Gość Majki_Wawa Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Witam Koledzy,czy ktoś juz wczesniej mial taki problem ze podczas zatrzymywania primerki sluchac stukniecie z prawego tylnego kola,to samo dzieje sie podczas ruszania z miejsca.Efekt ten nie wystepuje zawsze ale dosc czesto.Na wybojach tego nie slychac.Bujalem tylem naciskajac na klape bagaznika i nie moge tego dzwieku w ten sposob wydobyc.Zdejmowalem kolo,ogladalem tarcze,klocki,sprezyne,amortyzator i luzow tam nie ma.Moze zle szukam? moze ten dzwiek jest po prostu tylko z tylu autka a wydaje mi sie ze to prawa jego strona. Moze to byc tylny stabilizator?jego gumki?mocowanie? kurcze,bo juz sam nie wiem a przeglad mam w poniedzialek i wypadaloby to zrobic.Nadmienie ze bagaznik oproznialem i nadal jest to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wosovsky Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Witam, I podłączam się do pytania kolegi! Moja primka była dziś u mechanika z takim samym problemem, ale te stuki (dokładnie przy hamowaniu i ruszaniu, także przy przyspieszaniu z niskiej prędkości) wydobywają się z kolei z kola przedniego prawego. Mechanik zasugerował łożysko, jednak ze względu na to iż koła "kręcą się bez oporów" doradził "jeździj k...a az pi...nie na amen, to wtedy będzie wiadomo co jest" . Troche mnie zszokował Wpadłem jednak na taki pomysł aby... przełożyć łożyska z prawego koła na lewe i sprawdzić czy zmieni się strona po której stuki będą dochodzić. Może to głupi pomysł, nie wiem nawet czy tak się da, i jak te łożysko wyjąć... heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Majki_Wawa a może to łącznik stabilizatora?? Z nim czasem też są takie jaja. Wosovsky, z tym przekladaniem to nie do końca fajny pomysł bo przodu co prawda nie robiłem ale pewnie łożysko trzeba wycisnąć i wcisnać na prasie a to się wiąże z rozebraniem i wyjeciem piasty więc troszkę to niezbyt takie przekladanie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek1956 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 a wam czasem nie blokuja zaciski ham. itrzymaja klocek? a przy hamowaniu stuka w obejmie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolega Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 sprawdzić wieszaki układu wydechowego . poszarpać rurą czy gdzieś się nie obija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wosovsky Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Może to śmieszne ale dodatkowym objawem jest to że, być może nie jest to wogóle powiązane, że gdy skręcam w prawo i dodaje gazu, tzn chce wykonać szybki skręt przyspieszając podczas manewru to silnik klika razy mi zgasł. Dziś z planuje z pomocą książki odkręcić koło, popatrzeć jak tam to wygląda, coś przesmarować poszukać dokładnie jakiś luzów powiem szczerze, że jakoś nie mam zaufania do mechaników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Mam podobny problem.Kolo mi stuka ostro przy hamowaniu i nie w kazdej pozycji wcisnietego hamulca.Przy ruszaniu nic sie nie dzieje,tylko hamowanie.U mnie tez nic nie moga znalezc,a drazni mnie to cholernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komaruss Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Witajcie, I ja mam coś podobnego, w P11 przy hamowaniu, przy niedużej prędkości słychać jakby pedał hamulca o coś zaczepiał. Mechanik stwierdził, że to rdza na tarczach. Ale nie kazał jeszcze wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Po ogledzinach stwierdzam ze to chyba klockl hamulcowe stukaja w zacisku bo juz troche maja. W poniedzialek jade robic hamulce z przodu to i z tylu sie dokladnie obejrzy. W sumie ta primerka ma mocne zawieszenie wiec watpie aby to cos innego stukalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojciech.is Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 witam . dolaczam do tematu. mam primerke p 10 tez cos mi puka ale w lewym tylnim kole . Mysle ze to bedzie lacznik stabilizatora lub gumki sie wyrobily . ale oczywiscie moge sie mylic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio_ta Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 W zeszłym tygodniu miałem ten sam problem, okazało się iż nakrętka od dokręcania amortyzatora do jego mocowania delikatnie się poluźniła i zablokowała się, powstał kilkumilimetrowy luz który był odczuwalny przy ruszaniu i hamowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calusek Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 W P10 jak miałem to najczęściej stukały łączniki stabilizatora osi tylnej (roznosi to się na całą kabinę i jak się nie mylę to na szarpakach też mi to nie wyszło) i je zobaczcie z przodu to może być sworzeń wahacza na dole, a jak terkocze przy skręcaniu to przegub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Panowie,sprawdźcie czy zaciski hamulcowe prawidłowo odbijają jak to sugeruje kolega slawek1956 Jak po zdjęciu koła na tarczy hamulcowej są takie ślady jakby konturu klocka hamulcowego to winnym jest hamulec. Można też przejechać kilka km. bez hamowania i sprawdzić czy felga jest zimna,powinna być zimna. Ale lepiej zajrzeć :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Dzisiaj wymienialem klocki,tarcze i przewody z przodu.Przy okazji obejrzalem tyl.Klockow jeszcze jest ponad polowa,na tarczach sladow zadnych nie ma,luzow tez nie zaobserowalem.Mam wrazenie ze to stabilizator tak dziwnie stuka lub jakies jego elementy mocujace.Moze te cholerne gumki,laczniki stabilizatora,sam nie wiem.Szarpalem tym cholerstem i luzow tam nie widze,chyba ze sily nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wosovsky Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 W moim aucie, stukanie..... znikło samo nie wiem co to mogło być i chyba się nie dowiem póki jak to pan Janek mechanik powiedział "coś pie...nie na amen" pozdrawiam i mam nadzieje że uda się wam rozwiązać problem stukania... bo fakt irytuje to dosyć jak się wie że coś nie gra,a mimo najszczerszych chęci nie można tego naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fago Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 tam sa takie gumeczki na lcznikach z tylu i to one najczesciej stukaja, a jezeli chodzi o stukanie z przodu, podczas wyhamowywania, to ja bym tez spojrzal na wahacz dolny czy te gumeczki wszystkie ma cale,a i przy okazji na gorny wahacz boi jezeli ma luzy na tych tulejkach metalowo gumowych lub tylko gumowych, to cale kolo bedzie sie przmieszczalo razem z cala zwrtonica, podczas hamowania do tylu, podacza ruszania do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.