jak odłączysz akumulator, odczekasz trochę wtedy zdemontujesz fotele, zrobisz co trzeba, podłączysz spowrotem poduchy i dopiero na koniec akumulator. Po takim zabiegu kontrolka nie ma prawa się świecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Konstruktor

Jasny gwint próbowałem dziś odkręcić śruby mocujące fotele ale one ani drgną macie jakiś na nie sposób prócz młota pneumatycznego?? :D I już zapytam od razu jak wyjąc ten schowek pasażera??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój sposób

1. Zjeść śniadanie ( na głodnego żadna robota )

2. ew. jeszcze obiad/kolacja

3. wypić browara

4. zaopatrzyć się w porządne klucze

5. powiedzieć sobie, że albo one ( śruby ) albo ja ( Ty )

6. odkręcić śruby

7. pogratulowac sobie

 

Wszystkie powyższe rady, mają zastosowanie pod warunkiem, że masz w sobie odrobinę męskiej zaciętości i siły ;)

 

Co do schowka, wyjmij z niego wszystko, wewnątrz na samym spodzie, po obu jego stronach są dwa czarne uchwyty/zaczepy. Przekręcasz je w dowolną stronę, jednocześnie wyciągając i gotowe. Schowek spadnie ci na stopy ( dlatego lepiej go opróżnić, coby paluchów nie obił :D ).

 

[ Dodano: Pon 29 Cze, 2009 17:06 ]

Jasny gwint

 

Nie jasny, tylko pewnie zardzewiały ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zjeść śniadanie ( na głodnego żadna robota )

2. ew. jeszcze obiad/kolacja

3. Zalać WD40

4. wypić browara

5. zaopatrzyć się w porządne klucze

6. powiedzieć sobie, że albo one ( śruby ) albo ja ( Ty )

7. odkręcić śruby

8. pogratulowac sobie

Dodałem nowy pkt 3. - reszta się zgadza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruba nadal nie zostanie odkręcona

Uważaj żebyś nie ukręcił śruby. A czy te śruby nie są wkręcone w podłogę i wystają na zewnątrz? Jeżeli tak to na gwincie jest środek zabezpieczający i nie odkręcisz póki nie oczyścisz gwintu. U mnie śruby są wewnątrz kabiny i odkręcam jedną ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to w miniony weekend bo miałem slady rdzy na łapach mocowań foteli (to od zewnarz od butów chyba).

Dobry klucz oczkowy lub nasadowy (żeby równo złapać).

Śruba w Tino jest normalna i nie ma powodu żeby miała sie nie odkręcić.

Ewentulanei polej WD40 lub innym środkiem penetrującym kilk arzy i poczekaj chwile.

 

Oczywiscie pamietaj zeby odpiac kleme przed rozlaczeniem kabli fotela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konstruktor

Panowie śruba wygląda mniej więcej tak:

(sorry za jakośc ale z komórki)

dsc00024b.jpg

 

Jest jakaś taka biaława nie wiem może i czymś polana cholercia wie..

 

Druga sprawa znalazłem tylko 2 śruby z przodu fotela czy są jakieś inne ukryte??

Trzecia sprawa którą klemę wystarczy odpiąć?Chyba że to bez różnicy.. Nigdy nie odpinałem aku także nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potraktuj śrubę WD40 i dobrym kluczem nasadowym lub taką ściskającą żabką

z przodu fotela są raczej 2 sruby

klemy najpierw masę(-) potem dodatnia anodę(+)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze sie do tematu.. Chce zmienić fotele na kubełkowe, w których oczywiście nie ma poduszek.. Co należy zrobić, aby jakoś zmylic komputer, by jednak te poduszki boczne "widział"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale chyba wystarczy wstawić jakąś małą rezystancję, aby myślał że ma podłączone poduszki. Niech ktoś zaprzeczy albo potwierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinny być cztery. Dwie z tyłu maskowane są przez prowadnice. Po przesunięciu fotela do przodu powinny być widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnei te śruby są identyczne - w kolorze białawo zielonym.

Z przodu sa na wierzchu (Klucz 14), a z tyłu sa zasłoniete plastikowymi osłonami -miałem zrobić zdjęcie -mają zatrzaski.

wewnetrzne osłony trzeba delikatnie podwazyc (zatrzaski) i przesunac do tyłu (ząbek).

Zewnetrzne maja trzy zatrzaski.

Tak jest w Tino.

Zrob ostroznei zeby nie popekaly.

 

Kleme najepiej odpinac PLUSa.

 

Zeby styerownik "widzial" poduszki trzeba podpiac chyba rezystor 2,2 Mohm (tak gdzies wyczytalem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kleme najepiej odpinac PLUSa.

To życzę powodzenia i całych dłoni...

 

Podstawa obsługi elektryki w samochodach z "-" na karoserii: najpierw odpinamy "-" a potem "+". Pomyśl logicznie i co może się stać przy odkręcaniu "+" pierwszego - gdy jeszcze "-" jest na karoserii, silniku i całej reszcie diwajsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kleme najepiej odpinac PLUSa.

To życzę powodzenia i całych dłoni...

 

Podstawa obsługi elektryki w samochodach z "-" na karoserii: najpierw odpinamy "-" a potem "+". Pomyśl logicznie i co może się stać przy odkręcaniu "+" pierwszego - gdy jeszcze "-" jest na karoserii, silniku i całej reszcie diwajsu.

 

Nie rozumiem, spróbuj mnie oswiecic ....

Zawsze wydawalo mi sie najpierw odlaczac PLUSa, FAZĘ itp a nie ziemię, ZERO, MINUS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak będziesz najpierw odkręcał "+" to nie daj Boże abyś przypadkiem dotknął kluczem jakiegoś elementu podłączonego do "-", których w samochodzie jest od groma i ciut, ciut...

Klucz jak nie strzeli to poparzy ci dłonie...

 

A jak najpierw odkręcasz "-" to nie ma takich elementów w pobliżu które są na "+" - najbliżej jest sama klema dodatnia, która jest osłonięta plastikiem.

 

Teraz rozumiesz?

 

P.S. Ja wiem jak jest w elektryce "domowej" jedno- i trój-fazowej, ale samochód to zupełnie co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest watek na ten temat http://forum.tempra.org/topics54/jak-podla...ator-vt7808.htm ale nie dowiedzialem z niego nic poza jednym:

W autach dostwczych i ciezarowych oraz autobusach jest hebel do wylaczania zasilania na pojezdzie na begunie dodatnim (co jest jednoznaczne z PLUSem).

Wg mnie (jako elektronika) nie ma wiekszego znaczenia, poza tym zeby po odlaczeniu jednej klemy rozladowac potem wystepujace na aucie ewentulane kondensatory np -wlaczajc swiatla postojowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłeś pierwszy... Patrz wyżej...

 

Ja też jestem elektronikiem, ale tu chodzi o względy bezpieczeństwa a nie o wygodę i kierowanie się doświadczeniem z innej branży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...