falej Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Witam mam N14 2.0D z 95roku. Ma przejechane około 220 tyś km. W tym tygodniu zauważyłem że zbiornik płynu wyrównaczego od chłodnicy wypełnił się po sam korek płynem. Normalnie miałem stan między maks a minium. Opróżniłem więc do stanu maks. Pojeździłem trochę i znów napełnił się po korek. Nie wiem co jest grane. Pomyślałem że to może uszczelka pod głowicą. Ale płyn nie ubywa, korek od chłodnicy nie ma białego nalotu, a płyn chłodniczy ma kolor zielony raczej nie ma w nim oleju. Pomóżcie co to może byc. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 kurcze ciężka sprawa, niestety wg mnie podejrzewam uszczelkę pod głowicą, jak na razie może to być mała szczelinka do kanału wodnego. Tak mała że tylko gazy pod ciśnieniem się przez nią przedostają. Lecz wtedy płyn zmienił by barwę. Może Termostat się zwalił ?? Sprawdź czy włącza się wentylator jak się silnik nagrzeje, mi kiedyś padł ten włącznik. Niestety musisz bacznie przyglądać się całej sytuacji i w porę zareagować jak coś poważnego będzie się działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ślimak Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 niestety stary to chyba pierwsze objawy uszczelki pod głowicą ja też miałem podobne przy pierwszej wymianie wkrótce zacznie się przegrzewać i po sprawiejeżeli wywala ci płyn do zbiorniczka tzn że masz za duże ciśnienie w układzie chłodzenia a to raczej wróży dziurę w uszczelce ((((( współczuję koledze u mnie też poszła 3 raz nie mam siły już tego naprawiać bo nie tanio wychodzi [ Dodano: Nie 26 Kwi, 2009 15:57 ] zresztą nie zawsze przy problemie uszczelki płyn miesza się z olejem ja miałem 2 wymiany i nie zmieszał się jeszcze ani razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Ślimak ale płyn miesza się ze spalinami które zabrudzają go i robi się on szaro-ciemny. [ Dodano: Nie 26 Kwi, 2009 16:10 ] poza tym podobne objawy są w innych postach, można sobie poczytać bo jest tego całkiem niezła lektura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falej Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Dzięki za podpowiedzi. Termostat się włącza bo dzisiaj trochę pojeździłem i wiatrak się włączył. Na razie płyn nie przybiera w zbiorniczku, ale pewnie będę musiał powoli rozglądać się za dobrym szpecem od wymiany uszczelek pod głowicą. Na wakacje palnuje wyjazd na d morze i nie chciałbym po drodze jakiejś niespodzinki bo mam do przejechania 800km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 ja w swoim ga16 tez mialem taki problem ...wyjalem zawieszajacy sie termostat i bylo ok ...a teraz za to jak jezdze na gazie to mi ubywa plynu ;-( takze tez chyba mnie zdejmowanie glowy czeka ;( doleje ostatni raz dzisiaj i zobacze co sie bedzie dzialo ...a jakby co to dlugi weekend bede mial pelen zajec ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falej Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 ....chyba jednak uszczelka, ze zbiorniczka gdzieś zniknął płyn, przewody od chłodzenia twardnieją jak dodaję gazu, oraz coś bulgocze w zbiornczku wyrównawczym przy gazowaniu. Co o tym myslicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 lipa, uszczelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falej Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 co oprócz uszczelki pod głowicą wymienia się przy okazji takiej roboty? Chodzi mi o inne uszczelki itp. Może wiecie jaki jest mniej więcej koszt uszczelki i robocizny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 ja kiedys kupowalem do ga14de komplet uszczelek na glowe ...kosztowalo to o ile sie nie myle 230 zl ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falej Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 .... nie wiem co o tym myslieć. Pojechałem dla pewności do mechanika żeby sprawdzić na testerze czy w płynie chłodniczym pojawiają się spaliny i okazało się że nie ma nic. I nie wiem co teraz robić, nie chcem niepotrzebnie rozbierać silnika. Termostat się otwiera. Może to problemy z pompą wodna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 mozliwe ...kiedys rozmawialem z jednym mechanikiem i mowil ze kiedys mial przypadek ze korek od chlodnicy byl zepsuty i tworzyl jakies tam podcisnienie i plyn wywalalo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Z tym korkiem to też jest możliwe, ja u siebie wymieniałem ponieważ nie trzymał ciśnienia. Najgorsze że przewody twardnieją przy dodawaniu gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 no to dzisiaj sie juz upewnilem ...uszczelka pod głowica padła ;( takze koszty beda ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 a jak to sie upewniłeś? na jakiej podstawie twierdzisz że to uszczelka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 majonez pod korkiem puchnace weze , wywalajacy plyn z chlodnicy ...poczatkowo te objawy byly male ale od 2 dni coraz gorzej ...oby jeszcze 200 km wytrzymal bo musze dojechac do swojego warsztatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 majonez pod korkiem puchnace weze , wywalajacy plyn z chlodnicy ...poczatkowo te objawy byly male ale od 2 dni coraz gorzej ...oby jeszcze 200 km wytrzymal bo musze dojechac do swojego warsztatu majonez nie jest wyznacznikiem, gotuje się? usiłowałeś zmienić korek? zmierzyłeś ew. ciśnienie sprężania? za pewne będzie niższe na przelotowym tłoku. to są podstawy nie kosztujące wiele, ale dające diagnozę. żaden porządny mechanik nie rozbierze silnika bo mu się wydaje. musi być pewność! tak zwana sztuka ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falej Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Nie wiem co robić, byłem u trzech mechaników i każdy z nich mówił mi że babelki w zbiorniczku wyrównawaczym to typowe objawy uszczelki ale jezeli nie ma spalin w układzie chłodniczym to nie może być uszczelka. To całkiem zgupiałem. Kazali mi jeździć i mówili mi niech sobie bulgocze. Jeden mówił że to od termostatu i żeby go wymienić bo pewnie coś tam się zawiesza. Ogrzewanie działa na 100%. Żaden z nich do końca nie potrafił wytłumaczyć tych bąbelek. Dzisiaj zauważyłem że jeszcze po wyłączonym zapłonie lekko bulgotało. Mam pytanie czy można jednoznacznie stwierdzić ,że jak nie ma spalin w układzie chłodniczym tzn. że to nie uszczelka i czy jest możliwe żeby same powietrze dmuchało z cylindrów bez spalin. Dzięki za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Nie wiem czy nie powtórzę, lecz czy sprawdzałeś termostat, może w bloku gotuję ci wodę a termostat jest zamknięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 To i ja może podczepię się pod temat. Kilka dni temu zauważyłem, że płyn zostaje w zbiorniczku i nie wraca do chłodnicy. Przelałem płyn strzykawką do chłodnicy ale po paru dniach znów nic w niej nie było. Byłem wczoraj u znajomego mechanika i powiedział mi że może to być właśnie uszczelka pod głowicą, ale że na początek przeczyścimy cały układ chłodzenia i zaleje mi nowym płynem. Tak jak sergiej mam majonez pod korkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaskal Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 no wiec tak jezeli babelkuje to w 90% niedlugo padnie uszczelka pod glowica lepiej zajmij sie tym od razu zeby ci nie poszla glowica tak jak u mnie, jezeli cie interesuje to mam nowa uszczelke jeszcze w foli do tego silnika marki erling - ps nie zedre z ciebie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 ja oprocz tego mam puchnace weze ,bombelki w zbiorniczku ,gotujacy sie samochod i ubywajacy olej w duzym tempie , jeszcze tylko kopcic nie zaczal z wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falej Opublikowano 2 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Witam jeszcze obserwuję moje autko i tak, jak zimny to nie pojawiają się bąbelki w zbiorniku wyrównawczym, jak chwilę pochodzi to zaczyna lekko bulgotać. Jak odkręce korek z chłodnicy to momentalnie węże flaczeją. Wczoraj jak próbowałem odpowietrzać układ to zauważyłem że przy dużym gazie nie powstawały bąbelki. Może to pęknięta głowica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 A kiedy powinny być tę bąbelki bo u mnie nic takiego nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 halski praktycznie caly czas bedzie ci do zbiorniczka bombelkowac ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.