Gość dirk Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Mam problem z pedałem gazu. Od jakiegoś czasu lekko się zacina. Tzn. jest lekki opór tylko w początkowej fazie nacisku na pedał i to nie zawsze. To jest denerwujące zwłaszcza na światłach jak trzeba powoli ruszyć, musze wtedy trochę przygazować,bo zdarza się że zgasnie silnik. Mechanicy nie potrafią sobie z tym poradzić. Wymienili linke gaz i nic. Przesmarowali pedał i prawie bez zmian. Nie wiem już co ztym fantem począć. Macie jakies rady co to może być i jak to naprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 zdaje sie ze cos z przepustnica jest, nie wiem jak w n16, ale w n15 jest tam taka srubka, ktora pod wplywem ciepla sie wydluza i powoduje przyblokowanie przepustnicy. czy dzieje sie to na cieplym silniku? czy nawet po odpaleniu? z reszta polecam wpisac w "szukaj" >pedal gazu< lub >zacinajacy sie pedal gazu< itd, bo duzo o tym bylo, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirk Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Pedał gazu zacina się nawet jak silnik jest rozgrzany. Trudno tu wyczuć jakąś regułę. Sprawdzalem w wyszukiwarce forum, ale może są jakieś inne powody od wymienianych, zresztą głównie dotyczy to N15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cino Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Witam jeżeli chodzi o model Almery N15 to zapomnijcie o jakiejkolwiek przepustnicy, jeżeli przycina się pedał to wystarczy że naciągniecie linkę gazu(minimalnie) są tam dwie śrubeczki , jedną popuszczamy(kontra) i jeden obrót wykonujemy drugą-nie można za dużo naciągać z prostej przyczyny....wzrosną obroty silnika na biegu jałowym;)...męczyłem się z tym problemem kilka miesięcy i nie chciało mi się wierzyć że trzeba bawić się z przepustnicą, w końcu się wkurzyłem i zacząłem grzebać--efekt koniec problemów z zacinaniem gazu a jeżeli chodzi o N16 to nie nie wiem jak jest sterowany "gaz" czy mechanicznie jak w N15 czy elektronicznie.....ale przepustnicy dałbym raczej spokój.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 w n16 gaz jest elektroniczny ,przynajmiej w wersji z silnikiem diesela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radek_N16 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 ale w benzynie jest mechanicznie sterowany.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 ale w benzynie jest mechanicznie sterowany.... W wersji po lifcie we wszystkich jest elektroniczny, przynajmniej u mnie w 1.8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredstvom Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 W wersji po lifcie we wszystkich jest elektroniczny, przynajmniej u mnie w 1.8. witam temat umarl a mam ten sam problem w mojej n16. pedal gazu czesto stawia opor, przy ruszaniu, po redukcji itp. tylko na wlaczonym silniku, ale zarowno na zimnym jak i na rozgrzanym. smarowanie pedalu i linki nic nie dalo. czy ktos sie z tym uporal i moze poradzic? dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość liwek Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 czy ktos sie z tym uporal i moze poradzic? dzieki Trzeba wyczyścić przepustnicę w jedyny i skuteczny sposób - wyjąć i umyć z całego syfu np. benzyną ekstrakcyjną. Po włożeniu przeprowadzić adaptację i zapomnieć o problemie na kilkadziesiąt kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredstvom Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Trzeba wyczyścić przepustnicę w jedyny i skuteczny sposób - wyjąć i umyć z całego syfu np. benzyną ekstrakcyjną. Po włożeniu przeprowadzić adaptację i zapomnieć o problemie na kilkadziesiąt kkm. wielkie dzieki kolego! sprobuje tak jak napisales, mam nadzieje ze zadziala. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo1005 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 witam panowie, czy rozwiązaliscie ten problem bo mi ostatnio pojawiło to sie w nissanie micra k11 a mianowicie: Zauważyłem ze jak auto się zagrzeje mocno (włączy się wiatrak) to zacina się linka gazu ze pedału gazu nie da się wcisnąc - ma wyczuwalny opór. byłem za granicą i troche było korków i tez raz mi sie wiatrak włączył i nie mogłem ruszyć spod świateł bo gaz był zacięty. Dopiero po mocnym wciśnięciu nogi zaskoczyło i juz można było jechać. Linkę na tym ślimaku przy przepustnicy smarowałem olejem i jakoś nie pomaga. Zauważyłem ze nie dzieje się to nigdy indziej jak po zagrzaniu silnika do włączenia się wiatraka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radar64 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Koledzy,drodzy użytkownicy nissanów z przepustnicą sterowaną linką,zacina sie nie oś,nie linka czy pedał gazu a sama przepustnica w obudowie.Pod wpływem pracy,tysięcy uderzeń zbija się śrubka wstępnego uchylenia przepustnicy( każdorazowe odpuszczenie pedału gazu) i zaczyna ona( ta przepustnica) za głęboko wchodzić w obudowę aż do momentu zakleszczenia.Potęguje się to w chwili mocnego rozgrzania silnika i jednocześnie obudowy co skutkuje rozszerzeniem cieplnym czyli zwiększoną średnicą gardzieli,i wtedy mocniej się blokują te dwa elementy.Rozwiązaniem jest delikatne podkręcenie śrubki regulacyjnej przepustnicy na tyle by znowu przepustnica opierała się o nią a nie klinowała w gardzieli obudowy.Żeby to podregulować należy zdemontowac dolot na tyle by było widać przepustnicę i "bebechy "regulacyjne na osi przepustnicy.Łatwo znajdziecie śrubkę ,z tego co pamiętam to była z kontrą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo1005 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 o jakie bebechy regulacyjne chodzi ? zdejmuje obudowe filtra powietrza i widze cala przepustnice i cos jeszcze trzeba zdejmować ? czy na przepustnicy sa jeszcze jakies inne srobki ? pytam bo boje sie ze bede zla krecil i popsuje np sklad mieszanki lub cos innego , ewentualnie czy przepustnice latwo sie zdejmuje zeby pokrecic i przy okazji wyczyscic sobie w domu ? wiem ze pod nia jest uszczelka czy po zdjeciu przepusnicy trzeba ja zalozyc nowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radar64 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Amigo ja bawiłem się tym z 5 lat temu na N15 i dokładnie wszystkiego nie pamiętam,napewno jest tam półksiężyc którym steruje linka gazu ,wyżej wspomniana srubka do regulacji uchylenia przepustnicy a co dalej to nie pamiętam.Zdejmij dolot i pooglądaj jak to działa,na zewnątrz obudowy przepustnicy jest śrubka o którą opiera zderzak osi przepustnicy i ona reguluje jak bardzo przepustnica się domyka.Ja nigdy przepustnicy nie czyściłem,czytałem na forum ,że chłopaki psikali jakimś spreyem do czyszczenia gaźników i pomagało bez demontażu obudowy przepustnicy.A uszczelkę daje się nową jakby co naszło by demontować.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo1005 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 radar64 czy to bedzie ta srubka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radar64 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Bolo,ja nigdy mikry nie miałem,studiuję to twoje zdjęcie ,przeleciałem fotki na alledrogo i nic pewnego powiedzieć nie mogę.W n15 ten półksiężyc który pociąga linka miał odbojnik który opierał sie na śrubce.W ten sposób była ustalona pozycja zamkniętej przepustnicy.Dla ułatwienia w skodzie trzeba było tak to wyregulować by przepustnica była uchylona na 1,5mm inaczej nie szło w ogóle wyregulować gaźnika.Tu do wolnych obrotów jest silnik krokowy.W tej obudowie ze zdjecia bardzo prawdopodobne jest ,że półksięzyc pośrednio przez dźwignię opiera się na wskazanej przez Ciebie śrubce.Obejrzyj dokładnie bok obudowy,poruszaj półksiężycem i zobaczysz na którym elemencie opiera sie spoczynkowo.Śrubka ta będzie miała sklepaną końcówkę,u mnie pomogło dosłownie wkręcenie o pół obrotu co spowodowało minimalne uniesienie przepustnicy przez co przestała blokować się w gardzieli.Ew prześlij zdjęcie na którym widać dokładnie bok obudowy z półksiężycem i współpracujacymi elementami.Sory ja w domu mam tylko P11 i N16.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.