Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana radia Primera P11


hEx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zrujnowałem się na radyjko, zakupiłem panel maskujący na miejsce fabrycznego kaseciaka, kostkę ISO i nawet jakiś komplet śrubokrętów i mam problem, którego się nie spodziewałem.

Po godzinie siłowania się na parkingu pod blokiem z fabrycznym radyjkiem, wizycie policji wezwanej przez kogoś życzliwego poddałem się. Czy fabryczne radio da się wyjąć bez wizyty w nissanie czy po prostu Ja nie potrafię ? Za idioto odporną odpowiedź z góry dziękuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a coś konkretniej ? jakiś link ? net iplusowski mi siada więc nie poszukam za bardzo. ponawiam prośbę o pomoc a nie pouczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a którą konkretnie masz P11stke, przed czy po lifcie. Jeśli przed to jak podasz adres emila :) to wyśle pełnego eboka Hainesa - tam jest wszystko o naprawach itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po lifcie. Temat trochę się zdezaktualizował...radyjko juz w rameczce. problemem jest to, że sie nie uruchamia (doszedłem do wniosku, ze może być to spowodowane tym, ze nie ma podłączonej anteny - antena do fabrycznego radyjka nie pasuje i molestuje znajomego o przejściówkę.) no i to, że nie mam teraz włącznika swiateł awaryjnych bo otwór w nowej ramce i włącznik z fabrycznego to inne bajki więc chyba muszę dopasc włącznik ze starszej primerki. Moge oddać to co pozostało po radyjku fabrycznym ( wyświetlacz i mechanika na pewno są sprawne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge oddać to co pozostało po radyjku fabrycznym ( wyświetlacz i mechanika na pewno są sprawne).

 

Czyżby młotek poszedł w ruch przy wyjmowaniu?

 

Trzeba był pisać odrazu że po lifcie, tam w fabrycznym radio masz takie dwa symetrycznie rozstawione otworki, wkładasz w nie pręciki cienkie do momętu aż usłyszysz "klik" i ciągniesz radio i wychodzi ;) Troche teraz na to za późno ale moze na przyszłośc ktoś se przeczyta ;)

 

Co do przełącznika awaryjek, obdzwoń szroty i napewno coś se znajdziesz, pytaj o "przełącznik świateł awaryjnych do pimerki P.11 z przedl liftu, znaczy sprzed 2000 r, standartowo liczą sobie 40 zł za takie cacko + koszty przesyłki. W ASO takie coś kosztuje 160 zł A i przy montażu tego włącznika... nie będzie pasowała Ci kostka podłączeniowa z fabryki więc będziesz musiał zrobić małą operację... Mianowicie trzeba przyciąc delikatnie na kostce takie plastikowe jakby "prowadniczki" i wtedy będzie pasowało :)

 

Co do samego podłączenia antenki... kupujesz se za 3 zł przejściówke w każdym jednym sklepie z takimi gadźetami antenowymi, pilotami rtv itp itd i podłączasz :)

 

Jeśli radyjko Ci nie działa to napewno nie jest wina niepodłączonej antenki (no chyba że mówisz o łapaniu fal), ale ja z Twojego postu wywnioskowałem, że ogólnie radio jako "urządzenie" Ci się nie włącza, tak tuy trzeba popatrzeć w kabelki, może kostka iso coś jest wadliwa...

 

A właśnie... dokupowałeś sobie jeszcze przejście kablowe z "fabryki na iso" bo coś takiego trzeba jeszcze zakupić.

 

Pozdrawiam :)

 

W razie dalszych pytań pisz do mnie na PW, sam niedawno przerabiałem temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak... Może mam jakieś pechowe radyjko ale na pewno by nie wyszło bo na bokach było przykręcone a z tyłu na motylka w kieszeń. Było "siła x gwałt" ale się udało bez większych uszkodzeń (prócz mojej reki ;/). Radyjko nie jest potrzaskane tylko rozkręciłem je w czynniki dzielne z racji tej awaryjki, która miałem nadzieje tylko odkręcić a gdy zobaczyłem jak jest zamontowana zwątpiłem. No i kawałek płytki drukowanej ( nie widać na niej czegokolwiek "wmontowanego" mi się wyrwał podczas odginania zapadek z radia.

Mogę oddać dla tego, że u mnie to spocznie w garażu a grzebiąc na forum widziałem, że wiele osób potrzebuje jakichś części czasem. Co do reszty...w instrukcji mojego "pionka" wyczytałem, że "radio nie zacznie działać bez podłączonej anteny" i z tego wnioskowałem. Przejściówka do anteny kosztuje 0,50gr i w niedziele kumpel mi będzie pod posterunkiem montował. Do radyjka dokupiłem wszystko co się dało, włącznie z kostkami więc wszystko na pewno jest ok. Po przekręceniu kluczyka radyjko coś szumi delikatnie ale nie odpala. W niedzielę po zamontowaniu anteny dam znać jak się temat rozwinął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak :)

 

Zapodaj se jakąś płytkę i będziesz wiedział czy reszta jest dobrze podłączona :)

 

Z tego co piszesz samo urządzenie raczej działa skoro coś "szumi" a bez podłączonej anteny po prostu radio jako "radio" nie będzie działało faktycznie :)

 

Powodzenia życzę i miłego odsłuchu na nowym sprzęciku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o wrzuceniu jakiejś płytki ale mam lekkiego stracha o pionka na, którego wywaliłem pół wypłaty... ;) poczekam do niedzieli i napisze jak poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój się :) Nie zepsuje się :) Po to jest żeby grało a nie się kurzyło :) Poza tym masz przecież gwarancję, tak czy siak będziesz musiał je sprawdzić... a jak już zamontujesz, poskręcasz i okaże się że nie działa to sie w....rwisz podwójnie że musisz teraz rozbierać ;)

 

 

P.S.

 

Też mam nowego pionka i one tak łatwo się nie psują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...nie widzę kabelka do uziemienia... Doszedłem do wniosku, że uziemia się poprzez antenę i stąd nie rusza... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do uziemienia powinien wychodzić z kostki ISO luzem czarny przewód który podpinasz do jakiejś blachy lub uziemienia np. zapalniczki. Przeważnie jest on krótki i trzeba dłuższy kabelek montować :). a sama antena raczej nie jest uziemiona bo po co jak nie ma napięcia, może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge oddać to co pozostało po radyjku fabrycznym ( wyświetlacz i mechanika na pewno są sprawne).

Sorki za mały OT ale ja byłbym chętny na pozostałości Twojego radyjka, napisz na PW jak kwota Cię interesuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jako, że nie znalazłem informacji na temat samodzielnej wymiany radia i wskazówek, na co wzracać uwagę, pozwalam sobie podpiąć się pod temat, aby nie zaśmiecać forum.

 

Chciałem wymienić radio z tego fabrycznego dziwoląga o nieregularnym kształcie na coś o rozmiarze 1DIN. Samochód to Primera P11.144 rocznik 2000. Radio już mam. Muszę dokupić tylko ramkę zastępczą, klucze do kieszeni i rameczkę okalającą panel. No i jak kolega wyżej pisze i co również potwierdzają moje obserwacje, niestety przycisk awaryjnych... :/ Zakładam, że uda mi się skompletować opdowiednie części. Mam tylko wątpliwości co do samego procesu wymiany radia. Czy jest to jakoś wszystko powiązane z alarmem, immobiliserem itp? Muszę wykonać jakieś czynności przed operacją? Czy też po prostu wyjąć, odpiąć w odpowiedniej (jakiej?) kolejności kable, założyć wszystko i w odwrotnej kolejności podpiąć...

Będę wdzięczny za pomoc, a jeśli można, pozwolę sobie na wstawienie jakiejś fotorelacji po całej akcji... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw do montażu radia 1 DIN:

 

1) radio (jak nowe to ma kostke iso, jak używka to może nie mieć i warto się w takie cuś zaopatrzyć)

2) przejściówka z kabli oryginalnych na kość iso (do p11.144 są 2 rodzaje, trzeba zajżeć jaki będzie dla Ci pasował)

3) przejściówka antenowa (zobacz jaka będzie Ci pasowała)

4) przełącznik świateł awaryjnych do P 11 sprzed liftu (polecana używka, koszt 1/4 nówki. Znajdziesz na szrotach ok. 40 zł)

5) ramka montażowa na 1 DIN

6) jakiś nożyk

7) dwa cienkie 10-cio cm pręciki (cienkie znaczy takie które nie zginają się od dotknięcia ale mieszczą się w otworki widoczne w oryginalnym radio

8) klucze do ew odkręcenia śrubek

 

Wpierw wyjmujemy radio i patrzymy jaką końcówkę ma kostka oryginalna nissana na kablach podłączeniowych do radia i jaka jest końcówka antenowa. Następnie udajemy się do sklepu po wszystkie w/w przedmioty i działamy :)

 

Kolejność odpinania/podpinania bez znaczenia, oczywiście na wyjętym kluczyku ze stacyjki i jak się boisz o alarmy to i na odłączonym akumulatorku :)

 

Kostka oryginalna ze świateł awaryjnych nie będzie pasowała więc trzeba nożykiem przyciąć w niej prowadniczki i już pasuje :)

Zanim założysz ramkę włóż w nią przełącznik od awarii i podepnij do kostki bo inaczej będziesz ściągał ramkę ;)

 

Jak kupisz ramkę za 20 zł z allegro to będziesz musiał ją deko podpiłować z dołu bo inaczej będzie odstawała a radio będzie deczko powyżej otworku, tzn nie będzie się idealnie spasowywać z otworem na radio i taka plastikowa rameczka dołączona do radia będzie Ci wypadać (ja osobiście jej nie założyłem).

 

Miłej instalacji :)

 

p.s.

 

Najpierw WSZYSTKO podłącz (łącznie z anteną) i dopiero odpalaj. Czemu tak? niektórym bez antenki ponoć radio nie działało. Mi działało i bez anteny, znaczy grało z płytki i z usb, radio fal tylko nie łapało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bravomen, serdeczne podziękowania, czuję się już pewniej przed "operacją" :)

Jak skompletuję potrzebne rzeczy, to zabiorę się za wymianę. Może komuś kiedyś przyda się takie małe howto... ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i jest problem z ramką. Wprawdzie nie kupiłem na Allegro, ale w sklepie internetowym: multisort.pl

 

Jak widać na zdjęciach ramka ma trochę inny kształt (dolne narożniki), niż obramowanie fabrycznego radia, mimo, że na zdjęcie na stronie sklepu sugeruje coś innego. Poza tym jest trochę za duża!

 

Foto ze sklepu

640x_CAR-RDR55.jpg

 

Foto lewego dolnego narożnika ramki prawdziwej

28682577.jpg

 

A tak wygląda ten narożnik w oryginalnym radioodbiorniku

92459879.jpg

 

Już trochę za późno na zwrot, bo od zakupu minęło więcej niż 10 dni, więc 20.40pln poszło w błoto.

Co prawda może dałoby się to trochę wyrzeźbić pilnikiem, ale myślałem, że będzie pasowało idealnie, a tak przynajmniej wyglądało na zdjęciu.

 

Może mi nie starczyć czasu i cierpliwości na rzeźbienie, dlatego chciałem zapytać, czy może wie ktoś gdzie można dostać WŁAŚCIWĄ ramkę radiową do P11.144... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biedniejsze wersje Primer (jak moja) nie miały fabrycznego radia. Miały fabrycznie taką właśnie ramkę i miejsce na własne radio 1 DIN. Poszukaj na szrotach Primer i wymontuj sobie. Lub kup używany oryginał na allegro jeśli znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem i może ktoś własnoręcznie spiłował naddatki w zamienniku i może się wypowiedzieć czy jest z tym problem i jakie są tego efekty.

Edytowane przez Sajmooon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz kiedys pisalem na temat tych ramek z allegro,badziew straszny.Szukajcie uzywek,bo tym kawalkiem plastyku tylko mozna oszpecic kokpit,nie to ze nie pasuje,to jeszcze odcien inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę właśnie, że ktoś sprzedaje fajny komplecik (ramka oryginał, przełącznik awarii i jeszcze kabelki), cena 80 zł myślę, że b.dobra. Tak że kto pierwszy ten lepszy :P

 

Co do tych ramek z allegro za 20 zł to cena mówi sama za siebie, pilniczek i ognia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Mam pytanie. Czy po wymianie fabrycznego radia na zwykłe radio będzie działał mi pilot na kierownicy?

Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...