Gość sargoszyygy Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Pomocy!!! Choć było sporo tematów podobnych na forum nic pomocnego nie znalazłem więc proszę o podpowiedź. Od dwóch lat jestem posiadaczem almy 1.6 1996r. i choć spalanie mnie martwiło od początku naszego pożycia to tłumaczyłem je moją ciężką kullasą, ale od jakiegoś czasu pali jak smoczyca i to nie żart, jest to wzrost rzędu 2-4 litrów na 100. Pierwszy element to założyłem oponki 205 na 15" pytanie o ile mogło wzrosnąć zużycie. Drugi element to jak jeżdżę powyżej 3000 i troszkę bardziej agresywnie czuje jakiś dziwny nieprzyjemny zapach, nie jest to zapach ani spalin ani paliwa. jakieś 8 m-cy temu wymieniałem wszystkie filtry oraz kable, poprzedni właściciel mówił ze wymieniał sondę lambda ale tu pewności nie mam. Byłem dziś u pierwszego lepszego mechanika i poddał mi pomysł nieszczelnego wydechu oraz zapchanego katalizatora. Będę wdzięczny za podpowiedź bo nie che się jej pozbywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Ja niedawno założyłem 195 na 16" felgi... Mam nadzieję że spalanie się nie zwiększy bo i tak już pali ponad 9 :/ Może ktoś podpowie czy warto wywalić katalizator?? Przeszukałem forum i różne opinie są... A moje autko jakieś przymulone jest i coś jakby syczy od spodu... Może też mam nieszczelny wydech... Muszę tam zerknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Wyższe spalanie przy szerszym profilu to niestety norma. Między innymi dlatego zmieniam opony kupione w ub roku. Na 185/70/14 wzrosło mi spalanie o prawie 2l i mam tego powyżej dziurek w nosie. Oprócz tego silnik ledwie wydalał, tak samo wspomaganie kierownicy i nie mogłem przekroczyć zegarowego 140... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi1990 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 sargoszyygy a ile Ci pali :?: ja po mieście z 5 pasażerów mieściłem się w 8,5l/100km... no wiedziałem że jak szerszy kapeć to większe spalanie ale tak bardzo wzrasta spalanie na szerszych gumach :?: pytam się bo w środę założyłem aluski z oponkami 205/50... i w niedziele się przekonam ile wypiła Ala... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sargoszyygy Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 na trasie z 6 do 10 l, fakt ze miałem dodatkowe kilkadziesiąt kilo niż zawsze no i pedał w podłodze ale to i tak szok, najgorzej jest po mieście, myślę że do wtorku sie przekonam jak ze spalaniem po mieście ale i tak mi się wydaje że żre, co do felg i opon, tak jak napisałem założyłem alu 205/50 R15" zalety: 1:dużo lepsza przyczepność szczególnie odczuwane na ciasnych zakrętach. 2:Lekkość skrętu kierownicy, może mała poprawa. wady: 1:spalanie (chyba-opinie gumiarzy są podzielone) 2:ster bardzo czuły na nierówności, przy koleinach wyrywa kierownice. 3:poszarpane nadkola od skręcania ( chyba te koła są za duże :/ ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas3112 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 sargoszyygy, proponuje ci wyciac katalizator bo jeszcze nie widzialem zeby jakis wytrzymal 300000,więc pewnie jest przypchany.Ja mam opony letnie 205/50/15 i spalanie na letnich wzroslo moze 0,5-0,7,ale pewnie przez to ze mocniej depcze bo auto sie lepiej trzyma drogi.Ja bym zaczął od katalizatora bo jesli pekl w srodku to moze go tak zamulac.U mnie byl taki problem i wtedy musisz deptac duzo mocniej zeby to szlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sargoszyygy Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 sargoszyygy, proponuje ci wyciac katalizator bo jeszcze nie widzialem zeby jakis wytrzymal 300000,więc pewnie jest przypchany.Ja mam opony letnie 205/50/15 i spalanie na letnich wzroslo moze 0,5-0,7,ale pewnie przez to ze mocniej depcze bo auto sie lepiej trzyma drogi.Ja bym zaczął od katalizatora bo jesli pekl w srodku to moze go tak zamulac.U mnie byl taki problem i wtedy musisz deptac duzo mocniej zeby to szlo. Ale u ciebie dało to rozumię dobry efekt bo miałeś tak duże spalanie czy zrobiłeś to profilaktycznie? moja alma ma 170000, pytanie jak bardzo będzie głośny już mam ostatni tłumik "sportowy" a tu trzeba wstawić strumienice, słyszałem jeszcze o takim motywie zeby wyjąć katalizator wytrzaskać całą ceramikę jaka tam jest i wyjąć a potem znów zamontować co o tym myślicie? A katalizator da się wogóle naprawić lub wymienić czy raczej umiera razem z samochodem, jak to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Może ten temat pomoże: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...kopu%B3k%2A+n15 U siebie też będę musiał tam zerknąć... I jakby ktoś właśnie napisał o tym katalizatorze, bo też się zastanawiam czy go nie wywalić... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sargoszyygy Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Może ten temat pomoże:http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...kopu%B3k%2A+n15 U siebie też będę musiał tam zerknąć... I jakby ktoś właśnie napisał o tym katalizatorze, bo też się zastanawiam czy go nie wywalić... Pozdro Kolego dzięki za pomysł, ale mam pytanko odnośnie tej kopułki, Chodzi o wypięcie przewodów i wyczyszczenie styków czy rozkręcenie całej kopułki i tam w środku to wyczyścić? Jak wspomniałem wcześniej wymieniłem przewody na nowe NGK i tam nie ma mowy o syfie więc może kopułka w środku, szczerze powiem że nie wiem jak to wygląda w środku czy mi się tam coś nie rozsypie tak że nie da się tego złożyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas3112 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Kolegosargoszyygy, jest wiele mozliwosci(nie proponuje strumiennicy bo to ci tylko zepsuje osiagi na forum są opisane strumiennice i jaki dają efekt,jak chcesz zeby bylo ciszej to musisz wstawic w miejsce katalizatora tlumik przelotowy o wiekszej pojemnosci i troche sie wygluszy,jak wysypiesz ceramike to bedziesz mail puszke basowa pod podloga,niektorym sie to podoba ale w trasie moze przeszkadzac,ewentualnie kawlek rurki w miejsce kata i tez bedzie dobrze.Katalizator jak wiesz pewnie jest wypelniony siatka z ceramiki i platyny,jesli sie wysypuje ta siateczka to zapycha kolejne dziurki przez co musisz deptac mocniej zeby spaliny przez to przelecialy-efekt wyzsze spalanie=mniejsze odejscie,a co do kopulki to tez tam mozesz zajrzeć bo jesli sa zasyfiale styki to w nieodpowiednim momencie dostaje zapłon i mozesz miec przepał Wpsz sobie "strumiennice" w http://www.nissanklub.pl/forum/search.php i zobaczysz jaki daje efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Riddick5 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 grucha to syczy pompka paliwa U mnie też ją słychać. Najbardziej syczy jak silnik zimny i dużo pompuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Kolego dzięki za pomysł, ale mam pytanko odnośnie tej kopułki, Chodzi o wypięcie przewodów i wyczyszczenie styków czy rozkręcenie całej kopułki i tam w środku to wyczyścić? A tego to nie wiem Ale idę zaraz u siebie zobaczę jak to wygląda. Jak coś zdam relację. grucha to syczy pompka paliwa O tym nie pomyślałem... A to faktycznie może być pompa bo słychać ją najbardziej zaraz po odpaleniu samochodu... W sumie przy nieszczelnym wydechu bardziej by buczało a to lekko syczy... Dzięki [ Dodano: Sob 25 Kwi, 2009 17:35 ] No więc jestem już po robocie... Musiałem wyjąć cały aparat zapłonowy bo nie mogłem odkręcić jednej śruby od kopułki... Po odkręceniu kopułki styki były lekko zaśniedziałe, więc je papierkiem przetarłem Na pewno nie zaszkodzi a może coś pomoże sargoszyygy, filtr paliwa też wymieniałeś?? Ja go jeszcze nie wymieniałem, muszę tam zerknąć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sargoszyygy Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 wymieniłem wszystkie filtry i przewody oraz przeczyściłem przepustnice, zastanawiam się jeszcze nad wymiana świec ale silnik ładnie pracuje więc to może faktycznie kwestia katalizatora. Ale najpierw przeczyszczę po kopułką. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxko Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Na 185/70/14 wzrosło mi spalanie o prawie 2l i mam tego powyżej dziurek w nosie. co? przeciez nawet nissan seryjnie montowal taki rozmiar [a moze 185/60?, nie wazne w kazdym razie 185] do almery. I niby jak centymetr na kole mialby powiekszyc spalanie o 2 litry... Chyba ze jakies mega kijowe opony zalozyles. ja mam 195/50 na 15 calowych felgach, pali mi 9 litrow w miescie, trzyma sie drogi jak przyklejona, a mułowatość silnika standardowa jak to 1.4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uchmanek Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Pomocy!!!Drugi element to jak jeżdżę powyżej 3000 i troszkę bardziej agresywnie czuje jakiś dziwny nieprzyjemny zapach, nie jest to zapach ani spalin ani paliwa Może sprzęgło zaczyna się ślizgać? Dało by to charakterystyczny smrodek i większ spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 co? przeciez nawet nissan seryjnie montowal taki rozmiar [a moze 185/60?, nie wazne w kazdym razie 185] do almery. I niby jak centymetr na kole mialby powiekszyc spalanie o 2 litry... Chyba ze jakies mega kijowe opony zalozyles. Seryjnie 175/65/14 lub 185/65/14 - różnica z 175/70/13 na 185/70/14 jest ponad 5% na kole i to przekłada się na 2l apetytu więcej. Założyłem 175/65/14 i jest super. Opony były raczej dobre, rozmiar robił różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi1990 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 na trasie z 6 do 10 l, :zdziw: :zdziw: :zdziw: :zdziw: masakra... tyle to po mieście zimą mi nie brała... dzisiaj było pierwsze tankowanie na nowych kołach i muszę przyznać że miałem zaskoczenie... w dodatku miłe... moja niunia wypiła może z 300ml więcej jak przy 185.65/14 więc ja jestem zadowolony wrażenia po jeździe na 205.50: znacznie lepsza trakcja w zakrętach jeszcze bardziej się klei :diabel: piękny wygląd mniej czuje się podłużne i poprzeczne pęknięcia asfaltu prowadzenie na koleinach ale wiedziałem że tak będzie... filtr paliwa to groszowa sprawa i wymiana też łatwa a spokój sumienia bezcenny ja profilaktycznie wymieniłem na początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sargoszyygy Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Nie sprzęgło odpada całe wymienione, moje pytanie jest co z tymi katalizatorami ile w końcu ich jest o co tu chodzi, co powinno się z nimi zrobić żeby było ok, przy wysokich obrotach słyszę taki dziwny dźwięk z silnika jak by wrzucić porcelanowe kostki do woreczka i delikatnie trząść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas3112 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 sargoszyygy w twj sytuacji proponuję wizytę w warsztacie.Troche dziwne ze przy wysokich jest slychac stukot?Gdyby to było jkieś łożysko osprzętu to i na niskich by było słychać,może ewentualnie masz przypchaną magistrlę olejową i gdzieś nie napełnia szklanki lub wałka rozrządu,pytanie:kiedy wymieniałeś olej?jaki lejesz olej?jakie to wysokie obroty twoim zdaniem?Czy auto ci się trochę nie przegrzewa,bo ten smrud to może być przyjarany olej na wałku naprzykład :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sargoszyygy Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 lukas3112 to nie jest stukot tylko takie szeleszczenie, trzepotanie nie wiem jak to nazwać jak byś wziął w dłonie dużo małych muszelek i trząsł energicznie nad uszami, olej wymieniałem z pół roku temu czyli będzie z 15.000, a wysokie obrotu od 3.500 w wzwyż. A co do tego smrodu to właśnie nie jest smród przypalenia, raczej taki chemiczny zapach nie wiem jak go opisać. dzięki za podpowiedź [ Dodano: Wto 28 Kwi, 2009 19:59 ] Wróciłem właśnie od wydechowca, jak powiedział mi ceny nowych katalizatorów to usiadłem, ale powiedział coś cennego żeby wpierw podłączyć go od komputer i on wykryje czy to katalizator cz sonda czy coś innego. To prawda? powiedział też że jak wywalę wnętrze katalizatora w silniku to widocznie wzrośnie mi spalanie oraz będzie głośniejszy, możecie się wypowiedzieć w tej sprawie. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.