Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Problemy z płynem chodniczym CD20 Diesel


falej
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

mam N14 2.0D z 95roku. Ma przejechane około 220 tyś km.

W tym tygodniu zauważyłem że zbiornik płynu wyrównaczego od chłodnicy wypełnił się po sam korek płynem. Normalnie miałem stan między maks a minium. Opróżniłem więc do stanu maks. Pojeździłem trochę i znów napełnił się po korek. Nie wiem co jest grane.

Pomyślałem że to może uszczelka pod głowicą. Ale płyn nie ubywa, korek od chłodnicy nie ma białego nalotu, a płyn chłodniczy ma kolor zielony raczej nie ma w nim oleju.

Pomóżcie co to może byc.

 

:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze ciężka sprawa, niestety wg mnie podejrzewam uszczelkę pod głowicą, jak na razie może to być mała szczelinka do kanału wodnego. Tak mała że tylko gazy pod ciśnieniem się przez nią przedostają. Lecz wtedy płyn zmienił by barwę. Może Termostat się zwalił ??

Sprawdź czy włącza się wentylator jak się silnik nagrzeje, mi kiedyś padł ten włącznik.

Niestety musisz bacznie przyglądać się całej sytuacji i w porę zareagować jak coś poważnego będzie się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety stary to chyba pierwsze objawy uszczelki pod głowicą ja też miałem podobne przy pierwszej wymianie wkrótce zacznie się przegrzewać i po sprawiejeżeli wywala ci płyn do zbiorniczka tzn że masz za duże ciśnienie w układzie chłodzenia a to raczej wróży dziurę w uszczelce :(((((( współczuję koledze u mnie też poszła 3 raz nie mam siły już tego naprawiać bo nie tanio wychodzi

 

[ Dodano: Nie 26 Kwi, 2009 15:57 ]

zresztą nie zawsze przy problemie uszczelki płyn miesza się z olejem ja miałem 2 wymiany i nie zmieszał się jeszcze ani razu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślimak ale płyn miesza się ze spalinami które zabrudzają go i robi się on szaro-ciemny.

 

[ Dodano: Nie 26 Kwi, 2009 16:10 ]

poza tym podobne objawy są w innych postach, można sobie poczytać bo jest tego całkiem niezła lektura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

Termostat się włącza bo dzisiaj trochę pojeździłem i wiatrak się włączył.

Na razie płyn nie przybiera w zbiorniczku, ale pewnie będę musiał powoli rozglądać się za dobrym szpecem od wymiany uszczelek pod głowicą. Na wakacje palnuje wyjazd na d morze i nie chciałbym po drodze jakiejś niespodzinki bo mam do przejechania :) 800km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim ga16 tez mialem taki problem ...wyjalem zawieszajacy sie termostat i bylo ok ...a teraz za to jak jezdze na gazie to mi ubywa plynu ;-( takze tez chyba mnie zdejmowanie glowy czeka ;( doleje ostatni raz dzisiaj i zobacze co sie bedzie dzialo ...a jakby co to dlugi weekend bede mial pelen zajec ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....chyba jednak uszczelka,

ze zbiorniczka gdzieś zniknął płyn, przewody od chłodzenia twardnieją jak dodaję gazu, oraz coś bulgocze w zbiornczku wyrównawczym przy gazowaniu.

 

Co o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... nie wiem co o tym myslieć. Pojechałem dla pewności do mechanika żeby sprawdzić na testerze czy w płynie chłodniczym pojawiają się spaliny i okazało się że nie ma nic.

I nie wiem co teraz robić, nie chcem niepotrzebnie rozbierać silnika.

Termostat się otwiera. Może to problemy z pompą wodna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym korkiem to też jest możliwe, ja u siebie wymieniałem ponieważ nie trzymał ciśnienia.

Najgorsze że przewody twardnieją przy dodawaniu gazu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majonez pod korkiem puchnace weze , wywalajacy plyn z chlodnicy ...poczatkowo te objawy byly male ale od 2 dni coraz gorzej ...oby jeszcze 200 km wytrzymal bo musze dojechac do swojego warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majonez pod korkiem puchnace weze , wywalajacy plyn z chlodnicy ...poczatkowo te objawy byly male ale od 2 dni coraz gorzej ...oby jeszcze 200 km wytrzymal bo musze dojechac do swojego warsztatu

 

majonez nie jest wyznacznikiem, gotuje się? usiłowałeś zmienić korek? zmierzyłeś ew. ciśnienie sprężania? za pewne będzie niższe na przelotowym tłoku. to są podstawy nie kosztujące wiele, ale dające diagnozę. żaden porządny mechanik nie rozbierze silnika bo mu się wydaje. musi być pewność! tak zwana sztuka ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co robić,

 

byłem u trzech mechaników i każdy z nich mówił mi że babelki w zbiorniczku wyrównawaczym to typowe objawy uszczelki ale jezeli nie ma spalin w układzie chłodniczym to nie może być uszczelka. To całkiem zgupiałem. Kazali mi jeździć i mówili mi niech sobie bulgocze.

Jeden mówił że to od termostatu i żeby go wymienić bo pewnie coś tam się zawiesza. Ogrzewanie działa na 100%. Żaden z nich do końca nie potrafił wytłumaczyć tych bąbelek. Dzisiaj zauważyłem że jeszcze po wyłączonym zapłonie lekko bulgotało. Mam pytanie czy można jednoznacznie stwierdzić ,że jak nie ma spalin w układzie chłodniczym tzn. że to nie uszczelka i czy jest możliwe żeby same powietrze dmuchało z cylindrów bez spalin.

 

Dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość halski

To i ja może podczepię się pod temat. Kilka dni temu zauważyłem, że płyn zostaje w zbiorniczku i nie wraca do chłodnicy. Przelałem płyn strzykawką do chłodnicy ale po paru dniach znów nic w niej nie było. Byłem wczoraj u znajomego mechanika i powiedział mi że może to być właśnie uszczelka pod głowicą, ale że na początek przeczyścimy cały układ chłodzenia i zaleje mi nowym płynem. Tak jak sergiej mam majonez pod korkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaskal

no wiec tak jezeli babelkuje to w 90% niedlugo padnie uszczelka pod glowica lepiej zajmij sie tym od razu zeby ci nie poszla glowica tak jak u mnie, jezeli cie interesuje to mam nowa uszczelke jeszcze w foli do tego silnika marki erling - ps nie zedre z ciebie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sergiej

ja oprocz tego mam puchnace weze ,bombelki w zbiorniczku ,gotujacy sie samochod i ubywajacy olej w duzym tempie , jeszcze tylko kopcic nie zaczal z wydechu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

jeszcze obserwuję moje autko i tak, jak zimny to nie pojawiają się bąbelki w zbiorniku wyrównawczym, jak chwilę pochodzi to zaczyna lekko bulgotać. Jak odkręce korek z chłodnicy to momentalnie węże flaczeją. Wczoraj jak próbowałem odpowietrzać układ to zauważyłem że przy dużym gazie nie powstawały bąbelki. Może to pęknięta głowica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...