Gość nuri Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Pewnie to niezbyt typowa operacja (wszyscy z reguły zakładają klimę a nie ją demontują ) ale mam zamiar właśnie taki zabieg przeprowadzić, głównie z powodu, że przesunięty wyżej alternator uniemożliwia montaż kolektora rurowego. Czy ktoś się orientuje jakich elementów będę potrzebował do przemontowania alternatora na jego standardowe miejsce, czyli "na dół"??? Może ktoś byłby zainteresowany montażem klimy u siebie i byłby chętny na zamianę elementów??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość demano1 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Będziesz potrzebować : - pasek klinowy do wersji bez klimy - napinacz paska alternatora do wersji bez klimy - mocowanie alternatora do silnika od wersji bez klimy Zdemontować będziesz musiał : - pasek klinowy - napinacz paska klimatyzacji , trzyma się na 3 małych śrubkach - podstawe alternatora , trzyma się na 4 śrubach - kompresor , trzyma się na 2 dluzszych srubach i 2 krotszych - górne mocowanie alternatora , przymocowane do silnika na 2 śruby , kształt jakby takiego trójkąta Zeby nie było widać że w aucie była klima będziesz dodatkowo musiał mieć: - pusty tunel powietrza , do ktorego przymocowany jest wentylator pod deską rozdzielczą - kawałek blachy który wchodzi w miejsce wentylatora klimy - zaślepke na konsole sterowania nawiewem bez otworu na przycisk AC - zaślepki gumowe x3 w miejsce na karoseri po wężach wychodzących z kabiny kierowcy. - zdemontować przekaźniki , chyba 2 jeden steruje klimą , drugi do zwiększania obrotów biegu jałowego gdy klima zostanie włączona. - zdemontować węże klimy - zdemontować osuszacz powietrza , przymocowany na 2 nakrętki oraz dołączony do niego kabel Nie lepiej przerobić ten kolektor , niż pozbywać się klimatyzacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nuri Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Dzięki - ciężko sobie wyobrazić bardziej rzeczową odpowiedź Wolę wywalić klimę niż przerabiać kolektor - w moim aucie nie działa ona zbyt wydajnie, poza tym zaoszczędzę w ten sposób troche na masie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Dzięki - ciężko sobie wyobrazić bardziej rzeczową odpowiedź Wolę wywalić klimę niż przerabiać kolektor - w moim aucie nie działa ona zbyt wydajnie, poza tym zaoszczędzę w ten sposób troche na masie nie dziala wydajnie bo by pewnie trzeba nabic i odgrzybic ja bym sie nie pozbyl klimy gratulacje za desperacje i odwage zatesknisz jeszcze za chlodem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nuri Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Nie - sama klima była nabijana przed sprzedażą i mam na to nawet gwarancję, obawiam się, że problem tkwi gdzieś pod deską rozdzielczą, bo ogrzewanie też nie jest zbyt wydajne (na pewno w starszej Micrze miałem lepsze). Jak zrzucę deskę do flokowania to obadam te wszystkie kanały...może stamtąd też się uda coś wywalić No pewnie wracając z jakiegoś letniego wypadu i stojąc w korku za klimką zatęsknię, ale całe życie nie miałem klimy i jakoś żyłem, więc chyba dam radę A graty z klimy sprzedam i jeszcze na jakiś tuning będę miał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.