Gość Konstruktor Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Witam, Chciałbym w końcu wyciągnąć fotele przednie i doprowadzić je do ładu bo rdza jest okropna i teraz czy jest to trudne?? fotele są z poduszkami powietrznymi czy po ich wyjęciu będzie świecić się kontrolka poduszek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dziadek Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 tak po dołączeniu poduszek będzie Ci się świecić kontrolka. Jest jednak sposób aby skasować ten błąd, znalazłem go zresztą na forum i przetestowałem na własnej skórze jak po odkurzaniu mi się nie gasła kontrolka od poduch. "Błąd poduszek kasuje się tak: przekręcasz kluczyk w stacyjce az zapalą się kontrolki, czekasz aż kontrolka poduszek zgaśnie cofasz kluczyk i tak kilka razy. Potem odpalasz auto i poduszki już się nie świecą." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 prościej będzie jak odłączysz akumulator, odczekasz trochę wtedy zdemontujesz fotele, zrobisz co trzeba, podłączysz spowrotem poduchy i dopiero na koniec akumulator. Po takim zabiegu kontrolka nie ma prawa się świecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Konstruktor Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Odczekać czyli ile 5 minut? 1h?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 właściwie można by to zrobić odrazu ale lepiej zaczekać kilka minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Konstruktor Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Jasny gwint próbowałem dziś odkręcić śruby mocujące fotele ale one ani drgną macie jakiś na nie sposób prócz młota pneumatycznego?? I już zapytam od razu jak wyjąc ten schowek pasażera?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Mój sposób 1. Zjeść śniadanie ( na głodnego żadna robota ) 2. ew. jeszcze obiad/kolacja 3. wypić browara 4. zaopatrzyć się w porządne klucze 5. powiedzieć sobie, że albo one ( śruby ) albo ja ( Ty ) 6. odkręcić śruby 7. pogratulowac sobie Wszystkie powyższe rady, mają zastosowanie pod warunkiem, że masz w sobie odrobinę męskiej zaciętości i siły Co do schowka, wyjmij z niego wszystko, wewnątrz na samym spodzie, po obu jego stronach są dwa czarne uchwyty/zaczepy. Przekręcasz je w dowolną stronę, jednocześnie wyciągając i gotowe. Schowek spadnie ci na stopy ( dlatego lepiej go opróżnić, coby paluchów nie obił ). [ Dodano: Pon 29 Cze, 2009 17:06 ] Jasny gwint Nie jasny, tylko pewnie zardzewiały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 1. Zjeść śniadanie ( na głodnego żadna robota )2. ew. jeszcze obiad/kolacja 3. Zalać WD40 4. wypić browara 5. zaopatrzyć się w porządne klucze 6. powiedzieć sobie, że albo one ( śruby ) albo ja ( Ty ) 7. odkręcić śruby 8. pogratulowac sobie Dodałem nowy pkt 3. - reszta się zgadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Konstruktor Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 No okej to się zaprę jutro najwyżej zesram się w gacie a śruba nadal nie zostanie odkręcona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 śruba nadal nie zostanie odkręcona Uważaj żebyś nie ukręcił śruby. A czy te śruby nie są wkręcone w podłogę i wystają na zewnątrz? Jeżeli tak to na gwincie jest środek zabezpieczający i nie odkręcisz póki nie oczyścisz gwintu. U mnie śruby są wewnątrz kabiny i odkręcam jedną ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyklonit Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Spokojnie. Sposób z kluczykiem na resetowanie kontrolki od poduszki działa. Sprawdzone ! Ale akumulator lepiej i tak odłącz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Przerabiałem to w miniony weekend bo miałem slady rdzy na łapach mocowań foteli (to od zewnarz od butów chyba). Dobry klucz oczkowy lub nasadowy (żeby równo złapać). Śruba w Tino jest normalna i nie ma powodu żeby miała sie nie odkręcić. Ewentulanei polej WD40 lub innym środkiem penetrującym kilk arzy i poczekaj chwile. Oczywiscie pamietaj zeby odpiac kleme przed rozlaczeniem kabli fotela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Konstruktor Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Panowie śruba wygląda mniej więcej tak: (sorry za jakośc ale z komórki) Jest jakaś taka biaława nie wiem może i czymś polana cholercia wie.. Druga sprawa znalazłem tylko 2 śruby z przodu fotela czy są jakieś inne ukryte?? Trzecia sprawa którą klemę wystarczy odpiąć?Chyba że to bez różnicy.. Nigdy nie odpinałem aku także nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wik Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 potraktuj śrubę WD40 i dobrym kluczem nasadowym lub taką ściskającą żabką z przodu fotela są raczej 2 sruby klemy najpierw masę(-) potem dodatnia anodę(+) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Wystarczy tylko masę (-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Dołącze sie do tematu.. Chce zmienić fotele na kubełkowe, w których oczywiście nie ma poduszek.. Co należy zrobić, aby jakoś zmylic komputer, by jednak te poduszki boczne "widział" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Nie jestem pewien, ale chyba wystarczy wstawić jakąś małą rezystancję, aby myślał że ma podłączone poduszki. Niech ktoś zaprzeczy albo potwierdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Konstruktor Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Ale fotel jest przykręcony tylko dwiema śrubami?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Powinny być cztery. Dwie z tyłu maskowane są przez prowadnice. Po przesunięciu fotela do przodu powinny być widoczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 U mnei te śruby są identyczne - w kolorze białawo zielonym. Z przodu sa na wierzchu (Klucz 14), a z tyłu sa zasłoniete plastikowymi osłonami -miałem zrobić zdjęcie -mają zatrzaski. wewnetrzne osłony trzeba delikatnie podwazyc (zatrzaski) i przesunac do tyłu (ząbek). Zewnetrzne maja trzy zatrzaski. Tak jest w Tino. Zrob ostroznei zeby nie popekaly. Kleme najepiej odpinac PLUSa. Zeby styerownik "widzial" poduszki trzeba podpiac chyba rezystor 2,2 Mohm (tak gdzies wyczytalem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Kleme najepiej odpinac PLUSa. To życzę powodzenia i całych dłoni... Podstawa obsługi elektryki w samochodach z "-" na karoserii: najpierw odpinamy "-" a potem "+". Pomyśl logicznie i co może się stać przy odkręcaniu "+" pierwszego - gdy jeszcze "-" jest na karoserii, silniku i całej reszcie diwajsu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Kleme najepiej odpinac PLUSa. To życzę powodzenia i całych dłoni... Podstawa obsługi elektryki w samochodach z "-" na karoserii: najpierw odpinamy "-" a potem "+". Pomyśl logicznie i co może się stać przy odkręcaniu "+" pierwszego - gdy jeszcze "-" jest na karoserii, silniku i całej reszcie diwajsu. Nie rozumiem, spróbuj mnie oswiecic .... Zawsze wydawalo mi sie najpierw odlaczac PLUSa, FAZĘ itp a nie ziemię, ZERO, MINUS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Bo jak będziesz najpierw odkręcał "+" to nie daj Boże abyś przypadkiem dotknął kluczem jakiegoś elementu podłączonego do "-", których w samochodzie jest od groma i ciut, ciut... Klucz jak nie strzeli to poparzy ci dłonie... A jak najpierw odkręcasz "-" to nie ma takich elementów w pobliżu które są na "+" - najbliżej jest sama klema dodatnia, która jest osłonięta plastikiem. Teraz rozumiesz? P.S. Ja wiem jak jest w elektryce "domowej" jedno- i trój-fazowej, ale samochód to zupełnie co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Tutaj jest watek na ten temat http://forum.tempra.org/topics54/jak-podla...ator-vt7808.htm ale nie dowiedzialem z niego nic poza jednym: W autach dostwczych i ciezarowych oraz autobusach jest hebel do wylaczania zasilania na pojezdzie na begunie dodatnim (co jest jednoznaczne z PLUSem). Wg mnie (jako elektronika) nie ma wiekszego znaczenia, poza tym zeby po odlaczeniu jednej klemy rozladowac potem wystepujace na aucie ewentulane kondensatory np -wlaczajc swiatla postojowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Byłeś pierwszy... Patrz wyżej... Ja też jestem elektronikiem, ale tu chodzi o względy bezpieczeństwa a nie o wygodę i kierowanie się doświadczeniem z innej branży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.