Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] hamulce


Gość solaris

Rekomendowane odpowiedzi

dziwactwa, na rolkach przód hamuje idealnie, tył prawa strona jakieś około 25 do 30 % gorzej czasami nawet 40%. przy normalnej jeździe i hamowaniu delikatnym wszystko git, ale przy bardzo ostrym hamowaniu przód prawa strona blokuje lub leci na granicy poślizgu, a do tego auto łamie na prawo i stawia mnie na bok, gdyby nie korekta kierownicą rów pewien, auto ma abs nie działający z resztą, tył korekory siły hamowania nie są użytkowane, działają tylko jako manualny rozkład siły i nie sa podłączone do osi. tarcze przód i tył. teraz teoretyka, mogę mieć deczko powietrza w sekcji odpowiadające za koło prawe tylnie i lewe przednie, a może zbyt mała siła na hamowania na tylnym prawym kole daje taki efekt?

co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Świecianin

na moje to wymień płyn hamulcowy dobrze odpowietrz cały układ i wyczyść tłoczki zaciskowe

 

[ Dodano: Sob 25 Kwi, 2009 20:13 ]

aha i nie zapomnij o prowadnicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolrga dobrze pisze pewnie masz zapowietrzone chamulce.Jak bedziesz odpowietrzał to zacznij od koła, które jest najdalej serwa(pompy hamulcowej) PT,LT,PP,LP.Dobrze by było jakbys dzień wczesniej spsikał WD40 odpowietrzniki bo moga być zapieczone i mozesz ukrecic, a po co dodatkowe koszta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki nówki, zaciski si, prowadnice również, zostaje mi jedynie płyn hamulcowy i odpowietrzenie.ew zmniejszenie siły hamowania na tylnym lewym koleby się nie blokowało i uruchomienie abs, a nie wiem jak to ugryść bo co było mozliwe to sprawdziłem

poostaje jednostka sterująca lub brak zasilania na tej jednostce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , po pierwsze jeśli hamulce są zapowietrzone to pedał hamulca jest zbyt mieki z efektem wpadania w podłogę . Jeżeli jednak pedal jest twardy i "wysoki" to problem tkwi raczej w zaciskach a tu trzeba sprawdzić dwie podstawowe sprawy czy nie jest zatarty tłoczek i sówaki łaczące dwie połówki zacisków.Należy skontrolować gumki uszczelniające tłoczek i gumki osłonowe sówaków .Te problemy może sprawiać również efekt zarastania tylnych tarcz hamulcowych. Pracują one w znacznie mniejszym stopniu niż przednie i wdająca się w tarczę korozja zmiejsza powierzchnie pracy klocka z tarczą.Zwalczałem ten problem w moim N14 GTI wymieniając komplet dwóch tylnych tarcz ham. wraz z klockami i wyraznie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przodu to należy skontrolować płynność zacisków na trzpieniach,jeśli któryś z zacisków nie jest płynny na trzpieniach prowadzących to nie będzie odpowiednio działał.Co do tyłu to jest kwestia samoregulatorów,one ustalają luz szczęk do bębna .Jeśli któryś z samoregulatorów nie jest sprawny to szczelina pomiędzy szczękami tego koła a bębnem jest za duża i ten hamulec bierze najsłabiej.

 

Uwaga na moje wywody (po paru drinkach zaczynam filozofować) :029:

Czasem to się sprawdza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...