Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[S13] Nissan 200sx 1.8 bez turbo czyli wolnossący


Gość Susel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedstawię w skrócie swój problem. Posiadam nissana200sx kupiłem z padniętym silnikiem i zacząłem remont silnika ale mechanik stwierdził że lepiej i taniej będzie przełożyć cały silnik. W końcu znalazłem silnik i po kupnie zacząłem dochodzić że to nie od tego modelu lecz od Sunny 1800 16V GTI wolnossący o mocy125KM. Praktycznie taki sam lecz? nie posiada turbo i był montowany poprzecznie. Ale mechanik zaczął analizować i spradzać i doszedł do wniosku że przełoży osprzęt i podejdzie i będzię beż turbo.Ponoć wewnątrz jest inny inne komory spalania tłoki inny stopień sprężania i zamontowanie do niego turbiny by zabiło ten silnik. Mimo takiego samego bloku nie ma w nim wyjścia olejowego na turbine nawet zaślepki. Więc przełożył cały osprzęt wywalił srodek z turbiny czyli wirnik. Kolektory, intercoller i kompletnie wszystko jest od wersji z turbo. Silnik odpala pracuje normalnie ale jego wadą jest brak mocy, teraz to się jeździ jakby było jakieś 50KM ! szok! A seryjnie sunny wolnossący ma 125KM. Kolejnym zabiegiem jaki poczyniłem to zmiana oprogramowania w sterowniku-komputerze na mapę wolnossącą i nic. Nastepnie zmiana wtryskiwaczy (choć niczym się nie różniły może kolorem)nawet posiadały te same oznaczenia i nic nie pomogło może to że ciężko pali zimny jakby benzyna się kończyła i bez gazu trzeba. Wymieniałem też wszystkie 4cewki i sprawdzałem pali na wszystkie świece. Silnik pracuje w miare równo może delikatnie trzęsie,na ciepłym dobrze pali choć mógłby szybciej zaskakiwać. Niestety nie wiem co dalej, stawiałem że zmiana oprogramowania pomoże ale nic, po zmianie wtryskiwaczy mam wrażenie jakby jeszcze trochę osłab (są one od wersji wolnossącej) Po zakupie to ledwo co jechał ale jak sie okazało to było zatarte turbo i silnik kręcił się do 3500obr i koniec, teraz kręci się do 7-7,5tyś. Nie ma czegoś takiego że raz jest silny czy np zalezy to od obrotów, cały czas muli słaby i długo wkręca sie na obroty może przy niższych szybciej mu to idzie ale później się to wydłuża te wkręcanie. Myślę aby jeszcze zmienić kolektor wydechowy i cały wydech może wywalić katalizator, w tej chwili cały wydech jest turbo oczywiście z turbiną bez wirnika, może jeszcze to dławi i muli silnik. Ostatnio pod górkę na trasie podjeżdżałem na 3 biegu!!! Móże układ ssący? Sam już nie wiem. Pewnie może to być dziwne bo każdy zwiększa moc dokłada turbo a w moim przypadku odwrotnie. Ale już za daleko to zaszło i chce to doprowadzić do końca i zostawić już bez turbiny (125KM starczy) ale gdzie ta moc? Może ktoś coś poradzi bądź pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze skrzynia biegow od 200sx ma inne przelozenia jak ta od sunnego i przez to muli ?

 

[ Dodano: Nie 26 Kwi, 2009 22:46 ]

strata mocy napewno ebdzie bo w kuncu silnik byl z sunengo a tam naped na przod a tutaj na tyl to sie traci troche no ale raczej nie az tyle ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka pytan...

1. gdzie kupiles ten silnik, ze sie okazalo nagle ze nie od sx'a tylko od sunnyego....

2. moze to nie jest wcale ca18 tylko ca16? i dlatego mniej mocy...

3. kupowales silnik... hmm... nie sprawdziles go jak go kupowales? nie pomyslales ze moze byc jeszcze bardziej zmeczony niz ten co juz masz?

4. co bylo nie tak z twoim starym silnikiem?

5. moze czas mechanika zmienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...