Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] uboga mieszanka powyżej 4500 obr/min


Dolce

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Powyżej ok. 4500 obr/min wskaźnik sondy lambda pokazuje ubogą mieszankę. Szczególnie dzieje się tak na wyższych biegach (pewnie większe obciążenie dla silnika). Miałem już takie objawy z lekkim szarpaniem, wówczas wyczyściłem przepustnicę, przepływomierz i było ok. Teraz nie ma szarpania ale mieszanka jest za uboga. Przy przyspieszaniu pwyżej w/w prędkości obrotowej silnika nagle następuje zubożenie. Delikatne cofnięcie pedału gazu sprawia, że sonda zaczyna pracować ale po ponownym pzyspieszeniu znowu jest ubogo. Genealnie mniej dynamiczne przyspieszanie auta powoduje, że problem ze zubożeniem jest mniejszy. Tak jakby trzeba było podawać trochę więcej paliwa (np. dłuższe czasy wtrysku).

Jaka część może powodować opisane powyżej problemy z autem ?

Filtr paliwa zmieniony, przepustnica i jej osprzęt niedawno wyczyszczone. Może regulator paliwa nie podaje tyle ile trzeba? Nie wiem.

Aha - może to ma jakieś znaczenie - zauważyłem, że przy ostatnich cieplejszych dniach, gdy silnik jest mocno nagrzany obroty na biegu jałowym spadają nawet do ok. 600. Przy "normalnej" temperaturze nagrzanego silnika jest jednak "standartowo" ok. 800 obr/min.

Podawajcie proszę jakieś propozycje, może ktoś miał podobne objawy w samochodzie i udało mu się zdiagnozować i usunąć problem ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść wszystkie masy.

Czasami któraś z mas słabo przewodzi i dzieją się takie dziwy.

Opisz co i jak po oczyszczeniu. Jak nie pomoże będziemy dalej kobinowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdż napięcie z przepływomierza podawane przez tester w bloku wartości pomiarowych na zgaszonym silniku jeżeli jest wyższe niż 1.04 volta to wymień przepływomierz i powinno być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi.

Czy możesz mi dokładniej napisać, gdzie szukac tego testera bloku napięć pomiarowych i gdzie konkretnie szukać w nim punktów do zmierzenia napięcia z przepływomierza ? Szczegółowy opis bardzo by mi pomógł. Nie jestem specjalnie biegły w tego typu tematach.

Pozdrawiam.

 

[ Dodano: Wto 28 Kwi, 2009 09:34 ]

Witam.

Dzisiaj wymieniłem przepływomierz na inny (używany z Allegro) i teraz jest za bogato...

Na wolnych obrotach (biegu jałowym) tester sondy lambda pokazuje cały czas za bogatą mieszankę. Podczas jazdy w momencie dynamicznego przyspieszania tester pokazuje również cały czas bogatą mieszankę. Dopiero po "dojściu" samochodu do zadanej prędkości jazdy lambda zaczyna pracować. Potem już powyżej 4000 obr/min jest znowu bogato.

Podejrzewam, że sonda jest ok. Na poprzednim przepływomierzu przecież pracowała ok tyle, że przy prędkości obrotowej silnika powyżej 4500 obr/min było cały czas ubogo.

nie mam pomysłu co robić ? Czy przepływomierz w silniku GA16DE się jakoś adoptuje ? Czy może trzeba pojeździć jakiś czas samochodem, żeby nowy przepływomierz się ułożył ? Proszę o porady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz masz silnik GA to z lewej strony przepustnicy masz wkręt regulacyjny ale to jest tylko do wolnych obrotów i trzeba regulować z testerem napisz skąd jesteś może będę mógł ci bardziej pomóc

 

[ Dodano: Sro 29 Kwi, 2009 23:58 ]

i napisz czy to ma instalację gazową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...