Gość swiderpl Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Witam. Po powitalnym poscie chcialbym wrzucić taki temat. Otóż po pierwszych 3 tysiącach kilometrów zauważylem jeden problem. Moja navara kopci. Jak ruszam, autko wchodzi na wyższe obroty, roztaczam za sobą chmure czarnego dymu. Czasem mam wrażenie jakbym mial silnik od uaza:( Tak się dzieje od pierwszego ruszenia. Początkowo to zwalalem ze cos tam sie wypala ze nowe autko i dojdzie do normalności. Nic sie jednak nie zmienia, zmniejsza sie jedynie nieznacznie po rozgrzaniu silnika. Poradźcie co to moze byc i czy w trybie pilnym powinienem zwizytować serwis? Dodam ze spalanie wynosi 9,3 a autko dynamiką nie grzeszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tpirat Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Jako, że masz samochód na dotarciu z tą dynamiką bym uważał, każdy diesel na zimnym silniku kopci, a jak długo będzie Ci służyło zależy właśnie od dotarcia. Daj mu szanse Mam już przeszło 50 tys. i jeszcze mi się nie zdarzyło żebym na zimnym silniku butował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 kazdy diesel kopci jak mu sie depnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artur5250 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Ja mam nie wiele więcej na liczniku bo nie całe 5 tys. ale kopcenie to ja widuje tylko w autach jadących przedemną przeważnie volkswagenach Nic nie powinno kopcić :!: U mnie " kopcenie " w śladowych ilościach występuję tylko jak agresywnie ruszam ze świateł a i tak mnie kopci niż dizle w VW czy BMW . Proponuje serwis :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daz Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Mam identyczny problem, co prawda mam przejechane 100tys km, ale na diesla co to za przebieg. Jak dodaje gazu i wcale nie w podłogę, tylko normalnie, auto dymi na czarno jak autobus. Co to może być??? Zazwyczaj jak diesel dymi to leją wtryski, czy myślicie że to może być to??? A może coś przy turbo, bo objawy też takie mogą być. Będę wdzięczny za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Nigdy nie uwierzycie ale ... Poczytajcie fora u Kangurów Fabrycznie samochody wychodzą ze złym ustawieniem kąta wtrysku i zaniżonym ciśnieniem doładowania . Doświadczyłem tego przy wkładaniu do swojego Patrola nowego TD42Ti Był tak rozregulowany że pracował jak chciał , dymił na czarno Po regulacjach wszystko chodzi jak w zegareczku [ Dodano: Sro 29 Kwi, 2009 21:47 ] Powinniście sprawdzić i ustawić 3 rzeczy ... - dawka paliwa - ciśnienie doładowania - kąt wtrysku ... dobrze jest po tych regulacjach sprawdzić temperaturę spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiek25 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 kazdy diesel kopci jak mu sie depnie niewiem moja nyska jakos nie kopci i niepamietam zeby kopciła .. a naprawde potrafiłem ja butowac jak ja dostałem od taty teraz niestety stoi pod domem niejezdzona ze tak powiem bo mam mniejszego cywilnego rechota o podobnej mocy hehe i ten dymi fakt ale nyska niepamietam by puszczała dym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doge Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 U mnie nie zauważyłem kopcenia, jedynie żre olej mało ale żre ogólnie auto nie zbyt udane :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 a moja ani nie kopci ani nie bierze oleju ) aż dziwne........ za to nadrabia spalaniem MAMUCIM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doge Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 a moja ani nie kopci ani nie bierze oleju ) aż dziwne........ za to nadrabia spalaniem MAMUCIM Może ma to coś wspólnego ze stylem jazdy. Zaobserwowałem u siebie, że podczas spokojnej jazdy auto mniej spala niż gdy depczę pedał do końca, im szybciej jadę tym mniej pali :!: Skrzynia automatyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Zmień stację paliw i zobacz czy dalej kopci. Jeśli tak to rób co radzi Off-roader. Kierunek ASO albo dobry pompiarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 tak jak kolega powiedział musi kopcić bo to diesel... ale powiem wam mam parę aut na ropę w domu i tak: Mondeo 2.0 tdci 2004 rok od nowości - przyczyna kopcenia to było zawsze dupowate paliwo (pracownicy nie słuchają jak mówiłem gdzie mają tankować, wszędzie im jest daleko), ale parę razy zamiast uszlachetniaczy zalałem jakieś v-power i dobrze, zmieniam filtr powietrza co 15 tysia, paliwa ( mimo że czysty i nie ma wody ) co 30 tysia różnicę widać i nie należy jeździć jak z jajkiem... po rozgrzaniu silnika dostaje obrotów cały czas między 2-3 tysia VW T4 2,5 tdi od przebiegu 80 tysia - nie ma kopcenia, zasada filtrów jak wyżej, zawsze czekam aż się autko rozgrzeje, nawet nie nagrzewam środka dopóki silnik nie osiągnie co najmniej 60 stopni C ( chodzi o zimę nocuje pod wiatą ) i co jakiś czas dobre paliwo na przeczyszczenie najważniejsze to nie mulić auta :!!: bo jak dostaje później silnik raz na miesiąc 3 tysie obrotów to się dziwi i może być taka reakcja... nie mówiąc już o turbinie :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Zaobserwowałem u siebie, że podczas spokojnej jazdy auto mniej spala niż gdy depczę pedał do końca, im szybciej jadę tym mniej pali :!: Skrzynia automatyczna. tak się składa że mam również automat i spalanie mieści się między 15-17l ale dla ciekawości w trasie z pod Krakowa do Suwałk oczywiście w nocy spalił niecałe 12l/100km ale goniłem ciężarowy samochód z ogranicznikiem do 90km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość taransan Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 tylko jak agresywnie ruszam ze świateł ha, chcialbym zobaczyc te agresywne ruszanie navara:)))) off-roader ma racje. serwis dla sprawdzenia i regulacji. moja na poczatku, jakies 3 lata temu tez zakopcila przez pare dni. zrobilem mala afere ale przyczyn nie znaleziono (ponoc). co jakis czas zakopci i tyle. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pietja Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Zaobserwowałem u siebie, że podczas spokojnej jazdy auto mniej spala niż gdy depczę pedał do końca, im szybciej jadę tym mniej pali :!: Skrzynia automatyczna. tak się składa że mam również automat i spalanie mieści się między 15-17l ale dla ciekawości w trasie z pod Krakowa do Suwałk oczywiście w nocy spalił niecałe 12l/100km ale goniłem ciężarowy samochód z ogranicznikiem do 90km/h Ja ostatnio butowalem Patha na gorkach. Jechalem akurat do Jeleniej Gory i ostro dostal po garach :one: Myslalem ze wszyscy tak wolno jada a to ja mialem 140-160 na budziku :diabel2: Ale spalanie co dziwne ok 10,9-11,2. Sam sie zdziwilem Jak na takie butowanie, wyprzedzanie w wioskach i na zakretach a pozniej hamowanie do 40 to calkiem niezle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swiderpl Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Jestem po pierwszych przygodach z serwisem. Pojechalem po raz pierwszy. Przyjemniaczek powiedzial, ze auto ma 3500 i zanim osiągnie 5000 nic nie bedzie sprawdzał. Na pewno jest wszystko dobrze i ze jak chce takie rzeczy sprawdzac to na wlasna reke bo on nie widzi wskazań. Odczekalem do tych magicznych 5000 i nic sie nie zmienilo. Zadzwonilem do serwisu, odebral ktorys inny i powiedzial mi w sposob mocno podekscytowany ze auto w trybie pilnym wymaga assistance i holowania do salonu. Nie wykonanie tego jest na moja odpowiedzialność. Masakra jakaś, przyzwyczajony do obslugi w salonach audi facet zbil mnie z pantałyku. Powiedzialem co sie w takiej chwili nalezalo i umowilem sie w trybie planowym na czwartek na kolejna wizytę. Ciekawe czy tym razem bedzie inaczej. Mam notatki z waszymi sugestiami. Odezwe sie po wszystkim jak sie skonczylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Weź sobie podjedź jeszcze przedtem na pierwszą lepszą Okręgową Stację Diagnostyczną (tam gdzie podbijają przeglądy techn. do dowodu) i poproś o analizę spalin. Będzie to kosztowało parę groszy, a zawsze to masz już jakiś papier którym w razie problemów pomachasz w serwisie. Oczywiście po "naprawie" w ASO również pojechałby na stację sprawdzić czy jest różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swiderpl Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Załatwione. Okazało sie, że "spadł przewód od turbiny"... Auto śmiga 5 razy szybciej i już nie kopci:) czyli jednak nie ma prawa puszczać dymków do 5000 km przebiegu. Szkoda, ze nie bylo tego fachmana, który z kamienną twarzą przekonywał mnie do zasadności tego stwierdzenia i spuścił mnie na drzewo przy pierwszej wizycie. Dzieki za sugestie! Na szczęście skończylo sie szybko i w miare bezboleśnie ( podczas powrotu z pierwszej wizyty 100zł i 5pktów karnych hehe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.