Tomasz Antkowiak Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Więc może pytanie od innej strony: czy okablowanie jest uniwersalne i zawiera niezbedne wiazki i pny na wtyczkach? Ktos to sprawdzal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 No chcielibyśmy byś Ty był pierwszy.........a najlepiej Grzmotu bo sobie raczej sam nie poradzisz..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Od któregoś tam roku nie miały wszystkie tempomatów ? Taśma kierownicy montowana w uboższych o ten bajer xtrailach może być prostsza o o kilka kabelków. Sam komputer może mieć wyłączoną tę funkcję.Myślę ,że najprościej sprawdzić było by instalację czy jest dostosowana poszukując wtyczki przy pedale sprzęgła do czujnika jego włączenia. Niech ktoś z tempomatem zanurkuje i cyknie zdjęcie jak wygląda i ilo przewodowa wtyczka tam siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Taśma i wiązka raczej będzie ta sama. Wszystko powinno być znormalizowane. Co prawda, diesel/benzyna mogą się różnić. No i ten komputer, który musi jeszcze wiedzieć o tempomacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 W moim 2004r gdy odkręcałem airbag to nie widziałem w kostce dodatkowych wolnych przewodów poza tymi do sterowania radiem i klaksonem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 To już jakiś trop. A kasetka miała miejsce na szerszą taśmę? Raczej byłby problem ze zwijaniem. Rozbierałem takie coś w fiatach i bez względu na wyposażenie taśma była jednakowa. Podobnie wiązki. Nieużywana kostka/wtyczka była spięta trytką do wiązki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Będę niedługo rozkręcał to pocykam zdjęcia. Przydały by się też fotki kogoś z tempomatem i mogli byśmy myśleć. Przypuszczam,że od 2006 roku mogły iść zunifikowane taśmy i wiązki przystosowane do tempomatu i tam roboty było by dużo mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 no właśnie na to liczę. u mnie 2006/2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Grzebie na niemieckim forum, ale wszyscy do Xsa polecają coś takiego http://www.stahlgruber.de/Kataloge/elektrik/index.php?sb=13717 Pisaliśta zresztą o tym tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/91584-jak-zamontowa%C4%87-tempomat/ Wygląda na to że w starszych rocznikach po prostu niema innej możliwości. Pamiętacie tego Xsa ? http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-4x4-klimatronikskorasuper-stan-ID6yeZuh.html W opisie ma tempomat, a na kierownicy nie ma sterowania. Albo blef, albo coś dorobione... Szukam dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 W serwisówce ESM gdzie są schematy i wszystko opisane według roczników wzmianka o tempomacie pojawia się dopiero gdy wejdziemy w układ elektryczny xsów produkowanych po styczniu 2005. We wcześniejszych brakuje zakładki cruise control system. Co sugeruje ,ze od wtedy mogły być przystosowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 ... wzmianka o tempomacie pojawia się dopiero gdy wejdziemy w układ elektryczny xsów produkowanych po styczniu 2005. We wcześniejszych brakuje zakładki cruise control system. Co sugeruje ,ze od wtedy mogły być przystosowane. I tak pewnie jest. W pierwszym linku auto z 2004r https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwMBBkg0JSpFf3JEV0J7XDIWWA%24&vid=2122&cid=14&uid=90003 Brak opisu pod pozycją sterowania. A tu jest https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwMGDEg0JQ5bZGtjA35CWiwwWA%24&vid=2158&cid=14&uid=90003 Auto z lutego 2005. Kari, rób fotki wiązki przy pedałach bo Ty masz 2006. Nam zostały doróbki, ale cena z kosmosu http://www.ebay.de/bhp/waeco-ms-400 i mnie skutecznie zniechęca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Dziwię się , że takie drogie są tempomaty uniwersalne do aut z elektronicznym pedałem bez linki. Przecież wystarczy chyba prosta elektronika sprawdzająca prędkość auta, czujnik hamulca i sprzęgła i podająca odpowiedni sygnał zamiast pedału gazu prosto do komputera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Dla mnie wystarczyłoby osiągnąć jakąś prędkość, klik i noga z gazu. Teoretycznie to jest do zrobienia. Czujnik na hamulcu i sprzęgle też potrzebny. Trza jakaś mądrą głowę zapytać. Może wystarczyłoby się wpiąć w obw. rezystora gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Poszperałem w schematach instalacji elektrycznej i doszedłem do następujących wniosków. Tempomat podłączony jest chyba bepośrednio do komputera 4 przewodami ( 2 idą od czujników hamulca i sprzęgła a 2 od manetki w kierownicy ) W taśme kierownicy powinny być 3 przewody do pilota radia, 1 dla klaksonu , 2 dla tempomatu i 2 oddzielne do poduszki powietrznej. (Nie wiem tylko czy pilot i tempomat nie mają wspólnego sygnału wejściowego (czyli 1 przewód mniej ) bo sterowane są rezystancyjnie obydwa. Trzeba sprawdzić czy włączniki przy pedałach są na stałe zwarte czy rozwarte gdy nie naciskamy pedałów aby wiedzieć jaki sygnał podać. , Sprawdzić czy w komputerze są przewody w pinach od tempomatu ( z głowy jeśli pamiętam dobrze to piny 101-104 jeśli są to znaczy ,że wiązka powinna być przystosowana) I można spróbować podłączyć manetkę nawet bez spirali w kierownicy tylko bezpośrednio i umieścić przyciski na konsoli ( znając rezystancję przycisków w manetce tempomatu można samemu dorobić przyciski według uznania ) Bardzo możliwe,że w serwisie trzeba będzie uruchomić tempomat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Antkowiak Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Odgrzewam. Manetke podlaczylem, tasma ma zapas przewodow, przy pedalach sa jakies wolne wtyczki, ale z manualan wynika ze czujniki to jakies dokladki do tych juz isniejacych. Czy moze ktos z fabrycznym tempomatem moglby sie odezwac? Mam prosbe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Mam dziwny objaw na tempomacie.... Czasami podczas jednostajnej jazdy nagle tempomat się wyłącza. Nie ma żadnej reguły. Bywa, że jadę 2 godz i nic się nie dzieje a czasami potrafi co chwilę tak, że nie da się jechać na tempomacie. W dłuższych trasach jest to upierdliwe. Błędów brak, sprawdziłem nawet kiedyś zatrzymując się na poboczu bezpośrednio po rozłączeniu. Od czego zacząć sprawdzanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 od czujników przy pedałach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Jest to upierdliwe,podobnie mam teraz w T31. Albo w ogóle nie chce sie właczyć (nawet kontrolki)albo włacza sie( same kontrolki),tempomat i tak nie działa a kontrolki nawet po zgaszeniu silnika ponownie palą sie.Za chwile wszystko jest ok.tempomat działa pare min.i rozłacza sie. Wg specjalistów jest to problem ze stykami ,przełącznikami. Trzeba po kolei sprawdzać ,oczyścić ,popryskac kontaktem.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 dzięki To teraz pytanie o jakiś schemat elektryczny gdzie szukać tych połączeń.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Zacznij od dokumentacji Auto Cruise Control System (Section ACS) Masz ją np tu: https://ownersmanuals2.com/nissan/x-trail-2005-repair-manual-auto-cruise-control-system-section-acs-38682 W dokumencie pewnie będą odnośniki do innych dokumentów które trzeba będzie sobie podociągać z powyższej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rubik... Opublikowano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2019 ktoś już założył tempomat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
levisik Opublikowano 19 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2020 Hej. Niedawno kupiłem X-traila dla rodziców i teraz staram się go ogarnąć przed przekazaniem. Jedną z usterek jest niedziałający tempomat. Jak kliknę ON, to pojawia się ikonka na desce, ale ani set, ani acceleration nie dają żadnego efektu. Gdzie szukać przyczyny ? W moim innym samochodzie częstą przypadłością są czujniki przy pedałach sprzęgła i stopu, czy tutaj również one występują ? Czy przez obdII i np torque da się odczytać jakie błędy są związane z tempomatem ? Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 19 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2020 Z tego co pamiętam to tempomat działa powyżej 40 km/h i chyba od 3 biegu w górę. Czy te warunki były spełnione podczas testowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
levisik Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 tak. Próbowałem na drodze krajowej. Z resztą w drugim samochodzie mam podobny limit 4 bieg i 50km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
levisik Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 Podpowie ktoś, gdzie szukać problemu ? Jaki interfejs "wystarczy", żeby podejrzeć w czym jest problem ? W Peugeocie mam Peugeot Planet i tam elegancko się wszystko diagnozuje z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.